رنگ‌های هایگلاس ؛ ویژگی‌ها و خصوصیات رنگ‌های مختلف کابینت هایگلاس …

رنگ‌های هایگلاس

رنگ‌های هایگلاس

اگر برای خانه جدید خود به دنبال انتخاب یک ست کابینت آشپزخانه شیک و زیبا هستید و یا از تکراری شدن کابینت‌های قبلی آشپزخانه‌تان، خسته و دلزده شده‌اید، با یک جستجوی ساده در سایت‌های مربوط به کابینت، انبوهی از طرح‌ها و مدل‌ها‌ی کابینت را مشاهده خواهید کرد که هر کدام از جنس‌های مختلف و متریال متفاوتی تشکیل شده‌اند. بدون شک، یکی از گزینه‌های پیشنهادی گوگل به شما، کابینت هایگلاس است. ترکیب‌های رنگی و چشم‌نواز کابینت هایگلاس و درخشش نور بر سطح آن، چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند؛ دقیقا به همین دلیل است که این روزها افرادی که گرایش به سمت سبک‌های مدرن و مینیمال دارند و حتی بسیاری از آشپزخانه‌های کوچک، کابینت هایگلاس ، بسیار به چشم می‌خورد. در ادامه با این نوع کابینت و ترکیب‌بندی رنگ‌های هایگلاس بیشتر آشنا می‌شویم. از شما دعوت می‌کنیم، همراه  تولید کننده محصولات کابینت آکس چوب باشید:

کابینت دو رنگ هایگلاس

کابینت هایگلاس چیست و از چه متریالی تشکیل شده است؟

پیش از معرفی پرطرفدارترین ترکیب‌های رنگی کابینت هایگلاس ، بهتر است کمی در مورد متریال هایگلاس صحبت کنیم. کابینت‌ هایگلاس ، در واقع نوع خاصی از کابینت ام‌دی‌اف خام به شمار می‌آید که با استفاده از روکش پلکسی‌گلاس پوشانده شده تا علاوه بر ایجاد ظاهری لوکس و براق، مقاومت ورق آن نیز افزایش یابد. ظاهر براق و شفاف کابینت هایگلاس ، برای استفاده در طراحی سبک مدرن و لوکس بسیار مناسب است و جلوه خاصی به آشپزخانه شما می‌دهد.

یکی از نکات مثبت کابینت هایگلاس ، قابلیت انعکاس نور است. با توجه به شکل آینه‌مانند روکش ورق‌های هایگلاس،  این نوع کابینت انعکاس نور بالایی دارد که باعث می‌شود، سطح صیقلی آن، مانند یک آینه عمل کند و به همین دلیل، به منبع انعکاس نور در آشپزخانه مبدل شود. این ویژگی در آشپزخانه‌های کوچکتر بسیار کاربردی است، چرا که با وجود کابینت براق هایگلاس ، فضا خیلی بزرگتر از اندازه‌ای که واقعا هست به چشم می‌آید.

همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره شد، وجود روکش پلکسی‌گلس بر روی ورق MDF خام، موجب بالا رفتن دوام و طول عمر بیشتر کابینت می‌شود و این موضوع در کنار سایر مزیت‌هایی که بیان شد، گرایش به این نوع کابینت را بیشتر کرده است؛ هرچند قیمت ورق  هایگلاس بالاتر از ورق‌های ام‌دی‌اف معمول است. با این وجود، کابینت هایگلاس ، در مقایسه با سایر ورق‌های روکش‌دار دیگر، مثل کابینت پلی‌گلاس به مراتب کمتر است و این موضوع باعث می‌شود گزینه مناسبی برای انتخاب کسانی باشد که قصد دارند با قیمتی مناسب، کابینتی لوکس در خانه داشته باشند.

 

هایگلاس چیست؟.

 پرطرفدارترین ترکیب رنگ‌های هایگلاس

رنگ کابینت هایگلاس را بهتر است با توجه به سبک و چیدمان منزل و به ویژه آشپزخانه خود انتخاب کنید. امروزه، ترکیب‌های رنگی متنوع و جذابی برای کابینت‌های هایگلاس وجود دارد که می‌توانید با توجه به سلیقه شخصی، طرح و مدل کابینت، هارمونی و یا تضاد با سایر وسایل داخل آشپزخانه، از آنها استفاده کنید، در ادامه با تعدادی از بهترین و پرطرفدارترین رنگ‌های هایگلاس آشنا می‌شویم:

کابینت هایگلاس تک رنگ

اگر شما جزو تیپ‌ آدم‌هایی هستید که طرفدار سبک ساده و مینیمال می‌باشید، بهتر است از یکرنگ هایگلاس در کابینت‌های خود استفاده کنید. انتخاب کابینت هایگلاس تک‌رنگ، علاوه بر شیک بودن این مزیت را هم دارد که در آینده چنانچه از رنگ کابینت‌هایتان خسته شدید، می‌توانید با تعویض در‌ب‌های کابینت‌ ردیف بالا و یا پایین، ترکیبی دو تایی بسازید و مجددا رنگ و لعابی تازه به آشپزخانه خود بدهید.

کابینت هخای گلاس تک رنگ

  • هایگلاس سفید

وقتی قرار به انتخاب هایگلاس تک رنگ باشد، قطعا اولین انتخاب رنگ سفید است. رنگ سفید علاوه بر زیبایی و شادابی ذاتی که در خود دارد، با انعکاس بیشتر نور، به بزرگتر دیده شدن فضای آشپزخانه بسیار کمک می‌کند. به همین دلیل اگر آشپزخانه شما خیلی بزرگ نیست، حتما به این ترفند توجه داشته باشید.یکی از این رنگ های محبوب کابینت سفید طلایی هایگلاس است.

نکته مهم دیگر در مورد رنگ سفید این است که ترکیب‌پذیری بالایی دارد و چنانچه در کنار هر وسیله دیگری قرار بگیرد زیبایی مضاعفی به آشپزخانه شما خواهد بخشید.

 

کابینت هایگلاس سفید

  • هایگلاس مشکی

رنگ مشکی همیشه سنگینی و شیکی خاص خود را دارد، به ویژه اگر با سایر وسایل شما کنتراست و تضاد مناسبی ایجاد کند. رنگ سفید دیوار‌ها و یا رنگ چوب پارکت، می‌توانند ترکیبی خاص و لوکسی در آشپزخانه به وجود آورند که زیبایی فضا را دو چندان سازند.

  • هایگلاس طرح چوب

چوب، یک تاریخ کهنه‌ی هم‌نشینی در زندگی انسان دارد و انگار هر چقدر تکنولوژی پیشرفت کند و زندگی مدرن‌تر شود، قرار نیست زیبایی چوب از زندگی انسان خارج شود. به طور کلی وسایل چوبی  و یا طرح چوب، سبکی کلاسیک و حسی نوستالژیک در فضا ایجاد می‌کنند که طرفداران پروپا قرصی دارد.

یکی از اولین مزیت‌های کابینت هایگلاس طرح چوب این است که به ندرت از آن‌ها دلزده می‌شوید و این کابینت‌ها، زیبایی خود را برای سال‌ها حفظ می‌کنند. البته رنگ هایگلاس طرح چوب، شامل طیف متنوعی از رنگ‌های روشن تا تیره می‌شود که بهتر است مقدار تیره یا روشن بودن آن را با توجه به نور آشپزخانه و ترکیب‌بندی موجود در آن انتخاب کنید.

هایگلاس طرح چوب 

هرچه رنگ چوب، سیرتر باشد به طبیعت چوب نزدیک‌تر است، اما در عین حال، فضا را تاریک‌تر می‌کند؛ در حالی که کابینت طرح چوب خیلی روشن، ممکن است حسی بی روح داشته باشد. به همین دلیل در انتخاب کابینت طرح چوب بیشتر دقت کنید و ابتدا طیف مختلف رنگ‌ها را در کابینت‌های آماده ببینید و مقایسه کنید و سپس، با توجه به فضای محیط آشپزخانه‌تان دست به انتخاب بزنید.

  • هایگلاس سبز

اگر اهل انتخاب‌های خیلی خاص هستید، می‌توانید کابینت یک‌دست سبز انتخاب کنید. البته نکته مهم این است که ایجاد هارمونی در آشپزخانه با چنین کابینتی مقداری دشوار است و باید خیلی خوش سلیقه باشید تا بتوانید سایر وسایلتان را طوری انتخاب کنید که با هایگلاس سبز شما هم‌خوانی داشته باشد.

  • هایگلاس قرمز

در مقایسه یا انتخاب قبلی، کابینت هایگلاس قرمز یا بنفش پرطرفدارتر است؛ هر چند همچنان انتخابی خاص است. استفاده از رنگ هایگلاس قرمز در صورتی که وسایل برقی شما مثل یخچال ساید یا لباسشویی‌تان، مشکی یا نقره‌ای باشند، ترکیب شیک و یونیک ایجاد می‌کند. البته همیشه انتخاب رنگ‌های ویژه مانند قرمز یا سبز این خطر را هم دارد که بعد از مدتی شما را دلزده کند.

کابینت های گلاس قرمز

  •  هایگلاس طوسی یا خاکستری

رنگ طوسی انتخاب خیلی از خانم‌ها یا آقایان است و به همین دلیل افراد زیادی دوست دارند کابینت‌های هایگلاس طوسی داشته باشند. البته از آنجا که رنگ طوسی، سرد و خنثی است بهتر است در ترکیب با یک رنگ پر انرژی استفاده شود تا آشپزخانه شما چندان هم، بی روح نباشد.شما میتوانید انواع هایگلاس در آشپزخانه را از نظر رنگی با هم ترکیب کنید.

 

کابینت هایگلاس طوسی

  • هایگلاس قهوه‌ای

رنگ هایگلاس قهوه‌ای از جمله رنگ‌های پرطرفدار است و جلوه‌ی شیک و زیبایی ویژه‌ای به آشپزخانه شما می‌بخشد. البته ترکیب‌بندی کابینت قهوه‌ای با رنگ زمینه آشپزخانه و سایر وسایل، در دیده شدن کابینت‌های شما نقش بسزایی دارند؛ بنابراین در انتخاب وسایل آشپزخانه باید با دقت عمل کنید.

اگر انتخاب شما رنگ کلاسیک قهوه‌ای است، حواس‌تان باشد از ترکیب‌های روشن در کنار آن استفاده کنید تا فضا، خیلی تیره و کدر نشود.

 

کابینت هایگلاس قهوه ای

کابینت هایگلاس ترکیبی

برای اینکه محیط آشپزخانه خیلی سرد و بی روح یا خیلی تند و پر انرژی نباشد، بسیاری از طراحان داخلی ترجیح می‌دهند از رنگ هایگلاس ترکیبی در آشپزخانه استفاده کنند. انتخاب کابینت دو رنگ، نه تنها باید بر اساس سلیقه شخصی باشد بلکه شرایط محیط و سبک کلی چیدمان آشپزخانه نیز، فاکتور مهمی در این زمینه به شمار می‌آید. از جمله کابینت‌ هایگلاس ترکیبی که در آشپزخانه‌های امروزی بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد، می‌تواند به رنگ‌های هایگلاس زیر اشاره کرد:

  • کابینت هایگلاس کرم و قهوه‌ای
  • کابینت هایگلاس سفید و قهوه‌ای
  • کابینت هایگلاس سفید و سیاه
  • کابینت هایگلاس سفید و طلایی
  • کابینت هایگلاس بژ و قهوه‌ای
  • کابینت هایگلاس بژ و خاکستری
  • کابینت هایگلاس قهوه‌ای و سیاه
  • کابینت هایگلاس سفید و خاکستری
  • کابینت هایگلاس خاکستری و قهوه‌ای
  • کابنیت هایگلاس مشکی و خاکستری
  • کابینت هایگلاس طرح چوب و سفید
  • کابینت هایگلاس طرح چوب و بژ
  • کابینت هایگلاس طرح چوب و مشکی
  • کابینت هایگلاس طرح چوب و خاکستری
  • کابینت هایگلاس سفید با انواع رنگ‌های خاص مانند قرمز تیره، بنفش، سبز، آبی، زرد و …
  • کابینت هایگلاس مشکی با انواع رنگ‌های خاص مانند قرمز، آلبالویی، بنفش، آبی آسمانی، سبز پسته‌ای، زرد و …
  • و انواع دیگری از رنگ‌های هایگلاس که ممکن است بر حسب سلیقه‌ی مشتری و نظر طراحان در آشپزخانه‌ی شما زیبا و چشم‌نواز باشند.

 

کابینت هایگلاس با رنگ ترکیبی

استفاده از کابینت‌های ترکیبی این مزیت را دارد که کمتر باعث دلزدگی و خستگی بیننده می‌شوند و همچنین شما می‌توانید از مزیت‌ها و ویژگی‌های هر دو رنگ در کنار یکدیگر استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر از کابینت سفید و رنگ چوب استفاده کنید، برای هماهنگی بیشتر، هم می‌توانید از وسایل چوبی استفاده کنید و هم از رنگ سفید برای بزرگتر نشان دادن فضا و انعکاس نور بهره بگیرید.

سخن پایانی :

کابینت هایگلاس به طور انحصاری در سبک کابینت مدرن کاربرد دارد و به دلیل انعکاس نور فوق‌العاده‌ای که دارد، باعث می‌شود یک منبع نوری وسیع در آشپزخانه داشته باشید. هر چه رنگ کابینت شما روشن‌تر باشد، طبیعتا انعکاس نور بیشتری را در آشپزخانه تجربه خواهید کرد و ازین رو، این کابینت‌ها برای آشپزخانه‌های کوچک و فاقد نورگیر بسیار مناسب هستند.

ازین که تا پایان همراه این مقاله در وب‌سایت آکس چوب بوده‌اید از شما سپاسگزاریم و امیدواریم آنچه بیان شد، در انتخاب شما موثر و سودمند واقع شود.

 

امتیاز بدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *