چیدمان آشپزخانه‌های کوچک ؛ نکات مهم در دکوراسیون آشپزخانه های کوچک و نقلی

چیدمان آشپزخانه‌های کوچک

چیدمان آشپزخانه‌های کوچک

چیدمان آشپزخانه‌های کوچک و نقلی و نحوه‌ی دکوراسیون آن، مساله‌ی مهمی است که نمی‌توان به آسانی از کنار آن عبور کرد یا اصول و قواعد آن را نادیده گرفت. برای انتخاب رنگ کابینت یا چیدمان در آشپزخانه‌های بزرگ، اگر چه باز هم باید دقت و توجه کافی به خرج دهید، اما مساله از اهمیت کمتری برخوردار است زیرا شما به اندازه‌ی کافی فضا دارید و به بیانی دیگر، دست شما برای انتخاب باز است؛ اما انتخاب دکوراسیون و نحوه‌ی چیدمان آشپزخانه‌های کوچک ، مساله‌ای به مراتب مهم‌تر است و که باید اصول طراحی و فضاسازی را در آن مد نظر قرار دهید. چنانچه نتوانید فضای آشپزخانه و به طور کلی محیط منزل‌ را بزرگتر و دلباز نشان دهید، به زودی از حضور در چنین فضایی دلزده و خسته خواهید شد، زیرا دلباز بودن فضا، نقش مهمی در روحیه و شادابی اهالی منزل دارد. در این محتوا از وب‌سایت آکس چوب قصد داریم روش‌ها و راه‌حل‌هایی را به شما ارائه دهیم که به کمک آن بتوانید آشپزخانه خود را به نحوی دکوراسیون و چیدمان کنید که بزرگتر از اندازه‌ی واقعی آن دیده شود و محیط آن شاد و دلباز به نظر برسد. اگر صاحب خانه و آشپزخانه‌ای نقلی و کوچک هستید، این محتوا را از دست ندهید.

نکات مهم در دکوراسیون آشپزخانه های کوچک و نقلی

  • استفاده از رنگ‌های روشن به جای رنگ‌های تیره و کدر در چیدمان آشپزخانه های کوچک

در فضا‌های کوچک و آشپزخانه‌های نقلی ، بسیار مهم است که از رنگ‌های روشن استفاده کنید. رنگ‌هایی مانند سفید‌، کرم، طوسی روشن و به طور کلی رنگ‌های روشن که بازتاب نور بیشتری دارند، باعث می‌شوند نور به طور کامل‌تر به محیط بازگردانده شود. همین مساله، فضای شما را بزرگتر از آنچه هست در ذهن بیننده نشان می‌دهد. پیشنهاد ما این است برای چیدمان آشپزخانه‌های کوچک ، حتما از کابینت‌هایی به رنگ‌ روشن که نور را به طور کامل بازتاب می‌دهند، استفاده کنید تا محیط شما دلبازتر نشان داده شود. رنگ سفید، یکی از رنگ‌هایی است که این ویژ‌گی‌ را به طور کامل در خود دارد.

استفاده از رنگ های روشن به جای رنگ های تیره

  • استفاده از رنگ‌های براق و درخشنده در آشپزخانه های نقلی

رنگ‌های براق و درخشنده مانند صدفی، نور را با شدت بیشتری از رنگ‌های مات، به محیط منعکس می‌کنند و بیش از رنگ‌های مات، فضا را بزرگتر نشان می‌دهند. اگر استفاده از رنگ‌های درخشنده و براق، با سلیقه‌ی شما جور است، می‌توانید کابینت‌های آشپزخانه را از متریال براق و درخشنده انتخاب کنید.

البته حتما نیاز نیست که همه‌ی کابینت‌های آشپزخانه خود را به رنگ‌های براق و صیقلی انتخاب کنید؛ بلکه می‌توانید بخشی از آن‌ها را از متریال براق (هایگلاس) انتخاب کنید.

در انتخاب رنگ‌های براق برای کابینت آشپزخانه، باید به این نکته نیز توجه کنید که این سبک، در کنار درخشندگی و زیبایی چشم‌نوازی که دارد، اما اثر انگشت، لکه و کثیفی را نیز با شدت بیشتری نسبت به رنگ‌های مات نشان می‌دهد و نیاز به تمیز کاری و مراقبت را افزایش می‌دهد. بنابراین اگر زمان یا حوصله‌ی کافی برای تمیزکاری ندارید، حتما این مساله را در نظر بگیرید.

استفاده از رنگ‌های براق و درخشنده

  • استفاده از رنگ‌های خنثی برای دیوار‌ها و دکوراسیون آشپزخانه

یکی از مواردی که در چیدمان آشپزخانه‌های کوچک باید مد نظر قرار دهید، استفاده از رنگ‌های خنثی برای دکوراسیون آشپزخانه و دیوارها ست. خاصیت و ویژگی‌ رنگ‌های خنثی این است که با همه‌ی رنگ‌ها، اعم از رنگ‌های سرد و رنگ‌های گرم ترکیب می‌شوند و کار شما را برای چیدمان و دکوراسیون منزل و آشپزخانه آسان می‌کنند. رنگ‌های خنثی همانطور که از اسم‌شان پیداست تاثیری در بزرگ‌تر نشان دادن محیط ندارند مگر آنکه رنگ روشنی داشته باشند، اما به دلیل آنکه به راحتی با سایر اجزاء و رنگ‌ها ترکیب می‌شوند، دارای امتیاز ویژه‌ای برای محیط‌های کوچک هستند.

استفاده از رنگ‌های خنثی، برای آشپزخانه‌هایی که محیط آن با فضای نشمین یکسان و یکپارچه است، یک ضرورت محسوب می‌شود، زیرا در این گونه منازل، لازم است محیط همگن و یکپارچه باشد و بتوان هر چیزی را در آن چیدمان کرد. بنابراین اگر محیط خانه و آشپزخانه شما کوچک و یکپارچه است، رنگ‌های خنثی را از یاد نبرید!

استفاده از رنگ‌های خنثی برای دیوار‌ها و دکوراسیون آشپزخانه

  • بهره‌گیری از سایه‌های تکمیلی :

اگر بخواهید در خانه‌های کوچک، عمق و پیچیدگی به محیط ببخشید، می‌توانید از سایه‌های مکمل، برای رنگ دیوار‌ها و کابینت استفاده کنید. سایه‌های تکمیلی و مکمل رنگ دیوار و کابینت آشپزخانه را، در محیط‌های بی‌روح و خنثی بکار بگیرید تا ازین طریق، روح و عمق بیشتری به فضا ببخشید.

به عنوان مثال، استفاده از سایه‌هایی مایل به کرم، طوسی یا خاکستری، شکلاتی یا بژ و یا قهوه‌ای روشن، می‌تواند گرما و زیبایی بیشتری به خانه‌ی شما ببخشد و در عین حال، خطای دید ایجاد کرده و فضا را دارای عمق و فرو رفتگی نشان دهد.

  • استفاده از نور‌های طبیعی و مصنوعی در آشپرخانه های کوچک و نقلی

هر جا که نور وجود دارد، فضا بزرگتر و دلبازتر دیده می‌شود. بنابراین یک راه دیگر برای بزرگتر دیده شدن و چیدمان آشپزخانه‌های کوچک و نقلی، استفاده از نور طبیعی خورشید است. اگر آشپزخانه شما پنجره دارد، هرگز آن را با پرده‌های ضخیم نپوشانید. در نظر داشته باشید که هیچ چیز، جای زیبایی نور طبیعی خورشید را نمی‌گیرد  و نباید این آیتم مهم را حذف کنید.

اگر آشپزخانه شما فاقد پنجره است، بهتر است در نورپردازی کمی سخت‌گیرانه‌تر عمل کنید و با بازی‌ نور‌ها، باعث بزرگ‌تر دیده شده فضای آشپزخانه خود شوید. پیشنهاد ما این است از نورهای مخفی، نورهای زیر کابین و لوستر‌های پر نور استفاده کنید و برای این کار، حتما از طراحان حرفه‌ای کابینت‌ساز مشورت بگیرید. زیرا هر چه نور آشپزخانه شما کامل‌تر باشد، فضای عمومی آشپزخانه، بیشتر و بزرگتر نشان داده خواهد شد.

  • حذف کابینت‌های درب دار یا جایگزینی آن با کابینت‌های درب شیشه‌ای

اگر به راستی طالب آن هستید که آشپزخانه‌ی نقلی‌تان بزرگتر از اندازه‌ و ابعاد واقعی آن به چشم آید، لازم است درب‌های کابینت را حذف کنید. با نگاه کردن به کابینت‌های بدون درب، دیوارها عقب‌تر و عمیق‌تر به نظر می‌رسند و همین ایجاد عمق ساده، باعث می‌شود که فضا بسیار بزرگتر دیده شود.

امروزه استفاده از شلف‌های بدون درب، بسیار متداول شده و می‌تواند گزینه‌ی قابل قبولی برای شما باشد. اگر چه این ترفند، روش موثری برای بزرگتر دیده شدن آشپزخانه‌های کوچک است، اما اگر ازین روش استفاده می‌کنید باید لوازم داخل کابینت‌های بدون درب را با یکدیگر هماهنگ بچینید و همیشه آن‌ها را مرتب نگه دارید.

پیشنهاد بعدی در چیدمان آشپزخانه‌های کوچک و نقلی ، استفاده از کابینت‌هایی با درب‌های شیشه‌ای است. درب‌های شیشه‌ای این مزیت را دارند که از کثیف شدن ظروف و مواد غذایی داخل کابینت بر اثر گرد و غبار یا ذرات چربی معلق در محیط آشپزخانه جلوگیری می‌کنند. همچنین اگر از شیشه‌های مات استفاده کنید، محتویات داخل آشپزخانه شما، چندان هم به چشم نمی‌آید و نگرانی شما ازین بابت کمتر خواهبد بود

حذف کابینت‌های درب دار یا جایگزینی آن با کابینت‌های درب شیشه‌ای

  • استفاده از خطوط افقی بیشتر در دکوراسیون آشپزخانه

استفاده از خطوط افقی بیشتر، باعث می‌شود آشپزخانه عریض‌تر به نظر برسد. همین روش ساده، به طور چشمگیری فضای آشپزخانه شما را بزرگتر نشان می‌دهد. پس از دستگیره‌های افقی به جای دستگیر‌های عمودی استفاده کنید. وسایل و تجهیزات آشپزخانه را در یک خط افقی بچینید. گلدان‌ها را به صورت افقی در کنار هم قرار دهید. سرویس ادویه و نمکدان‌ها را در یک خط افقی بچینید. فرشی با راه‌راه‌های افقی در آشپزخانه پهن کنید و از پرده‌ها و لوسترهایی با طرح‌های افقی بهره بگیرید.

  • ترکیب رنگ‌های شاد و زیبا با رنگ سفید در کابینت آشپزخانه

بدون شک، رنگ سفید جایگاه ویژه‌ای در سبک دکوراسیون مدرن خانه و آشپزخانه دارد و از آن نه تنها در محیط‌های کوچک و نقلی، بلکه در آشپزخانه‌های بسیار بزرگ نیز استفاده می‌شود. استفاده از کابینت‌های سفید رنگ، آشپزخانه شما را مدرن و امروزی نشان می‌دهد و باعث می‌شود که فضایی شیک و دلباز را تجربه کنید. با این وجود، رنگ سفید ممکن است منطبق بر سلیقه‌ی همه‌ی افراد نباشد.

اگر تمایل ندارید از رنگ سفید خالص در انتخاب رنگ کابینت استفاده کنید، می‌توانید از رنگ های شاد و زیبا با رنگ سفید در کابینت آشپزخانه استفاده کنید، از رنگ‌های دیگری مانند قهوه‌ای روشن، طوسی یا خاکستری، آبی مایل به سبز، فیروزه‌ای، آبی آسمانی، زرد لیمویی و یا رنگ‌های گرم روشن البته به صورت محدود استفاده کنید.

همچنین می‌توانید المان‌های آشپزخانه مانند لوسترها، تابلو‌ها، گلدان‌ها، سرویس غذاخوری و قابلمه‌ها را به رنگ‌های گرم یا ذکر شده در بالا انتخاب کنید و ازین طریق به ایجاد فضایی گرم‌تر و صمیمی‌تر در آشپزخانه کمک کنید.

بیشتر بخوانید: جدید ترین مدل های کابینت آشپزخانه پی وی سی

استفاده از رنگ های مکمل در آشپزخانه

سخن پایانی :

هنر و علم طراحی و دکوراسیون داخلی منزل در خدمت شماست تا فضایی دلنشین و زیبا را تجربه کنید، هر چند که ممکن است آشپزخانه یا منزل شما کوچک و نقلی باشد. با استفاده از نکات ذکر شده در این مقاله، می‌توانید خطای دید در آشپزخانه ایجاد کنید و محیط را دلباز و بزرگ نشان دهید. وجود فضایی دلنشین و دارای تناسب، برای هر کسی لذت بخش است و باعث می‌شود افراد از حضور در آن خسته و دلزده نشوند. ازین که این محتوا را در وب‌سایت آکس چوب مطالعه کرده‌اید از شما سپاسگزاریم. امیدواریم مطالب گفته شده در این مقاله برایتان سودمند واقع شود و بتوانید از نکات آن بهره بگیرید.

تیم طراحی و ساخت کابینت و دکوراسیون آکس چوب ، مفتخر است در زمینه‌ی ساخت انواع کابینت‌ها و چیدمان و طراحی دکوراسیون آشپزخانه، سازه‌های منبت و دست‌ساز با علاقمندان و مشتریان گرامی همکاری کند.

 

۵/۵ - (۲ امتیاز)

Comments (2)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *