مدل کابینت سفید نقره‌ای برای چه آشپزخانه‌هایی مناسب است؟

مدل کابینت سفید نقره‌ای

کابینت سفید نقره‌ای

مدل کابینت سفید نقره‌ای یکی از ایده‌آل‌ترین ترکیب رنگ‌ها برای آشپزخانه‌های کوچک و مینیمال است. رنگ سفید و در کنار آن نقره‌ای باعث بازتابش نور بیشتر در آشپزخانه می‌شوند. به همین دلیل باعث می‌شوند فضای آشپزخانه بزرگ‌تر از حد معمول آن به‌نظر برسد. این مزیتی است که در آشپزخانه‌های کوچک و مینیمال، که فضای محدودی برای نصب کابینت‌ها وجود دارد، بسیار پر فایده و کارساز است. البته این ‌که از چه نوع متریالی به‌عنوان کابینت آشپزخانه استفاده می‌کنید نیز تاثیر مهمی در بازتاب نور آشپزخانه‌تان خواهد داشت.

به‌ عنوان مثال، کابینت‌هایی از جنس هایگلاس یا کابینت ام‌دی‌اف براق، به دلیل بازتاب نور بیشتر فضای آشپزخانه‌تان را نورانی‌تر جلوه می‌دهند. چنین کابینت‌هایی باعث می‌شوند فضای آشپزخانه، مانند یک منبع نوری گسترده عمل کند. علاوه‌ بر این مزیت بزرگ و غیر قابل ‌انکار، رنگ سفید و نقره‌ای نماد پاکی و مدرنیته نیز هستند. همچنین باعث می‌شوند فضای آشپزخانه‌تان لاکچری و شیک‌تر به نظر برسد. این ترکیب رنگی، دست شما را باز می‌گذارند تا بتوانید به آسانی محیط آشپزخانه را با دکوراسیون منزلتان، ست و هماهنگ کنید.

در ادامه قصد داریم بیشتر به معرفی مدل کابینت سفید نقره‌ای بپردازیم و به طور کامل، ویژگی‌های این مدل کابینت را برایتان بازگو کنیم. از شما خواننده عزیز دعوت می‌کنیم همراه با آکس چوب این محتوا را همراهی کنید.

مدل کابینت سفید نقره‌ای
مدل کابینت سفید نقره‌ای باعث انعکاس نور بالایی در آشپزخانه می‌شود. به همین دلیل باعث می‌شود فضای آشپزخانه بزرگتر و فریبنده‌تر به نظر برسد.

مدل کابینت سفید نقره‌ای

به طور سنتی از گذشته تاکنون، رنگ سفید نماد پاکی در ادیان مختلف بوده‌ است. معمولاً هر فضایی را که نیاز باشد بر پاکی و تمیزی آن دلالت شود، در آن از رنگ سفید استفاده می‌شود. به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند فضای آشپزخانه را به رنگ سفید طراحی کنید.

رنگ سفید بازتاب نور بالایی داشته و انرژی‌بخش نیز هست. کابینت‌های سفید به دلیل بازتاب نور فوق‌العاده‌ای که دارند باعث می‌شوند فضای آشپزخانه از ابعاد واقعی‌اش، بزرگتر به ‌نظر برسد. این ویژگی خصوصا در آشپزخانه‌هایی که فاقد نور یا پنجره هستند و یا در آشپزخانه‌هایی که متراژ آن‌ها کوچک است، پر فایده و مفید واقع می‌شود.

رنگ سفید، قدرت انطباق فوق‌العاده‌ای نیز با سایر رنگ‌ها دارد. شما به‌ راحتی می‌توانید هر ترکیب رنگ تیره یا روشن، خنثی، گرم یا سرد و … را به سفید اضافه کنید و اطمینان داشته باشید نتیجه کار بسیار جذاب و زیبا خواهد بود. یکی از رنگ‌هایی که معمولاً با سفید خوش می‌نشیند و حس مدرنیته را به خوبی به بیننده منتقل می‌کند، رنگ نقره‌ای است.

نقره‌ای را می‌توان خاکستری روشنِ براق نامید. در واقع، نقره‌ای خاکستری یا طوسی است که روشن و براق شده ‌است. مدل کابینت سفید نقره‌ای باعث می‌شود فضای آشپزخانه‌تان علاوه‌بر این‌که پرنورتر و روشن‌تر به‌نظر برسد، مدرن‌تر و مد روز نیز باشد. جالب است که بدانید این ترکیب رنگی بسیار پرطر‌دار و ترند نیز هست.

در ادامه به‌ ترکیب رنگ‌های مختلف مدل کابینت سفید نقره‌ای خواهیم پرداخت.

آشپزخانه کلاسیک سفید خاکستری
در این تصویر یک آشپزخانه جذاب نئوکلاسیک را مشاهده می‌کنید که از کابینت‌های سفید در کنار دیوارهای خاکستری و نقره‌ای ترکیب شده است. این آشپزخانه کنتراست رنگی جذابی با رنگ قهوه‌ای میز ناهارخوری ایجاد کرده است.

انواع مدل‌های کابینت سفید نقره‌ای

  • کابینت سفید نقره‌ای روشن

بدیهی است این ترکیب رنگی بسیار درخشنده و براق خواهد بود و آشپزخانه‌ی شما مانند یک قصر سفید آینه‌ای درخشش خواهد داشت.

اگر دیوارهای آشپزخانه تا یا کاشی‌های آن به رنگ تیره هستند و یا فضای آشپزخانه‌تان کوچک و نقلی یا فاقد پنجره است، توصیه می‌کنیم از کابینت سفید نقره‌ای روشن استفاده کنید.

استفاده از ترکیب این دو رنگ روشن، باعث می‌شود نور هرچه بیشتر و کامل‌تر در فضایی شما انعکاس یابد. که نتیجه آن آشپزخانه‌ای درخشنده و آینه‌مانند خواهد بود.

  • کابینت سفید نقره‌ای تیره

کابینت سفید نقره‌ای تیره، در واقع رنگ نقره‌ای آن به خاکستری یا طوسی تیره بیشتر متمایل است. این رنگ برای آشپزخانه‌هایی که نورگیر مناسبی دارند یا فضای آشپزخانه به حد کافی بزرگ است، گزینه مناسبی است.

خاکستری تیره باعث می‌شود فضای آشپزخانه قدری کدر به‌ نظر برسد. به ‌همین دلیل بهتر است از این ترکیب رنگ در آشپزخانه‌هایی با متراژ بالا استفاده کنید.

با توجه به این ‌که خاکستری، رنگی از خانواده خنثی است، می‌توانید برای تلطیف فضا و گرایش به گرما و صمیمی‌ بیشتر، از اکسسوری‌ها و لوازمی که رنگ شاداب‌تری دارند استفاده کنید. این کار باعث می‌شود فضای آشپزخانه متعادل‌تر به‌نظر برسد.

کابینت کلاسیک
استفاده از رنگ شیری به جای سفید در ترکیب با خاکستری، باعث می‌شود فضای آشپزخانه گرم‌‌تر به نظر برسد. همانطوری که در این تصویر مشاهده می‌کنید، اکسسوری‌های طلایی باعث جذابیت بیشتر آشپزخانه شده‌اند.

چه مدل کابینتی با ترکیب رنگی سفید نقره‌ای مناسب هستند؟

کابینت  مدرن

اگر قصد دارید از کابینت مدرن در آشپزخانه‌تان استفاده کند، متریال مناسب برای چنین فضایی هایگلاس یا ام‌دی‌اف خواهد بود. پیشنهاد می‌دهیم رنگ سفید را از جنس ام‌دی‌اف یا هایگلاس انتخاب کنید. اما برای رنگ نقره‌ای، حتما از کابینت هایگلاس براق استفاده کنید تا فضای آشپزخانه به مدرنیته گرایش بیشتری داشته باشد.

کابینت آشپزخانه مدرن، می‌تواند دارای کابینت‌های فاقد دستگیره و مگنت‌دار یا دستگیره‌دار نیز باشد. انواع لوازم آشپزخانه سیلور و نقره‌ای همراه خوبی برای مدل کابینت سفید نقره‌ای خواهند بود. همچنین در قسمت‌هایی از آشپزخانه، برای زیبایی بیشتر و القاء حس مدرنیته می‌توان از کابینت استیل نیز بهره گرفت.

سنگ رو کابینتی آشپزخانه، بنا به درخواستتان، می‌تواند از خاکستری تیره یا روشن و حتی مشکی انتخاب شود. استفاده از سنگ مشکی، کنتراست رنگی بیشتری را در فضای آشپزخانه به وجود می‌آورد.

در آشپزخانه‌‌های مدرن، بهتر است از لوازم و اکسسوری‌های مدرن بیشتر استفاده کنید. به‌ عنوان مثال، لوستر، سینک ظرف‌شویی، شیرآلات، میز ناهارخوری و صندلی‌ها و … همگی باید به سبک مدرن تعبیه ‌شده باشند. برای تلطیف فضا می‌توانید از گل‌های طبیعی به رنگ سبز بهره بگیرید و یا بخشی از آشپزخانه را با اکسسوری‌ها و لوازم چوبی طبیعی و …. تزئین کنید تا فضای آشپزخانه‌تان گرم‌تر و زیباتر به‌نظر برسد.

کابینت ممبران نئوکلاسیک

اگر تمایل دارید آشپزخانه‌ای کلاسیک یا نئوکلاسیک داشته باشید کابینت سفید نقره‌ای ممبران، که اتفاقا در حال حاضر بسیار ترند شده، گزینه مناسبی برایتان خواهد بود. خصوصا در سبک نئوکلاسیک، مدل کابینت سفید نقره‌ای بسیار متداول است.

کابینت‌های بلند تا نزدیک سقف با حکاکی‌های بسیار ساده بر روی درب کابینت، می‌تواند یک آشپزخانه زیبا و منحصربه‌فرد را برایتان به وجود آورد.

آشپزخانه‌های کلاسیک یا نئوکلاسیک سفید نقره‌ای را می‌توانید با دستگیره‌های کلاسیک طلایی جذاب‌تر نیز کنید. رنگ طلایی یک خنثی‌کننده‌ی ایده‌آل برای مدل کابینت‌ سفید نقره‌ای است. پیشنهاد می‌دهیم کلید پریزها، دستگیره‌های کابینت، شیرآلات  و … را به رنگ مشکی یا طلایی انتخاب کنید تا فضای آشپزخانه‌تان را از یکنواختی و سردی بکاهد.

مدل کابینت سفید نقره‌ای چوبی
کابینت‌های چوبی یا سایر اکسسوری‌هایی که از چوب طبیعی به دست آمده‌اند، یکی از ایده‌آل‌ترین ترکیب‌ها برای کابینت سفید نقره‌ای خواهند بود.

چه رنگ‌هایی با کابینت آشپزخانه سفید نقره‌ای مناسب است؟

اشاره کردیم ترکیب رنگی سفید نقره‌ای خنثی می‌باشد و این یکی از مزیت‌های مهم مدل کابینت سفید نقره‌ای است. می‌توانید هر رنگ یا اکسسوری را با این ترکیب اضافه کنید و فضا را به آن سمت سوق دهید.

ذکر این نکته ضروری است که استفاده از رنگ‌های سرد، مثل آبی، می‌تواند فضای آشپزخانه را بیش ‌از اندازه به سردی گرایش دهد. بنابراین پیشنهاد می‌دهیم از اکسسوری‌ها و وسایل تزیینی به رنگ‌های گرم بیشتر استفاده کنید.

یک یا چند گلدان سبز طبیعی، اکسسوری‌ها یا بشقاب‌هایی به رنگ قرمز یا طلایی و یا وسایل چوبی، حصیری و … گزینه‌هایی هستند که فضای آشپزخانه را زیباتر می‌سازد.

البته لازم است که در استفاده از رنگ‌ها افراط نکنید. تنها در قسمت‌های کوچکی از آشپزخانه از این المان‌ها استفاده کنید. به ‌عنوان مثال اگر آشپزخانه‌تان دارای میز ناهارخوری است، حضور یک گلدان طبیعی سبز کوچک کافی‌ است تا تمام توجه و زیبایی آشپزخانه را به خود معطوف سازد.

در ادامه، دو ترکیب رنگ ایده‌آل با سفید نقره‌ای را معرفی می‌کنیم:

اکسسوری‌ها و لوازم چوبی در آشپزخانه

پیشتر اشاره کردیم که ترکیب رنگ سفید و نقره‌ای، اگر چه ترکیب خنثی ‌است اما اندکی به سردی گرایش دارد. شما می‌توانید این ترکیب رنگ جذاب را با استفاده از اکسسوری‌های گرم، زیباتر و جذاب‌تر کنید.

وسایل چوبی، یک اصلاح‌کننده ایده‌آل برای مدل کابینت سفید نقره‌ای به حساب می‌آیند. المان‌های چوبی حس گرما و صمیمیت ویژه‌ای را در آشپزخانه ایجاد می‌کنند. صفحه رو‌کابینتی یا کانتر، شلف‌های چوبی ساده و …. می‌تواند فضای آشپزخانه شما را صمیمی‌تر و جذاب‌تر جلوه دهد. بنابراین جذابیت وسایل چوبی و سنتی را فراموش نکنید.

ترکیبات طلایی رنگ در آشپزخانه

آشپزخانه شما چه سبک مدرن باشد، چه سبک نئوکلاسیک یا سبک کلاسیک، حضور رنگ طلایی می‌تواند فضا را از یکنواختی نجات دهد و به آن جذابیت ویژه‌ای بدهد. خصوصا آن که استفاده از رنگ طلایی امروزه بسیار پرطرفدار است و در همه سبک‌های آشپزخانه حتی مدرن نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کابینت سفید نئوکلاسیک

این‌ نکته که از چه سبکی برای کابینت‌های آشپزخانه‌تان استفاده می‌کنید، در انتخاب رنگ کابینت‌ها  بسیار مؤثر است. با توجه به آن که رنگ سفید نقره‌ای از خانواده‌ی رنگی خنثی است، دست شما باز است تا مدل کابینت آشپزخانه‌تان را مدرن، کلاسیک یا نئوکلاسیک و …. انتخاب کنید. همچنین با استفاده از یک اکسسوری کوچک می‌توانید فضای آشپزخانه‌تان را به رنگی که تمایل دارید سوق دهید. این نکته، یکی از ویژگی‌های غیر قابل ‌انکار و منحصربه‌فرد مدل کابینت سفید نقره‌ای است که در این محتوا به آن اشاره شد.

از این‌که تا پایان همراه وب‌سایت آکس چوب بوده‌اید و این محتوا را دنبال نموده‌اید، از شما سپاسگزاریم. امیدواریم آنچه بیان شد برایتان مفید و سودمند واقع‌ شده باشد.

در پایان از شما دعوت می‌کنیم برای دیدن مدل‌های جدید کابینت آشپزخانه به صفحه آکس چوب در اینستاگرام سری بزنید و ما را دنبال کنید.

امتیاز بدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *