دکوراسیون آشپزخانه در سال ۲۰۱۹ چه ویژگی هایی خواهد داشت؟

دکوراسیون آشپزخانه در سال ۲۰۱۹

آشپزخانه یکی از جذاب ترین مکان ها برای هر خانه ای ست. شما می توانید حین آشپزی با همسرتان صحبت کنید و یا با دوستتان تلفنی گفتگو کنید. می توانید با خیره شدن به قل قل کردن سوپ سبزیجات درون قابلمه، لیوانی چای تازه دم دارچینی بنوشید. می توانید قربان صدقه ی فرزند دلبندتان بروید و یا با بوسه ای بر گونه ی او، لیوانی آب به دستش بدهید. به راستی که آشپزخانه قلب خانه است و قلب خانه در آن می تپد. پس مهم است که در آن احساس آرامش، راحتی و زیبایی کنید. دکوراسیون و نحوه ی چیدمان آشپزخانه می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روحیه ی اهالی منزل داشته باشد. همان طور که رنگ لباس ها و لوازم شخصی مان سال به سال و هم راستا با مد روز تغییر می کند، طراحان مد و دکوراسیون آشپزخانه هم دست به کار شده و از جدید ترین دکوراسیون آشپزخانه در سال ۲۰۱۹ رونمایی می کنند! به راستی دکوراسیون آشپزخانه در سال آینده چه حال و هوایی خواهد داشت و چگونه خواهد بود؟ آکس چوب در این محتوا قصد دارد این مقاله را به دکوراسیون آشپزخانه ۲۰۱۹ اختصاص دهد. تا پایان این مقاله همراه باشید:

استفاده از متریال های قدیمی تر و قابل بازیافت:

در سال گذشته و سال های پیش تر، بیشتر از مواد نوین و صنعتی در دکوراسیون آشپزخانه استفاده می شده است. کابینت ام دی اف، کابینت ممبران، کابینت های گلاس و … همه نمونه هایی از این سبک دکوراسیون در آشپزخانه ها بوده اند. اما چندی است که موج استفاده از مواد طبیعی و قابل بازیافت در جهان به راه افتاده است و توجه دوست داران محیط زیست را به خود جلب کرده است. مشکلات زیست محیطی حاصل از مواد مصنوعی غیر قابل بازیافت، به معضلی جدی برای محیط زیست تبدیل شده اند و رفع این مساله به تلاشی همه گیر و جهانی بستگی دارد.

طراحی چوب در آشپزخانه 2019

 این مهم طراحان کابینت و دکوراسیون آشپزخانه را واداشته است که در طراحی های نوین، از مواد طبیعی و قابل بازیافت مثل چوب استفاده کنند. پس می توان نتیجه گرفت که در سال ۲۰۱۹ بیش از گذشته شاهد آشپزخانه های چوبی خواهیم بود. البته این به این معنی نیست که دیگر شاهد کابینت های سبک مدرن نخواهیم بود، بلکه به این معنی است که شاهد دکوراسیونی بسیار امروزی و مدرن اما با استفاده از مواد طبیعی بیشتر، به جای استفاده از مواد غیر قابل بازیافت خواهیم بود.

استفاده از رنگ های ملایم تر:

سلیقه بشر همواره در حال زیر و رو شدن و تغییر است. گاهی سلیقه عمومی به رنگ های شاد و پر انرژی گرایش دارد و گاهی به رنگ های ملایم و آرامش بخش. به نظر می رسد سلیقه ی جمعی در سال ۲۰۱۹ به سبک ملایم و رنگ های ساده تر گرایش پیدا کرده است. پس می توان گفت در سال پیش رو، بیشتر شاهد دکوراسیون آشپزخانه به سبک و سیاق آرام و و لطیف تر خواهیم بود تا چیدمانی رنگارنگ و شلوغ….

  • استفاده از رنگ های ملایم در دکوراسیون آشپزخانه 2019

استفاده از کابینت های سراسری از زمین تا سقف:

امروزه کابینت های سراسری که از زمین تا سقف امتداد دارند، مورد سلیقه ی عمومی قرار گرفته است. یکی از دلایل این تمایل، میل به سادگی است. کابینت های یک تکه که از سقف تا زمین ادامه دارند، از کابینت های دو تکه ساده ترند. در طراحی کابینت های یک تکه از شیارهای عمودی بین آن ها استفاده می شود که زیبایی کار را دو چندان خواهد کرد.

دلیل دیگری که استفاده از کابینت های یک تکه، را متداول کرده است، کمبود جا است. معماری امروز مانند گذشته، نمی تواند فضای زیادی را به آشپزخانه اختصاص دهد، زیرا بر اثر افزایش جمعیت و گسترش شهر نشینی، متراژ منازل کوچک تر شده و بالطبع آشپزخانه ها هم ازین امر، بی نصیب نمانده اند. علاوه بر متراژ کمتر، وسایل آشپزخانه بزرگتر و بیشتر شده است و کمبود جا معضل مهمی در دکوراسیون آشپزخانه محسوب می شود. کابینت های یکسره که از زمین تا سقف امتداد دارند، کارایی بالا تر و بیشتری دارند، زیرا می توان از  فضای بالای کابینت ها، زیر کابینت ها و بین کابینت ها هم استفاده بهینه کرد.

  • استفاده از رنگ های ملایم در دکوراسیون آشپزخانه 2019استفاده از جزیره:

وجود جزیره در دل آشپزخانه روز به روز از محبوبیت بیشتری برخوردار می شود. می توانیم امیدوار باشیم در دکوراسیون آشپزخانه سال آتی هم، شاهد جزیره های زیبا و کاربردی در میان آشپزخانه های خود باشیم.

جزیره قسمتی کاملا مجزا و مستقل در آشپزخانه است که کاربرد های مختلفی می تواند داشته باشد. می توانید اجاق گاز تان را در جزیره تعبیه کنید و یا سینک ظرف شویی را در میان آن قرار دهید. و یا هیچکدام ازین دو! جزیره می تواند پیشخوانی مستقل برای سهولت در امر آشپزی شما باشد. جزیره آشپزخانه هر کاربردی که داشته باشد، یکی از زیباترین بخش های کابینت های آشپزخانه است مخصوصا در کابینت های ممبران است و تا سال های بسیاری زینت بخش آشپزخانه های ما خواهد بود.

  • استفاده از جزیره یکی از مدهای دکوراسیون آشپزخانه 2019

  • مخفی بودن سیستم تهویه:

به نظر می رسد در دکوراسیون جدید آشپزخانه در سال ۲۰۱۹،  طراحان ترجیح می دهند، سیستم تهویه و هود را مخفی نگاه دارند. چه در سبک مدرن کابینت ها و چه در سبک کلاسیک، سیستم تهویه به سمت مخفی شدن در پشت کابینت ها گام برمی دارد.

  • هماهنگی آشپزخانه با سایر اتاق های خانه:

هماهنگی با سایر بخش های منزل، یکی از اولیت های هر خانه ای است. اهالی خانه ترجیح می دهند در دکوراسیون خانه خود، از هارمونی و هماهنگی بیشتری استفاده کنند. این مساله در دکوراسیون آشپزخانه سال ۲۰۱۹، به وضوح دیده می شود. به عنوان مثال از متریالی که برای کابینت آشپزخانه استفاده می شود، برای کمد دیواری ها و کابینت های سرویس بهداشتی نیز استفاده خواهد شد. این مساله را می توان در مصداق های جزئی تر مانند روشنایی، لوستر ها و هارمونی رنگ کاشی ها با کاغذ دیواری ها نیز مشاهده کرد.

یکی از اصلی ترین دلایل این هماهنگی، علاوه بر زیبایی بر می گردد به آینده نگری طراحان دکوراسیون آشپزخانه! پیش بینی می شود در سال های آتی، سبک و سیاق دکوراسیون آشپزخانه بیشتر به سمتی می رود که شاهد حضور دیوار های شیشه ای در آشپزخانه ها خواهیم بود. بنابراین هماهنگی جزئیات آشپزخانه با دکوراسیون داخلی منزل یک اصل محسوب می شود.

 

  • استفاده از لوازم و تزئینات سنتی:

پس از سال ها استفاده از لوازم لوکس و مدرن، وقت آن رسیده که به سراغ لوازم قدیمی و سنتی خود برویم و آن ها را بیشتر در دکوراسیون خانه، مخصوصا آشپزخانه به کار ببریم. سبک جدید طراحی آشپزخانه بر استفاده از لوازم نوستالژیک تاکید دارد. فرش ها و گلیم های رنگی، قابلمه های سفالی، دیگ های سنگی و مسی که سال ها از فضای آشپزخانه ما دور بوده اند، دوباره به درون آن راه پیدا کرده اند. مجسمه های سنگی، تابلو های کوچک با طرح سنتی، سرویس آشپزخانه کلاسیک از دیگر لوازمی هستند که به درون آشپزخانه های ما راه پیدا کرده اند و فضایی سنتی و نوستالژیک را برای ما به ارمغان خواهند آورد.

  • وسایل آشپزخانه تزئینی در دکوراسیون آشپزخانه 2019

  • استفاده از شلف های چوبی:

شلف های چوبی کلاسیک نمایی بسیار جذابی به آشپزخانه های ما می دهند. به نظر می رسد این شلف های جذاب در دکوراسیون های جدید هم در آشپزخانه های ما رخ نمایی کنند. قفسه های چوبی علاوه بر اینکه زیبایی را میهمان آشپزخانه مای خواهند کرد، بسیار کاربردی نیز خواهند بود. شما می توانید لوازم پر مصرف آشپزخانه خود مانند سرویس ادویه یا سرویس قند شکر، بشقاب های پلو خوری، سرویس چای خوری و هر آن چه که مورد نیازتان است را در این قفسه ها قرار دهید. شلف های چوبی مکان مناسبی هم برای اشیاء تزئینی خواهند بود. حتی می توانید گلدان های کوچک سبزیجات را درون آن ها قرار دهید. در هر صورت قفسه های چوبی، بسیار زیبا و پرکاربرد خواهند بود و می تواند بخش جذابی برای دکوراسیون آشپزخانه های جدید باشد.

قفسه چوبی ترند طراحی آشپزخانه 2019سخن آخر:

اگر از کابینت های قدیمی خود خسته شده اید و یا منزل جدیدی تهیه کرده اید و قصد دارید دکوراسیون آشپزخانه را عوض و از نو چیدمان کنید، به شما پیشنهاد می دهیم از به روز ترین متد طراحی و دکوراسیون آشپزخانه استفاده کنید. طراحان و تولید کنندگان دکوراسیون آشپزخانه، روز به روز و سال به سال، از ایده های نوین و جدید تری پرده برداری می کنند که با این کار علاوه بر اینکه ما را از یکنواختی می رهانند، بلکه برای رفاه و آسودگی ما نیز بیشتر گام بر می دارند. شما با انتخاب جدید ترین  طراحی ها در دکوراسیون آشپزخانه می توانید محیطی رویایی و  دلچسب را برای خود به وجود بیاورید و از داشتن چنین فضایی در منزل خود لذت ببرید.

تیم طراحی و تولید آکس چوب افتخار دارد با جدید ترین متد روز دنیا و با استفاده از جدید ترین طراحی و نحوه ی دکوراسیون آشپزخانه، بهترین ها را به شما عرضه کند. ازین که این مقاله را خوانده اید از شما سپاسگزاریم و امیدواریم این محتوا در انتخاب دکوراسیون آشپزخانه شما مفید واقع شده باشد.

امتیاز بدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *