کابینت مدرن آشپزخانه ؛ ویژگی‌ها و خصوصیات بارز کابینت مدرن چیست؟

کابینت مدرن آشپزخانه

هیچیک از اجزای آشپزخانه، همانند کابینت‌ها نمی‌توانند زیبایی را به محیط آشپزخانه‌تان وارد آوردند. در واقع، این رنگ و سبک کابینت‌ها ست که دکوراسیون و تِم کلی آشپزخانه را تعیین می‌کند؛ می‌توان گفت سبک آشپزخانه ، تابعی از سبک کابینت‌ آشپزخانه است. افراد بر حسب سلایق و روحیاتی که دارند، به مدل‌های کلاسیک یا مدرن، علاقه و توجه نشان می‌دهند. بسیاری، کابینت‌هایی کلاسیک، اشرافی و پر کار را می‌پسندند و بسیاری دیگر، سبک‌های ساده و بی‌آلایش، بیشتر نظر آن‌ها را جلب می‌کند. در این محتوا از وب‌سایت آکس چوب قصد داریم کابینت مدرن آشپزخانه را بیشتر به شما معرفی کنیم. اگر شما نیز زیبایی را در سادگی می‌بینید، در ادامه همراه ما باشید تا از خصوصیات و ویژگی‌های کابینت مدرن آشپزخانه بیشتر با شما سخن بگوییم.

تعریف کابینت مدرن :

کابینت مدرن به سبکی از دکوراسیون و طراحی کابینت آشپزخانه گفته می‌شود که در آن سادگی، حرف اول را می‌زند. کابینت مدرن ، از هر جنس و رنگی که باشد، ویژگی اصلی آن سادگی است. این سبک، تماما نقطه مقابل کابینت کلاسیک بوده و در آن، خبری از طرح‌ها و مدل‌های سلطنتی و اشرافی نیست! این کابینت‌ها هر چه بیشتر ساده باشند، بیشتر به سبک کابینت مدرن آشپزخانه نزدیک‌ترند.

کابینت مدرن آشپزخانه

ویژگی‌های شاخص کابینت مدرن آشپزخانه :

  • جدید و منطبق بر مد روز:

اگر چه انواع کابینت کلاسیک نیز، کابینت‌هایی جدید و منطبق بر مد روز محسوب می‌شوند، اما کابینت مدرن ، به راستی سبک جدیدی در دکوراسیون آشپزخانه محسوب می‌شود. این سبک در واقع، نقطه‌ی مقابل سبک کلاسیک و پرکار گذشته است، بنابراین همانطور که از اسمش پیداست، سبکی بسیار جدید است و فضای منزل شما را بسیار لوکس و مدرن نشان می‌دهد.

  • سادگی :

همانطورکه اشاره شد، اصلی‌ترین ویژگی کابینت مدرن سادگی است. این کابینت‌ها در نهایت سادگی طراحی و ساخته می‌شوند و در آن‌ها طرح‌های پیچیده و سخت وجود ندارد.

ویژگی کابینت آشپزخانه مدرن

  • امتداد تا سقف :

کابینت مدرن معمولا بلندتر از کابینت‌های کلاسیک طراحی می‌شود و معمولا تا نزدیک سقف ارتفاع دارند. برخی مدل‌های کابینت مدرن در نگاه اول، همانند دیوار آشپزخانه به نظر می‌رسند؛ خصوصا انواع بسیار ساده‌ی آن که بدون دستگیره نیز ساخته می‌شوند.

  • بدون دستگیره یا با دستگیره‌های ساده :

کابینت مدرن آشپزخانه یا دستگیره ندارد و یا اگر دارای دستیگره باشد، بسیار ساده است. در این سبک، نمی‌توان از دستگیره‌های کلاسیک و پر کار استفاده نمود و لازم است از دستگیره‌های ساده و کشیده که چندان جلب توجه نمی‌نمایند استفاده کرد.

بسیاری از افراد که به سادگی اهمیت بیشتری می‌دهند، کابینت‌های خود را بدون دستگیره نیز سفارش می‌دهند که در این نوع، از مگنت‌های قوی استفاده می شود و با یک فشار ساده، باز یا بسته می‌شود. انواع کابینت‌های دستگیره مخفی نیز، در همین سبک کابینت کاربرد دارند.

  • کابینت‌های یکپارچه:

کابینت‌های یکپارچه که یکسره از زمین تا سقف ادامه دارند و بین آن‌ها هیچ فاصله ای نیست، در سبک کابینت مدرن بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. این کابینت‌ها به صورت کامل، دیوار آشپزخانه را می‌پوشانند و چیزی به جز شکاف حد فاصل آن‌ها، چیز دیگری دیده نمی‌شود.

کابینت مدرن و بسیار جادار و کاربردی

  • بسیار جادار و کاربردی:

از آنجا که کابینت مدرن آشپزخانه بسیار سده است و در بیشتر مدل‌های آن، کابینت‌ها یکپارچه از زمین تا سقف کشیده شده‌اند، طبقات زیادی درون‌ها آن‌ جای می‌گیرد. این ویژگی خصوصا در فضاهای کوچک و خانه‌هایی که به دلیل محدودیت متراژ، فضای آشپزخانه و نشیمن یکی است، بسیار پر فایده و کمک‌رسان خواهد بود.

  • قیمت مناسب :

البته قیمت کابینت، تابعی از جنس و متریال آن است، اما از آنجا که کابینت مدرن، عموما ساده و بی‌آلایش است، قیمت تمام شده‌ی آن، از انواع کابینت کلاسیک که پر از نقش و نگارهای اشرافی و سلطنتی است، کمتر است. اگر چه انواع بسیار گرانقیمت کابینت مدرن نیز وجود دارد.

کابینت مدرن آشپزخانه سفید

  • دارای کشوهای زیاد و طولی:

اگر به وجود کشوهای جادار و طولی علاقمند هستید، در این سبک می‌توانید کشوهای زیادی تعبیه کنید. بسیاری از مدل‌های کابینت مدرن ، در قسمت پایینی کابینت‌ها، بسیار پر کشو طراحی می‌شوند و ازین رو می‌توانند باعث افزایش بهره‌وری از فضای آشپزخانه شوند.

  • وجود شکل‌های هندسی ساده در آشپزخانه:

کابینت مدرن آشپزخانه به دلیل صاف و صیقلی بودن چه در سطح وچه در زاویه‌ها، باعث تشکیل اشکال هندسی در آشپزخانه می‌شود. در سبک کابینت مدرن ، اشکال منحنی و هلال کمتر کاربرد دارند و شکل‌های گوشه‌دار و زاویه‌دار بیشتر به چشم می‌رسند.

  • ایجاد نظم بیشتر در آشپزخانه:

از آنجا که این سبک از کابینت آشپزخانه، بسیار ساده و بدون جزئیات شلوغ است، به طور کلی باعث می‌شود که آشپزخانه شما منظم‌تر به نظر برسد. بنابراین اگر فضای کوچکی به عنوان آشپزخانه دارید، کابینت مدرن ، باعث ایجاد نظم بیشتری در آشپزخانه می‌شود.

  • نیاز به تمیزکاری کمتر:

یکی دیگر از ویژگی‌های شاخصی که کابینت مدرن دارد و بسیار هم وسوسه‌ برانگیز است، نیاز به تمیزکاری کمتر این کابینت‌ها است. کابینت مدرن ، عاری از فرورفتگی و بیرون زدگی است، بنابراین ذرات گرد و غبار یا ذرات غذا، در میان تزئینات آن جای نمی‌گیرد و از آنجا که به صورت یکپارچه امتداد دارند، به راحتی تمیز و گرد و غبار زدایی می‌شوند.

کابینت مدرن آشپزخانه دو رنگ

پر کاربردترین متریال در کابینت مدرن آشپزخانه :

از آنجا که کابینت مدرن آشپزخانه ، در واقع یک نوع سبک طراحی است، شما می‌توانید از اکثر متریال‌هایی که در ساخت کابینت آشپزخانه کاربرد دارند، استفاده نمایید. به عنوان مثال، MDF ، ممبران ، هایگلاس ، فلز ، PVC ، ممبران و حتی چوب طبیعی …. بنابراین شما محدودیت چندانی از نظر متریال نخواهید داشت.

از آنجا که سادگی، مهم‌ترین اصل در کابینت مدرن محسوب می‌شود، کابینت‌هایی مانند هایگلاس ، ام‌دی‌اف  و ممبران از کاربرد بیشتری در این سبک از کابینت آشپزخانه برخوردارند. خصوصا کابینت هایگلاس که به دلیل درخشندگی و براق بودن، یکی از پرکاربردترین گزینه‌ها است و طرفداران بسیاری دارد.

رنگ‌های پر کاربرد در کابینت مدرن آشپزخانه :

کابینت مدرن در هر رنگی که شما تمایل داشته باشید، قابل سفارش و ساخت است. اما اگر بخواهید کابینتی زیبا و خوش‌نقش در آشپزخانه داشته باشید، باید اصول و قواعدی را در انتخاب رنگ کابینت در نظر بگیرید.

به عنوان مثال، اگر فضای آشپزخانه شما محدود و کوچک است، هر چه رنگ کابینت‌های شما روشن‌تر باشد، فضا بزرگتر و دلبازتر به نظر می‌رسد. بنابراین در فضاهای کوچک، بهتر است از کابینت‌های رنگ تیره استفاده نکنید.

کابینت مدرن آشپزخانه قهوه ای

و یا در مثالی دیگر، اگر آشپزخانه شما نورگیر نیست، بهتر است از کابینت‌های براق و روشن که انعکاس نور بهتری دارند استفاده نمایید تا با بازتاب نور بهتری که دارند، فضای آشپزخانه را پر نورتر و روشن‌تر نشان دهند.

بر همین اساس، بهتر است در انتخاب رنگ کابینت ،  توجه و دقت کافی داشته باشید. رنگ‌های روشن مانند سفید و طوسی روشن، فضای آشپزخانه را دلباز و بزرگ نشان داده و در مقابل، رنگ‌های تیره مانند قهوه‌ای سوخته یا سیاه، آشپزخانه را کدر و کوچک‌تر از ابعاد واقعی آن نشان می‌دهد.

از آنجا که کابینت مدرن ، معمولا در فضاهای کوچک از استقبال زیادی برخوردار است، رنگ‌های روشن آن، مانند سفید، شیری، طوسی روشن و قهوه‌ای از استقبال زیادی نزد خریداران برخوردارند.

یکی دیگر از رنگ‌های پرکاربرد کابینت مدرن آشپزخانه ، کابینت طرح چوب است که بسیار جذاب و زیباست و با رگه‌هایی که در طرح‌های آن دارد، فضایی دلنشین و نوستالژیک را برای بیننده ایجاد می‌کند.

کابینت مدرن آشپزخانه

در انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه ، لازم است مطابق بر دکوراسیون و رنگ غالبی که در فضای منزل استفاده می‌کنید، رنگ کابینت‌ها را انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر به رنگ صورتی یا زرد علاقه دارید و رنگ مبلمان یا سایر وسایل منزلتان تابعی از همین رنگ است، می‌توانید کابینت‌هایی به رنگ زرد یا صورتی کم‌رنگ داشته باشید و ازین طریق، هماهنگی بیشتری بین اجزای منزل‌تان ایجاد کنید. آنچه که در انتخاب رنگ کابینت از اهمیت بسیاری برخوردار است، ایجاد هماهنگی است.

کابینت مدرن آشپزخانه ؛ یک انتخاب ایده‌آل برای فضاهای کوچک و کم‌نور:

اگر فضای آشپزخانه شما کوچک و بدون پنجره است، کابینت مدرن بهترین گزینه‌ای است که می‌توانید در آشپزخانه‌تان تعبیه کنید. این کابینت‌ها از زمین تا سقف امتداد دارند و فضای زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهند و علاوه بر آن، به دلیل سادگی، فضا را بزرگتر از ابعاد واقعی آن نشان می‌دهند.

آیا کابینت مدرن می‌تواند دارای جزیره باشد؟

در پاسخ باید گفت، بلی ؛ اگر آشپزخانه شما به حدی فضا دارد که بتوان در میان آن جزیره تعبیه نمود، هیچ محدودیتی در این زمینه نخواهید داشت. وجود جزیره در آشپزخانه، کاربرد و استفاده‌ی بهینه‌ از فضا را افزایش می‌دهد و باعث هر چه زیباتر شدن دکوراسیون منزل شما می‌شود.

کابینت مدرن آشپزخانه با ویژگی‌های منحصر بفردی که دارد، می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای آشپزخانه شما باشد. نکته‌ی مهمی که در انتخاب این سبک از کابینت باید مورد توجه قرار دهید، وجود هماهنگی و هارمونی با سایر لوازم و دکوراسیون منزل است.

سلیقه‌ی شما چه سبک مدرن آشپزخانه باشد و چه سبک کلاسیک آشپزخانه ، بهتر است وسایل و لوازم منزل شما، در راستا و هماهنگی هر چه بیشتر با آن باشد. هر چه اجزای کلی و جزئی منزل، اعم از کابینت‌ها، مبلمان، فرش، تزئینات و غیره با یکدیگر هماهنگ باشند، زیبایی آن‌ها بیشتر به چشم بیننده می‌آیند و کمتر باعث دلزدگی می‌شود.

ازین که این محتوا را در وب‌سایت آکس چوب مطالعه کرده‌اید از شما سپاسگزاریم. امیدواریم این مقاله برایتان سودمند و مفید واقع شده باشد.

 

۳.۷/۵ - (۳ امتیاز)

Comments (3)

  • کابینت پلی اورتان - راهنمای جامع انتخاب و طراحی | Reply

    […] و حتی ممکن است به صورت بدون دستگیره نیز تعبیه شوند. کابینت پلی اورتان مدرن در رنگ‌های متنوعی ساخته و تولید می‌شوند و از این جهت، […]

    آذر ۱۲, ۱۴۰۱ at ۲:۱۸ ب٫ظ
  • جدیدترین طرح کابینت در سال 2022 | Reply

    […] شیک، بهینه و خلاق رواج زیادی پیدا کرده است. از جمله ویژگی‌ کابینت‌های مدرن می‌توان به ساختارشکنی در طراحی، متریال و رنگ مدرن، […]

    اردیبهشت ۴, ۱۴۰۲ at ۴:۲۸ ب٫ظ
  • کابینت مدرن - راه کابین Reply

    […] کابینت مدرن یکی از مهمترین عناصر دکوراسیون داخلی است که در هر خانه و محل کاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. امروزه با پیشرفت فناوری و تغییر سبک زندگی، کابینت‌های مدرن به عنوان یک انتخاب بسیار محبوب برای افراد شناخته شده‌اند. اگر شما به دنبال یک فروشگاه اینترنتی کابینت مدرن هستید، فروشگاه اینترنتی راه کابین می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. […]

    خرداد ۲۲, ۱۴۰۲ at ۷:۳۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *