کابینت سفیدیک گزینه‌ی ایده‌ال برای آشپزخانه‌های کوچک

کابینت آشپزخانه سفید برای آشپزخانه کوچک

کابینت سفید برای آشپزخانه‌های کوچک

احتمالا یکی از گزینه‌هایی است که اگر آشپزخانه‌ی منزل شما کوچک باشد، طراحان برای دکوراسیون آشپزخانه به شما پیشنهاد می‌دهند و دلیل آن، رازهایی است که در رنگ سفید نهفته است. آشپزخانه‌های کوچک و کم‌جا، معضل زندگی آپارتمان‌ نشینی و مدرن امروز هستند! خانه‌ها و آپارتمان‌ها، هر روزه و هر روزه، کوچک و کوچک‌تر می‌شوند و باز هم، از همان فضای اندک، کاسته می‌شود و در مقابل، بر تعداد وسایل و تجهیزات آشپزخانه، هر روز و هر روزه افزوده می‌شود و وسایل و ابزار آلات جدیدتری پا به میان آشپزخانه‌های ما می‌گذارند. اما این تمام ماجرا نیست! ما در آشپزخانه‌های کوچک، علاوه بر کمبود جا، با از دست رفتن زیبایی و جلوه‌ی بصری آشپزخانه نیز مواجه هستیم! استفاده از کابینت‌های روشن و ترجیحا سفید رنگ، یکی از بهترین راهکارهایی است که باعث می‌شود فضای آشپزخانه شما از نظر دیداری و بصری، بزرگتر و دلبازتر به نظر برسد! در ادامه همراه آکس چوب باشید تا در رابطه با کابینت‌ سفید برای آشپزخانه‌‌های کوچک و رازهای نهفته در آن بیشتر بدانیم!

چرا جلوه بصری کابینت‌ها مهم است؟

اگر چه نقش اصلی کابینت‌ها، ایجاد نظم و سازماندهی لوازم آشپزخانه است و اصولا کابینت‌ها برای این منظور در آشپزخانه تعبیه می‌شوند، اما به دلیل آن‌ که کابینت‌ها سهم زیادی از دیوار آشپزخانه را به خود اختصاص می‌دهند، نمای ظاهری آن‌ها از اهمیت به سزایی برخوردار است. خصوصا آنکه امروزه در سبک معماری نوین، آشپزخانه‌ها اوپن هستند و در واقع، هر آنچه در آشپزخانه‌ وجود دارد، از اتاق نشیمن قابل رویت است. به همین دلیل است که کابینت‌ها تاثیر قابل توجهی بر روی دکوراسیون منزل دارند و سبک، رنگ و مدل آن‌ها می‌تواند در زیبایی خانه موثر باشد.

علاوه بر این، کابینت‌ها بخش قابل توجهی از فضای آشپزخانه را اشغال می‌کنند و باعث کوچک‌تر شدن آشپزخانه نیز می‌شوند. اگر چه، متراژ آشپزخانه نقش مهمی در زیبایی و دلباز بودن فضای عمومی آشپزخانه دارد، اما در واقع این نحوه‌ی چیدمان و دکوراسیون آشپزخانه است که باعث می‌شود شما از حضور در یک آشپزخانه کوچک یا بزرگ، احساس آرامش و راحتی داشته باشید. یک آشپزخانه بزرگ و پر نور، با یک چیدمان بد و رنگ‌بندی نامناسب، می‌تواند بسیار دلگیر و خفه به نظر برسد و در مقابل، یک آشپزخانه کوچک و نقلی، با یک چیدمان مناسب و استفاده از کابینت‌هایی با رنگ‌بندی زیبا، می‌تواند دلباز و خودمانی به نظر بیاید و شما از حضور در آن، احساس شادابی و رضایت داشته باشید.

هفت دلیل که به شما می‌گوید چرا کابینت سفید برای آشپزخانه‌های کوچک مناسب است؟

چرا کابینت سفید برای آشپزخانه‌های کوچک مناسب است؟

  • رنگ سفید از گذشته تا کنون در دکوراسیون خانه مورد استفاده قرار می‌گرفته و می‌‌توان گفت هرگز از چرخه‌ی مد خارج نشده است و این مساله، به دلیل قابلیت‌ها و ویژگی‌های نهفته در رنگ سفید است.
  • رنگ سفید، انعکاس نور کاملی دارد؛ یعنی نوری که از محیط دریافت می‌کند را به طور کامل، به محیط باز می‌گرداند. بنابراین مانند یک منبع نوری عمل کرده و با ایجاد خطای دید باعث افزایش حجم و فضا می‌شود. در مقابل، رنگ‌های تیره مانند مشکی، نور را به خود جذب می‌کنند و اجازه‌ی انعکاس به آن نمی‌دهند، به همین دلیل، استفاده از رنگ‌های تیره، باعث القاء حس خفگی و بسته بودن فضا می‌شود. کابینت سفید برای آشپزخانه‌های کوچک ، یکی از ایده‌آل‌ترین و بهترین گزینه‌های پیش روی شماست و باعث می‌شود متراژ و فضای عمومی آشپزخانه بزرگتر از اندازه‌ی واقعی آن به نظر برسد.
  • رنگ سفید، رنگی شاد و آرامش دهنده است و استفاده ازین رنگ خصوصا در فضاهای کوچک، باعث افزایش بازدهی و ارتقاء روحیه افراد می‌شود.
  • استفاده از کابینت سفید برای آشپزخانه‌های کوچک ، باعث ایجاد نظم بیشتر می‌شود. از خصوصیات رنگ سفید این است که از شلوغی محیط می‌کاهد و به سادگی فضا کمک می‌کند و این یک مزیت برای فضاهای کوچک است که با محدودیت جا، ازدیاد لوازم و وسایل روبرو هستیم.
  • رنگ سفید، باعث القاء حس پاکیزگی می‌شود و این یکی دیگر از مزیت‌های منحصر بفرد کابینت سفید برای آشپزخانه‌های کوچک است و باعث می‌شود آشپزخانه کوچک و نقلی شما، همیشه تمیز و پاکیزه به نظر برسد.
  • بازتابش نور بیشتر، از دیگر قابلیت‌های کابینت سفید برای آشپزخانه‌های کوچک است. در آشپزخانه‌هایی که با کمبود متراژ روبرو هستیم، معمولا با کمبود نور و یا حتی عدم وجود پنجره هم مواجه هستیم. رنگ سفید به دلیل بازتابش بسیار بالایی که دارد، به خوبی این نقیصه را پوشش می‌دهد و باعث می‌شود که آشپزخانه شما روشن‌تر به نظر برسد و نیاز به نورافشانی اضافی نباشد.
  • رنگ سفید، به راحتی با سایر رنگ‌ها ترکیب می‌شود و چیدمان زیبا و متعادلی را به وجود می‌آورد. به جرات می‌توان گفت، این ویژگی مختص رنگ سفید است و این یک قابلیت باور نکردنی برای آشپزخانه‌های کوچک و نقلی است. با وجود کابینت‌های سفید رنگ، شما هر دکور و هر نوع چیدمانی را می‌توانید در فضای آشپزخانه یا اتاق نشیمن و پذیرایی قرار بدهید؛ بدون آن‌که نگران عدم هماهنگی و عدم تناسب آن با کابینت‌های آشپزخانه باشید.

کابینت سفید برای آشپزخانه‌های کوچک

انواع کابینت سفید برای آشپزخانه‌های کوچک

  • کابینت‌های سفید رنگ مدرن :

معمولا برای آشپزخانه‌های کوچک از کابینت‌های سبک مدرن استفاده می‌شود. کابینت‌های مدرن، در نهایت سادگی طراحی می‌شوند و در دکور آن‌ها، طرح‌های شلوغ و ابزار خورده نیست، حتی برخی از انواع کابینت مدرن، فاقد دستگیره نیز هستند و این مساله، به سادگی و بزرگ‌تر دیده شدن فضا نیز کمک می‌کند.

در نظر داشته باشید هر چه فضای شما محدودتر باشد، لازم است از چیدمان ساده‌تری استفاده کنید تا از شلوغ‌ شدن بیش از اندازه‌ی فضا بکاهید و فضایی دنج و آرام‌تر مهیا کنید و در مقابل، در فضاهای بزرگ و وسیع، با چیدمان شلوغ‌تر باید از سردی فضا بکاهید و به صمیمت بیشتر کمک کنید. بنابراین هر چه متراژ آشپزخانه منزل‌تان محدودتر است، بهتر است از کابینت‌های سبک مدرن استفاده کنید.

در سبک مدرن، کابینت‌ آشپزخانه ام‌دی‌اف ساده یا براق، کابینت هایگلاس و کابینت ممبران، از بهترین متریالی هستند که با رنگ سفید، ترکیب چشم‌نواز و زیبایی را تشکیل می‌دهند. خصوصا کابینت هایگلاس یا کابینت ام‌دی‌اف براق، به دلیل بازتابش نور بیشتر، به درخشندگی بیشتر فضا، کمک می‌کنند.

با این وجود، هیچ محدودیتی برای شما وجود ندارد که از کابینت‌های سبک کلاسیک یا نئوکلاسیک در فضاهای کوچک استفاده نکنید.

کابینت‌های سفید رنگ مدرن

  • کابینت سبک کلاسیک و نئوکلاسیک :

بر خلاف سبک مدرن، دو سبک کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک، کابینت‌های چندان ساده‌ای نیستند و با طرح‌ها و المان‌های اشرافی که دارند فضایی نوستالژیک و سلطنتی را فراهم می‌آورند. با توجه به آنچه گفته شد، قابل درک است که استفاده از کابینت‌های کلاسیک پر کار، اصلا گزینه‌ی مناسبی برای آشپزخانه‌های کوچک نیستند و چنانچه علاقه دارید از کابینت‌ سبک کلاسیک استفاده کنید، بهتر است از انواع بسیار ساده‌ی آن استفاده کنید.

کابینت سبک نئوکلاسیک، نسبت به سبک کلاسیک، از پیچیدگی طراحی کمتری برخوردار است و با روح آشپزخانه کوچک و نقلی، سازگارتر است.

کابینت‌های سبک نئوکلاسیک، چیزی مابین کابینت مدرن و کلاسیک هستند و دارای طرح‌های نرم و لطیف بوده و در بیننده احساس آرامش و امنیت را القا می‌کنند. اگر به طرح‌های کلاسیک علاقمند هستید، پیشنهاد ما این است از سبک نئوکلاسیک در فضای کوچک استفاده کنید. برای کابینت‌های سبک نئوکلاسیک هم، کابینت ممبران و کابینت تمام چوب، می‌تواند یک گزینه‌ی ایده‌آل باشد که متناسب با بودجه‌ی خود می‌توانید آن را گزینش و انتخاب کنید.

انواع کابینت سفید برای آشپزخانه‌های کوچک

کابینت‌ سفید رنگ ترکیبی در آشپزخانه‌های کوچک

کابینت سفید رنگ در عین حالی که رنگی بسیار ایده‌آل برای آشپزخانه‌های کوچک به حساب می‌آید، اما استفاده‌ی افراط گونه از آن ممکن است خسته‌کننده باشد و فضای بی‌روح و سردی را در آشپزخانه ایجاد کند. برای رهایی ازین مشکل، می‌توانید از رنگ‌های مکمل و ترکیبی در دکوراسیون آشپزخانه استفاده کنید.

به عنوان مثال، می‌توانید وسایل برقی آشپزخانه مانند اجاق گاز، یخچال، لباس‌شویی و یا حتی سینک ظرف‌شویی را به رنگ طوسی یا سیلو انتخاب کنید. می‌توانید دستگیره‌های کابینت را به رنگ‌های دیگری مانند مشکی، قهوه‌ای و یا حتی رنگ‌های خاص و شاد انتخاب کنید. انتخاب پیشخوان رنگی، یکی دیگر از گزینه‌هایی است که از یکنواخت بودن آشپزخانه‌های سفید رنگ می‌کاهد. برای ایجاد عمق در آشپزخانه، می‌توانید کابینت‌های ردیف پایینی را از رنگ‌های دیگری مانند قهوه‌ای روشن یا خاکستری و یا غیره انتخاب کنید.

می‌توانید قسمت جزیره یا میز غذاخوری کوچکی را در آشپزخانه به رنگ دلخواه تعبیه کنید و یا حتی می‌توانید یک یا دو تا از کابینت‌های ردیف بالایی را به رنگ‌های دیگری نیز انتخاب کنید. رنگ سفید،‌ این اجازه را به شما می‌دهد که رنگ دلخواه خود را در کنار آن به کار ببرید و از ترکیب به دست آمده لذت ببرید.

سخن پایانی:

کابینت سفید برای آشپزخانه‌های کوچک یکی از بهترین گزینه‌هایی است که به دلیل مزیت‌ها و قابلیت‌های ویژه و مختص به خود، آشپزخانه‌ای ایده‌ال و جذاب را برای شما به وجود می‌آورد. چنانچه فضایی کوچکی به عنوان آشپزخانه در اختیارتان است، با استفاده از کابینت‌های سفید رنگ، آن را در نهایت زیبایی و آراستگی چیدمان کنید و از زیبایی آن لذت ببرید و این نکته‌ی مهم را فراموش نکنید که کابینت‌های سفید رنگ، هرگز از مد نمی‌افتند و نیاز نیست در بازه‌های زمانی کوتاه، آن‌ها را تعویض نمایید!

این محتوا توسط وب‌سایت آکس چوب نگاشته شده است و امیدواریم خواندن آن برایتان سودمند و مفید واقع شده باشد. ازین که همراه همیشگی آکس چوب هسیتید، از شما سپاسگزاریم.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

Comments (2)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *