بازسازی آشپزخانه با برچسب کابینت

برچسب-کابینت

عناوین مهم صفحه

برچسب کابینت

بسیاری از مواقع دل‌مان می‌خواهد دستی به سر روی خانه یا آشپزخانه‌مان بکشیم و فضا را کمی نونوار کنیم. برای بازسازی آشپزخانه و ایجاد حس تازگی، تعویض و جایگزین کردن کابینت‌ها بهترین گزینه است؛ اما به اگر شما هم مشکلات زیر را دارید، استفاده از برچسب کابینت را توصیه می‌کنیم:

  • تمایلی ندارید هزینه بالایی بپردازید
  • زحمت و دردسر زیاد و زمان‌بر بودن تعویض کابینت‌ها برایتان یک کابوس است
  • مستاجر هستید و مالک ساختمان تمایلی به تعویض کابینت‌ها ندارد
  • و …

به هر حال اگر از وضعیت کابینت‌ها یا حتی کمدهای خانه، کاشی آشپزخانه‌تان یا حتی وسایل منزل‌تان خسته شده‌اید و در عین حال، نمی‌خواهید هزینه زیادی هم بپردازید، استفاده از برچسب کابینت یک گزینه مناسب برای شما است. استفاده از برچسب کابینت با هزینه‌ی بسیار مناسب و با سرعت بالا، تجربه‌ای از یک دکوراسیون مدرن و جدید را در آشپزخانه شما ایجاد می‌کند.

برچسب کابینت

برچسب کابینت چیست؟ 

برچسب کابینت یک لایه و پوشش دکوراتیو است که بر روی سطوحی مانند کابینت آشپزخانه یا حتی دیوار و کاشی چسبانده می‌شود. مانند یک کاغذ دیواری عمل می‌کند اما برای کابینت‌هاست و سطح رویی و قابل رویت آن‌ها را تغییر می‌دهد. 

این ورق‌ها در یک طرف طرح و نمای اصلی و در طرف دیگر نوعی چسب مخصوص دارند.

برچسب کابینت یک لایه و پوشش دکوراتیو است

طرح‌ها و مدل‌های برچسب‌های کابینت بسیار متنوع و گسترده هستند؛ از مدل‌های تک رنگ ساده گرفته تا طرح چوب، نقش گل، طرح‌های انتزاعی و بسیاری دیگر، به طوری که حتما طرح و مدلی که متناسب با سلیقه شما و سبک خانه‌تان باشد را پیدا خواهید کرد.

طرح‌ها و مدل‌های برچسب‌های کابینت

کاربرد برچسب کابینت

برچسب کابینت کاربردهای متنوعی دارد اما اصلی‌ترین کاربرد آن همان پوشش‌دهی کابینت‌های قدیمی است. اگر از رنگ یا مدل درب کابینت‌هایتان راضی نیستید، با چسباندن برچسب می‌توانید رنگ آن‌ها را تغییر دهید و تنوع ایجاد کنید. به غیر از کابینت، برای کاور کردن کاشی‌های آشپزخانه، میز کار، درب‌های اتاق‌ها، کمد دیواری و نیز لوازمی مانند سرویس خواب، کتابخانه و … می‌توانید از برچسب کابینت استفاده کنید.

به طور کلی، اکثر سطوح چوبی، فلزی و یا کاشی و … را می‌توانید با بر چسب پوشش داده و زیباسازی کنید؛ البته به شرط آن که این سطوح صاف و عاری از هر گونه منبت و نقش‌ و نگارهای فرو رفته یا برجسته باشند!

یکی دیگر از کاربردهای برچسب کابینت، پوشش‌دهی معایب سطوح هست. به عنوان مثال، اگر درهای خانه یا درهای سرویس بهداشتی‌، پوسته پوسته شده و یا از رنگ آن خوشتان نمی‌آید، می‌توانید با برچسب‌های مخصوص، آن را کاور کنید.

کاربرد برچسب کابینت

تغییر دکوراسیون آشپزخانه با برچسب کابینت

در بسیاری مواقع، با تغییر دادن حتی یک آیتم کوچک می‌توان تغییر و تنوع بسیار زیادی ایجاد نمود. اگر از طرح و مدل کاشی‌ها یا دیوار آشپزخانه خوشتان نمی‌آید و یا حتی برای ایجاد کنتراست و زیبایی بیشتر، می‌توانید با چسباندن برچسب‌های زیبا، اقتصادی و باکیفیت، دکوراسیون آشپزخانه را تغییر دهید. علاوه بر قیمت به‌صرفه و مناسب، نصب این نوع کاور هم بسیار آسان است؛ زمان زیادی نمی‌برد و به فرد متخصص نیز نیاز ندارد. در حالی که اگر بخواهید کابینت‌ها یا کاشی‌های آشپزخانه را تعویض کنید، به جز هزینه‌ی آن باید صابون دردسری‌های بعدی را هم به تنان بمالید. تمام ظرف و ظروف را باید تخلیه کنید،کندن کابینت‌های قدیمی و نصب کابینت‌های جدید، کثیف کاری و تحمل سر‌وصدا بخشی از این دردسرها است. احتمالا چند روزی امکان استفاده از آشپزخانه را نداشته باشید و موارد مختلف دیگر را نیز باید تحمل کنید. در حالیکه با نصب برچسب در عرض یکی دو روز، یک دکوراسیون جدید و متنوع خواهید داشت.

تغییر دکوراسیون آشپزخانه با برچسب کابینت

بازسازی کابینت‌ها با برچسب

همانطور که از نام این نوع بر چسب مشخص است، بیشترین استفاده آن برای پوشش کابینت‌های قدیمی است. هزینه استفاده از بر چسب با هزینه تعویض کابینت‌ها ابدا قابل مقایسه نیست. زمانی که امکان و هزینه لازم برای نوسازی کابینت وجود ندارد، قیمت پایین‌ برچسب کابینت بزرگترین برگ برنده شما است.

نصب بر چسب بر روی کابینت‌های قدیمی یا کابینت‌هایی که مطابق با سلیقه‌ی شما نیستند، با هزینه‌ی بسیار اندکی نسبت به تغییر کابینت، به بازسازی آشپزخانه کمک می‌کند.

بدنه‌ی کابینت و درب‌ها و حتی سطح کانتر یا پیشخوان از قسمت‌هایی هستند که قابلیت بازسازی مجدد با نصب و تعبیه برچسب را دارند. بنابراین، اگر بدنه و درهای کابینت‌هایتان سالم است، پیشنهاد می‌دهیم به جای تعویض کابینت‌ها، ظاهر آن‌ها را به وسیله‌ی برچسب کابینت تغییر دهید.

بازسازی کابینت‌ها با برچسب

مزایای برچسب کابینت

تاکنون به تعدادی از مزایای برچسب کابینت اشاره شد. در ادامه نگاه کاملتری به مزایای آن خواهیم داشت.

  • بازسازی ساده آشپزخانه

مهم‌ترین مزیت استفاده از برچسب کابینت، همان تغییر دکوراسیون آشپزخانه و ایجاد تنوع با کمترین هزینه‌ی ممکن است. تغییر دکور آشپزخانه با استفاده از برچسب، هزینه‌ی بسیار کمتری نسبت به تغییر کل کابینت‌ها یا تعویض درب‌ها در پی دارد. خصوصا اگر مستاجر هستید یا به طور موقت قصد اسکان دارید، نصب بر چسب یک گزینه‌ی مناسب برایتان خواهد بود.

  • نصب ساده

از دیگر مزایای آن، می‌توان به ساده بودن پروسه نصب و کوتاه بودن زمان اشاره کرد. شیوه‌ی نصب بر چسب بر روی سطوح به حدی ساده است، که همه‌ی افراد می توانند آن را انجام دهند و نیاز به تخصص خاصی ندارد. همچنین برای این کار نیاز نیست کل آشپزخانه را به هم بریزید، بلکه در کوتاه‌ترین زمان و به سادگی می‌توانید سطح مورد نظرتان را تغییر دهید.

  • تنوع رنگ و طراحی

برچسب کابینت انواع مختلف و متنوعی دارد به طوری که سلیقه‌های مختلف را پاسخگو است؛ شما می‌توانید با توجه به نیازتان و نوع کاربری‌تان انواع مختلفی از آن را که متناسب با فضای آشپزخانه‌تان باشد، انتخاب کنید.

  • مقاومت برچسب های کابینت

تنوع سایز و مدل یکی دیگر از مزیت‌های برچسب کابینت است. نمونه‌های مختلف ضد آب، ضد حریق، برجسته و سه بعدی، چرمی، PVC، کاغذی و … همه از مدل‌های مختلف برچسب کابینت آشپزخانه به حساب می‌آیند.

  • بازسازی کل منزل و ایجاد هماهنگی

از آنجا که برچسب کابینت را می‌توان به سطوح مختلف چسباند و از آن برای پوشاندن طبقات کتابخانه حتی دیوار و زمین یا ستون‌ها نیز استفاده کرد می‌توان طرح یکپارچه‌ای در کل منزل به وجود آورد. 

تنوع رنگ و طراح برچسب کابینت

معایب برچسب کابینت 

اگر تا به اینجا با شنیدن مزایای برچسب کابینت نسبت به استفاده از آن ترغیب شده‌اید، بهتر است قبل از اقدام به خرید از معایبش نیز آگاه باشید تا با دیدی باز و آگاهانه کار را شروع کنید.

  • تفاوت برچسب کابینت در مقایسه با نمونه اصل

واقعیت این است که هیچ چیز جای جنس اصلی را نمی‌گیرد. شاید از دور و یا در برخورد اول نتوانید، اما با کمی دقت می‌توان به راز برچسب پی برد. طبیعی است که بر چسب هیچگاه اصالت و جلوه متریال اصلی را نخواهد داشت. برای مثال کابینت هایگلاس واقعی با برچسب هایگلاس، که بر روی آن چسبانده می‌شود، ابدا  قابل مقایسه نیست. طراوت و زیبایی که کابینت یا میز چوبی به یک فضا می‌دهد هرگز با برچسب طرح چوب ایجاد نمی‌شود. البته زمانی که بودجه یا دلیل کافی برای تعویض کابینت‌ها نداریم، بر چسب یک جایگزین قابل قبول است.

  • عدم مقاومت در برابر خراش و ضربه

برچسب دوام و استحکام بالایی ندارد و در مقابل خراش یا ضربه، ممکن است دچار آسیب یا پارگی شود. البته این حُسن را نیز دارد که در صورت پارگی، به راحتی می‌توانید بر چسب جدیدی را جایگزین کنید.

  • نصب دشوار

نصب برچسب به دقت و توجه نیاز دارد و برای انجام آن باید حوصله زیادی به خرج دهید.

برچسب کابینت برای چه کابینت‌هایی مناسب است؟ 

خوب است بدانید که همه‌ی کابینت‌ها را نمی‌توان به وسیله‌ی برچسب کابینت پوشش داد. در واقع، اگر کابینت شما یا هر سطح دیگری که قرار است پوشانده شود، دارای پستی و بلندی باشد، کار شما برای نصب بر چسب به شدت دشوار و یا حتی غیر ممکن خواهد شد. برای دستیابی به نتیجه‌ی بهتر و طبیعی بودن جلوه‌ی کابینت‌ها، تنها می‌توان بر روی سطوح صاف و فلت، مانند کابینت ام‌دی‌اف، کابینت فلزی یا کابینت هایگلاس از آن استفاده کرد. به طور کلی هر سطحی که صاف و مسطح باشد، گزینه‌ی مناسبی برای نصب برچسب کابینت است؛ در غیر این صورت، فکر آن را از سرتان دور کنید!

انواع برچسب کابینت 

برچسب کابینت انواع مختلفی دارد و با متریال گوناگون و ویژگی‌های متفاوتی به بازار عرضه می‌شود. برای مثال، برچسب کابینت ممکن است قابل شست‌وشو یا غیر قابل شست‌وشو باشد. برچسب‌های برجسته یا نمونه‌های سه‌بعدی انواع دیگری هستند که روند انتخاب را برای شما آسان‌تر کرده و دست شما را باز می‌گذارند تا بتوانید طرح و مدل انتخابی‌تان را راحت‌تر انتخاب کنید.

 از نظر طرح و مدل نیز، برچسب‌ها بسیار متنوع هستند و انتخاب‌های متعددی را در اختیارتان قرار می‌دهند. برچسب‌های ساخته شده از PVC یا نمونه‌های چرمی، برچسب‌های ضد خش و مقاوم در برابر حرارت و … همگی از نمونه‌های مختلف برچسب کابینت هستند که بسته به فضای مورد استفاده می‌توانند مورد انتخاب‌تان قرار گیرند.

در زمان انتخاب مدل و طرح برچسب، علاوه بر زیبایی، باید به کیفیت و کاربرد متریالی که تهیه می‌کنید دقت کافی داشته باشید. استفاده از نمونه‌های باکیفیت، زیبایی بیشتر و در عین حال ماندگاری بالاتری را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

 برچسب کابینت براق 

یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین نمونه‌های برچسب کابینت، مدل براق آن است. مدل براق، بازتاب نور بالایی دارد و باعث می‌شود نمای آشپزخانه شما شبیه کابینت های گلاس، درخشنده و شفاف به نظر برسد. از مدل براق می‌توان برای آشپزخانه‌های کوچک و کم‌نور استفاده کرد زیرا باعث بازتاب نور بیشتر می‌شود.

برچسب‌های براق در مقابل لکه و اثر انگشت آسیب پذیرند و لازم است در تمیز نگه داشتن آن‌ها کوشا باشید.

 جذاب‌ترین و پرطرفدارترین نمونه‌های برچسب کابینت

 

برچسب کابینت براق

برچسب کابینت مات 

برچسب‌های مات طرفداران خاصی دارند و زیبایی آن‌ها چشم‌نواز است. این نمونه در مقابل اثر انگشت و لکه مقاوم‌تر است و بازتاب نور آن، از نمونه‌های براق کمتر است. مدل براق را می‌توانید با مدل مات با یکدیگر ترکیب کنید تا از زیبایی و مزیت‌های هر دو مدل، به طور توامان استفاده کنید. طرفداران کابینت مات می‌توانند به راحتی تنها با خرید بر چسب کابینت مات طرح دلخواه خود را داشته باشند.

 

برچسب کابینت مات

برچسب کابینت جادویی

این نمونه از برچسب، از هر طرفی که به آن بنگرید، به دلیل زاویه‌ی تابش نور، طرح و رنگ متفاوتی دارد. برچسب‌های جادویی برای کاور کردن وسایل اتاق کودک و نوجوان و همچنین افرادی که به مد روز علاقمند هستند، می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. قیمت این نمونه‌ از برچسب‌ها کمی بالاتر از مدل‌های ساده‌تر است.

برچسب برجسته کابینت

مدل بر چسب برجسته یکی از طبیعی‌ترین نمونه‌ها است که از نظر ظاهری بسیار شیک و جذاب به نظر می‌رسد. در مدل طرح برجسته، طرح‌ها و مدل‌هایی که بر روی آن وجود دارد، کمی برجسته‌تر هستند و همین موضوع به زیباتر شدن سطح و طبیعی جلوه دادن آن کمک می‌کند. برچسب مدل برجسته طرح چوب از محبوب‌ترین نمونه‌هایی است که در آشپزخانه‌های ایرانی کاربرد دارد و جزو بیشترین گزینه‌های انتخابی مشتریان در سال‌های اخیر بوده است.

برچسب برجسته کابینت

برچسب کابینت چرمی

برچسب‌های کابینت چرمی، مدل‌هایی هستند که طرح و رنگ چرم طبیعی را جلوه می‌دهند. این برچسب‌ها از نظر ضخامت ضخیم‌تر از برچسب‌های ساده هستند و معمولا دارای طرح‌های برجسته نیز هستند. از این مدل در کنار مدل‌های ساده‌تر برای زیبایی کابینت‌ها و همچنین لوازمی مانند سرویس خواب یا دراور می‌توانید استفاده کنید.

برچسب کابینت چرمی

 برچسب کابینت ضدآب 

نمونه‌های ضد آب در برابر نفوذ آب و رطوبت مقاومت نسبی دارند و به همین دلیل از کیفیت بالاتری هم برخوردارند. اگر فضا و سطحی که قرار است پوشانده شود، در معرض رطوبت است، مانند درب حمام و سرویس بهداشتی یا کابینت سینک ظرف‌شویی، بهتر است از برچسب کابینت ضد آب استفاده کنید. متریال این مدل‌ها و همچنین چسب به کار رفته در آن، به نحوی است که باعث می‌شود آب کمترین نفوذ را بر روی سطح داشته باشد.

 برخی از برچسب‌های کابینت ضد آب، از متریال PVC که ماده‌ای مقاوم در برابر آب است تشکیل شده‌اند. برچسب‌های PVC از کیفیت بسیار بالا و قیمت بیشتری نسبت به مدل‌های ساده‌تر برخوردار هستند.

به خصوص اگر صفحه کابینت ضد آب دارید، حتما از برچسب های ضد آب استفاده کنید که کار شستشو برایتان راحت‌تر باشد و هنگام شستشوی صفحه کابینت، نگران ریختن آب بر روی درب‌ها نباشید.

صفحه کابینت ضد آب

برچسب کابینت بی رنگ یا شفاف

گاهی ممکن است شما از رنگ فعلی کابینت خود راضی باشید و نیازی هم به بازطراحی یا بازسازی نداشته باشید؛ اما فقط برای اینکه کابینت‌هایتان را براق یا مات کنید یا برای اینکه بعدا به راحتی روغن و آلودگی روی سطح کابینت را پاک کنید از برچسب کابینت شفاف استفاده کنید. این برچسب ها در انواع مات و شفاف در بازار وجود دارند و در صورت استفاده از خراب شدن کابینت بر اثر رطوبت جلوگیری کرده و در صورت چرب شدن نیز به راحتی قابل تعویض هستند.

برچسب کابینت بی رنگ یا شفاف

برچسب کابینت پولکی 

برچسب‌های پولکی سایز کوچکی دارند و معمولا در طرح و رنگ کابینت‌های مختلف موجود هستند. از این برچسب‌ها برای پوشاندن پیچ و اتصالات روی بدنه‌ی کابینت استفاده می‌شود. اگر جای پیچ یا زدگی بر روی بدنه‌ی کابینت‌تان مشهود است، می‌توانید از نمونه‌های پولکی برای پوشاندن آن استفاده کنید.

برچسب کابینت پولکی

 طرح‌های مختلف برچسب کابینت 

طرح‌ها و مدل‌های مختلف برچسب کابینت به حدی متنوع هستند که حتما طرح و مدل دلخواه‌تان را بین نمونه‌های موجود خواهید یافت. طرح‌های مختلف آن باعث می‌شود که بتوانید آشپزخانه‌های جذاب و متنوعی را برای خودتان به وجود آورید. طرح‌های سنگی، مدل کاشی، طرح چوب، ساده، هایگلاس و … همگی از طرح‌های برچسب‌هایی هستند که امروزه در بازار موجودند و به نظر مشتریان علاقمند می‌رسند.

 طرح‌های مختلف برچسب کابینت

برچسب کابینت طرح سنگ 

از مدل برچسب‌های طرح سنگ، بیشتر بر روی سطح کانتر استفاده می‌شود. این مدل به علت طرح‌هایی که در ذات خود دارد، بسیار طبیعی جلوه می‌کند و باعث زیبایی بیشتر سطح کانتر می‌شود. برچسب کابینت طرح سنگ، مدل سنگ مرمر یا سنگ گرانیت از پر طرفدارترین نمونه‌های این مدل است که از نظر ظاهری به سنگ طبیعی بسیار شبیه هستند و برای سطوح کاشی، کاشی‌های بین کابینتی یا پیشخان آشپزخانه کاربرد دارند.

برچسب کابینت طرح سنگ

مدل برچسب‌های طرح سنگ

برچسب کابینت طرح کاشی 

ازین مدل بیشتر برای سطوحی مانند کاشی استفاده می‌شود. مغازه، سرویس بهداشتی، حمام و کاشی آشپزخانه از جمله فضاهایی هستند که برچسب کابینت طرح کاشی برای آن‌ کاربرد دارند. برچسب‌های طرح کاشی جدید و مد روز، یکی از آسان‌ترین و کم‌هزینه‌ترین روش‌ها برای زیباسازی و تغییر کاشی‌های بین کابینتی هستند؛ خصوصا آنکه این قسمت کمتر در معرض دست خوردگی یا کثیفی، (به نسبت کابینت‌ها) قرار دارند و نصب بر چسب بر روی آن، دوام بالایی دارد.

اگر از مدل کاشی‌های بین کابینت آشپزخانه‌تان ناراضی هستید یا رنگ و مدل آن را نمی‌پسندید، حتما به نصب برچسب‌های طرح کاشی را به عنوان یک گزینه‌ی مناسب فکر کنید.

کاشی‌های بین کابینتی

 

برچسب کابینت طرح کاشی

برچسب کابینت طرح چوب 

در بین نمونه‌های برچسب کابینت، بدون شک مدل طرح چوب پرطرفدارترین آن است. به دلیل شیارها و گره‌هایی که بر روی این طرح وجود دارد، خطای دید ایجاد می‌شود و کمتر به نظر می‌رسد که سطح کار دارای برچسب کابینت می‌باشد!

مدل طرح چوب، به دلیل محبوبیت بسیار بالایی که دارد، در اکثر رنگ‌ها موجود است و شما می‌توانید از ترکیب آن با سایر مدل‌های ساده استفاده کنید. استفاده از این مدل باعث می‌شود آشپزخانه شما بسیار طبیعی به نظر برسد و حس گرما و صمیمیت نهفته در ذات چوب به فضا منتقل شود. از این نمونه برای سایر قسمت‌های دکوراسیون منزل، از جمله درب‌ها و کمد دیواری‌ها، سرویس خواب و … نیز می‌توانید استفاده کنید.

برچسب کابینت طرح چوب

 برچسب کابینت طرح هایگلاس 

کابینت هایگلاس از محبوب‌ترین مدل‌های کابینت آشپزخانه در سبک مدرن است. خوشبختانه بر چسب این مدل کابینت نیز موجود است تا اگر به این کابینت علاقه دارید، بتوانید طرح و مدل آن را در آشپزخانه پیاده کنید. برچسب کابینت طرح هایگلاس نمونه‌ای بسیار براق است که طرح‌ها و مدل‌های آن دقیقا منطبق با کابینت هایگلاس می‌باشد. برچسب‌ کابینت طرح هایگلاس باعث می‌شود فضای آشپزخانه پرنورتر و براق به نظر برسد، به همین دلیل در بزرگتر نشان دادن فضا و انبساط بصری بسیار موثر است. اگر فضای آشپزخانه‌تان کوچک است، از برچسب‌های مدل هایگلاس در رنگ‌های روشن استفاده کنید تا فضا بازتر به نظر برسد.

 برچسب کابینت طرح هایگلاس

برچسب کابینت ام دی اف

برچسب کابینت در ابتدا با نام بر چسب MDF شناخته می‌شدند چرا که طرح و مدل‌های آن برگرفته از سبک و مدل کابینت ام دی اف بود و بیشتر هم بر روی همین کابینت‌ها نصب می‌شد. اما با توجه به مزیت‌های غیر قابل انکار برچسب کابینت، استفاده از آن به سایر سطوح نیز ارتقا پیدا کرد و امروزه ما شاهد انواع بسیار گسترده‌ای از برچسب کابینت هستیم که پوشش‌دهی کابینت، تنها بخش کوچکی از کاربرد آن به حساب می‌آید.

پر تنوع‌ترین مدل‌های برچسب کابینت را می‌توان در طرح‌های ام‌دی‌اف یافت که اتفاقا تنوع رنگی بسیار بالایی هم دارند. از مدل برچسب کابینت ام‌دی‌اف به غیر از کابینت آشپزخانه، می‌توان بر روی کمد دیواری، کمد اتاق کودک، دراور و کشوهای لباس هم استفاده نمود.

برچسب کابینت ام دی اف

برچسب کابینت فلزی 

یکی از مصارف پر کاربرد برچسب کابینت، به منظور پوشاندن کابینت‌های فلزی است که هرچند امروزه چندان مورد استفاده نیستند، اما به دلیل قیمت اقتصادی، در بسیاری از فضاها، مانند آبدارخانه ادارات هنوز هم کاربرد دارند. 

اگر کابینت فلزی دارید، با نصب برچسب‌های زیبا و متنوع می‌توانید طرح و مدل آشپزخانه یا محل کارتان را دگرگون سازید. مدل‌های مختلف بر چسب به راحتی بر روی کابینت‌های فلزی نصب می‌شوند و از نظر ظاهری بسیار هم شیک به نظر می‌رسند به طوری که از نتیجه‌ی کار شگفت‌زده خواهید شد!

برچسب کابینت فلزی

برچسب کابینت گلدار

بعضی انواع برچسب ها دارای نقش و نگار هستند و برای افرادی که علاقه مند به داشتن خانه‌ای شاد و زنده هستند بسیار مناسب است. چند نمونه از طرح برچسب کابینت گلدار را در ادامه مشاهده می‌کنید.

برچسب کابینت گلدار

از نمونه زیر بهتر است در آشپزخانه‌های کوچک استفاده نشود تا فضا کوچک‌تر به نظر نرسد. البته باید توجه داشت که استفاده از آن در آشپزخانه‌های خیلی بزرگ هم بیش از حد شلوغ می‌شود. در این صورت توصیه می‌شود تنها بخشی از کابینت‌ها را با این برچسب بپوشانید تا سادگی بقیه، به خلوت‌تر شدن فضا کمک کند.

طرح برچسب کابینت گلدار

برچسب کابینت طرح رنگی

رنگ‌های شاد و انرژی‌بخش به محیط خانه و آشپزخانه روح می‌دهند و انرژی خود را به محیط اطراف ساطع می‌کنند. اگر می‌خواهید آشپزخانه‌ای رویایی و شاد داشته باشید، می‌توانید با نصب برچسب کابینت طرح رنگی فضایی مهیج را با کمترین هزینه ایجاد کنید. برچسب‌های رنگی را به راحتی می‌توان با نمونه‌های سفید یا مشکی ترکیب کرد تا فضای آشپزخانه جذاب‌تر و شیک‌تر به نظر برسد.

برچسب کابینت طرح رنگی

برچسب کابینت سفید 

 اگر چه رنگ‌های شاد و متنوع در چیدمان و دکوراسیون منزل  بسیار خوش می‌نشینند، اما کمتر رنگی را می‌توان یافت که مانند سفید پر طرفدار باشد. از خصوصیات رنگ سفید می‌توان به همیشه مد بودن آن اشاره کرد. در واقع هر دکوراسیونی که با رنگ سفید طراحی شده باشد، کمتر باعث دلزدگی و خستگی می‌شود و هرگز از مد نمی‌افتد.

 برچسب کابینت سفید، برای آشپزخانه‌های کوچک و فضاهایی که نور کمی دارند، بسیار مناسب است و به دلیل قدرت انطباق بسیار بالایی که دارد، با سایر رنگ‌ها و المان‌های آشپزخانه به راحتی سِت می‌شود.

برچسب کابینت سفید

برچسب کابینت از کجا بخرم 

فروشگاه‌های متعددی هستند که به طور اختصاصی برچسب کابینت می‌فروشند و شما می‌توانید طرح و مدل مورد نظرتان را از بین مدل‌های موجود انتخاب کنید. اگر به دنبال مدل‌های خاص و باکیفیت هستید، پیشنهاد می‌دهیم حتما از فروشگاه‌های اختصاصی خرید کنید. فروشگاه‌های آنلاین نیز که به طور اختصاصی و تخصصی در این زمینه کار می‌کنند، دسترسی وسیع‌تر و راحت‌تری را برای مشتری به وجود می‌آورند و شما قادر خواهید بود از هر نقطه‌ای از ایران طرح و مدل انتخابی‌تان را سفارش دهید.

فروشگاه‌‌هایی که کار طراحی و دکوراسیون داخلی ساختمان انجام می‌دهند، یکی دیگر از مکان‌هایی هستند که احتمالا برچسب‌های زیبا و باکیفیتی را به مشتریان عرضه می‌دارند. همچنین، از ابزار فروش‌ها و فروشگاه‌هایی که در زمینه‌ی لوازم کابینت و کاغذ دیواری فعالیت می‌کنند هم می‌توانید برچسب کابینت مورد نظرتان را تهیه کنید.

خرید برچسب کابینت

هنگام خرید برچسب کابینت به چه نکاتی دقت کنیم؟ 

اگر می‌خواهید برای خرید برچسب کابینت اقدام کنید لازم است به چند نکته توجه کنید.  قبل از هر چیز، کیفیت را در نظر بگیرید. خرید برچسب کابینتِ با کیفیت، هزینه شما را گارانتی می‌کند. برای مثال، نمونه‌های قابل شست‌وشو بخرید که در موقع تمیز کاری نگران خراب شدن آن نباشید.

در هنگام خرید با فروشنده مشورت کنید تا علاوه بر کیفیت مناسب، متریال درست را به شما عرضه کند.

در زمان خرید به محیطی که قرار است از برچسب کابینت استفاده کنید، توجه کنید. کوچک یا بزرگ بودن فضا، سطحی که قرار است پوشانده شود، میزان نور و نوع کاربری، همه از عواملی هستند که در انتخاب موثر هستند. اگر محیط و فضای مورد نظرتان کوچک است، از برچسب‌های تیره رنگ، کمتر استفاده کنید.

دقت کنید که برچسب‌ها به صورت رولی و در عرض‌های متفاوتی تولید می‌شوند. در اندازه‌گیری سطحی که می‌خواهید آن را کاور کنید، دقت لازم را داشته باشید. این کار باعث می‌شود از خرید اشتباه و هزینه اضافه اجتناب کنید. البته همیشه باید مقداری بیشتر از مساحت کابینت بر چسب بخرید و دور ریز کار را در نظر داشته باشید.

به طور کلی موارد زیر نکاتی است که هنگام خرید رول برچسب کابینتی باید به آن توجه داشت:

  •  مقاومت در برابر شستشو، حرارت، …
  • کیفیت، ماندگاری و گارانتی
  • طول و عرض هر رول برچسب
  • طول و عرض کار
  • هماهنگی با دکوراسیون و فضای اتاق

 نکات هنگام خرید برچسب کابینت

 ویژگی های یک برچسب کابینت باکیفیت چیست؟ 

برچسب‌های کابینت اگرچه مقاومت و اصالت خود متریال اصلی را ندارند، اما از کیفیت و مقاومت خوبی برخوردار هستند و اگر از آن‌ها مراقبت کنید، تا چند سال می‌توانند در خانه و آشپزخانه شما مورد استفاده قرار گیرند. 

  • چسب باکیفیت

نمونه‌های خارجی برچسب کابینت کیفیت بالاتری نسبت به نمونه‌های چینی یا ایرانی دارند و چسب به کار رفته در آن‌ها نیز مقاوم‌تر است. هر چه چسب به کار رفته در پشت برچسب، باکیفیت‌تر باشد، بر چسب بهتر و کامل‌تر بر روی کار می‌نشیند و طبیعی‌تر هم به نظر می‌رسد.

  • نصب آسان

یکی از مواردی که در کیفیت نهایی کار شما موثر است، طریقه‌ی نصب صحیح بر چسب است. نصب به روش نادرست و به گونه‌ای که هوا در زیر آن باشد، علاوه بر این که زیبایی کار را تحت تاثیر قرار می‌دهد، باعث کاهش کیفیت کارتان نیز می‌شود.

  • ضخامت

معمولا مدل‌های برجسته و ضد آب، از نمونه‌های دیگر ضخیم‌تر هستند و به همین دلیل کیفیت بالاتری دارند. اگر قرار است از برچسب کابینت به مدت طولانی‌تری استفاده کنید، حتما از فروشنده بخواهید که نمونه‌های باکیفیت، ضد آب و بادوام را به شما معرفی کند تا هزینه و زمانی که صرف نصب آن کرده‌اید، هدر نرود.

 ویژگی های یک برچسب کابینت باکیفیت

بهترین برند برچسب کابینت

برندهای مختلفی از برچسب کابینت به بازار عرضه شده‌اند که با توجه به هزینه‌ای که بابت آن پرداخته می‌شود و مدل آن، کیفیت‌های متفاوتی دارند. هنگام انتخاب برچسب لازم است موارد زیر را بررسی کنید.

  • چه فضایی را می‌خواهید پوشش دهید.
  • آیا به نمونه‌های ضد آب و مقاوم در برابر رطوبت نیاز دارید؟
  • آیا تمایل دارید سطحی که پوشش می‌دهید برجسته و طبیعی به نظر برسد یا تنها قصد‌تان پوشش‌دهی برای مدت زمان کوتاه و موقت است و به همین دلیل، قصد ندارید هزینه‌ی زیادی بپردازید؟

خوشبختانه نمونه‌های برچسب کابینت به حدی متنوع و زیاد هستند که حتما آن چه که مورد نیازتان است و با بودجه‌‌تان همخوانی دارد، خواهید یافت.

نمونه‌های خارجی که از جنس PVC و یا مدل طرح برجسته هستند، از مقاوم‌ترین نمونه‌ها هستند. البته بدون شک، در نمونه‌های ایرانی هم می‌توانید مدل‌های زیبا و باکیفیتی را پیدا کنید. برچسب‌های آلمانی و ترک از مقاوم‌ترین و بادوام‌ترین‌ برندهای برچسب کابینت در ایران به حساب می‌آیند.

بهترین برند برچسب کابینت

بهترین نوع برچسب کابینت

بهترین نوع برچسب کابینت مدلی است که با بودجه شما همخوانی دارد و متناسب با فضای منزل‌تان انتخاب شده است. اگر به طور موقت قصد دارید سطحی را پوشش دهید، توصیه می‌کنیم از مدل‌های ارزان قیمت استفاده کنید. پیشنهاد می‌دهیم برای آشپزخانه، درهای سرویس بهداشتی و حمام و به طور کلی، فضاهایی که با رطوبت در ارتباط هستند از برچسب‌های مقاوم مانند مدل PVC و ضد آب استفاده کنید. رطوبت از اولین مواردی است که برچسب را از بین می‌برد و شما را مجبور می‌سازد مراحلی که برای چسباندن طی کرده‌اید، مجددا تکرار کنید.

 همچنین به یاد داشته باشید، هر چقدر هم برچسبی که انتخاب کرده‌اید باکیفیت باشد، اگر نتوانید آن را به طور صحیح نصب کنید، نتیجه‌ی کارتان شیک و درست نخواهد بود.

بهترین نوع برچسب کابینت

 بهترین روش چسباندن برچسب کابینت 

نصب بر چسب یکی از مواردی است که در زیبایی و دوام آن موثر است. نصب برچسب‌هایی که صاف نیستند یا در زیر آن‌ها حباب‌های ریز هوا وجود دارد، زیبا نیست و خستگی را بر جان شما می‌نشاند. پروسه‌ی نصب بر چسب، کاری تخصصی نیست، اما اصولی دارد که اگر به درستی آن را انجام دهید، نتیجه‌ی کارتان بسیار زیبا و بادوام خواهد بود.

وسایل مورد نیاز برای نصب برچسب کابینت 

برای نصب برچسب کابینت یا هر سطح صاف دیگری، ابتدا لازم است وسایل زیر را تهیه کنید:

  •       متر و یک خط‌کش فلزی
  •       کاتر و قیچی
  •       ابزار مناسب برای علامت‌گذاری (بهتر است مداد باشد)
  •       کاردک پلاستیکی مناسب که لبه‌های خیلی تیزی نداشته باشد.
  •       سشوار مناسب
  •       دستمال نخی

 مراحل چسباندن برچسب کابینت

نصب برچسب کابینت کار سختی نیست و  بدو شک از  عهده‌ی آن بر می‌آیید. در عین حال، برای این کار باید صبور باشید و حوصله به خرج دهید. همچین بهتر است شخصی را در کنار خود داشته باشید تا کمک‌تان کند و نتیجه‌ی بهتری بگیرید. با انجام پنج حرکت ساده، می‌توانید برچسب کابینت‌تان را به آسانی و با کمی حوصله نصب کنید.

مرحله اول: آماده سازی کابینت یا هر سطح دیگری که قرار است پوشش داده شود 

  •       حتما می‌دانید سطوحی که کثیف باشند یا دارای گردوخاک و چربی باشند، چسب را به خود نمی‌گیرند. به همین دلیل برای اولین گام لازم است سطح مورد نظرتان را تمیز و عاری از هر گونه چربی و گردوخاک نمایید.
  •       تمام پیچ‌ها و دستگیره‌ها یا سایر اتصالات را باز کنید. پیچ‌ها و اتصالات را در جایی قرار دهید که گم نشوند. در صورتی که نیاز است، قبل از باز کردن از آن‌ها عکس بگیرید تا برای نصب مجددشان، دچار مشکل نشوید.
  •       اگر سطح کابینت یا هر قسمت دیگری دارای پستی و بلندی است، آن را سمباده بزنید تا صاف و یکدست شود. برچسب‌ها بر روی سطوح صاف بهتر از سطوح ناصاف نصب می‌شوند. اگر سطح کابینت شما باد کرده است یا به هر دلیلی مشکلی دارد که نیاز به تعمیر کابینت دارید، بهتر است این کار را قبل از چسباندن برچسب انجام دهید.

مرحله‌ی دوم: اندازه‌گیری دقیق و میلی‌متری

اندازه‌گیری دقیق و میلی‌متری نقش موثری در زیبایی کارتان دارد. حتی میلی‌مترها هم ممکن است در نتیجه‌ی نهایی اثر بگذارند، به همین دلیل لازم است با دقت و با حوصله هر سطح را اندازه بگیرید و سپس همین اندازه را با مداد بر روی بر چسب علامت بزنید. سپس، با قیچی یا کاتر آن را برش بزنید.

مرحله‌ی سوم: نصب و چسباندن برچسب

اگر برای اولین بار است که بر چسب می‌چسبانید، پیشنهاد می‌دهیم از سطوح کاملا صاف و کوچک استفاده کنید تا با روال کار آشنا شوید و اگر دچار اشتباه شدید، سطح کوچک‌تری را تعویض کنید.

۱۰ سانتی‌متر از بر چسب را باز کنید و به طور دقیق بر روی لبه‌ی سطح بچسبانید. اصلا عجله نکنید و با دقت این کار را انجام دهید. پس از این که قسمت کوچکی را چسباندید، بقیه آن را به سمت پایین بکشید و هم زمان با کاردک روی آن را بکشید. بر  چسب را به طور موازی بکشید و سعی نکنید که آن را کج یا مورب باز کنید.

کم‌کم و تکه‌تکه این کار را انجام دهید و پس از چند سانتی‌متر، با دستمال روی تمام سطح را بکشید تا اگر هوایی هست، همین ابتدا خارج شود. حتما حباب‌های هوا را در هر مرحله خارج کنید و تا زمانی که هر تکه کاملا بدون حباب نشده، به قسمت بعدی نروید.

مرحله‌ی چهارم؛ سشوار کشیدن برای چسبیدن بهتر

همانطور که مشاهده شد کار چسباندن برچسب بر روی کابینت خیلی دشوار نیست، اما به دقت و توجه کافی نیاز دارد. هر قطعه از کابینت را که چسبانده‌اید بررسی کنید که عاری از حباب باشد. سپس با سشوار داغ به آن حرارت دهید و با دستمال نخی چند بار روی سطح آن بکشید تا کاملا به سطح کابینت بچسبد. این کار را چند بار انجام دهید تا بر چسب خیلی دقیق به کابینت چسبانده شود.

 مراحل چسباندن برچسب کابینت

مرحله پنجم؛ نصب اتصالات و دستگیره‌ها

هر قطعه از کابینت باید به طور جداگانه بر چسب زده شود. لبه‌های کابینت نیز به وسیله‌ی برچسب‌های نواری مخصوص پوشانده می‌شوند. می‌توانید از برچسب‌های نواری با رنگ مخالف استفاده کنید.

 پس از اتمام کار و کسب اطمینان از نصب صحیح برچسب، جای پیچ‌ها و اتصالات را به وسیله‌ی یک شی نوک‌تیز سوراخ کنید و سپس پیچ‌ها و اتصالات را بر روی کابینت یا هر سطح دیگری نصب کنید. سوراخ کردن جای پیچ‌ها و دستگیره‌ها باعث می‌شود بر چسب جمع یا کشیده نشود. پس از این مرحله، آشپزخانه‌ی زیبای شما آماده است.

روش نصب برچسب به وسیله‌ی اسپری آب

یکی دیگر از روش‌های چسباندن برچسب بر روی سطوح مختلف، استفاده از اسپری آب است. برای این منظور، قبل از چسباندن برچسب، سطح را کاملا با اسپری آب خیس کنید و سپس بر چسب را همان طوری که بیان کردیم، بر روی آن بچسبانید. مزیت این روش در این است که اولا حبابی بر روی سطح قرار نمی‌گیرد و ضمنا چون سطح مرطوب است و  بر چسب بر روی آن هنوز چسبانده نشده، می‌توانید آن را بلغزانید و جابه‌جا کنید.

پس از این که از اندازه‌های دقیق و محل قرارگیری درست بر چسب مطمئن شدید، به وسیله‌ی کاردک پلاستیکی و با فشار بر روی سطح بکشید تا آب زیر آن کاملا خارج شود. این کار را چند بار تکرار کنید تا هیچ گونه رطوبتی زیر کار باقی نماند. سپس سشوار بکشید و با دستمال نخی چند بار بر روی سطح بکشید تا کاملا فیکس و چسبانده شود.

در نظر بگیرید که این روش ممکن است برای همه‌ی برچسب‌ها سازگار نباشد و حتما در ابتدا، سطح کوچکی را تست کنید و از چسبیده شدن کامل آن اطمینان حاصل کنید.

روش نصب برچسب به وسیله‌ی اسپری آب

بهترین روش کندن برچسب کابینت

همان طور که چسباندن برچسب کابینت اصولی دارد، کندن و زدودن آن نیز مراحلی دارد که باعث می‌شود کار شما راحت‌تر و سطح زیرین آن نیز عاری از هر گونه چسب باقی‌مانده باشد.

برای کندن برچسب کابینت به سشوار نیاز داریم. لبه‌ی کابینت را سشوار بگیرید تا کاملا گرم شود. بهتر است ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه این کار مداومت داشته باشد تا چسب به اندازه‌ی کافی نرم شود. حالا لبه‌ی بر چسب را بگیرید و بکشید و هم‌زمان همان قسمت را سشوار بگیرید.

سعی کنید بر چسب را به طور یک‌تکه بکنید تا کارتان راحت‌تر باشد. اگر جای چسب بر روی سطح باقی مانده، با حلال چسب، سطح را پاک کنید. دقت کنید که هر سطحی حلال مخصوص به خود را دارد و لازم است قبل از استفاده از حلال، راجع به آن تحقیق کنید.

 بنزین، جوش شیرین و سرکه هر کدام به تنهایی، یکی از بهترین حلال‌ها برای پاک کردن جای چسب هستند که معمولا رنگ سطوح را هم نمی‌برند. با این وجود، ابتدا قسمت کوچکی را با هر یک از آن‌ها تست کنید و اگر تغییر رنگ مشاهده نکردید، سایر قسمت‌ها را به حلال مورد نظرتان آغشته کنید.

بهترین روش کندن برچسب کابینت

ایده‌های استفاده از برچسب کابینت 

امروزه در بسیاری از خانه‌های مدرن چه در آشپزخانه و چه در سرویس بهداشتی از انواع برچسب‌ها و کاغذهای دیواری بسیار مقاوم و قابل شست‌وشو استفاده می‌شود که می‌تواند تنوع بسیار بالایی را در بازه‌ی زمانی کوتاه نصیب شما کند.

بسیاری از وسایل منزل را که قدیمی و کهنه شده‌اند یا از ما از مدل آن‌ها خسته شده‌ایم، به وسیله‌ی بر چسب زیبا و جدید می‌شوند و نیاز نیست دور ریخته شوند. محل کارتان یا مغازه‌ای را که اجاره گرفته‌اید با نصب بر چسب به راحتی تغییر پیدا می‌کند و حتی شما می‌توانید در بازه‌های زمانی کوتاه نیز فضای محل کسب‌تان را تغییر دهید؛ بدون آن که متحمل هزینه‌های گزاف برای تغییر دکور شوید.

اما برای استفاده از برچسب کابینتی بهتر است از قبل یک طراحی برای آشپزخانه خود در نظر داشته باشید و سپس با کمک برچسب آن را اجرا کنید. برای مثال می‌توانید تنها بخشی از کابینت‌ها که خراب شده‌اند را بازسازی کنید و اجازه دهید رنگ بقیه کابینت‌ها مانند سابق باقی بماند. همچنین می‌توانید با استفاده از دو طرح مختلف، کابینت‌هایی دو رنگ داشته باشید.

کابینت‌هایی دو رنگ

آشپزخانه زیر ایده دیگری برای نحوه استفاده از برچسب کابینت با دو رنگ مختلف را به نمایش می‌گذارد.

برچسب کابینت با دو رنگ

تفاوت رنگ در کابینت‌های بالا و پایین نیز ایده دیگری است که می‌تواند به خصوص در آشپزخانه‌های کوچک مناسب باشد. برای بازطراحی آشپزخانه‌های کوچک، کابینت دیواری را با رنگ سفید و کابینت زمینی را با رنگ دلخواه خود برچسب کنید.

تفاوت رنگ در کابینت‌های بالا و پایین

حتی می‌توانید بخشی از فضای آشپزخانه غیر از درب کابینت – مثلا ستون‌ها – را با استفاده از برچسب کابینت به رنگ کابینت‌ها درآورید تا یک هماهنگی خوبی در فضا ایجاد شود.

استفاده از برچسب کابینت به رنگ کابینت‌ها

استفاده از طرح گلدار به همراه دو رنگ ساده‌ای که در آن طرح استفاده شده به صورت ترکیبی نیز ایده خوبی برای افرادی است که به داشتن خانه‌ای رنگی و شاد علاقه دارند.

استفاده از طرح گلدار به همراه دو رنگ ساده‌

نمونه زیر نیز ایده دیگری است برای استفاده

برچسب طرح دار کابینت

در آشپزخانه زیر علاوه بر اینکه خود کابینت‌ها برچسب خورده‌اند، فضای بین دو کابینت و حتی کف آشپزخانه نیز با برچسب مخصوص کف و سرامیک بین کابینتی بازسازی شده‌اند.

 سرامیک بین کابینتی

اگر از کابینت‌های قدیمی خود خسته شده‌اید می‌توانید با استفاده از برچسب و دستگیره‌های نو، کابینت‌هایی به سبک مدرن داشته باشید.

 

کابینت‌هایی به سبک مدرن استفاده از رنگ‌های درخشان در کنار برچسب کابینت طرح استیل می‌تواند فضای زیبایی مانند آشپزخانه زیر به وجود آورد.

 

برچسب کابینت طرح استیل

یکی دیگر از ایده های استفاده از برچسب کابینتی این است که تنها بخشی از درب کابینت را با برچسب بپوشانید و به این ترتیب یک قاب در اطراف درب به وجود بیاورید.

 

قاب سازی برای کابینت با استفاده از برچسب

ایده قاب سازی برای کابینت با استفاده از برچسب، برای کشوها جالب خواهد شد و صفحه کشو را از قاب دور آن متمایز خواهد کرد. برای مثال در آشپزخانه زیر از برچسب کابینت مشکی طرح چوب بر روی کشو، درب‌ها و دیوار کناری کابینت در کنار رنگ اصلی سفید که بر روی قاب مشاهده می‌کنید استفاده شده.

کابینت مدرن

همچنین می‌توانید از استیکر کابینت بر روی برچسب استفاده کنید. بعضی از استیکرها علامت‌ها و تصاویری هستند که می‌توان به کمکشان محتویات داخل کابینت را نشان داد.

استیکر کابینت آشپزخانه

نمونه زیر هم طرح دیگری از استیکرهاست که احتمالا علاقه‌مندان خاص خود را دارد.

برچسب های طرح دار کابینت

این استیکرها طرح‌های ساده‌تری مانند عکس زیر نیز دارند.

ایده های استفاده از برچسب کابینت

یکی دیگر از  ایده های استفاده از برچسب کابینت، استفاده از آن برای صفحه کابینت است. در واقع شما می‌توانید علاوه بر اینکه برچسب را بر روی درب کابینت نصب می‌کنید، می‌توانید حتی رنگ و طرح صفحه کابینت خود را با این برچسب ها عوض کنید.

برچسب کابینت رنگی

می‌توانید صفحه کابینت و دیوار بین کابینت‌ها را با یک برچسب بپوشانید و از هماهنگی به وجود آمده در جهت تمیز و منظم جلوه دادن فضای آشپزخانه بهره ببرید.

برچسب طرح سنگ

اگر از برچسب های براق استفاده کنید می‌توانید با نورپردازی مناسب از درخشش به وجود آمده برای زیباسازی فضا بهره برداری کنید.

برچسب رنگ سفید

برچسب کابینت قبل و بعد 

بدون شک با نصب و تعبیه بر چسب فضای آشپزخانه‌، محل کار یا منزل‌تان متحول خواهد شد، خصوصا اگر این کار را به درستی انجام دهید و اصول هماهنگی و تناسب فضا را در نظر بگیرید. در زیر، برخی از نمونه‌های کابینت را قبل و بعد از نصب بر چسب به نمایش در آمده است. از شما دعوت می‌کنیم جهت ایده گرفتن به طرح‌ها و مدل‌های زیر نگاه کنید.

برچسب کابینت قبل و بعد

در آشپزخانه زیر علاوه بر درب و دیواره‌های کناری کابینت، صفحه کابینت نیز با برچسب پوشانده شده. البته دستگیره های کابینت و کاشی بین کابینت ها تعویض نشده‌اند. با این حال تفاوت محسوسی مشاهده می‌شود.

برچسب کابینت هایگلاس

طراحی قبلی کابینت های آشپزخانه زیر ام دی اف و مانند آشپزخانه های قدیمی است که با استفاده از برچسب سفید کابینت و کفپوش طرح چوب به یک طراحی و دکوراسیون مدرن تبدیل شده است. مطمئنا خرج این باز طراحی با برچسب ها نسبت به تعویض کل کابینت ها بسیار کمتر بوده است.

 برچسب رنگ روشن

استفاده از برچسب رنگ روشن، علاوه بر اینکه ظاهری مدرن به آشپزخانه داده، باعث باز شدن فضا و بزرگ‌تر جلوه دادن آن می‌شود.

برچسب کابینت رنگ طوسی

این آشپزخانه دقیقا مخالف مدل قبل، از برچسب کابینت مشکی برای مدرن‌تر کردن فضا استفاده کرده است.

کابینت طرح چوب

کابینت طرح چوب همواره حالتی کلاسیک و حتی روستیک به آشپزخانه می‌دهد و در مقابل، استفاده از رنگ های ساده آن را مدرن تر جلوه خواهد داد.

 

برچسب کابینت طرح چوب در طراحی زیر، قاب اطراف کابینت تغییری نکرده و تنها بخش سفید با یک برچسب کابینت طرح چوب پوشانده شده تا حالت یک دست‌تری به فضا ببخشد.

رچسب کابینت مدرن

از همین ترفند برچسب کابینت برای مدرن سازی آشپزخانه زیر نیز استفاده شده است.

برچسب کابینت سفید

در این آشپزخانه علاوه بر اینکه صفحه کابینت با یک برچسب کابینت سفید پوشانده شده و درب کابینت ها نیز با یک برچسب طوسی حالتی مدرن گرفته‌اند، کابینت های دیواری نیز برداشته شده‌اند تا فضا بازتر شود.

سبک از حالت چوبی و سنتی به حالت مدرن و ساده آشپزخانههمین تغییر سبک از حالت چوبی و سنتی به حالت مدرن و ساده را در آشپزخانه زیر نیز مشاهده می‌کنید.

 برچسب کابینت سفید

در عکس زیر، کابینت‌های کرم رنگ که حالتی قدیمی به آشپزخانه داده‌اند با برچسب کابینت سفید پوشانده شده و دیوار بین کابینت ها با رنگ‌های شاد و متفاوت قرمز و زرد فضای شادی را به وجود آورده‌اند.

رنگ‌های متنوع برچسب کابینت رنگی

در ادامه رنگ‌های متنوع برچسب کابینت رنگی را مشاهده می‌کنید تا بهتر بتوانید برای انتخاب رنگ کابینت هایتان تصمیم بگیرید.

تصویر زیر برچسب کابینت سبز روشن براق را نشان می‌دهد که در کنار رنگ سفید یا برچسب طرح استیل بسیار شیک خواهد بود.

برچسب کابینت سبز براق

 برچسب کابینت قرمز رنگ براق و درخشان بهتر است با یک رنگ دیگر تعدیل شود. چون قرمز رنگی به شدت قوی است و اگر یک دست استفاده شود چشم را خسته خواهد کرد.

برچسب کابینت قرمز براق

تنوع رنگی در برچسب های کابینت باعث می‌شود تا طرفداران همه رنگ ها بتوانند آشپزخانه و فضای داخلی خانه خود را به رنگ دلخواه خود تغییر دهند.

برچسب کابینت بنفش

گاهی تغییر طراحی می‌تواند از این هم ارزان‌تر شود و تنها برای صفحه کابینت اوپن مورد استفاده قرار بگیرد.

برچسب کابینت صورتی

رنگ‌های روشن فضا را بزرگ‌تر و دلبازتر نشان می‌دهند. رنگ سبز بسیار روشن آشپزخانه زیر علاوه بر اینکه یک رنگ شیک است که کمتر به عنوان رنگ کابینت مورد استفاده قرار می‌گیرد، فضای روشن و دلباز آشپزخانه را از آن هم بزرگتر و دلبازتر نشان داده است.

برچسب کابینت رنگی به رنگ‌های سبز روشن

برچسب کابینت رنگی به رنگ‌های سبز روشن، تیره، زیتونی و تنوع بزرگی از رنگ های مختلف در یک طیف وسیع وجود دارد.

برچسب کابینت رنگ زیتونی

رنگ آبی زیر نیز از همان دسته رنگ هایی است که بسیار کم مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای طرفداران رنگهای خاص می‌تواند مناسب باشد.

برچسب کابینت رنگ ابی

برچسب کابینت مشکی در طرح‌های مات و درخشان در بازار موجود است. فراموش نکنید استفاده از رنگ مشکی به صورت تکی تنها در صورتی مناسب است که فضا بزرگ و روشن باشد. در آشپزخانه‌های کوچک بهتر است آن را در کنار یک رنگ روشن استفاده کنید.

برچسب کابینت رنگ مشکی براق

 ترکیب رنگ آبی و طوسی در دکوراسیون های مدرن زیاد دیده می‌شود.

 

برچسب کابینت رنگ آبی و طوسی

از دیگر شگفتی های استفاده از برچسب کابینت، رنگ صورتی آن است که در حالت عادی کمتر می‌توان در میان رنگ‌های کابینت آن را مشاهده کرد.

برچسب کابینت طوسی و صورتی

رنگ زرد هم مانند رنگ قرمز در صورت استفاده به صورت تکی باعث خستگی چشم و روان می‌شود و توصیه می‌شود که از آن در کنار رنگ‌های دیگر استفاده شود. این رنگ به خوبی با سفید، مشکی، طوسی و حتی سرمه ای هماهنگ می‌شود.

برچسب کابینت زرد

برچسب کابینت نارنجی با صفحه سفید در یک آشپزخانه مدرن شاد را در تصویر مشاهده می‌کنید.

برچسب کابینت نارنجی

رنگ نسکافه ای در میان ایرانیان طرفداران زیادی دارد. از یک طرف به راحتی با رنگ‌های دیگر ست می‌شود و از طرف دیگر استفاده از آن برخلاف رنگ‌های شاد و درخشان جرئت زیادی نمی‌خواهد.

برچسب کابینت رنگ قهوه ای

برچسب کابینت طرح چوب مطمئنا طرفداران زیادی خواهد داشت. طرح چوب می‌تواند تیره، روشن و حتی به رنگ سفید یا سیاه باشد.

برچسب کابینت قهوه ای براق

برچسب کابینت بژ حتما باید به شکل براق استفاده شود.

برچسب کابینت رنگ بژدو مدل برچسب کابینت طلایی را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید.

برچسب کابینت رنگ طلایی

سخن پایانی

تعویض کاشی یا کابینت یا هر قسمت دیگری از دکوراسیون بسیار هزینه‌بر است و با خرابی و کثیفی بسیاری نیز همراه است؛ علاوه بر این، تعویض کابینت‌ها یا هر آیتم دیگری، زمان‌بر نیز هست. همه‌ی این عوامل باعث می‌شود که برچسب کابینت یک گزینه‌ی مناسب برای تغییر دکوراسیون خانه و آشپزخانه باشد.

اما اگر به دلایلی مثل نیاز به کابینت هایی مقاوم به ضربه و خط و خش یا کابینت هایی اصیل و مرغوب، ترجیح می‌دهید کابینت هایتان را تعویض کنید، شرکت آکس چوب با افتخار آماده ارائه خدمات خود به شماست.

 

۵/۵ - (۱ امتیاز)

Comments (1)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *