مدل کابینت سفید مشکی – چگونه آشپزخانه سفید مشکی طراحی کنیم؟

مدل کابینت سفید مشکی

چگونه آشپزخانه سفید مشکی طراحی کنیم؟

اگر چه سادگی زیبنده است اما سادگی، الزاما و همیشه باعث زیبایی نمی‌شود و البته ممکن است با سلیقه‌ی همه‌ی افراد مطابقت نداشته باشد. اگر جزو افرادی هستید که تمایل دارید دکوراسیون منزل‌تان، هیجان بیشتری داشته باشد، پیشنهاد ما برایتان، کابینت سفید و مشکی است.

مدل کابینت سفید مشکی ، یک ترکیب بسیار شیک و مدرن است که به دلیل تضاد و کنتراست رنگی، مدلی بسیار جذاب و پر طرفدار است. این مدل کابینت و ترکیب رنگی، اگر چه از دیرباز وجود داشته، اما یک ترکیب بسیار به روز و مدرن است که در بسیاری از خانه‌های سبک مدرن، اجرا می‌شود و می‌تواند هم برای آشپزخانه‌های کوچک و هم برای آشپزخانه‌های بزرگ، قابل استفاده باشد. اما کابینت سفید و مشکی ، خصوصیات و ویژگی‌های منحصربفردی دارد که قبل از انتخاب آن، باید نسبت به آن آگاهی داشته باشید و با دید بازتری دست به انتخاب آن بزنید. در ادامه از شما دعوت می‌کنیم همراه این مقاله در وب‌سایت آکس چوب باشید.

مدل کابینت سفید مشکی  

هنگامی که سخن از مدل کابینت سفید مشکی می‌‌شود، منظور، طیف‌های مختلفی از رنگ سفید و مشکی است. کابینت‌های شما می‌توانند از سهم بیشتری کابینت مشکی تشکیل شوند و یا بیشترین قسمت‌های آن، سفید باشد و تنها قسمت اندکی از آن‌ها، به رنگ مشکی انتخاب شده باشد؛ در هر صورت دست شما برای انتخاب باز است تا مدل کابینت سفید مشکی خود را بسته به میل و سلیقه‌تان انتخاب کنید.

کابینت سفید و مشکی می‌تواند کابینت‌هایی سفید در بستر کابینت‌های مشکی‌ رنگ باشد و یا تعداد معدودی کابینت مشکی باشد که در بستر کابینت‌های سفید خودنمایی می‌کنند.

پیشنهاد می‌دهیم اگر فضای آشپزخانه‌تان کوچک است، از کابینت‌های سفید بیشتری استفاده کنید و حتما کابینت‌های ردیف بالایی را به رنگ سفید انتخاب کنید و در نهایت، سهم کمتری را به کابینت‌های سیاه‌ رنگ اختصاص دهید؛ زیرا همانطور که می‌دانید رنگ سیاه، نور را به خود جذب می‌کند و مانع بازتاب آن می‌شود؛ به همین دلیل، استفاده زیاد از رنگ مشکی برای آشپزخانه‌های کوچک، گزینه‌ی مناسبی نیست و باعث کوچک‌تر دیده شدن و کدر شدن فضای آشپزخانه می‌شود.

استفاده از متریال براق مانند هایگلاس، گزینه‌ی دیگری است که کمک می‌کند نور بیشتری در آشپزخانه ساطع شود و ازین راه، فضای آشپزخانه روشن‌تر و دلبازتر نشان داده شود.

کابینت‌های دکوری یا ویترینی، کابینت‌ جزیره، کابینت‌های ردیف پایینی، کانتر و پیشخوان، یراق‌آلات و وسایل تزئینی کابینت‌ها مثل دستگیره‌ها و همچنین وسایل آشپزخانه مانند شیرآلات، سینک ظرف‌شویی، لوستر، صندلی‌های میز ناهارخوری و مواردی ازین دست، گزینه‌هایی هستند که در آشپزخانه‌های کوچک و کم‌نور، می‌توانند بنا به درخواست مشتری، به رنگ مشکی انتخاب شوند و به تکمیل آشپزخانه سفید و مشکی شما کمک کنند، بدون آن که مانع کدر شدن فضا یا تاریک شدن آشپزخانه شود.

اما اگر فضای آشپزخانه‌ی شما بزرگ و نورگیر است، در استفاده از رنگ مشکی، محدودیت کمتری دارید؛ اگر چه باز هم لازم است این نکته‌ی مهم را در نظر بگیرید که رنگ مشکی، به دلیل آن که در بازتاب نور ضعیف عمل می‌کند، باعث دلگیر شدن محیط و فضای منزل می‌شود و نباید در استفاده ازین رنگ افراط کرد؛ مگر آن که تمهیدات ویژه‌ای برای این مساله، اندیشیده باشید!کابینت‌های دکوری

 کابینت سفید مشکی و دکوراسیون سبک مدرن !

اگر چه هم رنگ سفید و هم رنگ مشکی، از دیرباز در دکوراسیون خانه و منازل کاربرد وسیعی داشتند، اما ترکیب این دو رنگ در کنار یکدیگر، یک ترکیب مدرن است. مدل کابینت سفید مشکی ، بیشتر در انواع مدل‌های مدرن کابینت کاربرد دارد و به دلیل آنکه ما در استفاده از رنگ مشکی، به بازتاب نور احتیاج بیشتری داریم، این مدل از کابینت، بیشتر با متریال ام‌دی‌اف براق و کابینت هایگلاس دیده می‌شود.

اگر مدل کابینت سفید و مشکی ، انتخاب شماست، وسایل منزل و آشپزخانه‌تان را باید به سبک مدرن انتخاب کنید تا هماهنگی بیشتری بین اجزای منزل‌تان وجود داشته باشد و بتوانید هارمونی و هماهنگی لازم را ایجاد کنید.

نمونه‌های سفید و مشکی در کابینت کلاسیک ، بسیار کم دیده می‌شود زیرا اساسا کابینت‌های کلاسیک در رنگ‌هایی دیده می‌شوند که از دیرباز وجود داشته‌اند و در واقع، رنگ‌هایی با اصالت و سنگین هستند.

نورپردازی در کابینت سیاه و سفید

کابینت سفید مشکی ، برای زیباتر شدن و جلوه‌ دادن ظاهر خود، وابسته به نورپردازی است؛ زیرا رنگ مشکی با نورپردازی اصولی و صحیح، زیبایی خود را بیشتر نشان می‌دهند. اگر از کابینت هایگلاس سفید و مشکی استفاده می‌کنید، نورپردازی و استفاده از نورهای مخفی، نقش مهمی در زیبایی آشپزخانه و البته پُر نور دیده‌ شدن آن فضای عمومی دارند بنابراین حتما از کارشناسان مربوطه در این زمینه کمک بگیرید.

استفاده از نورهای مخفی و نورهایی که بالای کابینت‌ها نصب می‌شوند و به طور اُریب به کابینت‌ها می‌تابند، همچنین نورهای که در زیر کابینت‌های ردیف بالایی تعبیه می‌شوند، گزینه‌های دیگری هستند که باعث می‌شوند فضای آشپزخانه‌ی شما زیباتر به نظر برسد و در عین حال، نور بیشتری بر روی کانتر و پیشخان آشپزخانه وجود داشته باشد تا سطح کارتان روشن‌تر و پُر نورتر باشد.

پیشنهاد می‌کنیم اگر از کابینت‌های تیره‌ و روشن، مانند سفید و مشکی که کنتراست رنگی قابل توجهی با یکدیگر دارند، استفاده می‌کنید، حتما از طراحان داخلی ساختمان برای نورپردازی آشپزخانه کمک بگیرید.نورپردازی کابینت سیاه و سفید

در استفاده از رنگ سفید و سیاه ، زیاده‌روی نکنید.

اگر چه رنگ سیاه و سفید ، دو ترکیب رنگ زیبا و چشم‌نواز هستند و فضایی بسیار لوکس و ویژه را در آشپزخانه پدید می‌آورند اما به دلیل خاص بودن و اختلاف رنگ بسیار زیادی که این دو رنگ با همدیگر دارند، استفاده‌ی افراطی این دو در کنار یکدیگر، ممکن است باعث خستگی چشم و آزار ذهن شود. بنابراین در استفاده از اختلاف رنگی سیاه و سفید افراط نکنید.

کابینت مشکی مات یا براق؟

متریالی که برای کابینت آشپزخانه کاربرد دارد، می‌تواند از مشکی براق یا مشکی مات تشکیل شده باشد. کابینت‌های مشکی براق، جلوه‌گری بیشتری دارند و نور را بیشتر بازتاب می‌دهند و در عوض، کابینت‌‌های مشکی مات، وزین‌تر است و فضای جالب و ویژه‌ای را در آشپزخانه به وجود بیاورند.

کابینت‌های مشکی براق، انعکاس نور بالاتری داشته و باعث زیبایی بیشتر در آشپزخانه می‌شوند اما پروسه‌ی نگهداری و تمیزکاری آن‌ها دشوارتر است زیرا اثر لکه و جای انگشت و همین طور، ذرات چربی و کثیفی را به وضوح نشان می‌دهند و به همین دلیل، نیاز به نگهداری بیشتری دارند.

رنگ سفیدی که برای کابینت انتخاب می‌شود نیز طیف‌های گسترده‌ای را تشکیل می‌دهد؛ می‌توانید از سفید یخی، سفید براق، سفید استخوانی و سفید شیری در کنار کابینت مشکی استفاده کنید.

چه رنگ‌هایی که با مدل کابینت سفید و مشکی هماهنگ است؟

ترکیب رنگی سفید و مشکی ، یک ترکیب رنگی خنثی است؛ به این معنی که شما می‌توانید از سایر رنگ‌های دیگر در کنار این ترکیب، استفاده کنید. مشهورترین و متداول‌ترین رنگی که هماهنگی بیشتری با رنگ‌های سفید و مشکی دارد، رنگ قرمز است. قرمز، رنگی شاد و پر انرژی است و در گروه رنگ‌های گرم قرار می‌گیرد. استفاده از رنگ قرمز در کنار مدل کابینت سفید مشکی ، می‌تواند زیبایی آشپزخانه شما را تکمیل کند و فضای گرم و صمیمی‌تری را ایجاد کند.

در صورت تمایل می‌توانید وسایل و لوازم تزئینی آشپزخانه‌تان را به رنگ قرمز انتخاب کنید؛ از آن جمله می‌توان به سرویس قابلمه‌ها، سرویس غذاخوری، فرش کف آشپزخانه، گلدان‌ها و مواردی ازین دست اشاره کرد.کابینت سفید و مشکی

به غیر از رنگ قرمز، خاکستری ، رنگ دیگری است که هماهنگی زیبایی با کابینت سفید و مشکی دارد. این ترکیب رنگ، شما را بیشتر به آرامش دعوت می‌کند، چرا که خاکستری از رنگ‌های خنثی و هم‌خانواده سفید و مشکی است و در کنار سفید و مشکی، هیجان چندانی ندارد!

رنگ چوب ، گزینه‌ی دیگری است که شما می‌توانید آن را با مدل کابینت سفید مشکی هماهنگ سازید و از گرما و صمیمیت نهفته در ذات آن، لذت و بهره‌ی کافی را ببرید.

به غیر از گزینه‌های یاد شده، استفاده از رنگ زرد نیز در آشپزخانه‌ای با ترکیب کابینت‌های سفید و مشکی ، می‌تواند باعث زیباتر شدن فضا شود و آشپزخانه را از یکنواختی و عادت برهاند.

کابینت سفید مشکی بدون دستگیره

نمونه مدل‌های کابینت‌ بدون دستگیره به دلیل سادگی و نمای لوکس و مدرنی که ایجاد می‌کنند، طرفداران بسیاری دارند. اگر کابینت مورد علاقه‌تان مدل سفید و مشکی است و ترجیح می‌دهید از کابینت بدون دستگیره هم استفاده کنید، باید به این نکته توجه کنید که کابینت‌های مشکی رنگ خصوصا با متریال هایگلاس، اثر انگشت و لکه‌ را با وضوح بسیار بالایی نشان می‌دهند؛ بنابراین  پیشنهاد می‌کنیم از متریال غیر براق استفاده کنید و یا زاویه‌ نور و نورپردازی آشپزخانه‌ را به شکلی تنظیم کنید که اثر لکه را کمتر نشان دهد.

جای لکه در کابینت هایگلاس سفید رنگ و رنگ‌های روشن، چندان واضح نیست و مشکل چندانی ایجاد نمی‌کند.کابینت سفید مشکی بدون دستگیره

مدل کابینت سفید مشکی یکی از جذاب‌ترین نمونه‌های کابینت مدرن است که باعث ایجاد یک فضای زیبا و هیجا‌ن‌انگیز در آشپزخانه می‌شود. اگر به دکوراسیون سبک مدرن علاقمند هستید و ترجیح می‌دهید از نمونه‌ها و مدل‌های سنتی و کلاسیک فاصله بگیرید، کابینت‌های سفید و مشکی خصوصا نمونه‌های براق آن، یک گزینه‌ی ایده‌آل و جذاب برایتان به حساب می‌آیند.

ازین که تا پایان همراه این مقاله و آکس چوب سازنده کابینت بوده‌اید از شما سپاسگزاریم و امیدواریم این محتوا و مطالب بیان شده در آن، برایتان مفید واقع شده باشد.

امتیاز بدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *