روشویی کابینت مدرن؛ بهترین و جدیدترین انواع کابینت حمامی و کابینت روشویی

روشویی کابینت مدرن

روشویی کابینت مدرن

روشویی کابینت یکی از بخش‌‌های مهم و غیر قابل حذف سرویس‌های بهداشتی امروزی است. روشویی‌ها علاوه بر کاربردی که دارند، از جنبه‌ی دیداری و زیباشناختی نیز حائز اهمیت هستند. در واقع، روشویی‌های زیبا و جذاب باعث می‌شوند فضای حمام و سرویس بهداشتی، جذاب‌تر و منحصربفرد به نظر برسد.

وشویی‌های جدید، بسیار متنوع و جذاب هستند و از مدل سنتی و یکنواخت گذشته، فاصله گرفته‌اند. به حدی که امروزه، محیط دست‌شویی و حمام، به فضایی لوکس و زیبا و در عین حال، پاکیزه و آرامش‌بخش تبدیل شده است. روشویی‌ها انواع مختلفی دارند که می‌توانند متناسب با دکور منزل و سبک خانه‌تان انتخاب شوند. اگر دکوراسیون منزل‌تان به سبک مدرن است، بهتر است از روشویی کابینت مدرن استفاده کنید. اگر سبک دکوراسیون منزل‌تان کلاسیک است، بهتر از مدل‌های کلاسیک روشویی در سرویس بهداشتی و حمام بهره بگیرید. رعایت همین نکات ساده، باعث می‌شود فضای دست‌شویی و سرویس بهداشتی، هماهنگ و متناسب با تِم منزل‌تان باشد.

در ادامه و در طول این محتوا، قصد داریم انواع مختلف روشویی کابینت مدرن و کلاسیک را به شما معرفی کنیم. امیدواریم تا انتهای مقاله، آکس چوب را همراهی کنید:

روشویی کابینت مدرن
امروزه دیزاین و دکوراسیون سرویس بهداشتی نسبت به گذشته از اهمیت و زیبایی بیشتری برخوردار شده است.

انواع روشویی

روشویی، محلی برای شست‌وشوی دست و صورت است که ممکن است در حمام و توالت، بسته به مدل و فضای سرویس بهداشتی، تعبیه شود. از مباحث کاربرد روشویی که بگذریم، روشویی‌ها در مدل‌ها، سایز‌ و ابعاد مختلفی ساخته می‌شوند. انواع روشویی از نظر رنگ و مدل نیز بسیار متنوع هستند و طرح‌های مختلفی را شامل می‌شوند.

کابینت روشویی

چند سالی است که روشویی‌های کابینت‌دار، بخش جداناپذیر سرویس‌های بهداشتی لوکس و مدرن به حساب می‌آیند. کابینت‌ روشویی، علاوه بر اینکه باعث می‌شود،‌ لوله‌ها و شیرهای پشت روشویی در دل آن پنهان شود، فضای کاربردی و مفیدی را نیز در اختیار مشتری قرار می‌دهد.

لوازم آرایشی و بهداشتی، مواد شوینده، حوله و دستمال و … از جمله لوازمی هستند که می‌توان در کابینت روشویی سازماندهی کرد و فضای مرتب و منظمی را در اختیار داشت.

کابینت روشویی، انواع مختلفی دارد و می‌تواند متناسب با دکور و دیزاین دست‌شویی و حمام و حتی در هماهنگی با کابینت‌ آشپزخانه انتخاب شود.

روشویی سرویس بهداشتی
در این تصویر یک روشویی با کابینت حمامی دستگیره نواری در سبک مدرن را مشاهده می‌کنید.

کابینت روشویی pvc

همانطور که می‌دانید، کابینت‌ حمامی، کابینت روشویی و کابینت ظرف‌شویی، از جمله یونیت‌هایی هستند که در معرض رطوبت قرار دارند. به همین دلیل، لازم است که متریال تشکیل دهنده‌ی این کابینت‌ها از جنس مقاوم و عایق رطوبت انتخاب شود.

به طور معمول، یونیت pvc، بهترین متریالی است که برای کابینت روشویی کاربرد دارد. pvc ماده‌ای از جنس پلاستیک فشرده است که در برابر آب و رطوبت یا بخارات حمام، به طور کامل عایق است. استفاده از متریالی که فقط زیبایی دارد و عایق رطوبت و نفوذ آب نیست، باعث می‌شود کابینت حمامی پس از مدتی دچار پوسیدگی ‌شود. بنابراین حتما لازم است از متریال مقاوم در برابر آب و حتی انواع آنتی‌باکتریال آن استفاده کنید.

ورقه‌های pvc و آنتی‌باکتریال، علاوه بر اینکه کار شست‌وشو را برایتان آسان می‌سازند، پاکیزگی محیط سرویس بهداشتی را نیز تامین می‌کنند. به جز یونیت pvc ، از سایر کابینت‌های ضدآب مانند کابینت استیل یا کابینت hpl نیز می‌توانید برای کابینت حمامی استفاده کنید.

روشویی پایه‌دار | قیمت روشویی پایه‌دار

استفاده از روشویی‌های پایه‌دار، چند سالی است که از مد افتاده و کمتر مورد استقبال قرار دارد. با این وجود، به علت قیمت پایین و اقتصادی، این روشویی‌ها هنوز هم طرفداران خاص خود را دارند و کاربرد خود را کم‌وبیش حفظ کرده‌اند. خصوصا در محیط‌های اداری و تجاری از روشویی پایه‌دار، بیشتر استفاده می‌شود.

قیمت روشویی پایه‌دار، به مراتب از روشویی‌های کابینتی ارزان‌تر است. البته اگر طرفدار روشویی‌ پایه‌دار هستید، امروزه نمونه‌های بسیار زیبای آن به بازار عرضه شده است که از نظر زیبایی، چیزی از مدل‌های کابینتی کم ندارند.

روشویی مدرن
کابینت روشویی، باعث می‌شود فضای مفید و کاربردی برای جا‌یگذاری و چیدمان بهتر وسایل در اختیارتان قرار بگیرد.

مزایای استفاده از روشویی کابینتی

روشویی کابینتی علاوه بر زیبایی، مزایایی نیز دارد که در ادامه، به طور خلاصه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • رعایت نظم و انضباط بیشتر در چیدمان وسایل و لوازم بهداشتی
  • زیبایی بیشتر و ایجاد فضای لوکس در سرویس بهداشتی، دست‌شویی و حمام
  • استفاده بهینه از فضا و افزایش فضای کاربردی برای چیدمان وسایل
  • وجود تنوع بالا و مدل‌های مختلف که به آسانی با نظر و سلیقه شما و همچنین، سبک منزل‌تان هماهنگ می‌شود.
  • ایجاد بهداشت بیشتر و رعایت تمیزی و پاکیزگی بیشتر
  • ایجاد محفظه‌ای امن برای لوازم و وسایل بهداشتی، مانند دستمال کاغذی، حوله، مسواک و …

روشویی جدید

پیش‌تر گفتیم که روشویی‌های جدید، از تنوع بسیار بالایی برخوردارند. شما می‌توانید متناسب با سبک دکوراسیون منزل و سرویس بهداشتی، روشویی جدید دستش‌شویی و حمام‌تان را انتخاب کنید. اگر سبک منزل و چیدمان وسایل، مدرن است، بهتر است از روشویی کابینت مدرن استفاده کنید. برای این انتخاب، لازم است شیرآلات، سنگ روشویی و آینه و سایر اکسسوری‌های سرویس بهداشتی نیز به سبک مدرن انتخاب شوند.

برای سبک کلاسیک، بهتر است از روشویی‌ها و کابینت‌های روشویی سبک کلاسیک استفاده کنید. روشویی‌های سبک کلاسیک، تنوع انواع روشویی کابینت مدرن را ندارند. اما فضایی کلاسیک و جذاب به سرویس بهداشتی و حمام و دست‌شویی منزل‌تان می‌بخشند. انواع شیرآلات، آینه، جای حوله، سنگ روشویی و … همگی در سبک کلاسیک وجود دارند.

برای درک و شناخت بیشتر تفاوت کابینت مدرن و کابینت کلاسیک، پیشنهاد می‌دهیم این محتوا را بخوانید.

کابینت روشویی
در این تصویر یک مدل کابینت روشویی سبک مدرن را مشاهده می‌کنید.

روشویی لوکس

شاید بتوان گفت مدل‌های روشویی کابینتی که از جنس سنگ مصنوعی هستند، جلوه‌ی زیباتر و لوکس‌تری نسبت به روشویی‌هایی از جنس سرامیک دارند. این موضوع، کاملا سلیقه‌ای است و بستگی به سبک دکوراسیون منزل و سلیقه‌ی شخصی شما دارد. اما امروزه روشویی‌های بسیار مدرن و شیکی نیز از متریال سرامیک ساخته می‌شوند که از نظر زیبایی چیزی از نمونه‌های سنگی کم‌ ندارند.

روشویی سنگی مدرن

همانطور که اشاره شد، روشویی سنگی مدرن، امروزه بسیار ترند شده است و ترجیح می‌دهند ازین مدل برای روشویی سرویس‌ بهداشتی خود چه در سبک مدرن و چه سبک کلاسیک استفاده کنند.

نکته‌ی حائز اهمیت، انتخاب رنگ و جنس روشویی است که باید در انتخاب آن دقت کافی به خرج دهید. با توجه به آن که روشویی‌، وسیله‌ای بسیار پر استفاده است، بهتر است از نمونه‌های ضد لکه و مقاوم آن انتخاب کنید.

مدل‌های ضعیف روشویی‌های سنگی، عموما لکه آب را به آسانی نشان می‌دهند و باعث می‌شوند سرویس بهداشتی شما نامنظم و کثیف جلوه کند. افرادی که معمولا از سنگ روشویی به رنگ‌های تیره استفاده می‌کنند، معمولا از بر جا ماندن لکه آب و رد آن، گله و شکایت دارند. البته این موضوع به جنس و متریال سنگ روشویی نیز بستگی دارد.

خرید روشویی مدرن

به نظر نمی‌رسد خرید روشویی مدرن یا کلاسیک، کار دشواری باشد. خصوصا آن که امروزه با یک سرچ ساده در فضای اینترنتی، انواع مدل‌ها و سبک‌های روشویی برایتان به نمایش در خواهد آمد.

پیشنهاد می‌دهیم قبل از خرید، حتما از فروشنده راجع به کیفیت سنگ یا سرامیک روشویی، همچنین مقاومت کابینت زیر روشویی سوال بپرسید. همچنین راجع به باقی ماندن لکه آب بر روی سنگ روشویی نیز اطلاعات لازم را کسب کنید تا کارتان برای تمیزکاری کابینت روشویی و سنگ آن، آسان باشد.

آینه دست‌شویی کابینت‌دار

پس از انتخاب و خرید کابینت روشویی، نوبت به خرید آینه دست‌شویی و سایز لوازمی است که در سرویس بهداشتی و حمام کاربرد دارند. آینه دست‌شویی را متناسب با مدل و سبک روشویی انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر مدل کابینت روشویی، دارای دستگیره‌های طلایی رنگ است، انتخاب آینه‌ای با حاشیه و نوارهای طلایی رنگ، می‌تواند هارمونی جالبی را در فضای دست‌شویی و حمام ایجاد کند.

آینه دست‌شویی می‌تواند از نمونه‌های ساده و کلاسیک و یا از مدل‌های مدرن و جادار انتخاب شود. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از کمد پشت آینه، به نفع سازماندهی و جاسازی مسواک‌، خمیر دندان و … استفاده کنند.

در سبک مدرن، معمولا آینه‌های دست‌شویی کابینت‌دار هستند. شما می‌توانید وسایل و لوازم‌تان کوچک و نقلی را به آسانی در پشت آینه جای دهید. با این کار، هم وسایل شما مرتب‌تر قرار می‌گیرند و هم از نفوذ میکروب و آلودگی‌ها به دور هستند. علاوه بر این، استفاده از آینه های کمددار، از نظر دیداری و بصری نیز فضای سرویس بهداشتی و حمام را شلوغ نمی‌کنند.

شیرآلات روشویی کابینت مدرن

دستگیره‌های کابینت روشویی و شیرآلات و … موارد دیگری هستند که باید در هماهنگی با سبک سرویس بهداشتی و حمام انتخاب کنید. اگر چه ممکن است این موارد کوچک یا کم‌اهیمت به نظر برسند، اما نباید نقش آن‌ها را در هماهنگی و زیبایی سرویس بهداشتی و حمام، نادیده بگیرید.

روشویی کابینت مدرن
کابینت‌ حمامی رنگ چوب و مدل روشویی سنگ تیره که در کنار هم، فضای مدرنی در سرویس بهداشتی ایجاد کرده‌اند.

سرویس بهداشتی و حمام‌های امروزی، دیگر فقط محلی برای پاکیزگی و نظافت نیستند. بلکه از نظر زیبایی نیز نقش بسیاری در دکوراسیون منزل ایفا می‌کنند. حتی امروزه بسیاری افراد برای زیباتر شدن محیط دست‌شویی و حمام، همچنین تصفیه محیط آنجا از گلدان‌های طبیعی، اکسسوری‌ها و … استفاده می‌کند که البته نقش مفید و کاربردی بسیاری نیز در این زمینه دارد.

در پایان از همراهی شما با این محتوا سپاسگزاریم. از شما دعوت می‌کنیم برای خرید روشویی کابینت مدرن با کارشناسان ما در آکس چوب تماس بگیرید.

امیدواریم این محتوا برایتان کاربرد و مفید واقع شده باشد. برای مشاهده‌ی مدل‌های به روز کابینت آشپزخانه، کابینت روشویی و کابینت‌های حمامی و …  به صفحه‌ی اینستاگرام آکس چوب مراجعه کنید.

امتیاز بدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *