کابینت ممبران رنگ صدفی ؛ کابینت صدفی برای چه آشپزخانه‌هایی مناسب است؟

کابینت ممبران رنگ صدفی ؛ کابینت صدفی برای چه آشپزخانه‌هایی مناسب است؟

کابینت ممبران رنگ صدفی

یکی از جدیدترین متریالی که امروزه در ساخت کابینت آشپزخانه بکار می‌رود، ممبران است. ممبران، هم در سبک کابینت کلاسیک و هم در سبک کابینت مدرن بکار می‌رود و به دلیل لایه‌ی بکار رفته در آن، تقریبا متریالی ضدآب به حساب می‌آید. اما این‌ دلایل، علت اصلی استقبال مشتریان ازین کابینت نیست؛ بلکه دلیل اصلی را باید در قابلیت این متریال در ساخت کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک جستجو کرد. سابق بر این، کابینت‌ کلاسیک تنها با استفاده از چوب طبیعی و هنر دست انسان ساخته می‌شده است که این امر، بسیار زمان‌بر، دشوار و با هزینه‌ی بسیار بالا بوده است، اما با پیدایش کابینت ممبران، امکان ساخت کابینت‌های کلاسیک با هزینه‌ی بسیار کمتری فراهم شده است. کابینت‌ ممبران تنوع رنگ و مدل فراوانی نیز دارد و در رنگ‌های بسیار متنوعی ساخته و تولید می‌شود. در این محتوا قصد داریم کابینت ممبران رنگ صدفی را به شما معرفی کنیم و از خصوصیات بارز آن برای شما بیشتر سخن بگوییم، همچنین بگوییم این کابینت بیشتر برای چه آشپزخانه‌هایی مناسب است! با آکس چوب همراه باشید:

کابینت ممبران رنگ صدفی

کابینت ممبران چیست ؟

کابینت ممبران ، از ام‌دی‌اف خام تشکیل شده است. برای تولید این کابینت، به دستگاه‌های بسیار پیشرفته‌ای به نام ماشین سی‌ان‌سی نیاز است. طرح‌های مورد نظر چه در سبک کلاسیک و چه در سبک نئوکلاسیک، به ماشین cnc  داده می‌شود و سپس ام‌دی‌اف خام وارد دستگاه می‌شود و طرح بر روی آن ایجاد می‌شود.

برای ایجاد طرح‌های برآمده، قطعاتی بر روی ام‌دی‌اف خام چسبانده می‌شود. در هر دو صورت، چه کابینت برجسته باشد و چه فرورفته باشد، پس از اتمام کار، ام‌دی‌اف خام طراحی شده با روکش pvc که ماده‌ای ضدآب و از جنس پلاستیک است، به صورت کاملا یکسره و یکپارچه، وکیوم و پوشانده می‌شود. نحوه‌ی کار به گونه‌ای است که هیچگونه درز یا شکافی بر روی کابینت وجود ندارد و همین امر، باعث می‌شود که کابینت ممبران، کابینتی ضد آب و ضد رطوبت باشد. اگر چه نباید این کابینت‌ها را هرگز به طور کامل در آب فرو ببرید و بشویید!

کابینت ممبران در رنگ‌های بسیار متنوعی تولید می‌شود که از آن جمله می‌توان به رنگ‌های قهوه‌ای روشن، قهوه‌ای سوخته، سفید، شیری، مشکی، سفید و طلایی، سفید و مشکی و کابینت ممبران رنگ صدفی اشاره کرد.

کابینت ممبران رنگ صدفی برای چه آشپزخانه‌هایی مناسب است؟

رنگ صدفی، رنگی در تناژ و خانواده‌ی رنگی سفید است. رنگ‌های سفید قابلیت بازتاب نور بالایی دارند و باعث انعکاس نور می‌شوند، بنابراین محیطی دلباز و روشن را در آشپزخانه ایجاد می‌کنند. آشپزخانه شما در هر سبک و مدلی که طراحی شده باشد، کابینت ممبران رنگ صدفی ، باعث روشنایی و بازتاب نور در آن شده و فضا را بزرگتر از ابعاد اصلی‌اش نشان می‌دهد. چنانچه آشپزخانه‌تان کوچک است، یا فاقد پنجره است و یا نور کمی دریافت می‌کند، ازین ویژگی می‌توانید استفاده کنید و آشپزخانه را بزرگتر و روشن‌تر نشان دهید.

از دیگر خصوصیات رنگ صدفی، براق بودن آن است، که این ویژگی نیز باعث درخشندگی و روشنایی بیشتر این کابینت در آشپزخانه می‌شود. رنگ صدفی، رنگی ملیح و گرم به حساب می‌آید و برای کسانی که به رنگ سفید خالص علاقه ندارند، می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد تا هم از خصوصیات رنگ روشنی همچون سفید استفاده کنند، هم گرما و صمیمیت بیشتری در فضای آشپزخانه‌ ایجاد کنند.

 

ممبران سفیدرنگ‌های روشن را بر خلاف رنگ‌های تیره که محدودیت استفاده دارند، در هر فضایی می‌توان بکار برد. چه محیط آشپزخانه شما بزرگ باشد و چه کوچک باشد و یا پر نور باشد و یا کم‌ نور، کابینت ممبران رنگ صدفی ، می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد.

با استفاده از چوب و ابزارهایی چوبی می‌توانید هارمونی زیبایی در آشپزخانه‌تان ایجاد کنید و از زیبایی آن لذت ببرید. کابینت ممبران رنگ صدفی با رنگ قهوه‌ای و طلایی، می‌تواند جذابیت آشپزخانه را افزایش دهد و ترکیب چشم‌نوازی را ایجاد کند.

مدل کابینت ممبران رنگ صدفی

همانطور که پیشتر اشاره شد، کابینت ممبران رنگ صدفی در سبک کلاسیک، مدرن و نئوکلاسیک طراحی می‌شود. در ادامه به توضیح مختصری راجع به هرکدام خواهیم پرداخت:

  • کابینت ممبران کلاسیک رنگ صدفی :

کابینت‌های کلاسیک ، کابینت‌هایی با طرح‌ها و مدل‌های باستانی و اشرافی هستند و جلوه‌ای بسیار باشکوه و سلطنتی را در آشپزخانه ایجاد می‌کنند. برای ایجاد کابینت‌های کلاسیک، لازم است دکوراسیون غالب منزل به سبک کلاسیک طراحی شده باشد، زیرا هماهنگی و هم‌خوانی، اصل مهمی است که باید رعایت شود. کابینت‌های کلاسیک، بیشتر برای فضاهای متوسط و بزرگ مناسب هستند و به دلیل آن‌که شلوغ و پر زرق و برق هستند، به فضای بیشتری نیاز دارند تا جلوه‌ی خود را به نمایش بگذارند و در صورتی که فضای کافی وجود نداشته باشد، ممکن است باعث شلوغی و ازدحام فضا شوند. اگر به کابینت‌های کلاسیک علاقمند هستید، کابینت ممبران رنگ صدفی ، یکی از بهترین رنگ‌هایی است که در این سبک وجود دارد. این رنگ، زیبایی و شکوه یک کابینت کلاسیک را به زیبایی هر چه تمام‌تر در آشپزخانه به نمایش می‌گذارد و طرح‌ها و مدل‌های کابینت کلاسیک را به خوبی نشان می‌دهد.

  • کابینت صدفی نئوکلاسیک :

این سبک از کابینت آشپزخانه که برگرفته از معماری قرن ۱۸ و ۱۹ میلادی است و به معماری دوران ویکتوریا معروف است، سبکی مابین کلاسیک و مدرن است. کابینت‌های نئوکلاسیک نه آن چنان شلوغ هستند و نه خلوت و ساده، بلکه با خطوط منحنی و نرم، آرامش و نظم را در دکوراسیون آشپزخانه ایجاد می‌کنند. همین خصوصیت، باعث می‌شود کابینت‌های نئوکلاسیک برای آشپزخانه‌های بزرگ و متوسط و حتی کوچک مناسب باشد، خصوصا کابینت ممبران رنگ صدفی که به دلیل رنگ روشنی که دارد، باعث بازتابش نور بیشتر و انبساط فضا نیز می‌شود. ممبران، یکی از بهترین متریالی است که در ساخت کابینت نئوکلاسیک کاربرد دارد، خصوصا رنگ‌های روشن آن مانند خاکستری روشن و صدفی ، بسیار مورد توجه است.

کابینت ممبران رنگ صدفی برای چه آشپزخانه‌هایی مناسب است

  • کابینت ممبران رنگ صدفی مدرن :

  • کابینت‌های مدرن، بر خلاف دو سبکی که در بالا به آن اشاره شد، ساده و بی‌آلایش هستند و هم برای فضاهای بزرگ و هم برای فضاهای کوچک مناسب می‌باشند. اگر چه کابینت ممبران بیشتر در سبک کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک کاربرد دارد، اما از آن در سبک کابینت مدرن نیز استفاده می‌شود. کابینت‌های مدرن، بدون تزئینات پیچیده هستند و طرح و نقشه‌ای بر روی بدنه‌ یا درب کابینت دیده نمی‌شود. اگر تمایل دارید از کابینت‌های سبک مدرن استفاده کنید، کابینت ممبران رنگ صدفی ، می‌تواند گزینه‌ی ایده‌آلی برای آشپزخانه شما باشد، زیرا اکثر کابینت‌هایی که در سبک مدرن طراحی می‌شوند، رنگ‌های روشن و براق دارند و ازین سو، صدفی، رنگی قابل توجه است.

قیمت کابینت ممبران رنگ صدفی

قیمت کابینت ممبران با توجه به جنس مواد بکار رفته در آن، متفاوت است. هر چه مواد بکار رفته در آن باکیفیت‌تر و بادوام‌تر باشد، مقاومت آن بیشتر است و قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود. به عنوان مثال، در انواعی از کابینت ممبران که با چسب بی‌کیفیت وکیوم شده باشند، لایه‌ی پی‌وی‌سی به مرور زمان و پس از یکی دو سال از روی کابینت بلند می‌شود و یا اگر ممکن است در اثر ضربه و خراش، لایه‌ی پی‌وی‌سی زدوده شود و یا آسیب ببیند که در این صورت، علاوه بر از دست رفتن زیبایی، خاصیت ضد آب بودن کابینت نیز از بین می‌رود.

قیمت کابینت ممبران از کابینت‌های ام‌دی‌اف، قدری گران‌تر است، اما به طور کلی در گروه کابینت‌های اقتصادی و با قیمت متوسط دسته‌بندی می‌شود. سابق بر این، اگر افراد با صرف هزینه‌های گزاف می‌توانستند کابینت‌های کلاسیک تمام چوب در آشپزخانه داشته باشند، امروزه با پرداخت هزینه‌هایی بسیار کمتر، می‌توانند کابینت‌های کلاسیک با طرح‌های سنتی داشته باشند.

تمیزکاری کابینت ممبران

بدیهی است که کابینت‌هایی که رنگ روشن‌تری دارند، بیشتر در معرض لکه و کثیقی قرار می‌گیرند و اثر لکه را با شدت بیشتری نشان می‌دهند، بنابراین بهتر است در نگهداری کابینت‌های رنگ روشن مانند رنگ صدفی، دقت بیشتری به خرج دهید.

اگر لکه یا اثر مواد غذایی بر روی کابینت‌ها ایجاد شد، سریعا لکه را از روی کابینت جدا کنید و آن را با آب و یک شوینده ضعیف، تمیز کنید و سپس با یک دستمال دیگر خشک کنید. استفاده از مواد شوینده شیمیایی و اسیدی، برای لکه‌بری اکیدا توصیه نمی‌شود.

قیمت کابینت ممبران رنگ صدفی

 

اگر کابینت شما در سبک کلاسیک و نئوکلاسیک است، بهتر است در بازه‌های زمانی کوتاه، درزها و خطوط آن را که ممکن است محلی برای تجمع گرد و غبار و ذرات چربی باشند، تمیزکاری کنید.

به دلیل آنکه کابینت ممبران کابینتی ضد آب است و مقاومت نسبتا بالایی در برابر آب و رطوبت دارد، تمیزکاری آن چندان کار دشواری نیست. اما همانطور که اشاره شد، نمی‌توان این کابینت‌ها را به طور کامل در آب فرو برد و شست‌وشو داد. کابینت ممبران تا زمانی ضد آب است که لایه‌ی پی‌وی‌سی کشیده شده بر روی آن، هیچگونه آسیبی ندیده باشد، اما در صورتی که کوچکترین آسیبی ببیند، دچار خرابی می‌شود.

سخن پایانی :

کابینت ممبران رنگ صدفی یکی از زیباترین کابینت‌هایی است که می‌تواند به آشپزخانه شما روح و انرژی ببخشد. کابینت ممبران، کابینتی بسیار مقاوم است و اگر به درستی از آن نگهداری شود، تا سال‌ها متمادی می‌توانند مانند یک مروارید درون آشپزخانه بدرخشد.

ازین که مخاطب این مقاله در وب‌سایت آکس چوب بوده‌اید از شما سپاسگزاریم. امیدواریم همراهی با این مقاله برایتان سودمند و مفید واقع شده باشد.

۴.۵/۵ - (۸ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *