کابینت آشپزخانه مشکی ؛ آشنایی بیشتر با خصوصیات رنگ مشکی در آشپزخانه

آشنایی بیشتر با خصوصیات رنگ مشکی در آشپزخانه

کابینت‌ها، جزء جدانشدنی آشپزخانه‌ها هستند و با بوجود آوردن نظم و زیبایی در آشپزخانه، نمایی دلنشین و خاطره‌انگیز را برای بیننده فراهم می‌آورند. همانطور که می‌دانید زیبایی، امری نسبی است و ممکن است برای هر فردی مفهوم جداگانه‌ای داشته باشد که با دیگران متفاوت باشد. امروزه به لطف تکنولوژی، مدل‌ها و رنگ‌های بسیار متنوعی از کابینت آشپزخانه طراحی و ساخته می‌شود که می‌تواند متناسب با دکوراسیون آشپزخانه شما باشد و همچنین نظر مثبت و سلیقه شما را تامین کند.

یکی از رنگ‌های خاص که از گذشته تا امروز، مورد توجه افراد بسیاری قرار دارد، رنگ مشکی یا سیاه است که استفاده از آن در کابینت آشپزخانه ، نمایی مدرن و شیک را به آشپزخانه خواهد بخشید. در این محتوا از وب‌سایت آکس چوب ، قصد داریم اطلاعات مفیدی راجع به کابینت آشپزخانه مشکی به شما ارائه دهیم. اگر به رنگ سیاه یا مشکی علاقه دارید و تمایل دارید ازین رنگ باشکوه در دکوراسیون منزل‌تان استفاده کنید، پیشنهاد می‌دهیم این محتوا را از دست ندهید:

کابینت آشپزخانه مشکی با دیوار سفید

کابینت آشپزخانه مشکی رنگ:

افراد زیادی هستند که از رنگ مشکی، چه در لباس و پوشاک و چه در دکوراسیون و لوازم منزل استفاده می‌کنند. اگر از آن دسته افرادی هستید که به رنگ مشکی علاقه خاصی دارید، از نظر روانشناسی فردی شجاع، جدی، عاشق‌پیشه و ماجراجو هستید که اعتمادبنفس کافی برای تغییر شرایط در وجودتان نهادینه شده است.

استفاده از رنگ مشکی در دکوراسیون منزل و آشپزخانه، همیشه مد و متداول است و بسیار جذاب و باشکوه است. علاوه بر این، رنگ مشکی یکی از رنگ‌هایی ست که به راحتی با همه‌ی رنگ‌ها و سایر عناصر منزل ترکیب می‌شود و می‌تواند فضای مدرنی را بوجود آورد.

استفاده از کابینت آشپزخانه مشکی به شکل کامل و تنها چندان متعارف نیست و معمولا از رنگ مشکی، به صورت ترکیبی در کابینت آشپزخانه و دکوراسیون مرتبط با آن استفاده می‌شود. استفاده ازین رنگ، چه به صورت تنها و چه به صورت ترکیبی، باعث ایجاد نمای خاص و ویژه‌ای در آشپزخانه شما می‌شود و آن را به شکل مدرن و به‌روزتری جلوه خواهد داد.

از آنجا که رنگ مشکی، رنگ بسیار غالبی ست و شکوه و اقتدار بسیار زیادی دارد، استفاده از آن چه به صورت کامل و چه به صورت ترکیبی در آشپزخانه، تابع قوانین و شرایط خاصی است که در ادامه بیشتر توضیح می‌دهیم:

کابینت آشپزخانه مشکی با پیشخوان سنگ

انواع متریال رایج در ساخت کابینت آشپزخانه مشکی :

به طور کلی، کابینت آشپزخانه مشکی ، می‌تواند از هر متریالی ساخته شود. ام‌دی‌اف مات یا براق، هایگلاس یا پلی‌گلاس، چوب، ممبران و غیره از متریال رایجی هستند که در ساخت کابینت مشکی رنگ کاربرد دارند. بنابراین اگر قصد دارید از رنگ مشکی در کابینت آشپزخانه‌تان استفاده کنید، می‌توانید هر متریالی که مناسب این کار هست را بکار بگیرید.

رایج‌ترین متریالی که در ساخت کابینت آشپزخانه مشکی رنگ به کار می‌رود، هایگلاس و ام‌دی‌اف است. کابینت هایگلاس به دلیل براق بودن و بازتاب نور، یکی از بهترین گزینه‌ها برای کابینت‌های مشکی رنگ است، اما چنانچه می‌خواهید از کابینت‌های مشکی رنگ به شکل مات استفاده کنید، بهترین متریال برای شما چوب و ام‌دی‌اف است.

متراژ آشپزخانه و انتخاب کابینت مشکی:

نکته‌ی بسیار مهمی که در استفاده از کابینت آشپزخانه مشکی ـ چه به صورت کلی و چه به صورت ترکیبی ـ باید آن را مدنظر قرار دهید، بزرگ بودن متراژ و مساحت کلی آشپزخانه است. از آن‌جا که کابینت‌های مشکی رنگ، بازتاب نور بسیار کمی دارند، فضای عمومی آشپزخانه را کوچک‌تر، بسته‌تر و دلگیر نشان می‌دهند، بنابراین باید آشپزخانه‌تان از متراژ کافی برخوردار داشته باشد تا علی‌رغم استفاده از رنگ مشکی، چندان کوچک و دلگیر به نظر نرسد.

نور کافی آشپزخانه در انتخاب کابینت مشکی:

نکته‌ی دیگر حائز اهمیت که در انتخاب کابینت آشپزخانه مشکی باید مدنظر قرار دهید، دریافت نور طبیعی کافی است. همانطور که اشاره شد کابینت‌های مشکی، بازتاب نور بسیار کمی دارند و نمی‌توانند نور دریافتی را به محیط منعکس کنند. بنابراین آشپزخانه‌ای که در آن از کابینت مشکی‌ استفاده می‌شود، باید به حد کافی نور طبیعی خورشید را دریافت کند و در  اصطلاح ، نورگیر باشد.

زیبایی کابینت‌های مشکی رنگ، در درخشش آن‌هاست، بنابراین اگر از کابینت آشپزخانه مشکی در آشپزخانه‌تان استفاده می‌کنید، لازم است توجه بیشتری به نورپردازی داشته باشید. انواع نورهای مستقیم و مخفی را در آشپزخانه‌ تعبیه کنید تا بتوان نور بیشتری را به محیط آشپزخانه منعکس کرد.

کابینت آشپزخانه مشکی هایگلاس

استفاده از رنگ‌های مکمل در فضای کلی آشپزخانه:

برای بهتر جلوه دادن کابینت‌ آشپزخانه مشکی رنگ، چه به صورت کاملا مشکی و یکدست و چه به صورت ترکیبی، باید از رنگ‌های مکمل در آشپزخانه بهره بگیرید.

به عنوان مثال باید در انتخاب رنگ کاشی‌های آشپزخانه، کف‌پوش، سقف و دیوار‌ها از رنگ‌هایی استفاده کنید که ترکیب کابینت مشکی رنگ را بهتر جلوه دهد و علاه بر آن، با روشن‌ کردن فضا، آشپزخانه را به کلی تیره و تاریک نسازد.

به چند مثال زیر توجه کنید:

  • اگر کابینت‌های شما به طور کامل یا ترکیبی، مشکی رنگ است، می‌توانید کانتر یا پیشخوان آشپزخانه را به رنگ طوسی، سفید و یا سفیدی که رگه‌های مشکی دارد انتخاب کنید. همچنین دستگیره‌های کابینت را می‌توانید برای تناسب بیشتر با این دکور، به رنگ سفید انتخاب کنید.
  • رنگ مشکی، با رنگ طوسی یا استیل، تناسب بسیار زیبا و جذابی را ایجاد می‌کند، بنابراین می‌توانید ازین رنگ در جزئیات کلی و ترکیب آشپزخانه استفاده کنید.
  • اگر کابینت آشپزخانه تمام مشکی است، بهتر است چند کابینت را بدون درب، یا با درب شیشه‌ای سفارش دهید تا نمای آشپزخانه را بزرگتر و جذا‌ب‌تر نشان دهد.
  • ترکیب کابینت آشپزخانه مشکی با رنگ سفید، یکی از قدیمی‌ترین ترکیب‌هایی ست که از گذشته تا به امروز، در دکوراسیون منزل و فضای داخلی کاربرد داشته است. به عنوان مثال، می‌توانید دیوار‌ها و کاشی و کفپوش و یا بخشی از کابینت‌ها را به رنگ سفید انتخاب کنید و سایر کابینت‌ها را به رنگ مشکی انتخاب کنید.
  • یکی از رنگ‌های فوق‌العاده جذاب که نمای کلاسیک و خاصی را به آشپزخانه‌های مشکی‌رنگ می‌بخشد، استفاده از وسایل چوبی و روستیک در آشپزخانه است. ترکیب رنگ چوب و مشکی، یکی از بهترین ترکیب‌هایی است که می‌توانید در این آشپزخانه‌ها بکار گیرید. میز و صندلی‌های چوبی، لوستر‌های چوبی و سنتی، سبدهای حصیری و هر لوازم چوبی دیگر را به شکل تزئینی و یا قابل استفاده، در تجهیزات آشپزخانه‌تان استفاده کنید و از معجزه‌ی این دو رنگ در کنار هم، غافل نشوید.

کابینت آشپزخانه مشکی با چوب

  • ترکیب کابینت‌ آشپزخانه مشکی رنگ با رنگ زرد یا لیمویی، یکی دیگر از ترکیب‌های مورد علاقه و جذاب است که می‌تواند نمای کلی آشپزخانه را شاد و پرانرژی سازد. برای این منظور می‌توانید پرده‌ و کاشی آشپزخانه و برخی جزئیات مانند سرویس ادویه و قابلمه‌ها را به رنگ لیمویی و زرد انتخاب کنید.
  • یکی دیگر از ترکیب‌ رنگ‌های جذاب و متداول، ترکیب رنگ مشکی و قرمز است که طرفداران بسیاری دارد. برای این منظور، می‌توانید بخشی از کابینت‌های آشپزخانه و پرده را به رنگ قرمز یا دانه‌اناری انتخاب کنید.
  • کابینت آشپزخانه مشکی با رنگ طلایی یکی دیگر از ترکیب رنگ‌های خاص است که نمای اشرافی و باشکوهی را به فضای آشپزخانه شما خواهد بخشید. اگر چنین ترکیبی را می‌پسندید، تجهیزات آشپزخانه مانند شیرآلات، لوسترها و یا میز و صندلی ناهارخوری را به رنگ طلایی انتخاب کنید.
  • و بسیاری از رنگ‌های دیگر که می‌تواند مطابق سلیقه و نظر شما متفاوت باشد.

استفاده از رنگ‌های مکمل در تجهیزات آشپزخانه:

از آنجا که استفاده از رنگ مشکی و سیاه به طور کامل، چندان رایج نیست، بنابراین بهتر است در تجهیزات آشپزخانه، از رنگ‌های مکمل استفاده کنید. به عنوان مثال، یکی از بهترین گزینه‌ها استفاده از لوازم برقی به رنگ استیل و سیلور است. یخچال، ماشین ظرفشویی و لباس‌شویی، گاز و فر آشپزخانه و سایر تجهیزات را به رنگ استیل انتخاب کنید تا هارمونی و هماهنگی بیشتری را با کابینت آشپزخانه مشکی رنگ داشته باشند.

استفاده از شیرآلات طلایی و لوستر‌های طلایی رنگ، یکی دیگر از گزینه‌هایی ست که باعث می‌شود کابینت‌ها، بهتر و جذاب‌تر به چشم بیننده برسند.

کابینت آشپزخانه مشکی دو رنگ

کابینت مشکی ؛ براق یا مات؟

از آنجا که رنگ مشکی بازتاب نور بسیار اندکی دارد، نوع براق آن، باعث بازتاب نور و درخشش بیشتر کابینت‌ها خواهد شد. در نتیجه می‌توان گفت استفاده از رنگ مشکی براق مانند کابینت هایگلاس سیاه‌رنگ، از رنگ مات آن پرکاربردتر است، اما این مساله کاملا به نظر شخصی و ترکیب رنگ آشپزخانه شما بستگی دارد و رنگ مشکی مات هم جذابیت‌های خاص خود را دارد و اگر درست و به‌جا از آن استفاده شود، بسیار جذاب و زیبا خواهد بود.

نحوه تمیز‌کاری کابینت آشپزخانه مشکی رنگ:

تمیزکاری کابینت ، تابعی از جنس کابینت و رنگ آن است. به این معنی که برخی از رنگ‌ها کثیفی یا گرد و خاک را بیشتر از سایر رنگ‌ها به نمایش می‌دهند. رنگ مشکی از آن جمله رنگ‌هایی ست که گرد و خاک را بیشتر از رنگ‌های سفید و روشن منعکس می‌کند، بنابراین اگر می‌خواهید آشپزخانه‌تان همیشه جذاب و باشکوه باشد، باید به تمیزکاری کابینت‌ها اهتمام بیشتری بورزید.

مساله بعدی که در انتخاب کابینت آشپزخانه مشکی به ویژه نوع براق آن باید در نظر بگیرید، بر جا ماندن اثر انگشت و لکه بر روی این کابینت‌ها ست. کابینت‌های مشکی براق، نور را منعکس می‌کنند و لکه‌ی انگشت یا حتی آب را به راحتی نشان می‌دهند و این مساله ممکن است برای افراد حساس به تمیزی، مشکل ایجاد کند.

کابینت آشپزخانه مشکی با پیشخوان مرمر

در هر صورت رنگ مشکی آنقدر جذاب و اشرافی هست که معایب جزئی آن را پوشش دهد.هر رنگ متناسب با خاصیت‌ها و ویژ‌گی‌هایی که در محیط ایجاد می‌کند، با شما سخن خواهد گفت. رنگ مشکی از آن دسته رنگ‌هایی ست که اگر به جا و درست از آن استفاده شود، نمای بسیار باشکوه و جذابی را به آشپزخانه شما خواهد بخشید. از آنجا که رنگ مشکی، رنگ با نفوذی ست و جلوه‌گری بسیار بالایی دارد، در انتخاب و بکارگیری آن باید نهایت دقت و توجه را نشان دهید و از کارشناسان باتجربه در این زمینه بهره بگیرید.

ازین که این مقاله را در وب‌سایت آکس چوب مطالعه کرده‌اید از شما سپاسگزاریم. امیدواریم این محتوا در انتخاب بهترین رنگ برای کابینت‌های آشپزخانه شما موثر و مفید واقع شده باشد.

امتیاز بدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *