کابینت دو رنگ ام دی اف ؛ ۵ نکته مهم در انتخاب رنگ کابینت ام‌ دی‌ اف

کابینت دو رنگ ام دی اف

از نگاه زیبا شناختی، تضاد و هارمونی دو عامل مهم از میان عامل‌های القا کننده زیبایی هستند. برای زیبا‌تر نشان دادن یک شکل، یک تصویر و یا یک شیء می‌توانید از تضاد و یا کنتراست رنگی استفاده کنید. به عنوان مثال، رنگ سیاه و سفید، ظاهرا با یکدیگر در تضاد هستند، اما در کنار هم، اوج شکوه و زیبایی را به تصویر می‌کشند. از طرفی دیگر، هارمونی یا هماهنگی نیز می‌تواند یک فاکتور مهم در بیان زیبایی باشد. بنابراین، با استفاده هوشمندانه از کنتراست و هارمونی در کابینت‌های دو رنگ، می‌توان جلوه و شخصیت ویژه‌ای به یک آشپزخانه ببخشید. در این محتوا از وب‌سایت آکس چوب قصد داریم مهمترین نکاتی را که باید در انتخاب کابینت دو رنگ ام دی اف در نظر بگیرید، بیان کنیم. لطفا با ما همراه باشید. ‌

کابینت ام دی اف دو رنگ ان دی اف مدل کابینت دو رنگ ام دی اف ساده

صادقانه باید اعتراف کنیم که وقتش رسیده، بی‌خیال انتخاب کابینت تک‌رنگ ام‌دی‌اف یا هایگلاس بشوید. درست است که کابینت‌ تک رنگ به دلیل سادگی و جذابیت ذاتی، همیشه یک انتخاب مناسب برای بسیاری از آشپزخانه‌ها به حساب می‌آید و به همین دلیل، نمی‌توان به راحتی از لیست انتخاب‌های رنگ کابینت حذفش کرد، اما در سال ۲۰۲۰ گرایش اصلی در صنعت کابیت دنیا، به سمت ایجاد طراوت و تازگی و دور شدن از این انتخاب تکراری یعنی کابینت‌های تک رنگ است. اگر می‌خواهید یک آشپزخانه متفاوت و خیره ‌کننده داشته باشید که به راحتی هر بیننده‌ای را به تحسین سلیقه شما وادار کند، پیشنهاد می‌کنیم به کابینت دو رنگ ام دی اف فکر کنید.

مزیت انتخاب ایده آشپزخانه دو رنگ در این است که حالت ها و امکانات زیادی برای ایجاد کنتراست در برابر شما قرار می‌دهد و لازم نیست که دو رنگ مختلف را تنها در مورد یونیت کابینت‌ها به کار ببریم. تضاد رنگ، می‌تواند بین جزیره و کابینت‌ها، رنگ دیوار و کابینت‌ها، وحتی کنتراست بین لوازم آشپزخانه با درب کابینت باشد. به بیان دیگر موضوع انتخاب کابینت دو رنگ ام دی اف ، در واقع فرار از ابتذال یکنواختی در یک آشپزخانه است نه اینکه تنها جنس کابینت‌ها را از دو رنگ انتخاب کنیم.

۵ نکته مهم که به شما در انتخاب کابینت دو رنگ ام‌ دی ‌اف کمک می‌کند.

  1. تعادل را حفظ کنید.

یکی از راهکار‌های شما برای انتخاب کابینت دو رنگ ام دی اف ، توجه کافی به حفظ تعادل در انتخاب رنگ‌ها است. بهتر است به جای گزینش دو رنگ کاملا متضاد مانند آبی و زرد، برای حفظ تعادل از طیف‌های متفاوت یک رنگ مانند زرد روشن و مات استفاده کنید. زمانی که  دو طیف مختلف از یک رنگ یکسان را برای آشپزخانه خود بر می‌گزینید، باید رنگ تیره‌تر را برای کابینت‌های ردیف پایین و طیف روشن‌تر را برای ردیف بالای کابینت‌ها استفاده کنید.

به طور کلی، به کارگیری رنگ روشن در کابینت‌های بالا، باعث انعکاس بهتر نور در فضا می‌شود که علاوه بر ایجاد روشنایی بهتر در محیط، آشپزخانه را بزرگتر نیز نشان می‌دهد و این روش، راهکار مناسبی برای آشپزخانه‌های کوچک و کم‌نور است.

  1. یک رنگ زمینه یا اصلی داشته داشته باشید.

یکی دیگر از حالت‌هایی که در ترکیب رنگی کابینت‌ها در آشپزخانه می‌توان از آن استفاده کرد، انتخاب یک رنگ زمینه اصلی برای درب‌ها و بدنه کابینت‌ها و استفاده از رنگ دوم، برای برجسته‌سازی برخی قسمت‌های دیگر کابینت است.

به عنوان مثال، اگر قصد دارید از کنتراست و تضاد رنگ استفاده کنید و انتخاب شما دو رنگ سیاه و طلایی است، می‌توانید رنگ اصلی و زمینه را مشکی انتخاب کنید و رنگ طلایی را به عنوان رنگ کناری برای جزیره آشپزخانه، تاج یا حاشیه‌های کابینت و یا حتی دستگیره و یراق‌آلات آشپزخانه به کار بگیرید.

همانطور که می‌دانید و بارها نیز در مقالات قبلی به کرات تکرار کرده‌ایم، رنگ‌هایی مانند طلایی یا نقره‌ای، به دلیل قدرتی که در انتقال انرژی دارند، نباید به طور افراطی در آشپزخانه به کار گرفته شوند، زیرا باعث زشتی و نازیبایی شده و چشم را آزرده و دل را به مرور زمان، خسته می‌سازند.

  1. انتخاب نقطه کانونی

در طراحی یک آشپزخانه با کابینت دو رنگ ام دی اف ، می‌توانید از روش انتخاب نقطه مرکزی یا کانونی استفاده کنید. در این روش، شما باید قسمتی از کابینت‌ها را که مایلید برجسته و متمایز باشد، با یک رنگ متفاوت از زمینه اصلی، رنگ‌آمیزی کنید.

به عنوان مثال، جزیره یا یک قسمت خاص از کابینت‌ها را می‌توانید با این کار های‌لایت کنید تا بیشتر به چشم بیاید.

البته در مورد کابینت‌هایی که به صورت یکسره و ردیفی همه بخش‌ها در کنار هم هستند، گزینش این شیوه توصیه نمی‌شود، اما در آشپزخانه‌هایی که کابینت‌هایی جدا از هم دارند، این یک راهکار مناسب است که به زیبایی آشپزخانه کمک می‌کند.

  1. انتخاب ترکیب رنگی

انتخاب کابینت دو رنگ، تا حدودی کاری چالش‌ برانگیز است؛ چرا که ممکن است نتیجه نهایی واقعا دلخواه شما نباشد و همانطور که می‌دانید هم، تعویض رنگ کابینت به راحتی ممکن نیست! به همین دلیل، لازم است در انتخاب ترکیب رنگ مناسب آشپزخانه، توجه و وسواس کافی داشته باشید.

انتخاب دو رنگ برای کابینت ، چه بر مبنای تضاد و کنتراست باشد و چه با در نظر داشتن هارمونی و تعادل رنگ‌ها انتخاب شود، در هر صورت باید نیم‌نگاهی نیز به سایر وسایل آشپزخانه، سبک کلی چیدمان لوازم خانه و آشپزخانه، نور و فضای موجود در آشپزخانه و بسیاری نکات دیگر داشته باشید.

پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه از انتخاب‌تان و نتیجه کار کاملا راضی باشید، از نمونه های کار شده‌ای که در سایت‌های تخصصی کابینت و در فضای مجازی وجود دارند، ایده و الهام بگیرید تا با خطای کمتری در پایان کار مواجه شوید. برخی از پر کاربرد‌ترین کابینت‌های دو رنگ ام‌ دی‌ اف را در ادامه و در همین محتوا، می‌توانید ببینید.

استفاده از مشاوره و مشورت یک تیم طراحی داخلی و افراد دارای تجربه نیز، می‌تواند در انتخاب شما کارساز باشد.

  1. همیشه رنگ تیره را در ردیف پایین استفاده کنید.

به این موضوع پیش‌تر هم در این محتوا اشاره کردیم که برای انعکاس بهتر نور، رنگ روشن  را برای کابینت‌های بالا در نظر بگیرید تا فضایی روشن‌تر و دلباز‌تر داشته باشید. اگر تمایل به استفاده از رنگ‌های تیره مانند قهوه‌ای سوخته یا مشکی و یا هر رنگ تیره‌ی دیگر دارید، کابینت‌های ردیف پایینی، یک انتخاب مناسب برای شما هستند.

بهترین ترکیب‌های مورد استفاده در کابینت دو رنگ ام دی اف

  • ترکیب سفید و سیاه

رنگ سفید یکی از پُر بسامد‌ترین رنگ‌هایی است که برای کابینت مورد استفاده قرار می‌گیرد. چنانچه می‌خواهید در آشپزخانه شما تنوع بیشتری وجود داشته باشد، ردیف بالای کابینت‌ها را سفید و ردیف پایین را مشکی کنید.

شک نداشته باشید که این تضاد رنگی، زیبایی خیره کننده‌ای به آشپزخانه شما می‌بخشد، البته اگر به این ترکیب علاقه داشته باشید!

  • ترکیب طرح چوب با یک رنگ دیگر

طرح چوب، همیشه یک فضای کلاسیک و نوستالژیک در محیط خانه ایجاد می‌کند که زیبایی و جذابیتش برای بیننده همیشه ماندگار است. اگر به دنبال انتخاب کابینت دو رنگ جذاب و منحصربفرد هستید، پیشنهاد می‌کنیم کابینت ام‌ دی ‌اف طرح چوب را با یک رنگ دیگر مثلا سفید یا خاکستری و حتی بژ ترکیب کنید.

  • کابینت ام دی ا =ف=ترکیب مشکی و خاکستری

اگر فضای آشپزخانه شم به اندازه کافی بزرگ و نورگیر است، ترکیب مشکی و خاکستری که به یکدیگر نزدیک بوده و می‌توانند یک سبک مدرن و بسیار شیک را برای شما فراهم آورند. البته به دلیل لحن سرد و تیره این دو رنگ، بهتر است در آشپزخانه های کوچک ازین انتخاب صرف‌نظر کنید.

  • ترکیب سفید- آبی سیر

این ترکیب رنگی مخصوصا با آبی سیر بسیار مدرن و شیک است و نمایی خیره کننده را در آشپزخانه شما ایجاد می‌کند. قابل به ذکر است رنگ آبی سیر، ترند رنگ آشپزخانه در سال ۲۰۲۰ بوده است.

کابینت دو رنگ

ترکیب رنگ‌های سفید با رنگ‌های خاص در کابینت دو رنگ ام‌ دی اف 

به دلیل آنکه امروزه متراژ آشپزخانه‌ها غالبا کوچک است، کابینت‌های رنگ روشن، به ویژه رنگ سفید، جایگاه ویژه‌ای در آشپزخانه‌های امروزی دارند. اگر به هر رنگ دیگری علاقه دارید و متراژ آشپزخانه‌تان نیز کوچک است یا نورگیر کمی دارد، می‌توانید از رنگ سفید در کنار رنگ دلخواه‌تان استفاده کنید و فضا را به رنگ ایده‌آل‌تان نزدیک‌تر کنید. از خصوصیات و ویژگی‌های رنگ سفید آن است که با همه‌ی رنگ‌ها، ترکیب می‌شود و حتی با رنگ کرم نیز می‌تواند کنتراست رنگی و تضاد ایجاد کند و مطابق میل مشتری، فضای دلخواه را به وجود آورد.

کابینت mdf ، مزایا و ویژگی‌های مثبت بسیاری دارد و به همین دلیل، افراد بسیاری را به استفاده ازین متریال به عنوان کابینت آشپزخانه ترغیب نموده است. این متریال در کنار ویژگی‌های مثبتی که دارد، قیمتی تقریبا بهینه و بسیار اقتصادی دارد، همچنین تنوع رنگ بسیار بالایی دارد و باعث می‌شود که بتوان با آن، ترکیب رنگ‌های ویژه و بسیار متنوعی را در آشپزخانه ایجاد نمود. از دیگر خصوصیات کابینت ام‌دی‌اف ، انعطاف‌پذیری این متریال حین ساخت است که این ویژگی باعث می‌شود، کابینت سازان به راحتی بتوانند آن را برش بزنند و انواع مدل‌های جذاب و دلخواه مشتری را بر روی آن پیاده کنند.

کابینت mdf در کنار این خصوصیات منحصربفرد، می‌تواند یک کابینت لوکس و جذاب را با هزینه‌ای بسیار کمتر از سایر کابینت‌های گران در آشپزخانه‌ی شما به وجود آورد و باعث زیبایی هر چه بیشتر خانه و آشپزخانه‌تان شود.

ازین که همراه همیشگی آکس چوب بهترین سازنده کابینت هستید از شما قدردانی کرده و امیدواریم این مقاله برایتان سودمند و مفید واقع شده باشد.

۳.۸/۵ - (۵ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *