کابینت ام‌دی‌اف نسکافه‌ای ؛ کابینت نسکافه‌ای با متریال ام‌دی‌اف چه ویژگی‌هایی دارد؟

کابینت ام‌دی‌اف نسکافه‌ای

کابینت ام‌دی‌اف را می‌توان رایج‌ترین و پر کاربردترین نوع کابینت آشپزخانه نامید. از زمانی که متریال mdf ساخته و تولید شده است، یار بی‌رقیب اکثر آشپزخانه‌ها بوده‌ است و هر روزه، به تنوع رنگ، مدل و طرح این مدل از کابینت افزوده می‌شود به طوری که هر ساله، طرح و رنگ جدیدی ازین کابینت پا به عرصه‌ی وجود می‌گذارد. کابینت ام‌دی‌اف نسکافه‌ای ، یکی از پر طرفدارترین رنگ‌های کابینت آشپزخانه است که ترکیب آن با رنگ‌هایی مانند سفید، سیاه یا شکلاتی، یکی از زیباترین فرم‌ها در دکوراسیون آشپزخانه را پدید می‌آورد. در این محتوا از وب‌سایت آکس چوب قصد داریم، راجع به کابینت ام‌دی‌اف نسکافه‌ای اطلاعاتی را به شما ارائه دهیم. امیدواریم تا انتهای این مقاله با همراه ما باشید:

کابینت نسکافه‌ای با متریال ام‌دی‌اف چه ویژگی‌هایی دارد؟

رنگ نسکافه‌ای و خصوصیات مرتبط با آن :

رنگ نسکافه‌ای ، رنگی از خانواده‌ی رنگی قهوه‌ای است که این رنگ و ترکیبات مرتبط با آن، امروزه بسیار مورد توجه عموم قرار دارد. رنگ نسکافه‌ای، رنگی گرم و گیراست و باعث ایجاد گرمی و صمیمیت در محیطی می‌شود که ازین رنگ استفاده می‌شود.

رنگ نسکافه‌ای یکی از ترکیب‌ رنگ‌های رایج و غالب دکوراسیون داخلی منازل در سال‌های اخیر است و به دلیل آن‌که رنگی شبیه رنگ چوب دارد، با اغلب دکوراسیون‌های که متناسب با رنگ چوب هستند یا در چیدمان آن‌ها، از المان‌های چوبی استفاده می‌شود، هارمونی دارد و ترکیب هماهنگ و دلنشینی را پدید می‌آورد و کابینت نسکافه ای مات از جذاب ترین کابینت های سال های اخیر است.

کابینت نسکافه‌ای

کابینت ام‌دی‌اف نسکافه‌ای و ویژگی‌های آن 

کابینت ام‌دی‌اف ، به دلیل وزن کم، مقاومت و دوام نسبتا خوب، قیمت مناسب و اقتصادی، ساخت و طراحی آسان، نصب راحت وهمچنین تنوع رنگ و مدل بسیار بالا، یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای کابینت آشپزخانه محسوب می‌شود. این متریال، از خرده‌ها و ضایعات چوب طبیعی بدست می‌آید که این ضایعات، پس از خرد شدن، تحت فشار و گرما گرما قرار گرفته و به وسیله‌ی نوعی چسب، به یکدیگر چسبیده و پرس می‌شوند. سپس به وسیله‌ی روکشی دلخواه و مورد پسند مشتری، روکش شده و به بازار عرضه می‌شوند تا در صنایع مختلف، از جمله کابینت سازی و دکوراسیون منزل مورد استفاده قرار گیرند.

از آنجا که کابینت ام‌دی‌اف، قیمت بسیار مناسبی نسبت به سایر انواع کابینت آشپزخانه دارد، به کابینت اقتصادی مشهور است و در کنار زیبایی که دارد، یک آشپزخانه‌ی مدرن و بدون نقص را برای شما پدید می‌آورد.

کابینت نسکافه‌ای، یکی از رنگ‌های زیبا و چشم‌گیر آشپزخانه‌ها در این روزها است و باعث ایجاد فضایی گرم و صمیمی در محیط آشپزخانه می‌شود و می‌تواند شرایط دلنشینی را برای نوشیدن چای و یا صرف غذا فراهم آورد.

ترکیب رنگ کابینت ام‌دی‌اف نسکافه‌ای با سایر رنگ‌ها :

کابینت ام‌دی‌اف نسکافه‌ای را می‌توان به تنهایی و به صورت خالص و یا به صورت ترکیبی با سایر رنگ‌ها در آشپزخانه به کار برد. چنانچه تمایل به رنگ قهوه‌ای و این طیف رنگی دارید، می‌توانید از کابینت ام‌دی‌اف نسکافه‌ای خالص و تک رنگ استفاده نمایید و یا آن را با رنگ قهوه‌ای سوخته ترکیب کنید.

رنگ سفید و مشکی، دو رنگ بسیار متداولی هستند که معمولا با کابینت ام‌دی‌اف نسکافه‌ای ترکیب می‌شوند. چنانچه فضای آشپزخانه‌ی شما بزرگ و پر نور است، می‌توانید از رنگ مشکی به صورت ترکیبی با رنگ نسکافه‌ای استفاده کنید. به عنوان نمونه، می‌توانید پیشخوان کابینت‌ها و یا تعدادی از کابینت‌های آشپزخانه را به رنگ مشکی و سایر کابینت‌ها را به رنگ نسکافه‌ای سفارش دهید.

رنگ سفید، نسبت به رنگ مشکی، از اقبال بیشتری در ترکیب با کابینت ام‌دی‌اف نسکافه‌ای برخوردار است. این ترکیب رنگ، برای منازلی که آشپزخانه‌های کوچکتری دارند و یا نور کافی دریافت نمی‌کنند، گزینه‌ی مناسب‌تری است و باعث انبساط فضا و بزرگ نشان دادن بیشتر محیط آشپزخانه می‌شود و محیط را دلباز نشان می‌دهد.

کابینت ام‌دی‌اف نسکافه‌ای برای چه نوع آشپزخانه‌هایی مناسب است؟

به دلیل آن‌که رنگ قهوه‌ای، ترکیب رنگ رایجی در دکوراسیون منزل محسوب می‌شود، سلیقه‌ی عمومی انسان‌ها به آن خود گرفته و همه‌ی ما به آن عادت داریم. بنابراین، کابینت ام‌دی‌اف نسکافه‌ای می‌تواند برای همه‌ی آشپزخانه‌ها مناسب باشد، خصوصا آن که رنگ نسکافه‌ای، رنگ روشنی‌تری از طیف رنگی قهوه‌ای محسوب می‌شود و فضای زیبا و دلنشینی را برای شما ایجاد می‌کند.

کابینت ‌ام‌دی‌اف نسکافه‌ای بویژه ام دی اف نسکافه ای براق، چه برای آشپزخانه‌های بزرگ و چه آشپزخانه‌های کوچک و نقلی مناسب است. نکته‌ی مهمی که در انتخاب این رنگ باید مورد توجه قرار دهید این است که چنانچه آشپزخانه‌ی شما کوچک و یا کم ‌نور است، می‌بایست از رنگ‌های روشن‌تری در ترکیبات رنگی آشپزخانه‌تان استفاده نمایید.

به عنوان مثال، رنگ کاشی‌های آشپزخانه، کف‌پوش‌ها، فرش، کاغذ‌ دیواری، پرده آشپزخانه، میز ناهارخوری، وسایل برقی و سایر وسایل را از رنگ‌های روشن مانند سفید یا کرم استفاده نمایید تا فضای کلی آشپزخانه بزرگ و روشن دیده شود. همانطور که می‌دانید رنگ‌های روشن مانند سفید، نور را به طور کامل‌ بازتاب و منعکس می‌کنند و ازین طریق در چشم بیننده، خطای دید ایجاد کرده و باعث می‌شوند که آشپزخانه‌ی شما، از حد طبیعی بزرگ‌تر و دلباز‌تر دیده شود.

چنانچه آشپزخانه‌ی شما بزرگ و جادار است، محدودیتی از نظر انتخاب رنگ نخواهید داشت و می‌توانید المان‌ها و وسایل آشپزخانه‌ها را در رنگ‌های تیره‌تر انتخاب نمایید.

ترکیب رنگ کابینت ام‌دی‌اف نسکافه‌ای

کابینت ام‌دی‌اف نسکافه‌ای با پیشخوان‌های مدرن و ترکیبی:

کابینت ام‌دی‌اف نسکافه‌ای را معمولا با پیشخوان سفید، توسی و یا مشکی سفارش می‌دهند. رنگ پیشخوان هر چه تیره‌تر باشد، کار شما برای تمیزکاری آشپزخانه راحت‌تر و ساده‌تر خواهد بود. زیرا پیشخوان، محلی است که بیش از سایر قسمت‌ها آشپزخانه در معرض آلودگی محیطی و ذرات غذا قرار دارد و به راحتی کثیف می‌شود و یا لکه می‌گیرد. هر چه پیشخوان یا کانتر کابینت‌ها، رنگ تیره‌تری داشته باشد و از طرفی، جنس آن‌ها به گونه‌ای باشد که راحت‌تر و ساده‌تر تمیز شوند، لکه‌ها کمتر دیده می‌شود و کار شما برای تمیزکاری آشپزخانه آسان‌تر خواهد بود.

امروزه برای تنوع رنگ و مدل، از پیشخوان‌های ترکیبی به جای پیشخوان‌های ساده و تک‌ رنگ استفاده می‌شود. پیشخوان‌های ترکیبی، جلوه‌ و شکوه بیشتری به آشپزخانه می‌بخشد و زیبایی فضای آشپزخانه را بیشتر می‌کند. پیشخوان‌هایی از جنس شیشه، سنگ گرانیت و سایر متریالی که از جنس براق و درخشنده و البته مقاوم باشد، فضای زیبایی را برای آشپزخانه‌‌‌ای با کابینت نسکافه ای براق فراهم می‌آورد.

به عنوان نمونه، می‌توانید قسمت جزیره‌ی آشپزخانه را از پیشخوان شیشه‌ای و یا جنسی متفاوت با سایر قسمت‌های پیشخوان انتخاب کنید.

کابینت ام‌دی‌اف نسکافه‌ای مدرن بدون دستگیره :

کابینت‌های مدرن در دو نوع با دستگیره و بدون دستگیره، ساخته می‌شوند. چنانچه به سادگی و سبک مدرن کابینت آشپزخانه علاقه دارید، می‌توانید از کابینت ام‌دی‌اف نسکافه‌ای مدرن بدون دستگیره استفاده کنید. برای این منظور باید از دستگیره‌های مخفی یا مگنت به جای دستگیره در درب کابینت استفاده نمایید.

کابینت‌های بدون دستگیره، باعث انبساط ظاهری فضای آشپزخانه شده و آشپزخانه را ساده‌ و مدرن جلوه می‌دهند و بر خلاف تصور موجود، درب کابینت یا کشوهای آن، به راحتی باز یا بسته می‌شوند. البته قیمت تمام‌ شده‌ی کابینت ام‌دی‌دی‌اف بدون دستگیره، خصوصا اگر از نوع مگنت‌دار باشد، از انواع دستگیره‌دار آن بالاتر است.

کابینت ام‌دی‌اف نسکافه‌ای بدون دستگیره ، برای آشپزخانه‌های کوچک و نقلی، گزینه‌ی بسیار مناسبی است و باعث می‌شود که آشپزخانه منظم‌تر و دلباز‌تر به نظر برسد.

کابینت ام‌دی‌اف نسکافه‌ای براق و مات :

یکی از خصوصیات منحصربه‌فرد کابینت ام‌دی‌اف، این است که در دو طرح مات و براق تولید و ساخته می‌شود. چنانچه به رنگ نسکافه‌ای علاقمند هستید، می‌توانید منطبق بر سلیقه‌ی خود از رنگ مات یا براق آن استفاده کنید.

پیش از انتخاب مات یا براق بودن رنگ کابینت، لازم است بدانید رنگ براق، بازتاب نور بالاتری نسبت به رنگ مات دارد و باعث می‌شود آشپزخانه شما براق‌تر و روشن‌تر به نظر برسد. در مقابل، رنگ‌های براق اثر انگشت و لکه و کثیفی را بیشتر بر روی کابینت نشان می‌دهند و نیاز به تمیزکاری و نگهداری را در آشپزخانه بیشتر افزایش می‌دهند.

رنگ نسکافه‌ای مات، نیاز به تمیزکاری کمتری نسبت به رنگ براق دارد و البته که لکه و کثیفی را نیز، کمتر از رنگ براق کابینت نشان می‌دهد. در مقابل، درخشندگی و شفافیت کابینت ام‌دی‌اف نسکافه‌ای را ندارد. با این وجود، همه‌ چیز بستگی به سلیقه‌ی شما دارد و باید منطبق بر میل و نظر شما باشد.

کابینت نسکافه‌ای جزیره‌ای

کابینت نسکافه‌ای جزیره‌ای :

چنانچه آشپزخانه‌ی شما متراژ بزرگی دارد، می‌توانید زیبایی آشپزخانه را با یک جزیره‌ی زیبا و ساده، دو چندان کنید. جزیره، به قسمتی از کابینت‌های آشپزخانه گفته می‌شود که به طور جداگانه و مجزا، در میان آشپزخانه وجود دارد و کاربردهای متفاوتی دارد.

کاربرد جزیره می‌تواند منطبق بر میل و سلیقه‌ی مشتری متفاوت باشد، به عنوان مثال، می‌تواند به عنوان گاز یا ظرف‌شویی باشد و یا به عنوان میز ناهارخوری مورد استفاده قرار گیرد. پیشنهاد ما این است اگر تمایل دارید زیبایی آشپزخانه نسکافه‌ای رنگ را با یک جزیره‌ی زیبا و شیک، دو چندان کنید و یا با قرار دادن یک میز ناهار خوری چوبی در میان آشپزخانه، فضایی شکیل به وجود بیاورید.

سخن پایانی :

کابینت آشپزخانه، یکی از بخش‌های زیبا و جذاب در دکوراسیون منزل محسوب می‌شود. رنگ نسکافه‌ای، در سال‌های اخیر بسیار پر طرفدار شده است و مورد استقبال عموم قرار دارد. کابینت ام‌دی‌اف نسکافه‌ای در مقابل زیبایی منحصر بفردی که دارد، قیمت مناسبی نیز دارد و می‌تواند با بودجه‌ی متوسط سازگاری داشته باشد.

ازین که این محتوا را در وب‌سایت آکس چوب مطالعه کرده‌اید از شما سپاسگزاریم و امیدواریم این محتوا در معرفی کابینت ام‌دی‌اف نسکافه‌ای مفید و سودمند واقع شده باشد. لطفا نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را در تکمیل این محتوا برای ما بنویسید.

امتیاز بدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *