دستگیره مخفی کابینت و کمد دیواری

دستگیره مخفی کابینت

کابینت‌های بدون دستگیره این روزها جزو پرطرفدارترین مدل‌های کابینت آشپزخانه هستند. این مدل کابینت‌ها به دو شکل ساخته می‌شوند؛ یا دارای مگنت و آهنربا هستند و یا به صورت دستگیره مخفی تعبیه می‌شوند. مدل دستگیره مخفی جدیدتر است و کارایی آن نسبت به مدل آهنربایی بیشتر است.

یکی از دلایلی که مدل دستگیره مخفی کابینت پرطرفدارتر از مدل مگنتی است، احتمال خرابی کمتر آن است؛ همچنین این مدل باعث کثیفی دست بر اثر تماس دست با بدنه‌ی کابینت نمی‌شود. در این مدل، به جای دستگیره، شکافی بر بدنه‌ی کابینت وجود دارد که باعث باز و بسته شدن درب کابینت یا کشوها می‌شود. از نظر کارایی و سهولت کار، این مدل فرقی با کابینت‌های دستگیره دار ندارد و فقط جنبه‌ی ظاهری آن است که تفاوت دارد.

دستگیره مخفی

دستگیره‌های مخفی نسل مدرنی از دستگیره کابینت هستند که به صورت مخفی درون کابینت تعبیه می‌شوند به طوری که از بیرون قابل مشاهده نیستند. البته دستگیره مخفی‌ها کاملا پنهان نیستند بلکه به دلیل آن که بر بدنه‌ی کابینت متصل نمی‌شوند جلب توجه نمی‌کنند. کابینت‌هایی که دارای دستگیره مخفی هستند، ظاهری ساده‌تر و مینیمال دارند به همین دلیل تنها در سبک مدرن قابل اجرا هستند.

زیبایی و سادگی بیشتر ارمغان استفاده از کابینت دستگیره مخفی است؛ بنابراین اگر اهل مینیمالیسم هستید یا آشپزخانه‌تان کوچک و نقلی است، پیشنهاد ما استفاده از این دستگیره‌ها است تا فضای بصری آشپزخانه‌تان (یا اتاق‌خواب‌ها در مورد کمد دیواری) بزرگتر به نظر برسد.

 

دستگیره مخفی کمد دیواری

کمد دیواری‌ها هم مانند کابینت‌های آشپزخانه می‌توانند دارای دستگیره مخفی باشند. معمولا در خانه‌ها و اتاق خواب‌هایی که سبک کلی منزل مدرن است، از کمدهای دستگیره مخفی استفاده می‌شود. تمام مزایایی که برای آشپزخانه‌های دستگیره مخفی وجود دارد، برای چنین کمد دیواری‌های نیز هست.

در اتاق‌هایی که متراژ کوچک است، نصب کمدهای دستگیره پنهان باعث می‌شود که فضای عمومی بزرگتر دیده شود. در صورت انتخاب مدل‌هایی که دستگیره‌ها کاملا پنهان هستند، مانند دستگیره مگنتی‌، کمد مانند ضلع دیوار در نظر گرفته می‌شود و باعث بزرگتر دیده شدن اتاق می‌شود. کمد دیواری‌های دستگیره پنهان ظاهر شیک‌تر و مدرن‌تری دارند و به همین دلیل این روزها طرفداران بیشتری پیدا کرده‌اند. 

 

دستگیره مخفی کابینت هوایی

فرق چندانی ندارد که کابینت‌های شما زمینی باشند یا دیواری؛ در هر دو میتوان از دستگیره‌های پنهان استفاده نمود؛ تنها تفاوت در نوع پروفیل است که جهت آن در مدل‌ کابینت هوایی یا دیواری با کابینت زمینی متفاوت است.

یکی دیگر از تفاوت‌ها مکان نصب پروفیل دستگیره مخفی است که در کابینت‌های دیواری، در قسمت‌های پایینی درب کابینت و در کابینت‌های زمینی، در قسمت بالایی درب کابینت تعبیه می‌شود.

 

معایب دستگیره مخفی آشپزخانه

در کنار همه‌ی ویژگی‌های مثبت کابینت‌های دستگیره پنهان، این مدل دستگیره‌ها معایبی نیز دارند. به دلیل تماس بیشتر دست با بدنه‌ی کابینت، لازم است کابینت بیشتر تمیز شود خصوصا اگر متریال آن براق، مانند هایگلاس، باشد. اگر از مدل پروفیلی استفاده می‌کنید، لازم است در بازه‌های زمانی کوتاه، پروفیل‌ها را گردگیری کنید تا ذرات چربی در آن‌ها جا خشک نکند.

دستگیره‌های پنهان، نسبت به مدل‌های روکار قیمت بالاتری دارند که لازم است هنگام خرید به این نکته نیز دقت کنید. ساخت و تعبیه دستگیره‌های مخفی به ظریف‌کاری بیشتری نیاز دارد، بنابراین نصب آن تا حدودی تخصصی است و لازم است حتما به کابینت‌کاران حرفه‌ای سفارش داده شود.

 

مزایا دستگیره پنهان آشپزخانه

سادگی و مدرن بودن، بیشترین و اولین مزیت آشپزخانه‌های دستگیره پنهان است؛ برخی افراد ترجیح می‌دهند، حتی اگر فضای آشپزخانه‌شان بزرگ است، فضای ساده‌تری داشته باشند و دستگیره مخفی دقیقا همین کار را می‌کند. اگر آشپزخانه‌تان کوچک است، دستگیره پنهان برای شما ضرورت بیشتری دارد زیرا  فضا را شلوغ نمی‌کند.

استفاده از دستگیره مخفی ایمنی بیشتری نیز در آشپزخانه ایجاد می‌کند؛ دیگر دستگیره‌ها به لباس یا دست و پای شما گیر نمی‌کنند؛ خصوصا اگر بچه کوچک دارید، این مزیت بسیار برای شما ضروری خواهد بود. از دیگر مزایای استفاده از این دستگیره‌ها، همیشه مد بودن و عدم خستگی است؛ دستگیره‌های مخفی همیشه مد هستند و شما را کمتر دلزده و خسته می‌کنند.

 

دستگیره مخفی کابینت شامپانی

برای کابینت‌هایی که رنگ آن‌ها تناژی از قهوه‌ای دارد از پروفیل‌های دستگیره مخفی شامپاینی استفاده می‌شود. رنگ شامپاینی این روزها بسیار ترند شده است و به علت آن که رنگ گرمی است باعث ایجاد صمیمیت و گرمای بیشتر در فضای آشپزخانه می‌شود.

نه تنها در کابینت‌های قهوه‌ای رنگ، بلکه در رنگ‌های دیگر هم می‌توانید از دستگیره مخفی شامپاینی استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر رنگ کابینت‌هایتان سفید یا  بژ است، پروفیل‌های شامپاینی زیبایی خاصی به آشپزخانه می‌بخشند.

.

امتیاز بدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *