کابینت هایگلاس سفید اکلیلی؛ مدل کابینت آشپزخانه جذاب و درخشان

کابینت هایگلاس سفید اکلیلی

اگر به کابینت مدرن و کابینت هایگلاس علاقمند باشید، حتما می‌دانید که یکی از زیباترین رنگ‌های آن، سفید است. کابینت هایگلاس سفید، به دلیل سطح درخشنده و براقی که دارد باعث می‌شود فضای آشپزخانه‌ی شما درخشندگی بیشتری داشته باشد و زیباتر به نظر برسد. این ویژگی‌ها باعث شده است، کابینت هایگلاس سفید یکی از زیباترین انواع کابینت در سبک مدرن باشد. یکی از جدیدترین انواع کابینت هایگلاس، که درخشندگی بیشتری نسبت به سایر انواع آن دارد، کابینت هایگلاس سفید اکلیلی است که در ترکیب رنگ آن، از اکلیل‌های درخشان و زیبا نیز استفاده شده است. در ادامه، از شما دعوت می‌کنیم همراه آکس چوب باشید تا بیشتر کابینت هایگلاس سفید اکلیلی را به شما معرفی کنیم.

کابینت هایگلاس سفید اکلیلی

مزیت‌ کابینت هایگلاس سفید چیست؟

کابینت‌هایی که ‌به رنگ سفید هستند، از سال‌های گذشته تا امروز، همواره طرفداران بسیاری داشته‌اند و در گذر زمان، کهنه و خسته‌کننده نمی‌شوند. اگر به دکوراسیون سال‌های گذشته نگاهی بیندازید، علی‌رغم تغییری که در سبک و مدل کابینت‌ها رخ داده است، اما همیشه کابینت‌های سفید رنگ، یک پای ثابت دکوراسیون  آشپزخانه‌ها بوده‌اند. این موضوع به دلیل ویژگی‌های خاصی است که رنگ سفید دارد و حتی در گذشته‌های دور، از زمان روم باستان نیز تاکنون، مورد استفاده و استقبال مردم بوده است.

  • به طور کلی، وقتی که کابینت‌های آشپزخانه سفید رنگ هستند، خصوصا اگر از متریالی مانند هایگلاس تشکیل شده‌ باشند، باعث می‌شوند فضای خانه و آشپزخانه دلباز‌تر به نظر برسد، این مساله در محیط‌های کوچک، بسیار حائز اهمیت است و باعث می‌شود خانه دلگیر و بسته به چشم نرسد!
  • رنگ سفید باعث افزایش نیز حجم می‌شود و شما می‌توانید با کمک کابینت‌های سفید رنگ، فضای آشپزخانه‌تان را بزرگتر نشان دهید.
  • کابینت‌ سفید، نور را با شدت بیشتری به محیط منعکس می‌کند، ازین رو برای محیط‌های فاقد پنجره و کم‌نور، گزینه‌ی مناسبی است و باعث می‌شود آشپزخانه پر نورتر و روشن‌تر به نظر برسد.
  • از دیگر خصوصیات رنگ سفید، القاء حس پاکیزگی است. کابینت‌های سفید رنگ، باعث می‌شوند به مخاطب القاء شود که با یک آشپزخانه‌ی تمیز و پاکیزه روبرو است. البته طبیعی است که آشپزخانه‌‌ای با کابینت‌های سفید رنگ، به تمیزی و نگهداری بیشتری نیز نیاز دارند.
  • سازگاری با همه‌ی رنگ‌ها و دکورها، از دیگر قابلیت‌های کابینت‌های سفید است و دست شما را در انتخاب دکوراسیون آزادتر می‌گذارد.

کابینت هایگلاس سفید اکلیلی چیست؟

کابینت هایگلاس سفید اکلیلی از ام‌دی‌اف خام با روکش  پلکسی‌گلس سفید همراه با اکلیل تشکیل شده است. پوشش پلکسی‌گلس، از جنس پلاستیک است که ظاهری شفاف و شیشه‌مانند داشته و باعث می‌شود سطحی که به وسیله‌ی آن پوشانده شده، ظاهری براق و بسیار درخشنده مانند آینه داشته باشد.

برخورد نور با کابینت‌ هایگلاس سفید اکلیلی باعث ایجاد سطح بسیار درخشنده و براق‌تری نسبت به سایر انواع کابینت‌های هایگلاس می‌شود و جلوه‌ای زیبا و مدرن به منزل و آشپزخانه‌ی شما می‌بخشد.

کابینت هایگلاس سفید اکلیلی با جزیره

در چه آشپزخانه‌هایی می‌توانیم از کابینت‌ هایگلاس سفید اکلیلی استفاده کنیم؟

معمولا در استفاده از رنگ‌های روشن محدودیتی وجود ندارد و شما به راحتی می‌توانید از کابینت‌های سفید رنگ در هر نوع فضایی که تمایل دارید استفاده کنید و تنها سلیقه‌ و سبک دکوراسیون منزل شماست که تعیین کننده است رنگ کابینت‌هاست نه محدودیت فضا!

اما استفاده از کابینت‌های سفید در آشپزخانه‌های کوچک الزام بیشتری دارد، زیرا همانطور که اشاره شد، باعث بزرگتر دیده شدن آشپزخانه و انبساط فضای دیداری می‌شود. همچنین کابینت‌های رنگ روشن مانند سفید، این قابلیت را دارند که آسان‌تر با سایر رنگ‌های دکوراسیون ترکیب شوند و این موضوع، کار شما را در خانه‌های کوچک که محدودیت فضا وجود دارد و طبیعتا قدرت انتخاب کمتری نیز هست، راحت‌تر خواهد کرد.

اگر به سبک آشپزخانه‌ی بسیار ساده و خلوت علاقمند هستید، کابینت هایگلاس سفید اکلیلی ، می‌تواند یک گزینه‌ی مناسب برای شما باشد زیرا با ظاهر درخشنده و جلوه‌ی زیبایی که دارد، می‌تواند فضایی شیک را برایتان ایجاد کند. در واقع، ظاهر درخشنده و جلوه‌گر این کابینت‌ها، می‌تواند سادگی کابینت‌های شما را پوشش دهد و جلوه‌ی زیبا و جذابی را در فضا ایجاد کند. به عنوان مثال، اگر به انواع کابینت‌های بدون دستگیره علاقمند هستید و یا ترجیح می‌دهید از مدل‌های  جدیدتر و امروزی‌تر کابینت آشپزخانه استفاده کنید، کابینت هایگلاس اکلیلی می‌تواند برای شما ایده‌ال باشد.

کابینت هایگلاس سفید اکلیلی با رنگ‌های ترکیبی

معمولا افرادی که به کابینت‌های سفید علاقمند هستند، ترجیح می‌دهند آن را با رنگ‌های دیگری ترکیب کنند. به دلیل آنکه کابینت هایگلاس سفید اکلیلی دارای دانه‌های اکلیل طلایی و نقره‌ای است، ترکیب آن با ابزار و یراق طلایی، مشکی و حتی قهوه‌ای در صورتی که به طور محدود در آشپزخانه به کار برود، جلوه‌ی زیبا و در عین حال لاکچری به آشپزخانه می‌بخشد. به عنوان مثال، می‌توانید از دستگیره‌ها و شیرآلات طلایی رنگ مات برای کابینت‌ها استفاده کنید.

کابینت هایگلاس سفید اکلیلی بدون اکلیل

ویژگی‌های کابینت هایگلاس سفید اکلیلی

پرواضح است که کابینت هایگلاس سفید اکلیلی کمی درخشنده‌تر و براق‌تر از کابینت‌های سفید براق معمولی است و تنها تفاوت آن، در میزان درخشندگی آن است که به دلیل بازتاب بیشتر نور است. در ادامه، بیشتر با خصوصیات این کابینت‌ها آشنا می‌شویم:

  • رفلاکس نور بیشتر

کابینت‌ هایگلاس سفید اکلیلی ، باعث بازتاب و رفلاکس نور می‌شود و یکی از خصوصیات جالب توجه دیگر آن، بازتاب رنگ‌های دیگر درون کابینت‌هاست. یعنی اگر از رنگ‌های دیگری در دکوراسیون آشپزخانه استفاده کنید، می‌توانید بازتاب رنگ‌های مختلف را درون کابینت‌های خود ببینید و تجربه‌ی منحصربفردی داشته باشید.

  • لزوم استفاده از کف‌پوش‌های مات

استفاده افراط‌گونه از وسایل براق، می‌تواند کمی خسته‌کننده باشد، بنابراین اگر از کابینت هایگلاس سفید اکلیلی یا هر نوع کابینت هایگلاس دیگر استفاده می‌کنید، پیشنهاد ما این است از کف‌‌پوش‌ها و صفحه‌ی روکابینتی به رنگ مات استفاده کنید.

همانطور که اشاره شد، باید تعادل را در استفاده از رنگ‌های مات و براق حفظ کنید تا باعث خستگی و دلزدگی نشود.

  • قابل انتخاب بر روی هر رنگ کاشی یا دیوار آشپزخانه

به دلیل قابلیت انطباق بسیار بالای رنگ سفید با سایر رنگ‌ها، هر رنگ کاشی و دیواری که در آشپزخانه موجود باشد، می‌تواند با کابینت هایگلاس سفید اکلیلی تناسب داشته باشد؛ از رنگ‌های تیره گرفته تا رنگ‌های روشن و حتی خود رنگ سفید، می‌تواند یک ترکیب مناسب را پدید آورد! به عنوان مثال، اگر مدل کاشی‌ها یا کاغذ دیواری آشپزخانه طرح‌دار است، با انتخاب این کابینت‌ها می‌توانید از شلوغ بودن فضا بکاهید و تعادل را در فضای آشپزخانه ایجاد کنید و یا اگر رنگ تیره‌ی دیوارها و کاشی آشپزخانه را نمی‌پسندید، می‌توانید با انتخاب کابینت‌های سفید هایگلاس، آن‌ را به کلی دگرگون کرده و تضاد رنگی فوق‌العاده زیبایی ایجادکنید. حتی اگر دیوارها و کاشی آشپزخانه‌ی شما سفید است، باز هم هیچ مانعی وجود ندارد که از کابینت هایگلاس سفید اکلیلی استفاده نکنید!

  • تمیز کردن آسان

اگر چه کابینت هایگلاس سفید اکلیلی یا ساده، ممکن است لکه و کثیفی را خیلی زودتر از انواع دیگر کابینت نشان دهد، اما این مزیت را نسبت به دیگر کابینت‌ها دارد که بسیار راحت تمیز می‌شود. شما به راحتی و با استفاده از یک دستمال نم‌دار نرم می‌توانید کابینت‌های خود را تمیز کنید. ( دستمالی که برای تمیزی کابینت‌ها استفاده می‌کنید حتما باید بسیار نرم باشد. )

انواع کابینت هایگلاس در هر رنگی که باشند، لکه و گرد و خاک را به دلیل سطح صاف و صیقلی که دارند، دیرتر به خود جذب می‌کنند و به دلیل همان سطح صاف، بسیار سریع‌تر و آسان، تمیز می‌شوند و شما کار چندان دشواری برای تمیزکاری کابینت‌های آشپزخانه نخواهید داشت.

کابینت هایگلاس سفید اکلیلی با رنگ تیره

  • خش‌پذیری آسان

اگر به کابینت هایگلاس علاقمند هستید، باید بدانید که انواع کابینت هایگلاس در برابر ضربه و خط و خش آسیب‌پذیر است و خصوصا رنگ‌های روشن آن مانند سفید،‌ اثر آن را زودتر نشان می‌دهد اگرچه، این مساله بستگی به زاویه‌ی تابش نور نیز دارد.

البته نگهداری از کابینت هایگلاس چندان سخت نیست تنها کافی‌ است از برخورد اشیاء با بدنه‌ی کابینت پیشگیری کنید که عموما، کار دشواری نیز نیست!

  • مناسب برای آشپزخانه‌های مدرن

کابینت هایگلاس سفید اکلیلی و سایر انواع هایگلاس، در دکوراسیون سبک مدرن کاربرد دارند. سبک مدرن کابینت آشپزخانه، سبکی ساده و فاقد آراستگی‌ها و ریزه‌کاری‌های سبک کلاسیک است و در آن، از طرح‌ها و مدل‌های سنتی که سابقا در دکوراسیون خانه استفاده می‌شده است، استفاده نمی‌شود. در سبک، سادگی حرف اول را می‌زند و مدل‌های کابینت عموما ساده و بی‌آلایش هستند.

به دلیل آنکه در دکوراسیون مدرن، عموما از رنگ‌های براق استفاده می‌شود، کابینت هایگلاس یکی از بهترین گزینه‌ها برای این سبک است و می‌تواند به خوبی خصوصیات‌ها و قابلیت‌های سبک مدرن را به نمایش بگذارد.

  • عدم مقاومت در برابر آب و رطوبت

انواع کابینت هایگلاس از هر نوعی که باشند، در برابر رطوبت و نفوذ آب مقاوم نیستند. بنابراین باید از کابینت‌هایتان در برابر نفوذ آب مراقبت کنید و اجازه ندهید رطوبت به سطح و درون کابینت‌ها نفوذ کند. البته سطح رویی کابینت هایگلاس که با روکش پلکسی‌گلس پوشانده شده است اگر دچار آسیب و خراش نشده باشد، در برابر رطوبت مقاوم است، اما شکاف‌ها و درزهای کابینت می‌تواند آب را به درون خود بکشد و کابینت‌ها را خراب کند.

سخن پایانی :

آنچه که عیان است، کابینت هایگلاس سفید اکلیلی ، جلوه‌‌ی براق‌تر و درخشنده‌تری نسبت به کابینت‌ هایگلاس سفید ساده دارد و باعث می‌شود سطح کابینت‌ها، درخشان‌تر و براق‌تر به نظر برسند. همچنین این کابینت‌ها باعث می‌شوند فضایی مدرن‌تر و زیباتر در آشپزخانه ایجاد شوند، بنابراین اگر به کابینت‌های لاکچری و جذاب هستید، کابینت هایگلاس سفید اکلیلی یکی از بهترین کابینت‌هایی است که می‌تواند یک دکوراسیون درخشنده و زیبا را برای شما بسازد.

این محتوا توسط تیم نگارش آکس چوب تهیه شده است. ازین که تا پایان همراه ما بوده‌اید از شما سپاسگزاریم. امیدواریم خواندن این محتوا برایتان سودمند و مفید واقع شده باشد.

۳.۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *