درب کمد دیواری

درب کمد

کمد دیواری از اصلی‌ترین اجزای یک اتاق است که بهره‌وری و کاربری آن را به شدت افزایش می‌دهد. حضور کمد در اتاق به حدی ضروری است که اتاق‌هایی که فاقد آن هستند، گویی چیزی کم دارند. انتخاب مناسب درب کمد دیواری، باعث می‌شود زیبایی کمدها و کاربری آن‌ها دوچندان بشوند و حتی در برخی مدل‌ها، اصلا به چشم نیایند و دیده نشوند. در این محتوا قصد داریم انواع درب کمدهای مدل جدید را که می‌توانید برای اتاق خواب‌تان انتخاب کنید، به شما معرفی کنیم. از شما دعوت می‌کنیم با آکس چوب همراه باشید:

درب کمد دیواری

انواع درب کمد دیواری

درب کمدهای دیواری از نظر ظاهری و از نظر نحوه‌ی باز و بسته شدن به ۴ مدل کلی تقسیم می‌شود که هر کدام با توجه به فضای اتاق و لوازمی که قرار است درون کمد سازماندهی شود، کاربرد خاصی دارند. انتخاب درب مناسب برای کمد باعث می‌شود فضای اتاق کاربردی‌تر و مفیدتر باشد. ذکر این نکته ضروری است که معمولا طرح و مدل در کمدهای دیواری‌، فارغ از نحوه‌ی باز و بسته شدن‌شان، با مدل کابینت‌های آشپزخانه هماهنگ است.

درب کمد دیواری ریلی

در این مدل، درب کمدها ریلی هستند و در امتداد ریل‌ها باز و بسته می‌شوند. این کمدها برای باز شدن به فضای اضافی نیاز ندارند، به همین دلیل برای اتاق‌های کوچک و نقلی بسیار مناسب است که اتفاقا زیبایی خاصی نیز دارند. از معایب درب ریلی، کامل باز نشدن درب‌ها است؛ به طوری که همیشه یکی از درها باید بسته بماند. به دلیل این که دسترسی در کمدهای درب ریلی کمتر است، از این کمدها بیشتر به عنوان فضای نگهداری لباس استفاده می‌شود.

درب کمد دیواری لولایی

درب کمد دیواری لولایی

درب لولایی معمول‌ترین نمونه درب‌های کمد دیواری است که به وسیله‌ی لولا باز و بسته می‌شود. در این مدل، فضای اتاق باید به حدی باشد که درب کمد به راحتی حول لولا بچرخد و باز شود. این مدل اگرچه دسترسی کاملی به فضای درون کمد می‌دهد اما برای اتاق‌های کوچک مناسب نیست. کمدهای درب ریلی برای نگهداری انواع لوازم از جمله رخت‌خواب و غیره بسیار مناسب هستند.

بیشتر بخوانید: جدید ترین مدل های کابینت آشپزخانه ممبراندرب کمد

مدل درب ترکیبی

مدل درب ترکیبی، در واقع ترکیبی از درب‌های ریلی و لولایی است. در این مدل، درها معمولا ابعاد بزرگتری دارند به همین دلیل هر درب به دو یا چند قطعه عمودی تقسیم می‌شود که با یک فشار بر روی ریل می‎لغزند و سپس به وسیله‌ی لولا باز می‌شوند. استفاده از این مدل چندان متداول نیست مگر در مواردی خاصی که درب اتاق سایز و ابعاد بزرگی داشته باشد.

کمدهای بدون در

کمدهای بدون در

کمدهای بدون درب، در دکوراسیون مدرن به کار می‌رود و معمولا مختص کمد لباس هستند. در این مدل، چیدمان داخلی کمد بسیار مهم است و لازم است فضای کمد، همیشه آراسته و مرتب به نظر برسد. کمدهای بدون درب، اگر به خوبی چیدمان شوند، بسیار زیبا و جذاب هستند و باعث می‌شوند فضای اتاق بزرگتر و دلبازتر به نظر برسند.

درب کمد دیواری مدرن

درب کمد دیواری مدرن

انواع درهای کمد دیواری از نظر شکل ظاهری به دو مدل مدرن و کلاسیک تقسیم می‌شود. درب‌های مدرن شکل ظاهری ساده و بدون تزیینات دارند و در مقابل کمدهای کلاسیک، ظاهری مجلل‌تر و باشکوه دارند. کمدهای مدرن، در اتاق‌های کوچک و در دکوراسیون‌های مدرن و مینیمال به کار می‌روند. گاهی مدل‌ درب این کمدها به حدی ساده است که شبیه به یک دیوار هستند و از نظر ظاهری، هیچ تزئینات اضافه‌ای ندارند.

درب کمد دیواری آینه‌ای

درب کمد دیواری آینه‌ای

اگر فضای اتاق‌تان محدود و کوچک است استفاده از درب کمد آینه‌ای می‌تواند فضای اتاق‌تان را بزرگتر و دلبازتر نشان دهد. آینه به دلیل ایجاد انعکاس تصویر و ایجاد خطای دید، فضا و نور اتاق را دوچندان می‌سازد و باعث می‌شود اتاق‌های کوچک، وسیع‌تر به نظر برسند. استفاده از کمدهایی که درب آینه‌ای دارند تنها در سبک مدرن استفاده می‌شود و نباید از آن‌ها در سبک کلاسیک استفاده نمود. این کمدها در واقع شبیه یه آینه‌ی قدی بزرگ هستند که معمولا به صورت ریلی باز و بسته می‌شوند و نیاز شما را برای داشتن یک آینه‌ی قدی بزرگ مرتفع می‌سازند.

درب کمد شیشه‌ای

درب کمد شیشه‌ای

کمد با درب شیشه‌ای یکی دیگر از مدل‌های کمد دیواری مدرن است که این روزها بسیار ترند شده است. درهای کمد ممکن است از شیشه‌های شفاف یا شیشه‌های مات تشکیل شده باشد که انتخاب آن، بستگی به نظر مشتری دارد.

اگر از درهای شفاف استفاده می‌کنید، مرتب بودن فضای داخلی کمد بسیار مهم است. این کمدها معمولا به عنوان کمد لباس کاربرد دارند و حسن استفاده از آن‌ها، در بزرگتر نشان دادن اتاق خواب است. کمدهایی که درب شیشه‌ای دارند، نسبت به کمدهایی که درب معمولی دارند، عمق دیوار را عمیق‌تر نشان می‌دهند و به همین دلیل، اتاق را بزرگتر و عمیق‌تر نشان می‌دهند.

درب کمد دیواری چوبی

درب کمد دیواری چوبی

متریال مختلفی به عنوان درب کمد دیواری کاربرد دارند که هر کدام بسته به نوع چیدمان و سبک اتاق و البته هزینه‌ای که بابت آن پرداخت می‌شود، متفاوت است. درب‌های چوبی از جمله گران‌ترین و نفیس‌ترین درب‌های کمد هستند که در سبک‌های مدرن و کلاسیک به کار گرفته می‌شوند.

درب‌های چوبی هم به صورت ریلی و هم به صورت لولایی باز و بسته می‌شوند و از نظر دوام و ماندگاری نسبت به مدل‌های دیگر، عمر بیشتری دارند.

درب کمد دیواری کشویی

مدل کمد دیواری با درب کشویی، یکی دیگر از نمونه‌ کمدهای دیواری است که بهره‌وری و کاربرد کمدها را به شدت افزایش می‌دهد. در این مدل، کشوها ممکن است درون درب کمد پنهان شده باشند و یا به صورت دراور در ظاهر اتاق به چشم برسند. اگر فضای کافی برای تعبیه میز آرایشی و دراور در اتاق خواب‌تان ندارید، مدل کمد با درب کشویی از بهترین گزینه‌ها برای اتاق‌خوابتان خواهد بود.

کمد دیواری‌های سبک کلاسیک

کمد دیواری‌های سبک کلاسیک

اگر چیدمان و سبک کلی دکوراسیون منزل‌تان کلاسیک است، لازم است کمدهای دیواری را نیز به همین سبک انتخاب کنید. در مدل درب‌های کلاسیک، هر درب دارای طرح‌ها و منبت‌های مختلفی است که باعث باشکوه‌تر شدن فضای عمومی اتاق می‌شود. کمد دیواری‌های کلاسیک، عمدتا در اتاق‌های بزرگ کاربرد دارند و به صورت لولایی باز و بسته می‌شوند. رنگ و مدل درب کمدهای کلاسیک عمدتا با رنگ و سبک کابینت‌ها هماهنگ است.

انتخاب رنگ کمد دیواری

یکی از مواردی که در زیبایی اتاق خواب نقش دارد، انتخاب رنگ کمد دیواری و درب آن است. انتخاب رنگ مناسب باعث می‌شود فضای اتاق بازتر و بزرگتر به نظر برسد. به عنوان مثال، انتخاب کمدهایی با رنگ قهوه‌ای باعث ایجاد فضای گرم و صمیمی می‌شود. معمولا کمدهایی که از جنس چوب طبیعی هستند به رنگ قهوه‌ای انتخاب می‌شوند تا زیبایی بافت چوب بیشتر به چشم بیایند.

اگر فضای اتاق‌تان کوچک است بهتر است از کمدهایی به رنگ روشن، مانند سفید استفاده کنید. انتخاب کمدهای سفید رنگ، به دلیل بازتاب نور بیشتر فضای اتاق را بزرگتر و روشن‌تر نشان می‌دهند.

به غیر از رنگ سفید و قهوه‌ای، که از رنگ‌های پر طرفدار در کمد هستند، انتخاب رنگ‌های خنثی نیز گزینه‌ی جذابی برای اتاق خواب خواهد بود. رنگ‌هایی مانند خاکستری، بژ، دودی و کرم از جمله رنگ‌های خنثی هستند که به راحتی با سایر رنگ‌ها و چیدمان‌ها هماهنگ می‌شوند.

انتخاب رنگ‌هایی مانند سبز، آبی نفتی و … یکی دیگر از انتخاب‌ها برای رنگ کمدهای دیواری است که بیشتر برای اتاق خواب‌های بزرگ کاربرد دارند.

در پایان از شما دعوت می‌کنیم چنانچه ایده‌ی جذابی برای انتخاب مدل درب کمد دیواری دارید، نظرات ارزشمند خود را برای ما بنویسید. از همراهی شما با این محتوا سپاسگزاریم.

۴.۴/۵ - (۸ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *