مدل‌های ترکیبی پیشخوان آشپزخانه ؛ آيا می‌توان پیشخوان آشپزخانه را ترکیبی ساخت؟

مدل‌های ترکیبی پیشخوان آشپزخانه

برای داشتن یک آشپزخانه جذاب و ایده‌آل ، می‌توانید مدل‌های ترکیبی پیشخوان آشپزخانه را امتحان کنید. برای ساخت و ایجاد یک دکوراسیون زیبا، باید همه‌ی اجزای آن با همدیگر هماهنگی و همخوانی داشته باشند. این مهم، خصوصا در فضاهای کوچک و شلوغ مانند آشپزخانه از اهمیت بیشتری برخوردار است تا از شلوغی فضا بکاهد. افراد بسیاری هستند که به سادگی بیشتر علاقمند هستند و ترجیح می‌دهند اجزای آشپزخانه‌‌ی آن‌ها تنها از یک خانواده‌ی رنگی تشکیل و ساخته شده باشد و در مقابل، افراد بیشتری نیز هستند که از بکارگیری رنگ‌های ترکیبی در آشپزخانه لذت می‌برند و تمایل دارند آشپزخانه‌ای با هارمونی رنگی داشته باشند. ترکیب رنگ مناسب، یکی از مهم‌ترین ارکانی است که در داشتن یک آشپزخانه زیبا باید مد نظر قرار دهید. در این محتوا از وب‌سایت آکس چوب قصد داریم شما را با مدل‌های ترکیبی پیشخوان آشپزخانه بیشتر آشنا کنیم و نمونه‌های رایج آن را معرفی کنیم. امیدواریم این مبحث را تا انتهای مقاله دنبال کنید:

مدل‌های ترکیبی پیشخوان آشپزخانه

 آیا می‌توان از پیشخوان ترکیبی در آشپزخانه استفاده نمود؟

در پاسخ به سوال بالا باید گفت، چنانچه پیشخوان انتخابی شما از ترکیب رنگی مناسب و هماهنگ برخوردار باشد، انواع مدل‌های ترکیبی پیشخوان آشپزخانه ، جذابیت فضا را بیشتر خواهد کرد. خصوصا اگر آشپزخانه شما دارای جزیره باشد، می‌توانید کانتر جزیره را از یک جنس و رنگ متفاوت با کانتر سایر قسمت‌های کابینت آشپزخانه را انتخاب کنید و یا حتی خود کانتر جزیره را از متریال و رنگ ترکیبی انتخاب کنید. در ادامه به معرفی بیشتر مدل‌های ترکیبی پیشخوان آشپزخانه خواهیم پرداخت:

مدل‌های ترکیبی پیشخوان آشپزخانه سنگ و چوب

مدل‌های ترکیبی پیشخوان آشپزخانه :

  • ترکیب پیشخوان سنگ و چوب:

ترکیب سنگ و چوب، یکی از بهترین ترکیب‌هایی بوده‌اند که در دکوراسیون داخلی منازل مورد استفاده قرار می‌گرفته‌اند. سنگ مرمر به عنوان یک پیشخوان مقاوم و اقتصادی، از گذشته تا امروز یار دیرین آشپزخانه‌ها بوده است و از نظر کیفیت و دوام، امتحان خود را پس داده است. چنانچه دوست دارید آشپزخانه شما حالت مدرن‌تری به خود بگیرد، می‌توانید سنگ مرمر و چوب طبیعی را با یکدیگر ترکیب کنید.

ترکیب سنگ مرمر و چوب طبیعی روشن، می‌تواند نمای آشپزخانه شما را کلاسیک و جذاب نماید. برای دستیابی به این ترکیب، بهتر است از کابینت‌های چوبی استفاده کنید و قسمتی از پیشخوان را از چوب و قسمتی دیگر را از سنگ مرمر انتخاب کنید.

همچنین از سنگ مرمر و یا انواع دیگر سنگ‌ها که به عنوان روکابینتی و پیشخوان مورد استفاده قرار می‌گیرد، نیز می‌توانید استفاده کنید. به عنوان مثال، سنگ گرانیتی سیاه و چوب طبیعی می‌تواند یک ترکیب چشم‌نواز باشد.

  • ترکیب رنگی قهوه‌ای و مشکی:

اگر به رنگ مشکی علاقمند هستید، اما دوست ندارید تمام پیشخوان آشپزخانه را به رنگ سیاه در آورید، می‌توانید قسمت جزیره آشپزخانه را با پیشخوان قهوه‌ای رنگ ترکیب کنید و از زیبایی آن بهره کافی را ببرید. یک پیشخوان مشکی و قهوه‌ای می‌تواند فضای با وقار و سنگینی را برای آشپزخانه شما ایجاد کند.

  • ترکیب پیشخوان قهوه‌ای روشن و سفید:

سفید و قهوه‌ای از آن دسته ترکیب رنگ‌هایی است که همیشه می‌تواند زیبایی‌اش را حفظ کند. اگر آشپزخانه‌ای به رنگ سفید یا شیری دارید، بهتر است از پیشخوان دو رنگ سفید و قهوه‌ای استفاده کنید. سنگ مرمر سفید رنگ و پیشخوان چوبی قهوه‌ای رنگ، یکی از بهترین ترکیب‌های در این زمینه است. این ترکیب رنگی برای آشپزخانه‌هایی با فضای کوچک، گزینه‌ی بسیار مناسبی است.

همچنین به جای چوب طبیعی، می‌توانید از کانتر پی‌وی‌سی نیز استفاده کنید. استفاده از کانتر پی‌وی‌سی، خصوصا برای کابینت‌ ظرف‌شویی یک انتخاب مناسب و بادوام است و باعث می‌شود کابینت شما عمر طولانی‌تری داشته باشد.

مدل‌های ترکیبی پیشخوان آشپزخانه سفید مرمر

  • ترکیب پیشخوان قهوه‌ای سوخته و سفید:

از آنجا که قهوه‌ای، رنگی بسیاری جذاب و متدوال در دکوراسیون آشپزخانه است، قهوه‌ای سوخته‌ نیز، همانند قهوه‌ای روشن در دکوراسیون آشپزخانه بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. قهوه‌ای سوخته، رنگی است که به سمت مشکی گرایش دارد و نور را با شدت کمتری بازتاب می‌دهد، به همین دلیل استفاده زیاد از آن، آشپزخانه شما را دلگیر و بسته نشان خواهد داد. برای اجتناب ازین موضوع، از مدل‌های ترکیبی پیشخوان آشپزخانه به رنگ سفید و قهوه‌ای سوخته استفاده کنید تا هم فضایی سنگین و موقر را تجربه کنید و هم به واسطه روشنی رنگ سفید، از تیرگی قهوه‌ای سوخته بکاهید.

  • ترکیب رنگی قهوه‌ای سوخته و طوسی یا نقره‌ای:

یکی از ترکیب‌ رنگی‌های زیبا، رنگ قهوه‌ای سوخته و طوسی است. ترکیب قهوه‌ای سوخته و طوسی، یک ترکیب مدرن و در عین حال جذاب محسوب می‌شود. می‌توانید قسمت اعظم پیشخوان آشپزخانه را به رنگ قهوه‌ای سوخته انتخاب کنید و قسمت جزیره‌ی آن را به رنگ طوسی انتخاب کنید. چنانچه کابینت‌های آشپزخانه شما ‌ام‌دی‌اف است می‌توانید قسمت قهوه‌ای سوخته را از جنس mdf انتخاب کنید و برای قسمت جزیره که پرکاربردتر هست از سنگ مرمر به رنگ طوسی یا سفید با رگه‌های سیاه استفاده کنید. در نظر داشته باشید این ترکیب رنگی پیشخوان، به دلیل وجود ام‌دی‌اف، بسیار اقتصادی است و تنها لازم است شما قسمت‌های پرکاربردتر را از جنس سنگ مرمر یا هر متریال دیگری که مقاومت بیشتری دارد انتخاب کنید.

  • پیشخوان آشپزخانه سفید و مشکی:

دو رنگ سفید و سیاه، از دیرباز تا کنون، از ترکیب‌های رایج دکوراسیون داخلی بوده‌اند. ترکیب این دو رنگ در کنار هم، آشپزخانه شما بسیار مدرن و جوان‌پسند جلوه می‌دهد. چنانچه به رنگ سیاه علاقمند هستید اما نگران این هستید که استفاده از این رنگ برای کابینت‌ها، باعث خفه نشان دادن آشپزخانه‌تان شود، می‌توانید رنگ سیاه را با رنگ سفید ترکیب کنید و این ترکیب رنگ را در کانتر و پیشخوان آشپزخانه نیز اعمال کنید.

به عنوان مثال می‌توانید پیشخوان کابینت‌ها را از سنگ گرانیت مشکی و قسمت جزیره را از سنگ گرانیت یا مرمر سفید انتخاب کنید و یا برعکس. متریال سنگ، به دلیل مقاومت بالایی که دارد، می‌تواند یکی از بهترین مدل‌های ترکیبی پیشخوان آشپزخانه های سفید و مشکی باشد.

  • پیشخوان قهوه‌ای سوخته و قهوه‌ای کم‌رنگ:

اگر به کابینت‌های رنگ چوب و قهوه‌ای علاقمند هستید و ترجیح می‌دهید همه‌ چیز آشپزخانه‌تان قهوه‌ای رنگ باشد، می‌توانید برای جلوه بیشتر، پیشخوان آشپزخانه را در طیف رنگی قهوه‌ای و البته با دو رنگ روشن و تیره انتخاب کنید. قسمت‌های زیر کابینت را به رنگ تیره و قسمت جزیره را به رنگ قهوه‌ای روشن انتخاب کنید تا جلوه و شکوه بیشتری داشته باشد، البته برعکس این مدل ترکیبی را نیز می‌توانید انجام دهید.

مدل‌های ترکیبی پیشخوان آشپزخانه قهوه ای تیره

  • پیشخوان طوسی روشن و طوسی تیره:

کابینت‌هایی به رنگ سیاه یا قهوه‌ای سوخته را می‌توان با سنگ طوسی رنگ تیره یا روشن ترکیب کرد. برای اینکه ترکیب رنگی آشپزخانه چشم‌نوازتر باشد، کانتر قسمت کابینت‌ها را از رنگ طوسی روشن مایل به سفید و قسمت جزیره را از سنگ طوسی تیره رنگ استفاده کنید. متریال سنگ گرانیت یا سنک صابون و پی‌وی‌سی، می‌تواند پیشخوان طوسی‌رنگ جذابی را برای شما ایجاد کند که مقاومت نسبتا بالایی نیز داشته باشد.

  • مدل‌های ترکیبی پیشخوان آشپزخانه با رنگ‌های خاص:

اگر از رنگ‌های خاص در ترکیب آشپزخانه‌تان استفاده می‌کنید که کمتر رایج هستند، بهتر است قسمت پیشخوان را از رنگ ساده‌تری انتخاب کنید تا آشپزخانه شما شلوغ و بی‌نظم جلوه نکند.

به عنوان مثال اگر ترجیح می‌دهید رنگ‌های خاص مانند زرد، سبز، قرمز، آبی یا سایر رنگ‌های این چنینی را به عنوان پیشخوان بکار ببرید، بهتر است قسمت کوچکی مانند پیشخوان جزیره را به این رنگ‌ها انتخاب کنید. سایر قسمت‌ها را از رنگ ساده‌تری انتخاب کنید.

این نکته را در نظر داشته باشید که رنگ‌های خاص، ممکن است با سلیقه همه جور نباشد و یا به زودی شما را خسته کنند. هر چه میزان استفاده ازین رنگ‌ها کمتر باشد، مدت بیشتری می‌توانید بدون خستگی از آن لذت ببرید

پیشخوان جزیره ترکیبی

پیشخوان جزیره ترکیبی:

شاید برایتان جالب باشد که بدانید، قسمت جزیره آشپزخانه را نیز می‌توانید از دو متریال و با ترکیب رنگ متفاوت انتخاب کنید. این موضوع خصوصا در جزیره‌های بزرگ که کاربری‌های متفاوتی دارند، بسیار رایج و متداول است. به عنوان مثال، ممکن است یک سمت جزیره، محل شست و شوی ظروف و لگن ظرف‌شویی باشد و در عین حال، سمت دیگر آن محل غذاخوری باشد. در این مورد، طراحان ممکن است جزیره را از دو متریال و رنگ مختلف انتخاب کنند تا ازین طریق بین قسمت غذاخوری و ظرفشویی حائل قرار داده باشند. در مثالی دیگر می‌توان به وجود اجاق گاز و میز غذاخوری در یک جزیره اشاره کرد.

قسمت جزیره آشپزخانه می‌تواند محل قرارگیری ظرفشویی و اجاق گاز باشد و اختلاف سطح و رنگ در این مورد، یکی از بهترین گزینه‌هاست که آشپزخانه شما را جذاب‌ و جالب خواهد کرد.

جزیره‌هایی که دو یا چند کاره هستند، بهتر است با اختلاف سطح ساخته ‌شوند. به عنوان مثال، قسمت ظرفشویی ده سانتی‌متر پایین‌تر از قسمت غذاخوری قرار می‌گیرد و این یک راه جالب، برای تمیز قائل شدن بین این دو کاربرد است تا زیبایی کار حفظ شده و علاوه بر آن، تفاوتی نیز بین دو کاربرد جزیره ایجاد شده باشد.

سخن پایانی:

همانطور که در این محتوا اشاره شد، مدل‌های ترکیبی پیشخوان آشپزخانه از تنوع رنگ و مدل بسیار زیادی برخوردار هستند که هر کدام می‌تواند زیبایی خاصی داشته باشد، البته به شرط آنکه به جا و به شکل مناسب از آن‌ها استفاده شود تا هماهنگی فضا حفظ شود. بدیهی است که مدل‌های ترکیبی پیشخوان آشپزخانه بی‌شمارند و شما با سلیقه و نظر خود، می‌توانید ترکیب‌های بیشتری که متناسب با فضای آشپزخانه‌تان است بسازید.

ازین که همراه این مقاله در وب‌سایت آکس چوب بوده‌اید از شما متشکریم و امیدواریم این محتوا برایتان سودمند و مفید واقع شده باشد.

 

۵/۵ - (۱ امتیاز)

Comments (4)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *