جزیره کابینت هایگلاس چه ویژگی‌هایی دارد؟ با کابینت هایگلاس بیشتر آشنا شوید

با کابینت هایگلاس بیشتر آشنا شوید

کابینت هایگلاس امروزه در زُمره پر طرفدارترین انواع کابینت آشپزخانه دسته‌بندی می‌شود. درخشندگی و جذابیتی که در ذات متریال هایگلاس نهفته است باعث می‌شود، کابینت هایگلاس کابینتی زیبا و چشم‌نواز باشد و محیط آشپزخانه را به فضایی نورانی و جذاب تبدیل نمایند. کابینت هایگلاس همانند سایر متریالی که در ساخت کابینت آشپزخانه کاربرد دارند، می‌تواند دارای جزیره باشد. بدیهی است جزیره کابینت هایگلاس زیبایی و کارایی کابینت‌ها را دو چندان خواهد کرد. در این محتوا از وب‌سایت آکس چوب قصد داریم اطلاعاتی کاربردی و مفید راجع به جزیره کابینت هایگلاس به شما ارائه دهیم. امیدواریم مطالب این مقاله برایتان مفید واقع شود و آن را تا انتها دنبال نمایید:

کابینت هایگلاس

کابینت هایگلاس چیست و از چه متریالی ساخته شده است؟

برای اینکه بتوانیم راجع به ویژگی‌ها و کارکرد‌های جزیره‌ کابینت هایگلاس سخنی بگوییم، لازم است قدری راجع به خود کابینت هایگلاس و متریالی که از آن تشکیل شده است، سخن بگوییم.

کابینت هایگلاس از ورقه‌های ام‌دی‌اف خام تشکیل شده است که توسط روکش پلکسی گلاس که روکشی از جنس پلاستیک اما با براقیت و شفافیتی شبیه شیشه است، پوشش داده شده است. لایه‌ی پلکسی گلاس کشیده شده بر ام‌دی‌اف خام، وزنی سبک‌تر از شیشه دارد، اما می‌توانند همانند شیشه، براق و درخشان باشد و نور را به طور کامل به محیط منعکس می‌کند.

جزیره کابینت هایگلاس

بدیهی است لایه‌ی کشیده شده بر روی MDF خام، چنانچه از مواد بهتری تشکیل شده باشد، بر ارزش کابینت هایگلاس خواهد افزود و مقاومت و زیبایی آن را بیشتر خواهد کرد. امروزه انواع مختلفی از کابینت هایگلاس وجود دارد، مانند کابینت هایگلاس ترک یا خارجی و نوع بسیار مقاوم‌تر آن کابینت پلی گلاس ، که از دوام و ماندگاری بیشتری نسبت به کابینت هایگلاس برخوردار است.

علاوه بر این، کابینت هایگلاس در انواع رنگ‌های متنوع و شاد طراحی و ساخته می‌شود و در مدل‌های مات و براق دیده می‌شود که می‌تواند مطابق سلیقه مشتری و متناسب با دیزاین و دکوراسیون منزل انتخاب شود.

کابینت جزیره هایگلاس :

همانطور که می‌دانید آشپزخانه‌ی جزیره‌ای، نوعی از کابینت آشپزخانه است که در میان آن، پیشخوانی کاملا جدا تحت عنوان جزیره وجود دارد. کابینت جزیره ، پیشخوانی مجزا از سایر قسمت‌های آشپزخانه است که هیچ گونه اتصالی از طرفین به سایر کابینت‌ها ندارد و به همین دلیل است که به آن جزیره می‌گویند.  جزیره کابینت هایگلاس می‌تواند زیبایی آشپزخانه را دو چندان کند و کاربرد و بهره‌وری آن را افزایش دهد.

متریال تشکیل دهنده هایگلاس ، در دوام و ماندگاری کابینت‌ها موثر است:

همانطور که اشاره شد چنانچه متریال تشکیل دهنده ورق هایگلاس از مواد با کیفیت و خوبی تشکیل شده باشد، در دوام و ماندگاری کابینت موثر است. بنابراین سعی کنید قیمت پایین را فدای کیفیت نکنید.

انواع کابینت هایگلاس و جزیره‌‌دار که از متریال بی‌کیفیت و نامناسب تشکیل شده باشد، به حد کافی شفاف نیست و سطح صاف و صیقلی آن کمی موج‌دار است. بنابراین هر چه ورق هایگلاس کابینت با کیفیت باشد، درخشنده‌تر و صاف و صیقلی‌تر است و انعکاس نور بالاتری دارد. این مساله خصوصا در جزیره کابینت هایگلاس حائز اهمیت بسزایی دارد، زیرا قسمت جزیره بیشتر در معرض برخورد و سایش قرار دارد.

جزیره کابینت هایگلاس سفید

کاربرد جزیره کابینت هایگلاس :

جزیره کابینت هایگلاس می‌تواند کاربرد‌های متفاوتی داشته باشد از جمله آن می‌توان به پیشخوانی برای ظرفشویی، اجاق گاز یا محلی برای قرار گیری مایکروفر استفاده نمود. چنانچه جزیره کابینت هایگلاس ، چنین کاربردی داشته باشد، لازم است تجهیزات لازم در زیر قسمت جزیره تعبیه شده باشد.

اگر آشپزخانه شما به حد کافی بزرگ و جادار است، می‌توانید از جزیره کابینت هایگلاس تنها به عنوان پیشخوانی ساده استفاده نمایید یا از آن، به عنوان میز ناهارخوری استفاده کنید.

ابعاد جزیره کابینت هایگلاس :

برای داشتن هر نوع جزیره در آشپزخانه، لازم است ابعاد آشپزخانه شما به حد کافی بزرگ باشد تا بتوانید جزیره را در میان آن قرار دهید. مساحت آشپزخانه باید به گونه‌ای باشد که با قرار دادن جزیره در میان آن، بتوانید به راحتی در آشپزخانه تردد کنید.

مورد دیگری که باید بدان توجه کنید، باز و بسته کردن درب کابینت‌ها و کشوها‌ی جزیره است که به آن فاصله امن می‌گویند. فاصله‌ی مابین جزیره کابینت هایگلاس و کابینت‌ها باید به اندازه‌ای باشد که درب کابینت‌ و کشوی قسمت جزیره، به راحتی باز و بسته شود و برخوردی با کابینت‌ها نداشته باشد و برعکس آن نیز باید رعایت شود.

فاصله‌ی امن برای درب یخچال، لباس‌شویی، فر گاز و مایکروفر و سایر لوازمی که در مقابل جزیره کابینت هایگلاس قرار می‌گیرند، باید در نظر گرفته شود.

جزیره کابینت هایگلاس رنگی

پیشخوان جزیره کابینت هایگلاس را چگونه انتخاب کنیم؟

قسمت پیشخوان جزیره کابینت هایگلاس باید از جنس مقاومی تشکیل شده است. از آنجا که پیشخوان جزیره کابینت هایگلاس بیشتر در معرض سایش و قرارگیری اجسام قرار دارد، نمی‌تواند از جنس هایگلاس باشد.

پیشنهاد می‌دهیم پیشخوان را از متریالی انتخاب کنید که مقاومت بالایی داشته باشد، در برابر نفوذ آب مقاوم باشد و لکه‌پذیری‌ آن کم باشد.

کابینت هایگلاس بهتر است دارای دستگیره‌دار باشد:

کابینت هایگلاس به دلیل ذات درخشنده و براقی که دارد، اثر انگشت و جای دست را به آسانی نشان می‌دهد. اگر کابینت آشپزخانه به صورت مگنت‌دار یا دستگیره مخفی باشد، بیشتر در معرض رد دست و اثر انگشت قرار دارد. البته این موضوع بستگی به زاویه‌ی تابش نور و جنس و رنگ کابینت نیز دارد.

جزیره کابینت هایگلاس با رنگ ترکیبی:

چنانچه تمایل داشته باشید می‌توانید قسمت جزیره کابینت هایگلاس را از رنگ متفاوتی با سایر قسمت‌های کابینت انتخاب کنید. رنگ‌های ترکیبی یا مکمل کابینت هایگلاس می‌تواند زیبایی آشپزخانه شما را دو چندان کند. به عنوان مثال می‌توانید قسمت‌های اصلی کابینت را به رنگ قهوه‌ای روشن یا سفید انتخاب کنید و قسمت جزیره را به رنگ قهوه‌ای سوخته یا تیره انتخاب کنید.

کابینت هایگلاس می‌تواند مات یا براق باشد:

اگر چه کابینت هایگلاس به طور کلی، متریالی درخشان و براق است، اما انواع مات آن نیز وجود دارد و اتفاقا زیبایی خاصی دارد. کابینت‌های مات نور را کمتر منعکس می‌کنند اما باز هم انعکاس نور قابل توجهی نسبت به سیار کابینت‌ها دارد.

اگر آشپزخانه شما نورگیر نیست، بهتر است از کابینت‌های براق و رنگ روشن استفاده کنید تا فضایی دلباز را تجربه کنید.

جزیره کابینت هایگلاس کارآمد

ویژگی‌های جزیره کابینت هایگلاس :

قیمت و بهای تمام شده:

هایگلاس کابینت ارزان قیمتی نیست و در عین حال، نسبت به کابینت‌های چوبی و تمام چوب نیز، قیمت کمتری دارد. هر چه کیفیت کابینت هایگلاس بالاتر باشد، قیمت تمام شده‌ی آن بالاتر است. اما همانطور که اشاره شد، انواع باکیفیت آن، دوام و زیبایی بیشتری دارند و نیاز به تعویض کابینت را در فواصل کوتاه، از بین می‌برند.

نیاز به نورپردازی کمتر:

از آنجا که کابینت هایگلاس ، کابینتی درخشنده و براق است و سطحی آینه‌مانند دارد، تمام نور دریافتی از محیط را دوباره به محیط باز می‌گرداند. ازین رو برای آشپزخانه‌های کم نور یا آشپزخانه‌هایی که پنجره ندارند، بسیار مناسب است و می‌تواند فضا را درخشنده و دلباز نشان دهد. خصوصا رنگ‌های روشن هایگلاس، مانند  سفید، طوسی روشن، قهوه‌ای، شیری و رنگ‌های مشابه که نور با شدت بیشتری منعکس می‌سازند.

مقاومت کم در برابر خط و خش:

متریال هایگلاس به دلیل درخشندگی که دارد، به راحتی دچار خط و خش می‌شود و آن را نشان می‌دهد. البته هر چه کیفیت ورق هایگلاس بهتر و بیشتر باشد، مقاومت آن در برابر خط و خش نیز بیشتر خواهد بود. اگر نوع استفاده و بهره‌وری شما به گونه‌ای است که کابینت‌ها و قسمت جزیره کابینت هایگلاس ، بیشتر در معرض آسیب و سایش قرار دارد، بهتر است از کابینت هایگلاس استفاده نکنید!

مقاوم نبودن در برابر نفوذ آب:

کابینت هایگلاس در برابر رطوبت و نقوذ آب آسیب‌ پذیر است، زیرا ماده‌ی تشکیل دهنده‌ی آن MDF است. بنابراین باید در نگهداری و مراقبت از آن کوشا باشید و اجازه ندهید خیس یا مرطوب شود.

جزیره کابینت هایگلاس تیره

نیاز به تمیز‌کاری کمتر:

از آنجا که سطح کابینت هایگلاس ، بسیار صاف و صیقلی است، ذرات غذا و گرد و خاک، کمتر بر سطح آن می‌نشیند، ازین رو تمیزکاری آن نسبت به انواع دیگر کابینت کمتر خواهد بود. یکی دیگر از مزایا و محاسن کابینت هایگلاس این است که به دلیل سطح صاف و صیقی آن، راحت‌تر نیز تمیز می‌شود.

برای تمیز کردن جزیره کابینت هایگلاس یا سایر قسمت‌های آن، کافی است یک دستمال نخی یا نانو نم‌دار را بر روی سطح کابینت بکشید و به سهولت کابینت‌های خود را تمیز و درخشنده نمایید.

ذکر این نکته ضروری است که از هر نوع کابینت و متریال که برای آشپزخانه‌ استفاده می‌کنید لازم است آن را به صورت هفتگی و فصلی تمیز کنید تا عمر طولانی‌تری داشته باشد و زیبایی خود را برای مدت طولانی‌تری حفظ نماید.

سخن پایانی:

جزیره کابینت هایگلاس زیبایی و کارایی آشپزخانه شما را افزایش خواهد داد و فضایی مدرن و امروزی را برایتان ایجاد خواهد کرد. کابینت هایگلاس در مقابل زیبایی چشم‌نوازی که دارد، معایبی نیز دارد که لازم است در انتخاب آن نهایت دقت و توجه را داشته باشید و متناسب با نیاز کاربری خود، آن را انتخاب کنید.

چنانچه فضای آشپزخانه شما به حد کافی بزرگ است، جزیره کابینت هایگلاس فضای بسیار زیبایی را برای شما ایجاد خواهد کرد، به طوری که از کار و آشپزی در آشپزخانه لذت کافی را ببرید.

ازین که این محتوا را در وب‌سایت آکس چوب مطالعه کرده‌اید از شما سپاسگزاریم. امیدواریم این مقاله برایتان سودمند و مفید واقع شده باشد.

امتیاز بدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *