کابینت آشپزخانه سلطنتی ؛ آرام و با شکوه در آشپزخانه های ایرانی…

کابینت آشپزخانه سلطنتی

نماد های اشرافی و سلطنتی در طول تاریخ، طرفداران بی شماری داشته اند. اگر چه در سال های اخیر، سلیقه ی عمومی و قشر جوان، بیشتر به سمت سادگی پیش رفته، اما بعد از گذشت چند سال، دوباره شاهد روی کار آمدن مجدد نماد های اشرافی در دکوراسیون داخلی منازل هستیم. به بیان دیگر، اگر چه در پاره ای از ایام، نماد های اشرافی در دکوراسیون داخلی منازل حضور کمرنگ تری داشته اند، اما هرگز از خانه های مردم جهان دور نبوده اند و طرفداران بسیاری نیز داشته اند.

سبک سلیقه ی امروز، مجددا رو به المان های گذشته و تاریخی آورده است و مردم بیشتر تمایل دارند، ازین نماد ها که نشان دهنده ی شکوه دوران گذشته است، در منازل خود استفاده کنند. ما در این مقاله سعی داریم، راجع به کابینت آشپزخانه سلطنتی با شما گفتگو کنیم و امیدواریم این مقاله را تا پایان با آکس چوب همراهی کنید.

کابینت آشپزخانه سلطنتی سفید رنگ

کابینت آشپزخانه سلطنتی در مقابل کابینت های مدرن:

مردم امروز تمایل زیادی به سبک مدرن آشپزخانه دارند، اما در مقابل افراد بسیاری نیز هستند که به مدل های سلطنتی کابینت علاقه مند هستند و ترجیح می دهند، فرم داخلی منازل خود را با سبک کلاسیک و سلطنتی بیارآیند. اگر سبک خانه و لوازم منزل شما مانند مبلمان یا سرویس های چوب به سبک سلطنتی هستند، بهتر است کابینت های خود را نیز  به سبک سلطنتی و کلاسیک طراحی و دیزان کنید.

کابینت آشپزخانه سلطنتی که به کابینت های کلاسیک معروف است، جلوه و نمای باشکوهی دارد و المان ها و تزئینات اشرافی در آن موج می زند. شما به راحتی می توانید کابینت آشپزخانه سلطنتی را با سایر لوازم سلطنتی و با شکوه منزل هماهنگ کنید و با ایجاد یک هارمونی کلاسیک، نمای جذابی را به خانه ی خود ببخشید.

 

کابینت آشپزخانه سلطنتی ایرانی

کابینت آشپزخانه سلطنتی با مدل های متنوع و جذاب:

هر فضایی که با دکوراسیون کلاسیک و سلطنتی چیدمان شود، تبدیل به فضایی خاص و شاخص خواهد شد که می تواند چشم هر بیننده ای را به خود خیره سازد.

اگر مایل هستید از کابینت آشپزخانه سلطنتی و سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی خود، استفاده کنید، باید اجزا و عناصر داخلی منزل تان، با یکدیگر هارمونی و ریتم هماهنگی داشته باشند؛ در غیر این صورت، با چهره ی نامتوازن و ناموزونی مواجه خواهید شد!

کابینت های آشپزخانه کلاسیک در فضاهای کوچک:

به طور معمول سبک کلاسیک دکوراسیون منازل، با محدودیت جا و فضا بیگانه است و در این سبک، معمولا فضای زیادی به کار گرفته می شود. بنابراین اجرای سبک کلاسیک در فضاهای محدود و کوچک، چندان معقول نیست و برای اینکه دکوراسیون داخلی شما شاخص و جلوه گر باشد، باید فضای نسبتا زیادی داشته باشید.

کابینت آشپزخانه سلطنتی با منبت طلایی

رنگ بندی در کابینت های کلاسیک:

کابینت آشپزخانه کلاسیک معمولا در رنگ های محدودی طراحی و ساخته می شود. با وجود این، رنگ های متنوعی وجود دارند که شما می توانید کابینت های خود را انتخاب کنید. کابینت های کلاسیک سلطنتی معمولا در رنگ های مشکی، طیف رنگی قهوه ای، سفید، طوسی، کرم و طلایی دیده می  شوند. سایر رنگ ها معمولا به ندرت در کابینت های سلطنتی وجود دارند. دلیل این محدودیت این است که کابینت های کلاسیک سلطنتی در واقع نماد اشرافیت در زندگی های گذشته است و در مدل های گذشته، استفاده از رنگ های شاد، چندان متعارف و رایج نبوده است.

رنگ های پر کاربرد در کابینت آشپزخانه سلطنتی:

امروزه رنگ سفید یکی از پر کاربردترین رنگ های کابینت آشپزخانه سلطنتی است. رنگ سفید به دلیل ویژگی های خاصی که دارد یکی از بهترین رنگ ها برای کابینت های کلاسیک است. پاکیزگی، آرامش و روشنایی از ویژگی های کابینت آشپزخانه سلطنتی سفید رنگ است. رنگ سفید، به راحتی با رنگ های دیگر ترکیب می شود.

کابینت آشپزخانه سلطنتی سفید طلایی یکی از پرکاربردترین انواع به کار رفته در آشپزخانه های کلاسیک است. رنگ سفید همیشه جدید و به روز خواهد بود و اگر با رنگ طلایی ترکیب شود، به نهایت لاکچری بودن و اشرافیت خواهد رسید.

بعد از رنگ سفید، کابینت های قهوه ای در آشپزخانه های سلطنتی جایگاه ویژه ای دارند. رنگ قهوه ای، به دلیل اینکه رنگ چوب است، از گذشته طرفداران بسیاری داشته و امروزه هم یکی از پرکاربردترین رنگ ها در سبک مدرن و کلاسیک آشپزخانه است.

کابینت آشپزخانه سلطنتی ممبران

کابینت کلاسیک سلطنتی در فضاهای نه چندان بزرگ:

همان طور که اشاره شد، کابینت های کلاسیک و سلطنتی را باید در فضاهای وسیع و بزرگ استفاده کنید تا نمای با شکوه خود را بیشتر به رخ بیننده بکشاند. رنگ های تیره مانند مشکی و قهوه ای سوخته، بازتاب نور بسیار کمی دارند و باعث می شوند فضا، کوچک تر و کدر تر به نظر برسد. اگر فضای شما متوسط است باید از رنگ های روشن تر برای کابینت های خود استفاده کنید تا آشپزخانه شما پر نورتر و بزرگ به نظر برسد.

تزئینات در آشپزخانه های کلاسیک:

در سبک کلاسیک و اشرافی کابینت، بر خلاف سبک مدرن که اساس آن بر سادگی ست، استفاده از تزئینات بسیار رایج است. کابینت آشپزخانه سلطنتی و کلاسیک، مملو از نماد های اشرافی ست و تزئنات و زرق و برق، به وفور در آن دیده می شود. مدل ها و طرح های متنوعی از تزئینات هستند که شما می توانید برای کابینت های خود استفاده کنید و دست شما ازین لحاظ برای انتخاب باز است.

کابینت آشپزخانه سلطنتی

کابینت کلاسیک تمام چوب یا ممبران:

در گذشته، سبک کلاسیک و سلطنتی دکوراسیون داخلی، از چوب و فلزات گرانبها استفاده می شده است. اما امروزه استفاده از فلزات گرانبها در دکوراسون منازل چندان رایج نیست و سعی می شود از مدل های جایگزین استفاده شود.

کابینت آشپزخانه سلطنتی با استفاده از دو متریال چوب و ممبران طراحی و تولید می شود. کابینت های تمام چوب کلاسیک به دلیل کمیاب بودن و گران بودن چوب، بسیار با ارزش و گران بها هستند و البته زیبایی بسیار قابل توجهی دارند.

 در کابینت های تمام چوب کلاسیک سلطنتی، مواد به کار رفته در ساخت کابینت، چوب طبیعی ست. ساخت این کابینت ها، زمان بر است و به مهارت بسیار بالایی از سوی سازنده نیاز دارد. کابینت های کلاسیک چوبی به وسیله ی هنر دست، طراحی می شوند و ازین بابت کاری پر ارزش و در واقع یک اثر هنری محسوب می شوند.

از نظر قیمت، کابینت های تمام چوب، بسیار گران بها هستند و می توان گفت، گران ترین سبک کابینتی که می توانید برای آشپزخانه ی خود سفارش دهید، کابینت های چوبی سلطنتی ست.

کابینت آشپزخانه سلطنتی کرم رنگ با منبت و کاور هود

کابینت های سلطنتی با قیمت مناسب:

چنانچه شما سبک سلطنتی و کلاسیک را برای آشپزخانه خود می پسندید و نمی توانید هزینه ی بسیار زیادی بابت کابینت های تمام چوب کلاسیک بپردازید، طراحان و دکوراسیون های داخلی تمهیدات ویژه ای برایتان اندیشیده اند! کابینت ممبران، نمونه ی دیگری از کابینت های کلاسیک و سلطنتی است که با متریال ارزان قیمت تری نسبت به چوب ساخته و تولید می شود.

کابینت ممبران، از ام دی اف خام تهیه می شود. این کابینت ها به وسیله ی دستگاه های پیشرفته CNC  طراحی می شوند. انواع طرح هایی که در کابینت های کلاسیک تمام چوب، به کار می رود با دستگاه های CNC قابل طراحی ست و شما ازین لحاظ محدودیتی نخواهید داشت.

ام دی اف خام طراحی شده، پس از بیرون آمدن از دستگاه ‌CNC ، به وسیله ی لایه پی وی سی، به صورت یکپارچه و دو رو، وکیوم می شود. کابینت های ممبران، به دلیل اینکه با لایه پی وی سی، پوشیده می شوند، ضد رطوبت و ضد آب هستند و دوام بسیار بالایی دارند.

مزیت قابل توجه کابینت آشپزخانه سلطنتی ممبران، قیمت مناسب آن است. کابینت ممبران به دلیل اینکه از ام دی اف تهیه می شود، قیمت نسبتا پایینی دارد و کابینت تمام شده ممبران، از نظر قیمتی در رنج متوسط قرار دارد. بنابراین با هر نوع بودجه ای تناسب دارد.

کابینت آشپزخانه سلطنتی با منبت کنده کاری شده

سخن پایانی:

کابینت آشپزخانه سلطنتی و کلاسیک از گذشته تا امروز در آشپزخانه های سراسر دنیا وجود داشته است و هرگز از دکوراسیون منازل دور نبوده است. اگر چه سبک مدرن کابینت طرفداران بسیاری دارد اما هرگز نمی تواند جلوه یک کابینت کلاسیک و سلطنتی را به آشپزخانه شما هدیه دهد.

ازین که این محتوا را در وب سایت آکس چوب مطالعه کرده اید از شما سپاسگزاریم. امیدواریم این محتوا در معرفی کابینت آشپزخانه سلطنتی به شما یاری رسانده باشد.

 

امتیاز بدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *