انواع مدل شومینه با قاب چوبی

انواع مدل شومینه با قاب چوبی

شومینه یکی از لوازم گرمایشی زیبا و نوستالژیک در دکوراسیون خانه‌ها است که البته امروزه با توجه به پیشرفت‌هایی که حاصل شده، جنبه‌ی دکوراتیو و تزئینی آن بیش از وجه کاربردی آن مورد توجه قرار دارد. با توجه به نقشی که شومینه در  زیباسازی منزل ایفا می‌کنند، انواع مختلفی از این وسیله با طراحی‌های مختلف به وجود آمده است که چه در دکوراسیون با تم سنتی و چه در تم مدرن به کار می‌رود. بر همین اساس است که امروزه انواع شومینه‌ با قاب چوبی یا با طراحی شومینه فریم چوب به بازار عرضه شده‌اند تا هر چه بیشتر به نمونه‌های اولیه و سنتی دیرین خود، یعنی مدل شومینه چوبی، شبیه‌ باشند. 

شومینه با قاب چوبی

قاب شومینه و تأثیر آن بر دکوراسیون منزل

تعبیه شومینه با قاب چوبی راه حل مناسبی است که هم فضای زیباتری در خانه داشته باشیم و هم بتوانیم از مزایای وجود شومینه استفاده کنیم. اگر چه شومینه یک وسیله‌ی گرمایشی است اما در دوران امروز، از تاثیر آن در زیبایی منزل و حس مثبتی که در فضا ایجاد می‌کند، نمی‌توان غافل بود. 

انواع شومینه با قاب چوبی در هر سبکی از دکوراسیون منزل کاربرد دارند و حتی در منازل کوچک و نقلی نیز جایگاه خود را حفظ کرده‌اند. برای مصرف بهینه و کمتر انرژی، طراحی شومینه فریم چوب یک راه حل جایگزین است تا هم نمای سنتی و دکوراتیو خود را حفظ کند و هم از هدررفت انرژی بکاهد. طراحی شومینه فریم چوب در واقع می‌تواند هر مدلی را در بر بگیرد که با فریم و قابی چوبی زیبایی آن تکمیل می‌شود.

شومینه فریم چوبی

شومینه فریم چوبی چه تفاوتی با شومینه هیزمی دارد؟

منظور از شومینه چوبی یا هیزمی مدلی است که سوخت آن هیزم و چوب است. به عبارت دیگر شومینه چوبی همان شومینه هیزمی است. در نوع هیزمی به جای گاز، از هیزم و چوب به عنوان سوخت استفاده می‌شود. این مدل، اگر چه زیبایی منحصربه‌فردی دارد که در هیچ کدام از انواع شومینه دیده نمی‌شود، اما تنها در فضاهای بزرگ که اتاق اکسیژن کافی دارد، قابلیت اجرا دارد.

در مقابل، در شومینه فریم چوب تنها قاب اطراف چوبی است و درون شومینه، می‌توان از سوخت‌های مجاز استفاده کرد. چوب، الکل، گاز و … از مواد سوختی هستند که قابلیت سوختن در انواع مدل شومینه چوبی را دارند. اگر ترجیح می‌دهید که از چوب به عنوان سوخت استفاده نکنید، می‌توانید سفال‌هایی با طرح چوب که با گاز مشتعل می‌شوند، جایگزین آن کنید.

طراحی شومینه فریم چوب

ویژگی‌های شومینه فریم چوبی

  • با طراحی شومینه فریم چوب تا حد زیادی می‌توان زیبایی نهفته در ذات چوب را بازسازی کرد. انواع شومینه فریم چوبی یکی از راهکارهایی است که هم حس نوستالژیک و زیبای چوب را تداعی می‌کند و هم دردسرهای داشتن شومینه هیزمی را ندارد.
  • انواع شومینه با قاب چوبی، به چیدمان منزل در هر سبکی که باشد، هماهنگی دارد و دلیل آن هارمونی نهفته در ذات طبیعی چوب است. با توجه به این که شومینه یک وسیله‌ی گرمایشی است، قاب چوبی می‌تواند حس گرما و زیبایی آن را بیشتر به محیط ساطع کند. 
  • نگهداری و مراقبت از قاب‌های چوبی آسان است و حتی در صورتی که از مدل آن خسته شوید یا خراب شود، می‌توانید به آسانی مدل جدیدی را جایگزین آن کنید و به همین سادگی تنوع ایجاد کنید.
  • شومینه‌های قاب چوبی از نظر طرح و مدل نیز بسیار متنوع هستند و با توجه به سبک چیدمان منزل، به آسانی می‌توانید طرح و مدلی که هماهنگی بیشتری با وسایل‌تان دارد، سفارش دهید.

 

قاب چوبی شومینه با طراحی‌ کلاسیک

  • طراحی شومینه فریم چوب، حتی در مدل‌های کلاسیک فضای زیادی را اشغال نمی‌کند و بر خلاف گذشته که شومینه‌ها بخش زیادی از فضا را اشغال می‌کردند، به فضای چندان زیادی نیاز ندارد.

انواع قاب چوبی شومینه با طراحی‌ کلاسیک و مدرن 

طراحی شومینه با توجه به فضای منزل و سبکی که وسایل و دکوراسیون داخلی بر اساس آن طراحی شده است، متفاوت است. شومینه‌های مدل جدید، با نمونه‌های رایجی که در دو سه دهه‌ی گذشته رایج بودند، به کلی تفاوت پیدا کرده‌اند و در هر سبکی که باشند ظاهری بسیار شکیل پیدا کرده و باعث زیباتر شدن چیدمان منزل می‌شوند. در نظر داشته باشید که انواع شومینه، در دکوراسیون‌های سبک کلاسیک، نئوکلاسیک و روستیک، از اجزای اصلی به حساب می‌آیند و معمولا در طراحی‌ها به کار می‌روند. 

شومینه شما ممکن است از هر نوعی باشد. شومینه هیزمی، شومینه گازی یا الکلی و … همگی در کنار کاربردی که دارند می‌توانند دارای یک قاب چوبی زیبا و شاخص باشند تا فضای نشیمن منزل شما جذاب‌تر به نظر برسد. اگر دارای یک شومینه‌ی قدیمی هستید و نیاز است مدل و طرح کلی آن را تغییر دهید، با نصب و طراحی شومینه فریم چوب می‌توانید دکوراسیون خانه را با صرف هزینه‌ی اندک تغییر دهید و تحول لازم را ایجاد کنید.

شومینه فریم چوب کلاسیک

در طراحی شومینه فریم چوب می‌توان مدل‌های مختلفی از این وسیله‌ی گرمایشی محبوب  را به کار گرفت. یکی از زیباترین انواع شومینه با قاب چوبی مدل‌های کلاسیک است که با منبت و کنده‌کاری‌های زیبایی که دارند، دل از هر انسان اهل هنر و ذوقی را می‌برند. با انتخاب مدل شومینه چوبی کلاسیک، می‌توانید یک فضای تمام عیار زیبا و لاکچری را در خانه‌تان ایجاد کنید. طراحی شومینه فریم چوب در سبک کلاسیک را می‌توان جدیدترین مد در زمینه‌ی دکوراسیون خانه‌های کلاسیک دانست چرا مانند نگینی در چیدمان منزل می‌درخشند و خودنمایی می‌کنند.

شومینه با قاب چوبی سنتی

انواع شومینه با قاب چوبی کلاسیک دارای تزئینات مختلف دکوراتیو و سنتی است چراکه از اجزای اصلی این چیدمان است. مدل شومینه چوبی کلاسیک با طرح‌های منبت علاوه بر این که یکی از لاکچری‌ترین مدل‌های شومینه است با سبک کلاسیک نیز همخوانی دارد. در مدل کلاسیک، طراحی شومینه با فریم چوبی به همراه منبت‌ها و قسمت‌های کنده کاری شده، فضای نوستالژیک و اروپایی را بیش از نمونه‌های دیگر در منزل تداعی می‌کنند.

طرح‌های اسلیمی، سنتی، هخامنشی، اروپایی و … از جمله رایج‌ترین مدل‌های طراحی شومینه فریم چوب است.

شومینه فریم چوب مدرن ساده

شومینه فریم چوب مدرن ساده

در مدل شومینه چوبی مدرن، شومینه فاقد تزئینات اضافه است و به شکل مدرن و جدید طراحی و اجرا می‌شود. نمونه‌های مدرن از نظر زیبایی کم از شومینه‌های سنتی و کلاسیک ندارند و اتفاقا به زیبایی هر چه بیشتر این سبک کمک می‌کند. اما همانطور که می‌دانید سادگی یکی از المان‌های سبک مدرن است که همواره در دستور کار طراحان این سبک قرار دارد. مدل شومینه چوبی ساده یکی از جذاب‌ترین نمونه‌هایی است که اتفاقا از نظر زیبایی، بسیار شاخص و مورد توجه نیز هست.

طراحی شومینه فریم چوب مدرن، حتی در خانه‌های کوچک و مینیمال نیز کاربرد دارد. اگر منزل کوچکی دارید و  تمایل دارید این وسیله‌ی محبوب و زیبا را هم داشته باشید، با طراحی شومینه فریم چوب می‌توانید به این رویا دست یابید. مدل شومینه چوبی در عین حالی که کاربردی است، از قیمت ارزان‌تری نسبت به مدل‌های دیگر برخوردار است و نیاز نیست برای داشتن یک شومینه‌ی جذاب هزینه‌ی زیادی بپردازید.

ساخت شومینه با قاب چوبی

هر مدل شومینه‌ای که متناسب با فضای منزل‌تان هست، می‌تواند دارای یک قاب چوبی زیبا باشد. انواع شومینه با قاب چوبی در هر فضایی درخشش خاص خود را دارد و فضای منزل‌تان را بیش از پیش به سمت و سوی شومینه‌های هیزمی و سنتی نزدیک می‌کند.

شومینه‌های هیزمی

امروزه به لطف تکنولوژی انواع شومینه با قاب چوبی و در قیمت‌های مناسب به بازار عرضه شده است که شما می‌توانید متناسب با بودجه‌ و سلیقه‌تان نمونه‌‌ی مورد نظرتان را سفارش دهید. مدل شومینه چوبی مورد نظرتان ممکن است به صورت دست‌ساز و یا به وسیله‌ی ماشین CNC ساخته شود.

 CNC ، نوعی ماشین حکاکی روی چوبی است که قادر است انواع شومینه با قاب چوبی را برای مشتری بسازد. برای این منظور کافی است متریال مورد نظر که ممکن است ام‌دی‌اف خام یا چوب طبیعی باشد وارد دستگاه شده و سپس طرح مورد نظر بر روی آن حکاکی شود.

مدل شومینه چوبی ساخت شده توسط ماشین CNC با توجه به سلیقه مشتری رنگ می‌شود و پس از آماده‌سازی، بر روی محل مورد نظر نصب می‌شود.

برای طراحی شومینه فریم چوب لازم است از مدل‌های رایج در اینترنت طرح و مدل دلخواه‌تان را با توجه به سایز و ابعاد مورد نظرتان انتخاب کنید. با مراجعه به فروشگاه‌های مصنوعات چوبی و CNC می‌توانید مدل شومینه چوبی مد نظرتان را سفارش دهید.

در پایان یادآور می‌شویم شرکت آکس چوب از برترین سازندگان مصنوعات چوبی، انواع شومینه با قاب چوبی را طراحی و با بهترین متریال برای علاقمندان می‌سازد. چنانچه به مدل شومینه چوبی علاقمند هستید، از آلبوم آکس چوب دیدن فرمایید. همچنین برای مشاهده‌ی مدل‌های طراحی شومینه فریم چوب به صفحه‌ی اینستاگرام آکس چوب مراجعه فرمایید.

برای خرید کاور شومینه چوبی از محصولات سایت آکس دیدن کنید.

 

۵/۵ - (۱ امتیاز)

Comments (1)

  • امیر درخشان راد Reply

    عالی بود لیکن اکثر شومینه هارا بخاطر مصرف زیادجمع کردند.امامن دوست دارم گوشهای ازاپارتمانمشومینه دکوری با جلوه زیبای طلق ولامپ پشت که نه حرارت میده نه برای گرمایشه
    داشته باشم

    آذر ۲۲, ۱۴۰۱ at ۹:۳۶ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *