دستگیره کابینت سفید

در نگاه اول، شاید دستگیره کابینت تنها یک وسیله‌ی کاربردی ساده به نظر بیاید، اما همین وسیله‌ی به ظاهر ساده، نقش مهمی در زیبایی کلی کابینت‌هایتان دارد. به عنوان مثال، با شیوه‌ی قرارگیری دستگیره‌‎ها به شکل افقی می‌توانید فضای آشپزخانه را عریض‌تر و با نصب آن به شکل عمودی ارتفاع کابینت‌ها و سقف آشپزخانه را بلندتر نشان دهید.

انتخاب دستگیره برای کابینت سفید، یک مزیت بزرگ دارد که آن قدرت هماهنگی و انطباق رنگ سفید با هر رنگ و مدلی است. تقریبا هر مدل دستگیره را می‌توان برای کابینت‌های سفید رنگ انتخاب کرد؛ البته لازم است که به سبک و مدل کابینت دقت کنید و مطابق با مدل کابینت‌ها، دستگیره‌هار را انتخاب کنید.

 

ویژگی‌های دستگیره مناسب برای کابینت سفید 

برای انتخاب دستگیره مناسب برای کابینت سفید رنگ، لازم است به سبک کابینت توجه کنید. در کابینت‌های کلاسیک، از دستگیره‌های کلاسیک و سنتی که ظاهر فاخر و مجلل دارند باید استفاده کنید. دستگیره‌های کلاسیک در رنگ‌های طلایی، نقره‌ای، مشکی، مسی، استیل و نمونه‌های سرامیکی از بهترین گزینه‌ها هستند.

در مورد کابینت‌های مدرن، از دستگیره‌های ساده و مدرن باید استفاده کرد. دستگیره‌های کشیده و بلند که با دو پیچ بسته می‌شوند، معمولا از پر طرفدارترین نمونه‌ها برای کابینت مدرن هستند. البته کابینت‌های مدرن را می‌توان مدل مگنتی و بدون دستگیره نیز سفارش داد. در مورد کابینت‌های نئوکلاسیک معمولا از دستگیر‌های کلاسیک ساده که مناسب همین سبک هستند، استفاده می‌‎شود که مدل مشکی رنگ از پر طرفدارترین گزینه‌ها است.

 

جدیدترین دستگیره کابینت سفید

نکته‌ی مهمی که در انتخاب دستگیره کابینت باید مورد توجه قرار دهید، کیفیت ساخت و متریال به کار رفته در دستگیره است. هر ساله، مدل‌های مختلفی از دستگیره کابینت به بازار عرضه می‌شوند که در نگاه اول، شاید زیبا به نظر برسند، اما کیفیت لازم را ندارند و پس از مدتی دچار رنگ‌پریدگی یا زنگ‌زدگی می‌شوند یا می‌شکنند.

دقت داشته باشید که دستگیره بر روی کابینت پیچ می‌شود و انتخاب دستگیره‌هایی که دقیقا همان مدل باشند و متناسب با جای پیچ دستگیره‌های قبلی باشند دشوار است. بنابراین در انتخاب جدیدترین مدل دستگیره قبل از هر چیز به کیفیت متریال دستگیره توجه کنید. دستگیره‌های چوبی و فلزی معمولا از بهترین و جدیدترین مدل‌های دستگیره هستند که در انواع طرح‌های مختلف به بازار عرضه شده‌اند.

 

رنگ دستگیره برای کابینت سفید 

در مورد رنگ دستگیره برای کابینت سفید، مساله کنتراست و اختلاف رنگ بسیار قابل توجه است؛ همانطور که اشاره کردیم، سفید با هر رنگ دیگری جور در می‌آید اما هر چه کنتراست بیشتر باشد، زیبایی دستگیره‌ها و فضای کلی آشپزخانه دو چندان می‌شود.

 بهتر است رنگ دستگیره را با سایر المان‌هایی که در یک آشپزخانه سفید به کار رفته، هماهنگ کنید. به عنوان مثال، اگر از شیرآلات مشکی استفاده می‌کنید، رنگ دستگیره‌ها را مشکی انتخاب کنید تا فضای آشپزخانه یکدست به نظر برسد. تجهیزاتی مانند دستگیره‌‎ها، شیرآلات، کلید و پریز برق، لوستر و مواردی از این قبیل، بهتر است از یک خانواده رنگی انتخاب شوند.

 

دستگیره کابینت هایگلاس سفید 

برای کابینت هایگلاس، به دلیل قابلیت لکه‌پذیری و نشان دادن خط و خش، بهتر است از دستگیره‌های ساده که هنگام باز و بسته کردن درب کابینت تماس کمتری با دست پیدا می‌کنند، انتخاب نمود. دستگیره‌های گرد (دکمه‌ای) و دستگیره‌های کشیده بلند معمولا از بهترین دستگیره‌ها هستند. اگر در طراحی آشپزخانه‌تان از متریال چوب یا شبه‌چوب استفاده کرده‌اید، انتخاب دستگیره‌های چوبی از بهترین گزینه‌ها است.

به دلیل سادگی کابینت‌ هایگلاس خصوصا رنگ سفید آن، بهتر است دستگیره‌هایی را انتخاب کنید که با رنگ کابینت کنتراست دارند و می‌توانند فضای آشپزخانه را از حالت سادگی بیش از اندازه در آورند.

امتیاز بدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *