جدیدترین طرح کابینت در سال ۲۰۲۲

جدیدترین طرح کابینت در سال 2022

جدیدترین طرح کابینت در سال ۲۰۲۲

طراحی کابینت‌ها روز به روز در حال تغییر و پیشرفت است. هر ساله مدل‌ها و طرح‌های جدیدی برای ساخت کابینت‌ها به بازار مصرف ارائه می‌شود. در طرح‌های جدید از متریال‌ها، دیزاین، رنگ‌ها و تجهیزات جانبی جدید استفاده می‌شود. در این مقاله به چند نمونه از این جدیدترین طرح کابینت در سال ۲۰۲۰ اشاره می‌کنیم.

جدیدترین طرح کابینت

طراحی‌های جدید کابینت آشپزخانه

طراحان کابینت آشپزخانه معمولا سعی می‌کنند تا طراحی‌های جدید سال را به مشتریان خود عرضه کنند. آنها این طراحی‌های جدید را یا از طریق طراحان بین‌المللی دریافت می‌کنند و یا خود به خلق طراحی‌های نو می‌پردازند. خلاقیت طراحان فاکتور مهمی در طراحی‌های جدیدترین کابینت آشپزخانه است. تناسب طراحی‌ جدید با نیاز بازار و مشتری، تغییرات سلیقه و ذائقه عموم و همچنین سازگاری با شرایط اقتصادی از جمله ویژگی‌های جدیدترین طرح‌ کابینت است.

ویژگی کابینت‌های مدرن

باتوجه به پیشروی جامعه به سوی مدرنیته و استقبال مردم از طراحی‌ها و دکوراسیون‌های مدرن، آشپزخانه‌ها هم به سمت مدرن شدن رفته‌اند. استفاده از کابینت‌های مدرن با طراحی‌های شیک، بهینه و خلاق رواج زیادی پیدا کرده است. از جمله ویژگی‌ کابینت‌های مدرن می‌توان به ساختارشکنی در طراحی، متریال و رنگ مدرن، استفاده بهینه از فضا و طرح‌های تلفیقی اشاره کرد.

مولفه های مهم در جدیدترین طرح کابینت

کابینت‌های مدرن در جدیدترین طرح های کابینت حضور پررنگی دارند. با این حال، همچنان طرفداران کابینت کلاسیک در میان جدیدترین مدل‌ها به دنبال سلیقه خاص خود هستند. به این منظور، در جدیدترین طرح کابینت به هر دو مدل کابینت مدرن و کلاسیک پرداخته می‌شود. در جدیدترین طرح‌ها به موارد زیر دقت بیشتری می‌شود:

  • جنس کابینت
  • استفاده بهینه از فضای آشپزخانه
  • دکوراسیون متمایز و مدرن
  • به کار بردن جدیدترین یراق‌آلات
  • استفاده از طرح‌های ترکیبی
  • نورپردازی

در ادامه به تاثیر تک‌تک این موارد در جدیدترین طرح کابینت به طور جداگانه می‌پردازیم.

جدیدترین متریال ساخت کابینت

جنس کابینت در جدیدترین طرح ها

متریال و جنس ساخت کابینت یکی از مهم‌ترین عوامل در طراحی کابینت است. انتخاب جنس در جدیدترین طرح کابینت با ظرافت خاصی انجام می‌شود. در کابینت‌های امروزی بیشتر از متریال‌های صنعتی با نما و ظاهری شیک و مدرن استفاده می‌شود. استفاده از چوب طبیعی یا فلزهای قدیمی در ساخت کابینت‌های جدید کمرنگ‌تر شده است. از جمله رایج‌ترین متریال‌های جدید که در ساخت کابینت‌های مدرن استفاده می‌شود عبارتند از:

  • ام‌دی‌اف
  • هایگلاس
  • ممبران
  • پی‌وی‌سی
  • فلز متالیک

طراحی ظاهری و نمای این متریال‌ها در جدیدترین طرح کابینت تفاوت بسیار زیادی با طرح‌های قدیمی دارد.

کابینت هایگلاس تیره

اگر آشپزخانه بزرگ و مدرنی دارید و به دنبال جدیدترین طرح کابینت هستید، هایگلاس تیره انتخاب خوبی است. این متریال با رنگ شیک تیره نمای متفاوت و جذابی به آشپزخانه شما می‌دهد. جنس هایگلاس به دلیل درخشندگی بالا و انعکاس نور طرح بسیار چشمگیری در آشپزخانه رقم می‌زند. فقط به این نکته توجه کنید این رنگ مدرن و تیره برای فضاهای روشن و پرنور مناسب است. پس به نورپردازی آشپزخانه دقت کنید.

کابینت فلزی متالیک

یکی دیگر از متریال‌های جدید و مدرن برای آَشپزخانه‌های امروزی فلز متالیک است. با اینکه استفاده از فلز در طراحی و ساخت کابینت‌ها بسیار کم‌رنگ تر از گذشته شده ولی برخی از متریال‌های جدید و خاص که نمای بسیار شیک و مدرنی دارند، در جدیدترین طراحی کابینت استفاده می‌شوند. کابینت فلزی متالیک به دلیل رنگ روشن خود نمای بیشتری به آشپزخانه می‌دهد. این مدل برای آشپزخانه‌های کوچک بسیار مناسب است. استحکام بالای آن برای افرادی که به کابینت‌های صنعتی علاقمند هستند، نکته جالب توجه‌ای است.

طراحی کابینت بامبو

یکی دیگر از طرح‌های جدید و خاصی که در طراحی کابینت استفاده می‌شود، کابینت بامبو است. بامبو یا همان چوب طبیعی با وجود ظاهر ظریف و زیبا دوام و استحکام بالایی دارد. کابینت بامبو در کنار زیبایی طبیعی و سازگاری با محیط زیست، نمای کلاسیک و متفاوتی به آشپزخانه‌تان می‌دهد. این نوع کابینت برای علاقمندان به طرح کلاسیک انتخاب بسیار خوبی است.

استفاده بهینه از فضای آشپزخانه در جدیدترین طرح ها

از جمله فاکتورها و مشخصه‌های اصلی و مهم در جدیدترین طرح کابینت استفاده بهینه از فضاست. در خانه‌ها و آشپزخانه‌های مدرن و امروزی به دلیل فضاهای محدود و کوچک نوع طراحی متناسب با فضا اهمیت زیادی دارد. طراحی خلاقانه کابینت‌ها، استفاده از قفسه و شلف‌ها، طراحی کمدهای سوپری و سوپرمارکت کابینت و همچنین تجهیزات پیشرفته برای چیدمان بهینه وسایل از جمله مواردی است که مورد توجه قرار می‌گیرد. حذف دیوار آشپزخانه، طراحی اپن یا مدل جزیره هم به استفاده بهینه از فضای آشپزخانه در جدیدترین طرح کابینت کمک زیادی می‌کند.

کابینت جزیره

مدل کابینت جزیره آشپزخانه در جدیدترین طرح کابینت

یکی از مدرن‌ترین و جدیدترین مدل‌های کابینت آشپزخانه طراحی جزیره است. آشپزخانه جزیره دارای یک میز جزیره است که در مرکز یا گوشه آشپزخانه قرار می‌گیرد. میز جزیره کمک زیادی به استفاده بهینه از فضا می‌کند. به‌خصوص وقتی در طراحی آن، سینک ظرفشویی یا اجاق گاز را روی جزیره تعبیه کنید. فضای رویی و زیرین میز جزیره مکان مناسبی برای نگهداری و ذخیره‌سازی وسایل است. البته این مسئله به انتخاب طراح و سلیقه شخصی شما بستگی دارد. در جدیدترین طرح کابینت جزیره مدل‌های مختلفی استفاده می‌شود که برخی از آنها عبارتند از:

  • جزیره آشپزخانه چهارگوش
  • مدل جزیره گرد یا هلالی
  • جزیره U شکل
  • مدل جزیره L شکل
  • جزیره متحرک

تلفیق کابینت آشپزخانه با پذیرایی خانه

یکی دیگر از طراحی‌های جدید آشپزخانه تلفیق آن با فضای کناری آشپزخانه یا همان پذیرایی یا هال است. در این نوع طراحی، کابینت آشپزخانه باید با دکوراسیون اتاق پذیرایی یا هال تناسب داشته باشد. استفاده از این طرح برای خانه‌ها و آشپزخانه‌های کوچک بسیار کاربردی است. کابینت‌ها در این طرح معمولا روی دو یا سه دیوار آشپزخانه نصب می‌شوند. معمولا بخش جداکننده‌ای بین آشپزخانه و پذیرایی وجود ندارد یا اینکه از میز جزیره یا میز ناهارخوری به عنوان جداکننده استفاده می‌شود. تناسب رنگ، متریال و مدل کابینت با فضای اتاق پذیرایی یا هال اهمیت بسیار زیادی دارد.

کابینت هایی با بافت برجسته

سطح کابینت‌های جدید معمولا صاف و صیقلی و یک‌دست است. با این حال در برخی ز جدیدترین طرح‌ها از کابینت‌های با بافت برجسته استفاده می‌شود. برخی طراحان با استفاده از ورقه‌های فرامید طرح‌های برجسته و متفاوتی روی سطح کابینت‌ ایجاد می‌کنند. این برجستگی با رنگ‌های متمایز نمای خاصی به آشپزخانه می‌دهد. البته این برجستگی‌ها تنها در متریال‌های به‌خصوصی مثل ام‌دی‌اف قابل حکاکی یا طراحی هستند.

طرح برجسته

استفاده از یراق‌آلات مدرن در طرح های جدید

در جدیدترین طرح کابینت استفاده از یراق‌آلات مدرن نقش بسزایی دارد. از جمله یراق‌آلات مهم در ساخت و نصب کابینت می‌توان به دستگیره، لولا کابینت، جک کابینت و جداکننده‌ها اشاره کرد. هر یک از این یراق‌آلات باید متناسب با طرح کابینت انتخاب شود. مثلا برای کابینت‌های عریض و افقی در بالای آشپزخانه بهتر است از جک‌های اتوبوسی استفاده شود.

طراحی چیدمان کابینت های جدید

در طراحی کابینت‌های جدید معمولا به دکور آشپزخانه و استفاده از طرح‌های خلاقانه و ساختارشکن توجه زیادی می‌شود. نوع چیدمان کابینت‌ها در فضای داخل آشپزخانه، استفاده از قفسه‌ها یا سلف‌های تزیینی و یا طراحی متفاوت جزیره آشپزخانه در برخی از جدیدترین طرح کابینت مشهود است. به کار بردن ویترین‌های شیشه‌ای، اختصاص قسمتی از چیدمان آشپزخانه برای نگهداری گل و گیاه یا ظروف تزیینی هم نمای متمایزی به طراحی کابینت آشپزخانه می‌دهد. این نوع طراحی‌ها به‌خصوص در آشپزخانه یا خانه‌های بزرگ متداول است.

نورپردازی در جدیدترین طرح های کابینت

نکته مهم و کلیدی در جدیدترین طرح کابینت آشپزخانه‌های امروزی و مدرن نورپردازی است. از آنجایی که کابینت‌های جدید عمدتا برای فضاهای محدود و با هدف استفاده بهینه از فضا طراحی می‌شوند، نحوه نورپردازی در زیبا و روشن کردن نمای آشپزخانه بسیار مهم است. بهره‌گیری از امکانات آشپزخانه و یا اضافه کردن ابزارهای نورپردازی می‌تواند روشنایی فضا را بهبود ببخشد. از جمله ابزارهای کلیدی برای بهتر کردن نور آشپزخانه عبارتند از:

  • نور طبیعی پنجره ها
  • انعکاس نور توسط سطح کابینت
  • استفاده از لامپ های زیر کابینت
  • رنگ کابینت

رنگ کابینت در جدیدترین طرح ها

یکی دیگر از مشخصه‌های جدیدترین طرح کابینت رنگ آن است. معمولا در طرح‌های مدرن از رنگ‌های خنثی بیشتر استفاده می‌شود. انتخاب رنگ مناسب برای کابینت به متریال و طرح آن هم بستگی دارد. مثلا در کابینت‌های با متریال براق مثل هایگلاس می توان از رنگ‌های تیره مثل مشکی استفاده کرد. در این مدل به دلیل انعکاس نور توسط متریال هایگلاس، نگرانی چندانی بابت تیرگی رنگ کابینت وجود ندارد. یکی دیگر از رنگ‌های متداول در جدیدترین طرح کابینت سفید براق است. کابینت فایبرگلاس سفید براق درخشندگی فوق‌العاده‌ای به فضای آشپزخانه می‌دهد. البته لزومی ندارد که صرفا از کابینت تک‌رنگ استفاده کنید. شما می‌توانید از ترکیب دو یا سه‌رنگ هم بهره بگیرید.

رنگ کابینت جدید

هزینه طراحی کابینت های جدید

استفاده از متریال‌های جدید برای طراحی و ساخت مدل‌های مدرن و جدید کابینت نیاز به هزینه هم متفاوتی دارند. با این حال، ابعاد و اندازه آشپزخانه شما و تعداد کابینت‌ها هم در برآورد هزینه تاثیرگذار است. شما می‌توانید با انتخاب یک طراحی بهینه و درست هزینه‌ها را مدیریت کنید. انتخاب جنس کابینت، یراق‌آلات، رنگ و روکش، تجهیزات و یراق‌آلات جانبی و دکورهای حاشیه‌ای روی هزینه ساخت یک کابینت جدید تاثیرگذار است.

توصیه طراحان برای انتخاب جدیدترین طرح کابینت

طراحان و تولیدکنندگان کابینت بیشتر از هر کسی در جریان جدیدترین طرح‌ها هستند. مشورت با آنها و مشاهده جدیدترین طراحی‌های سازندگان کمک زیادی به شما در انتخاب بهترین طرح و مدل می‌کند. گروه آکس چوب در کنار شماست تا بهترین و جدیدترین طرح کابینت را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید.

۳/۵ - (۲ امتیاز)

Comments (1)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *