ترکیب بندی رنگ آشپزخانه ؛ دیزاین با رنگ ها در دکوراسیون آشپزخانه

ترکیب بندی رنگ آشپزخانه

ترکیب بندی رنگ آشپزخانه

بازی رنگ ها در آشپزخانه، به فضای منزل و آشپزخانه شما روح و جان دوباره می بخشد. استفاده از رنگ های ترکیبی و رنگ های شاد، پدیده نوینی در دکوراسیون آشپزخانه محسوب می شود که در گذشته، کمتر شاهد آن بوده ایم. تاثیر رنگ ها بر روان و روحیه آدمی، غیر قابل انکار است و ما می توانیم با رنگ های مختلف و ترکیب بندی رنگ آشپزخانه ، به آشپزخانه خود، معنا ببخشیم. تناسب رنگ، اصل مهم دیگری در ترکیب بندی رنگ آشپزخانه است که ما در این مقاله سعی داریم به آن بپردازیم. با آکس چوب همراه باشید تا با اصول تناسب و ترکیب بندی رنگ آشپزخانه بیشتر آشنا شویم. ما در این مقاله به چند نمونه از رایج ترین ترکیب بندی رنگ آشپزخانه می پردازیم:

ترکیب بندی رنگ آشپزخانه زرد و قهوه ای:

ترکیب رنگی زرد و قهوه ای در دکوراسیون آشپزخانه و کابینت ها، باعث می شود فضای آشپزخانه شما با طراوت به نظر برسد. رنگ قهوه ای، رنگ چوب است و رنگی است که بشر به طور طبیعی، زیاد با آن در ارتباط بوده است. قهوه ای، منعکس کننده، یک آراستگی و زیبایی ظریف در هر فضایی است که از آن استفاده می شود و رنگ زرد، باعث به وجود آمدن حس مثبت در آشپزخانه می شود. ترکیب دو رنگ زرد و قهوه ای در آشپزخانه، باعث شادابی و انرژی بخشی به اهالی منزل خواهد شد.

زمانی که قصد دارید از این ترکیب بندی رنگ آشپزخانه استفاده کنید، بهتر است از رنگ زرد در کاشی ها، دیوار ها و بدنه اصلی آشپزخانه استفاده کنید و از رنگ قهوه ای در کابینت ها، متعلقات و وسایل آشپزخانه استفاده کنید.رنگ قهوه ای به دلیل خاصیت تاریخی و نوستالژیکی که دارد، مانع خستگی و دلزدگی در بیننده می شود و شما می توانید سال ها از دیدن ترکیب رنگ زرد و قهوه ای در آشپزخانه خود لذت ببرید و از آن خسته نشوید.

ترکیب بندی رنگ آشپزخانه قهوه ای و آبی:

ترکیب رنگ قهوه ای و آبی، یک ترکیب رنگ کلاسیک محسوب می شود که از گذشته تا امروز از آن استفاده می شده است. همچنین ترکیب رنگ قهوه ای و آبی، ترکیب رنگی چند منظوره و خلاقانه است: تصور کنید زمین و آسمان را… شیک، الهام بخش و اشرافی.

با کم و زیاد کردن رنگ های آبی و قهوه ای در این ترکیب رنگ، می توانید آشپزخانه ای روشن و با انرژی بسازید و یا فضای ساکت و دنجی را برای خود مهیا سازید. به دلیل آن که رنگ قهوه ای، منعکس کننده رنگ چوب است و آبی، منعکس کننده رنگ آسمان و فیروزه است، این ترکیب بندی رنگ آشپزخانه ، حس اشرافی و شکوه را در بیننده زنده می کند و فضایی مدرن و کلاسیک را توامان در اختیار شما قرار می دهد. اگر این ترکیب رنگی را برای آشپزخانه خود می پسندید، می توانید از انواع کابینت های فلزی، چوبی یا رنگ شده استفاده کنید و مطابق سلیقه خود و با کم و زیاد کردن رنگ ها، آشپزخانه ای باشکوه برای خود بسازید.

ترکیب بندی رنگ آشپزخانه قهوه ای و آبی

ترکیب بندی رنگ آشپزخانه سیاه، قرمز و سفید:

ترکیب رنگ قرمز با رنگ های سیاه و سفید، یک ترکیب رنگ هندی، زیبا و در عین حال جدید را برای شما بوجود می آورد. رنگ قرمز، بین رنگ سیاه غلیظ و سفید روشن قرار می گیرید و یک ترکیب بندی رنگ آشپزخانه شیک و عالی، با استفاده از تضاد دو رنگ سیاه و سفید بوجود می آورد. اگر چه تضاد رنگی سفید و سیاه از قدیم رایج بوده است اما ترکیب رنگ قرمز مابین این دو، جدید محسوب می شود و باعث می شود، گرما و انرژی بیشتری به آشپزخانه شما و هر دکوراسیونی که از آن استفاده می کنید، تزریق شود.

استفاده از رنگ های سفید بیشتر در این ترکیب رنگ، می تواند فضای آشپزخانه و دکوراسیون داخلی منزل شما را بزرگتر نشان دهد و هر چه از رنگ قرمز بیشتری استفاده کنید، آشپزخانه شما پر انرژی تر و جوان پسند تر خواهد بود. شما می توانید با بازی رنگ این سه رنگ در کنار هم، آشپزخانه را مطابق میل و سلیقه خود دکوراسیون کنید و یک آشپزخانه انرژیک، و زنده که الهام بخش یک دست پخت خانگی عالی خواهد بود را بوجود آورید.

ترکیب بندی رنگ آشپزخانه سیاه، قرمز و سفید

ترکیب بندی رنگ آشپزخانه سیاه و سفید:

هیچ ترکیب رنگی، کلاسیک تر از رنگ سیاه و سفید پیدا نخواهد شد. اگر نگران از مد افتادن دکوراسیون آشپزخانه خود هستید و یا دوست دارید همیشه آشپزخانه شما جدید و امروزی به نظر برسد، از ترکیب بندی رنگ آشپزخانه سیاه و سفید استفاده کنید. ترکیب رنگ سیاه و سفید همان طور که تضاد درونی دارند، مدرن و در عین حال بسیار کلاسیک جلوه می کنند!

رنگ سیاه، نشان دهنده قدرت، تجربه و شکوه است و رنگ سفید، منعکس کننده پاکی، روشنی، خلاقیت و صداقت است. پرواضح است که شما با کم و زیاد کردن رنگ های سفید و سیاه می توانید ویژگی های هر رنگ را بیشتر در آشپزخانه خود منعکس سازید.

اگر از رنگ سفید به صورت بیشتر و غالب در ترکیب رنگی کابینت آشپزخانه تان استفاده کنید، آشپزخانه شما بزرگتر و دلباز تر خواهد شد.

ترکیب بندی رنگ آشپزخانه سیاه و سفید:

ترکیب بندی رنگ آشپزخانه بنفش و بژ :

با استفاده از رنگ بژ ، یک ترکیب رنگی خوب و عالی را ایجاد کنید. رنگ بنفش در میان سایر رنگ ها، بیانگر بلند پروازی، صلح، زیبایی و آراستگی است و ترکیب آن را رنگ بژ باعث می شود یک ترکیب رنگی، بلند پروازانه و باشکوه در آشپزخانه شما ایجاد شود. با کم و زیاد کردن این دو رنگ در کنار هم، می توانید به سلیقه دلخواه خود نزدیک شوید و از خصوصیات این دو رنگ در کنار هم بیشتر استفاده کنید.

این نکته را در نظر داشته باشید که رنگ بنفش و بژ، از جمله رنگ های خاص هستند که در هر فضایی نمی توان از آن ها استفاده کرد. اگر این ترکیب بندی رنگ کابینت آشپزخانه را می پسندید باید این رنگ با سایر لوازم منزل و دکوراسیون کلی خانه شما، هماهنگی داشته باشد.

ترکیب بندی رنگ آشپزخانه بنفش و بژ :

ترکیب بندی رنگ آشپزخانه آبی و نارنجی:

آبی و نارنجی، ترکیب رنگی است که ممکن است هر جایی آن را ببینید. آب و آتش را تصور کنید و یا تلاقی روز و شب را در کنار هم و یا آسمان و خورشید را با هم! ترکیب رنگی کامل و چشم نواز که خداوند آن را برای ما نقاشی کرده است!

با ترکیب بندی رنگ آشپزخانه آبی آسمانی و نارنجی هویجی، آشپزخانه ای فعال و پر انرژی خواهید داشت که می تواند تداعی کننده طبیعت برای شما باشد.

ترکیب بندی رنگ آشپزخانه آبی و نارنجی:

ترکیب بندی رنگ آشپزخانه قرمز و زرد:

قرمز و زرد هر دو از رنگ های اصلی به حساب می آیند و ترکیب این دو با یکدیگر، ترکیب همه پسندی خواهد بود که می تواند سلیقه قشر وسیعی از مردم را تامین کند. این ترکیب بندی رنگ آشپزخانه ، از جمله ترکیب هایی است که در طبیعت هم وجود دارد مانند آتش و غروب خورشید! بنابراین با روح بشر بیگانه نیست.

اگر دنبال داشتن آشپزخانه ای با دکوراسیون فعال و پر انرژی هستید، از ترکیب رنگ قرمز و زرد در آشپزخانه و کابینت های خود بهره بگیرید و فضایی خلاقانه و شاد را برای خود تعبیه کنید.

ترکیب بندی رنگ آشپزخانه قرمز و زرد:

ترکیب بندی رنگ آشپزخانه سبز و  قهوه ای:

رنگ های سبز و قهوه ای، فارغ ازینکه از هر کدام چه میزان استفاده شود، خیلی به هم می آیند و ترکیب چشم نوازی را بوجود می آورند. اگر آشپزخانه ی شما پر نور است و از نور زیادی برخوردار است، از رنگ سبز زیتونی در ترکیب رنگ قهوه ای سوخته یا رنگ چوب استفاده کنید. ترکیب بندی رنگ آشپزخانه به رنگ سبز و قهوه ای غلیظ تر یا تیره تر، در آشپزخانه های بزرگ و پر نور، کاربرد بیشتری دارند و اگر فضا و متراژ آشپزخانه شما کوچکتر است یا نور کافی ندارید از ترکیب رنگ سبز و قهوه ای، روشن تر استفاده کنید.

ترکیب بندی رنگ آشپزخانه سبز و  قهوه ای:

ترکیب بندی رنگ آشپزخانه مشکی و طلایی:

رنگ سیاه به تنهایی می تواند خشن و ضمخت به نظر برسد اما اگر ترکیب آن با طلایی، به صورت درست و اصولی صورت بگیرد، به طرز شگفت آوری، فضای آشپزخانه شما را مسرت بخش و شادی آور می سازد. همان طور که می دانید رنگ سیاه باعث کوچک تر شدن فضا و تیرگی آشپزخانه می شود و خیلی عاقلانه نیست که ازین ترکیب رنگ در آشپزخانه های کوچک و کم نور استفاده شود. اگر فضای بزرگ و پر نوری دارید، با ترکیب بندی رنگ آشپزخانه به رنگ مشکی و طلایی، می توانید آشپزخانه ای شیک و لوکس را بوجود آورید که المان های اشرافیت و تمدن در آن وجود دارد.

ترکیب بندی رنگ آشپزخانه مشکی و طلایی:

سخن آخر:

رنگ ها با ما سخن می گویند و ویژگی های درونی شان را به ناخودآگاه ما منعکس می کنند. قبل از انتخاب و ترکیب بندی رنگ آشپزخانه ، لازم است با روانشناسی رنگ ها، آشنایی داشته باشید و با توجه به فضا و سلیقه ای که دارید، تصمیم گیری کنید کدام ترکیب رنگی مناسب دکوراسیون و فضای منزل شماست. یک ترکیب رنگ اشتباه، می تواند باعث دلزدگی و آشفتگی دکوراسیون منزل شما شود و هزینه و انرژی شما را هدر دهد.

ازین که این محتوا را در وب سایت آکس چوب مطالعه کردید، از شما سپاسگزاریم و امیدواریم این مقاله برایتان سودمند واقع شده باشد.

 

امتیاز بدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *