کابینت آشپزخانه هایگلاس سفید ؛ بهترین انتخاب برای آشپزخانه های کوچک

کابینت آشپزخانه هایگلاس سفید

رنگ سفید با ویژگی های همچون پاکی، پاگیزگی، سادگی، خلوص، شفافیت و روشنی توانسته رنگ مورد علاقه ی بسیاری از مردم و دکوراسیونر ها در انتخاب دکوراسیون و چیدمان داخلی و حتی بیرونی منازل باشد. کابینت های سفید رنگ، در طول تاریخ و از گذشته تا امروز، نقش پررنگی در آشپزخانه های ایرانی و خارجی داشته اند. این کابینت ها، بازتاب نور بسیار بالایی دارند و همین ویژگی باعث شده عضو ثابت آشپزخانه های کوچک باشند. حال اگر در محیط آشپزخانه تان، هم به نور و بازتاب نور نیاز دارید و هم تمایل دارید فضایتان بزرگ و دلبازتر باشد، ما به شما کابینت آشپزخانه هایگلاس سفید رنگ را پیشنهاد می دهیم!

در این محتوا از وب سایت آکس چوب، به بررسی کابینت آشپزخانه هایگلاس سفید می پردازیم و به شما می گوییم این کابینت برای چه نوع محیط و آشپزخانه هایی مناسب است. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

ویژگی کابینت هایگلاس:

کابینت هایگلاس در واقع نوعی ام دی اف است که با لایه پلکسی گلاس که نوعی پلاستیک بسیار شفاف و براق است، پوشیده شده است. پلکسی گلاس اگر چه از جنس پلاستیک است اما ظاهری مانند شیشه دارد و مانند آینه، صاف و صیقلی ست ‌؛ بنابراین شبیه آینه، نور را منعکس می کند. کابینت هایگلاس در رنگ ها و طرح های بسیار زیادی تولید می شود و به دلیل ویژگی های منحصر به فرد و ظاهر لوکسی که  دارد، توانسته حضور پررنگی در آشپزخانه های ایرانی داشته باشد.

کابینت آشپزخانه هایگلاس سفید و طوسی

کابینت هایگلاس به دلیل انعکاس بسیار بالای نور، به عنوان یک منبع نور در آشپزخانه می درخشند و باعث می شوند نمای آشپزخانه شما لوکس و مدرن به نظر برسد. کابینت هایگلاس مانند کابینت ام دی اف، در برابر آب مقاومت ندارد و چنانچه خیس شود، آسیب خواهد دید.

ویژگی های رنگ سفید از دیدگاه روان شناسی:

شاید برایتان غیر قابل باور باشد که رنگ سفید، ترکیبی از همه ی رنگ های قابل دیدن است. این رنگ مخالف سیاهی و پلیدی ست و در ادیان مذهبی به استفاده از آن، تاکید شده است. به طور کلی رنگ سفید، رنگی مثبت ارزیابی می شود و حالت عرفانی و رویایی را در ذهن مخاطب تداعی می کند. همچنین رنگ سفید، نماد صلح و دوستی است و به واسطه ی پاکی و معصومیتی که در آن نهفته است، باعث ایجاد حالات روحانی در بیننده می شود.

رنگ سفید، رنگی ملایم و خنثی است و نقش پررنگی در دکوراسیون منزل دارد و به دلیل همین ویژگی ها، سال ها از دیدن آن خسته نخواهید شد. یکی از مهم ترین ویژگی های رنگ سفید در رنگ بندی کابینت که کاربرد آن را در دکوراسیون، پر استفاده کرده است، ترکیب آسان آن با سایر رنگ ها ست بدون آنکه منظره زشت و ناموزونی را پدید آورد.

کابینت آشپزخانه هایگلاس سفید با قفسه

رنگ سفید با توجه به انعکاس نور، به عنوان بزرگ کننده و روشن کننده فضا به کار می رود و به همین دلیل پای ثابت فضاهای کوچک است. بنابراین منطقی است که در فضاهای کوچک از کابینت آشپزخانه هایگلاس سفید بیش از سایر مدل ها و رنگ ها استفاده شود.

نورگیر بودن آشپزخانه و کابینت آشپزخانه هایگلاس سفید :

اگر آشپزخانه شما نور طبیعی دریافت می کند و به اصطلاح نورگیر است، کابینت آشپزخانه هایگلاس سفید می تواند منبع نور کافی برای آشپزخانه شما باشد. این کابینت به دلیل خاصیت بازتاب نور و صیقلی بودن، نور را تقریبا به صورت کامل، بازتاب می دهد و شما نیاز ندارید، در طول روز آشپزخانه خود را با چراغ روشن نگه دارید.

کابینت هایگلاس، ساده، لوکس و مدرن:

سبک مدرن کابینت، طرفدار سادگی ست. یکی از اصلی ترین ویژگی های طراحی های مدرن و جدید، توجه به سادگی و کمینه گرایی در دکوراسیون داخلی منازل است. امروزه بر خلاف گذشته، افراد به سادگی اهمیت بیشتری می دهند و ترجیح می دهند، محیط اطراف خود را با زیور آلات اضافی و پر زرق و برق، شلوغ نسازند. ساده دوستی خصوصا در نسل جوان، نمود پررنگ تری دارد و کابینت های ساده ی سبک مدرن امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده اند. طبیعی ست که با توجه به این مساله، کابینت آشپزخانه هایگلاس سفید ، یکی از بهترین گزینه ها برای طرفداران سبک مدرن و ساده پسند است که ظاهری مدرن و لوکس را به آشپزخانه شما هدیه می دهد.

کابینت آشپزخانه هایگلاس سفید با دیوارهای تیره

کابینت هایگلاس به راحتی تمیز می شود:

اگر تمایل دارید کابینت آشپزخانه هایگلاس سفید را برای آشپزخانه خود سفارش دهید، حتما دغدغه ی تمیز کردن کابینت ها، ذهن تان را مشغول ساخته است. کابینت هایگلاس به دلیل صاف و صیقلی بودن، ذرات گرد و خاک یا ذرات چربی را کمتر به خود جذب می کند. بنابراین بر خلاف تصور رایج، کابینت هایگلاس به راحتی کثیف نمی شود و در صورت کثیفی، به دلیل همان خاصیت صاف و صیقلی بودن، به راحتی نیز تمیز می شود.

کابینت هایگلاس در مقابل لکه و اثر انگشت، مقاومت کمتری از خود نشان می دهند و این به معنی ست که جای انگشت شما بر روی کابینت باقی خواهد ماند. اما مزیت قابل توجهی که در کابینت آشپزخانه هایگلاس سفید نهفته است، این است که این خاصیت در رنگ سفید، به کمترین حالت خود می رسد، یعنی اثر و رد انگشت را نسبت به رنگ های تیره تر، بسیار کمتر نشان می دهد.

چنانچه بخواهید کابینت آشپزخانه هایگلاس سفید رنگ را تمیز کنید، کافی ست یک پارچه نانو یا نخی، را برداشته و آن را با اندکی آب گرم و سرکه آغشته کنید و به کابینت های خود بکشید. در صورتی که سرکه در دسترستان نباشد، همان آب گرم و چند قطره مایع ظرف شویی کافی ست تا آشپزخانه شما را پاکیزه و درخشان کند.

کابینت آشپزخانه هایگلاس سفید با نورپردازی

کابینت هایگلاس سفید با طرح های متنوع:

اگر چندان طرفدار سادگی نیستید، به شما این مژده را می دهیم که کابینت آشپزخانه هایگلاس سفید ، در عین سادگی می تواند طرح دار و مواج باشد. کابینت هایگلاس در دو نوع ساده و طرح دار، تولید و ساخته می شود و اگر شما خیلی علاقمند به سادگی نیستید، می توانید از انواع طرح دار و موج دار کابینت هایگلاس آشپزخانه سفید ، سفارش دهید. همچنین برای اینکه کابینت های شما، چندان ساده نباشند، می توانید از نوع دسته دار سفارش دهید. قابل توجه است که کابینت سبک مدرن در انواع بدون دسته و با دسته تولید می شود و انتخاب آن، بستگی به نوع سلیقه مخاطب دارد.

کابینت هایگلاس بهترین گزینه برای آشپزخانه های کوچک:

کابینت آشپزخانه هایگلاس سفید بهترین گزینه برای آشپزخانه کوچک

اگرچه شما مختارید که برای آشپزخانه خود، هر نوع کابینتی را سفارش دهید، اما اگر آشپزخانه شما کوچک است و فضای محدودی برای کابینت کردن دارید، یکی از بهترین گزینه ها که در عین مدرن و شیک بودن، باعث بزرگتر شدن فضای آشپزخانه نیز می شود، کابینت آشپزخانه هایگلاس سفید رنگ است. کابینت هایگلاس سفید رنگ به دلیل بازتاب نور، علاوه بر اینکه آشپزخانه شما را کدر و تیره نمی کند، باعث خطای دید شده و آشپزخانه شما را بیش از اندازه ای که هست، نشان می دهد.

علاوه بر این می توانید به صورت ترکیبی از کابینت هایگلاس آشپزخانه سفید با رنگ های دیگر، برای آشپزخانه های کوچک و متوسط استفاده کنید. کابینت های دو رنگ باعث می شوند، آشپزخانه شما دارای عمق و عمیق به نظر برسد. برای این کار بهتر است از کابینت آشپزخانه هایگلاس سفید به همراه یک رنگ روشن دیگر، مانند طوسی، یا قهوه ای روشن، استفاده کنید.

کابینت آشپزخانه هایگلاس سفید

معایت کابینت هایگلاس:

هایگلاس مانند هر نوع متریالی که برای آشپزخانه استفاده می شود، مزایا و معایت خاص خود را دارد. از مزایای قابل توجه کابینت هایگلاس، لبه های تیز آن در گوشه ها و مقاوم کم آن در برابر خط و خش است. البته این مساله در رنگ های روشن کمتر دیده می شود و قابل چشم پوشی ست. با این وجود هرگز نمی توانید پیشخوان و روکابینتی را از جنس هایگلاس استفاده کنید. زمانی که از کابینت هایگلاس برای آشپزخانه خود استفاده می کنید، ناگزیر هستید که جنس پیشخوان را از متریال های دیگری استفاده کنید و اتفاقا این مساله نه عیب، بلکه حسن محسوب می شود و باعث می شود، زیبایی آشپزخانه شما چند برابر شود. به عنوان نمونه می توانید از رو کابینتی سیاه یا طوسی و حتی سنگ سفید مرمر استفاده کنید.

معایب کابینت آشپزخانه هایگلاس سفید

سخن پایانی:

هر کابینت با توجه به رنگ، متریال، سبک و سایر ویژگی های ظاهری، برای برخی از فضاها مناسب اند. کابینت آشپزخانه هایگلاس سفید، یکی از بهترین گزینه ها برای آشپزخانه های کوچک، متوسط و کم نور است و بکار گیری آن باعث می شود، فضای دلپذیری را در منزل تان تجریه کنید. اگر موافق سبک مدرن آشپزخانه هستید و فضای اندکی نیز دارید، در انتخاب کابینت آشپزخانه هایگلاس سفید ، تردید نکنید و اطمینان داشته باشید که این کابینت سال های سال، می تواند مهمان خانه های شما باشد، بدون آن که از دیدن به آن خسته یا دلزده شوید.

ازین که این محتوا را در وبسایت آکس چوب مطالعه کرده اید از شما سپاسگزاریم و امیدواریم توانسته باشیم در انتخاب و تصمیم گیری شما گام موثری برداشته باشیم.

 

۵/۵ - (۱ امتیاز)

Comments (2)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *