کاربرد جاقاشقی داخل کابینت

کاربرد جاقاشقی داخل کابینت

در این مقاله میخواهیم به شرح جاقاشقی داخل کابینت بپردازیم که از موضوعات مهم در بحث چیدمان داخل کابینت آشپزخانه است. آشپزخانه قلب تپنده هر خانه ای است که برای زنده ماندن نیاز به ابزار و ملزوماتی دارد، این ملزومات شامل یخچال، گاز، قابلمه، قاشق و… است. هر فرد برای آشپزی نیازمند ابزار فراوانی است که بتواند با کمک آن مواد غذایی را بشوید، خرد کند، نگهداری کند. و در نهایت آن را بپزد و آماده خوردن کند. وسایل زیادی که در آشپزخانه وجود دارد نیازمند نظم و ترتیب است تا آشپز را هنگام آشپزی دچار سردرگمی نکند.

یکی از این ابزار جاقاشقی داخل کابینت است. هر آشپز برای آشپزی نیازمند کفگیر، ملاقه، قاشق، چاقو و… است. و برای آن که بتواند تمام این ابزار را به درستی استفاده کند. نیازمند نظم و طبقه بندی درست وسایل است تا علاوه بر آرامش روانی که در خود ایجاد کرده وسایل نیز دارای نظمی مشخص باشند. که به کمک بتواند آشپزی آسان و سریع‌تری داشته باشد. بسیاری از عروس خانم ها چندین دست، سرویس قاشق و چنگال تهیه می‌کنند و به جز قاشق و چنگال وسایل زیادی برای آشپزخانه خود تهیه می‌کنند. و برای نظم دهی و حتی پیدا کردن جای خالی که مناسب وسایلشان باشد، دچار مشکل می‌ شوند.

حتی به دلیل متراژ پایین منازل و کوچک بودن آشپزخانه و کم بودن کابینت ها آن نظمی که مد نظرشان است به درستی در منزلشان پیاده نمی‌شود. اما استفاده از جاقاشقی داخل کابینت کمک بسیار موثری برای نظم دهی قاشق و چنگال‌ها است تا علاوه بر مرتب بودن زیبایی خاصی نیز به کابینت ها ببخشد. جاقاشقی داخل کابینت شکل، ابعاد و جنس های مختلفی دارند که شما بسته به نیازتان می‌توانید محصول مورد نظر خود را تهیه کنید.

جاقاشقی داخل کابینت

جاقاشقی و کاربرد آن

برای نظم دهی سرویس قاشق و چنگال ها جاقاشقی های مختلف از جنس های گوناگونی وجود دارند. تا بتوان با کمک آن به قاشق و چنگال های آشپزخانه نظم داد. قبل از خرید جاقاشقی باید درباره آن که این وسیله قرار است. کجای آشپزخانه قرار بگیرد تصمیم بگیرید. جاقاشقی ها  مدل های مختلفی دارند که شامل

۱-جاقاشقی آویزی

۲-جاقاشقی رومیزی

۳-جاقاشقی کنار سینکی

۴- جاقاشقی داخل کابینت

می باشند. جاقاشقی ها جنس های مختلفی دارند مانند:

۱- چوبی

۲- استیل

۳- پلاستیکی

و در نهایت شیشه ای

توجه داشته باشید که قیمت جاقاشقی داخل کابینت بسته به جنس، ابعاد و نوع آن متفاوت می باشد.

جاقاشقی داخل کشوی کابینت

بررسی انواع جاقاشقی

جاقاشقی آویز:

اگر آشپزخانه کوچکی دارید می‌توانید از جاقاشقی آویز که فضای کمی را اشغال می‌کند استفاده نمایید. و آن را به دیوار و یا بالای آبچکان متصل نمایید. این نوع جاقاشقی ها به دلیل اندازه کوچکی که دارند. بیشتر مناسب قاشق های دم دستی است که تعداد کمی دارند. و عموما خانواده های کم جمعیت می‌توانند از آن استفاده کنند. اما اگر تعداد قاشق های آن زیاد شود شلوغی و بی‌نظمی ایجاد می‌کند. و کارایی خود را از دست می‌دهد.

جاقاشقی رومیزی:

این نوع جاقاشقی مانند جاقاشقی رومیزی است. با این تفاوت که این نوع جاقاشقی را به طور معمول هنگام آمدن مهمان بر روی میز ناهار خوری می‌گذارند. برخی از افراد این نوع جاقاشقی را کنار سینک و یا روی اپن می‌گذارند. اما در این نوع جاقاشقی نیز نمی‌توان تعداد زیادی قاشق و چنگال قرار داد زیرا نظم خود را از دست می‌دهد. این جاقاشقی ها جنس های مختلفی مانند شیشه ای، استیل، چوبی و پلاستیکی دارد و به نسبت ارزان می‌باشد.

جاقاشقی کنار سینک:

این نوع جاقاشقی‌ها ابعاد بزرگ تری دارند. و بسیار کاربردی می‌باشند. به دلیل سوراخ هایی که عموما انتهای این جاقاشقی‌ها وجود دارد. آبی که به هنگام شست و شو بر روی قاشق ها می‌ماند. به آسانی از انتهای جاقاشقی خارج می‌شود. تا قاشق و چنگال به طور کامل خشک شود. توجه داشته باشید این نوع جاقاشقی ها باید از جنس هایی نظیر پلاستیک و استیل باشند، زیرا این نوع جاقاشقی به دلیل آن که به طور مرتب در معرض آب و رطوبت هستند. بهتر است که جنس مقاوم تری در برابر رطوبت داشته باشند.

جاقاشقی داخل کابینت:

این نوع جاقاشقی بهترین ابزار برای نظم دهی قاشق و چنگال است. و در داخل کشو های کابینت قرار می‌گیرد. جاقاشقی داخل کابینت کمک می‌کند قاشق و چنگال ها با هر سایزی در جای خود قرار بگیرند. و نظم مشخصی داشته باشند، علاوه بر آن این نوع جاقاشقی بسیار شیک و پرطرفدار می‌باشد.

جاقاشقی داخل کابینت وسیله‌ای پر کاربرد برای آشپزخانه شما

در بسیاری از آشپزخانه فضاها و یا کشوهایی وجود دارند که به هیچ عنوان نمی توان از آن ها استفاده بهینه ای کرد. اما راه هایی وجود دارد که می ‌توان با کمک آن از فضاهای کم آشپزخانه و یا کابینت های کوچکی که  نمی ‌توان هیچ نوع وسیله ای در آن قرار داد، استفاده کرد.

در ادامه بحث جاقاشقی داخل کابینت باید گفت. تصور کنید به دنبال یک قاشق کوچک هستید. پس کشوی آشپزخانه خود را باز کرده اید و با نگاهی به قاشق چنگال های درون آن ناچار می‌ شوید، تمام آن ها را زیرو رو کنید. تا بتوانید آن قاشق کوچکی که مد نظرتان بوده است، را پیدا کنید. آن هم اگر شانس بیاورید و دستتان با تیزی چنگال و یا چاقوی که لابه لای آن ها گم شده و آن را ندیده اید نبرید. و حتی شاید آن قاشق کوچک را پیدا نکنید و منصرف شوید و با بی‌حوصله گی کشو را ببندید. اما قطعا در ذهنتان این سوال نقش می‌بندد که برای نظم دهی به قاشق و چنگال های داخل کشو باید چه کنید؟

جواب ساده است. استفاده از جاقاشقی داخل کابینت بهترین گزینه برای نظم دهی داخل کابینت های شما است. تا هنگامی که قصد استفاده از هر نوع قاشق یا چنگالی را داشتید حتی کوچیک ترین آن ها را به راحتی بتوانید بدون هیچ دردسری بیابید.

جاقاشقی روی کابینت

هنگام خرید جاقاشقی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

هنگام خرید جاقاشقی داخل کابینت آشپزخانه حتما باید به نکاتی  توجه کنید. تا در انتها از خرید خود راضی باشید این نکات شامل موارد زیر است:

مکان مورد استفاده:

اگر سرویس قاشق و چنگال کاملی دارید. و بیشتر این قاشق ها هنگامی که مهمان دارید، مورد استفاده قرار می‌گیرد. بهترین نوع جاقاشقی که می‌تواند به شما کمک کند جاقاشقی داخل کابینت است. این توع جاقاشقی ابعاد و جنس های مختلفی دارند. پس اگر کشوی کابینت خانه شما به اندازه استاندارد نباشد. به هیچ عنوان نگران نباشید. این نوع جاقاشقی سایزهای متفاوتی دارد. و شما با اندازه‌گیری کشوی کابینت خود می ‌توانید جاقاشقی داخل کابینت مناسب را آشپزخانه خود را انتخاب کنید.

جنس جاقاشقی:

هنگامی که می‌خواهید جاقاشقی داخل کابینت را به طور روزانه استفاده کنید. جنس آن بسیار مهم می‌شود. به طور کلی جاقاشقی وسیله ای است که شما ممکن است چه از عمدی و چه سهوی چنگال و قاشق های خیس را در آن بگذارید. پس جنس آن مهم است. اما اگر می‌خواهید این جاقاشقی را روی سینک ظرف‌‍شویی قرار دهید و یا از کابینت (آبچکان) آویزان کنید. جنس آن بسیار حائز اهمیت می‌باشد. برای جاقاشقی دم دستی به هیچ عنوان جنس چوبی یا جنس هایی که در برابر آب مقاومت کمی دارند خریداری نکنید. توجه داشته باشید اگر جاقاشقی شما از جنس فلز نامرغوبی باشد که در برابر آب واکنش می‌دهد. خیلی زود دچار زنگ زدگی می‌ شود. و کارایی خود را از دست می‌ دهد. اگر قصد خرید جاقاشقی دم دستی دارید. بهترین انتخاب جاقاشقی از جنس استیل مرغوب و یا چینی است.

قابل شستشو بودن جاقاشقی:

هر نوع جاقاشقی که می خواهید تهیه کنید. چه رومیزی و چه داخل کابینتی و… حتما توجه داشته باشید که قابلیت شستشو بودن بسیار مهم است. قابلیت شستشو این امکان را می ‌دهد که شما بدون آن که قاشق و چنگال ها را از آن بیرون می‌آورید. در ماشین ظرفشویی قرار می‌دهید و آن را می‌شورید.

سایر نکات مهم در خرید جاقاشقی

کاربرد جاقاشقی:

این که بخواهید چه نوع قاشق و چنگالی را در جاقاشقی قرار دهید، بسیار مهم است. به عنوان مثال شما سرویس کامل قاشق و چنگال را تهیه کرده اید که در آن علاوه بر قاشق و چنگال ملاقه، کفگیر و… وجود دارد. و در کنار آن می‌خواهید هم زن دستی نیز قرار دهید. پس حتما توجه کنید کدام یک از جاقاشقی ها این امکان را دارد که شما بدون هیچ دردسری تمام آن ها را به طور مرتب در آن قرار دهید. بهترین انتخاب برای نظم دهی و بخش بندی کاربردی استفاده از جاقاشقی داخل کابینت است.

تعداد:

اگر می‌خواهید سرویس دم دستی تهیه کنید. می ‌توانید از جاقاشقی های کوچک استفاده کنید. اما اگر خانواده پرجمعیتی هستید و یا مهمان زیاد به منزلتان می ‌آید. حتما توجه کنید جاقاشقی را تهیه کنید که بتواند تعداد بالایی قاشق و چنگال را در خود جای دهد. و یا اگر سرویس کامل قاشق و چنگال تهیه کرده اید. برای نگهداری درست بهتر است جاقاشقی داخل کابینت با سایز بزرگ تهیه کنید تا بتوانید به درستی آن ها را مرتب کنید.

وزن:

توجه داشته باشید اگر قصد خرید جاقاشقی داخل کابینت را دارید. جنسی را تهیه کنید که وزن زیادی نداشته باشد. زیرا وزن خود جاقاشقی به علاوه تمام سرویس قاشق و چنگالی که درون آن قرار می ‌دهید. باعث می ‌شود به مرور زمان به کشو کابینت شما فشار وارد شده و آسیب ببیند. پس هنگام تهیه جاقاشقی به وزن آن نیز توجه کنید.

درباره طراحی و ساخت کابینت بیشتر بخوانید.

در خلاصه ی کلام در رابطه با جاقاشقی داخل کابینت باید گفت. خیلی از افراد هنگام خرید این وسیله پر کاربرد در آشپزخانه به اندازه کفایت دقت و سلیقه به خرج نمی ‌دهند. اما می ‌توانند با پرسشی ساده از خانم های خانه دار به اهمیت این وسیله پرکاربرد پی ببرند. و بفهمند جنس، ابعاد و حتی شکل این وسیله به چه میزان پراهمیت می‌ باشد. افرادی که هنگام خرید این وسیله دقت می ‌کنند. در نهایت جاقاشقی را تهیه می‌کنند که برای آن ها بسیار پرکاربرد است.

امتیاز بدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *