کابینت ام دی اف آشپزخانه کوچک ؛ ویژگی ها و مزیت ها

کابینت ام دی اف آشپزخانه کوچک

کابینت MDF یکی از رایج ترین انواع کابینت برای آشپزخانه های بزرگ و کوچک است. کابینت ام دی اف، به تنهایی توانسته بیشترین مورد استفاده را در آشپزخانه های ایرانی داشته باشد. همچنین کابینت ام دی اف، یکی از بهترین گزینه ها برای آشپزخانه های کوچک محسوب می شود. اگر فضای منزل شما کوچک است و نگران نحوه قرار گیری کابینت ها در آن هستید، نگران نباشید. آکس چوب در این محتوا قصد دارد شما را بیشتر  با خصوصیات کابینت ام دی اف آشپزخانه کوچک آشنا سازد. امیدواریم ما را تا انتهای مقاله همراهی نمایید.

کابینت ام دی اف چه نوع کابینتی است؟

ام دی اف، نوعی فرآورده چوبی است که ضایعات چوب بدست می آید. ام دی اف خام پس از تولید، روکش می شود و از آن در ساخت لوازم منزل مانند کابینت ها، کمد ها یا سرویس خواب  و یا سایر لوازم چوبی استفاده می شود. به دلیل اینکه ام دی اف از ضایعات دور ریختنی چوب ساخته می شود، تنوع بسیار بالایی در رنگ ها و طرح دارد. دامنه ی استفاده از ورق ام دی اف، روز به روز در حال گسترش است و می توان از آن به عنوان رایج ترین متریال مورد استفاده در ساخت کابینت آشپزخانه و سایر لوازم منزل نام برد.

کابینت ام دی اف یکی از بهترین متریال برای هر آشپزخانه ای محسوب می شود و به دلیل زیبایی، قیمت مناسب و دوام بسیار بالا توانسته جایگزین مناسبی برای انواع کابینت های قدیمی و حتی جدید  باشد.

کابینت ام دی اف آشپزخانه کوچک

مزایای کابینت ام دی اف آشپزخانه کوچک :

  • ام دی اف به دلیل سادگی و قابلیت استفاده آسان، گزینه ی خوبی برای آشپزخانه های کوچک است. در ادامه شما را با چند تا از مهم ترین ویژگی های کابینت ام دی اف بیشتر آشنا خواهیم ساخت:
  • تمیز کاری کابینت ام دی اف، به سهولت امکان پذیر است.
  • می توانید از بدنه و اسکلت کابینت های قبلی برای کابینت های ام دی اف جدید استفاده نمایید.
  • کابینت ام دی اف، قیمت مناسبی دارد.
  • در برابر رطوبت هوا و حرارت مقاوم است.
  • کابینت ام دی اف، حس کابینت چوبی را برای بیننده تداعی می کند.
  • کابینت ام دی اف به راحتی با سایر لوازم منزل هماهنگ می شود.
  • تنوع رنگی بسیار بالایی دارد.
  • می توانید از رنگ های ترکیبی کابینت ام دی اف برای آشپزخانه خود استفاده کنید.
  • از ام دی اف می توانید علاوه بر کابینت آشپزخانه در ساخت کمد دیواری ها، کابینت حمام و دستشویی نیز استفاده کنید.

مزایا کابینت ام دی اف در آشپزخانه کوچک

معایب کابینت ام دی اف آشپزخانه کوچک:

می توان گفت کابینت ام دی اف در قبال کارایی و محاسن بسیار زیادی که دارد، معایب چندانی ندارد. در عین حال می توان بزرگترین معایب کابینت ام دی اف را چنین خلاصه کرد:

  • ام دی اف قابل تجزیه در طبیعت نیست و ممکن است در صورتی که راهی برای تجزیه و بازیافت آن در آینده پیدا نشود، به طبیعت آسیب بزند.
  • ام دی اف در مقابل رطوبت و آب، آسیب پذیر است و اگر آب به قسمتی از آن نفوذ کند، خراب خواهد شد.

رنگ بندی کابینت ام دی اف آشپزخانه کوچک :

همان طور که اشاره شد یکی از بهترین متریال برای آشپزخانه های کوچک کابینت ام دی اف است. کابینت ام دی اف به دلیل سادگی، از شلوغ شدن فضای آشپزخانه جلوگیری خواهد کرد. برای فضاهای کوچک، بهتر است از رنگ های روشن کابینت ام دی اف و از مدل های ساده تر آن استفاده کنید. همچنین می توانید از کابینت ام دی اف به صورت ترکیبی از رنگ های روشن و تیره نیز استفاده کنید. در زیر چند نمونه از بهترین رنگ های کابینت ام دی اف آشپزخانه کوچک را به شما معرفی خواهیم کرد:

  • کابینت ام دی اف سفید:

رنگ سفید یکی از پر طرفدارترین رنگ های کابینت محسوب می شود. همچنین این رنگ برای فضاهای کوچک بسیار مناسب است و باعث باز شدن و بزرگ تر دیده شدن فضا می شود. اگر فضای آشپزخانه شما کوچک است یکی از بهترین انتخاب ها، کابینت ام دی اف سفید رنگ است. می توانید کابینت های ام دی اف سفید را با رنگ سیاه یا قهوه ای ترکیب کنید. به عنوان مثال کابینت های سفید رنگ با رو کابینتی های سنگ مشکی! یا از رنگ سفید کابینت ام دی اف در قسمت بالایی و رنگ قهوه ای در قسمت های پایینی کابینت های خود استفاده کنید. در هر صورت رنگ سفید این قابلیت را دارد که با سایر رنگ های دیگر به راحتی ترکیب شود….

  • کابینت ام دی اف سفید در آشپزخانه کوچک با نور گیر خوبکابینت ام دی اف توسی:

کابینت ام دی اف توسی روشن، یکی دیگر از انتخاب های مناسب برای آشپزخانه های کوچک است. کابینت های توسی با لوازم برقی سیلور، جذابیت خاصی را به آشپزخانه شما خواهد داد. سعی کنید برای رو کابینتی ها،  از رنگ سیاه استفاده کنید تا فضای شما یکنواخت نباشد. همچنین می توانید شیر آلات و سایر ابزار آلات آشپزخانه مانند هود و لوستر را از رنگ مشکی انتخاب کنید. علاوه بر این کابینت ام دی اف توسی رنگ به راحتی با رنگ قهوه ای هماهنگ می شود و می توانید آشپزخانه ای ترکیبی طراحی کنید.

  • کابینت ام دی اف کرم قهوه ای:

رنگ کرم، انتخاب دیگری برای کابینت ام دی اف آشپزخانه کوچک است. البته رنگ کرم به تنهایی باعث خستگی و یکنواختی می شود و ممکن است به زودی شما را زده کند. بهتر است از کابینت های ام دی اف کرم قهوه ای استفاده کنید. برای این منظور لازم است کابینت های قسمت بالایی را کرم رنگ انتخاب کنید و کابینت های قسمت پایینی را از رنگ قهوه ای. ترکیب کابینت ام دی اف کرم قهوه ای، ترکیب رایجی در آشپزخانه های کوچک است که با سایر لوازم چوبی منزل هماهنگ خواهد شد.

  • کابینت ام دی اف در رنگ های لیمویی، زرد و یا نسکافه ای:  

زرد و سایر رنگ های مشابه از این خانواده ی رنگی، گزینه های دیگری برای کابینت ام دی اف آشپزخانه کوچک محسوب می شود. استفاده از این رنگ ها، فضای آشپزخانه شما را شاد و انرژی بخش می سازد. این رنگ ها را می توانید با رو کابینتی های مشکی یا قهوه ای سوخته ترکیب کنید و از زیبایی آن لذت ببرید.

کابینت ام دی اف زرد در آشپزخانه زرد

  •  سایر رنگ ها:

برای آشپزخانه های کوچک می توانید از رنگ های شاد مانند صورتی روشن، نخودی، خردلی، نارنجی یا غیره نیز استفاده کنید. این نکته را در نظر بگیرد که هر چه فضای آشپزخانه شما کوچک تر باشد، بهتر است از رنگ های روشن تری مانند سفید و توسی  استفاده کنید. اما اگر فضای تان نور کافی دارد و چندان هم کوچک نیست می توانید از سایر رنگ های روشن مانند قهوه ای روشن، خردلی یا نخودی هم استفاده کنید و فضای منزلتان را گرم و انرژی بخش سازید.

کابینت ام دی اف آشپزخانه کوچک و نحوه نورگیری آشپزخانه:

وضعیت نور آشپزخانه یکی از آیتم هایی است که در آشپزخانه های کوچک باید مورد توجه قرار بگیرد. اگر فضای شما کوچک است بهتر است، نور بیشتری را دریافت کنید تا فضای شما بزرگتر به نظر برسد. سعی کنید آشپزخانه را با پرده های ضخیم نپوشانید و اجازه دهید نور کافی به درون آشپزخانه شما بتابد تا فضای دلبازتری را تجربه کنید.

اگر آشپزخانه شما پنجره ندارد یا نور کافی دریافت نمی کنید، سعی کنید با سیستم نورپردازی قوی، این مشکل را حل کنید. هر چه نور بیشتری به کابینت ها و آشپزخانه ی شما بتابد، فضا بزرگتر و وسیع تر به نظر می رسد. استفاده از رنگ های تیره و همچنین دریافت نور کم، باعث خفه بودن و دلگیر بودن فضای آشپزخانه می شود.

رنگ بندی گرم و سفید کابینت ام دی اف

طراحی کابینت ام دی اف آشپزخانه کوچک با مدل های ساده:

زمانی که فضای کوچکی برای آشپزخانه در نظر گرفته شده است، بهتر است به خلوت بودن فضا و سادگی آشپزخانه توجه کافی کنید. برای این منظور کابینت های ام اف، با طرح های ساده سفارش دهید. سعی کنید از انواع بدون دسته یا دسته مخفی انتخاب کنید. و چیدمان آشپزخانه را به نحوی دکور کنید که خیلی شلوغ نباشد. سعی کنید از لوازم تزئینی کمتری استفاده کنید تا فضای آشپزخانه کوچک و نامرتب به نظر نرسد.

سخن پایانی:

همانطور که می دانید متریال MDF، سهم بسیار زیادی در ساخت لوازم چوبی منزل مانند سرویس خواب، میز ناهار خوری، میز تلویزیون و کمد دیواری و … دارد. تنوع رنگ و مدل درکابینت های ام دی اف مدرن و سایر لوازم چوبی که با آن ساخته می شود، بسیار بالاست. بنابراین با انتخاب کابینت ام دی اف، شما به راحتی می توانید سایر لوازم منزل خود را با کابینت ها و دکوراسیون آشپزخانه هماهنگ سازید. همچنین کابینت ام دی اف به دلیل قیمت مناسب، کابینتی مقرون به صرفه و اقتصادی است و نسبت به بهایی که بابت آن پرداخت می کنید، طول عمر و مقاومت بالایی دارد. امیدواریم این محتوا در انتخاب کابینت ام دی اف آشپزخانه کوچک برایتان سودمند و مفید باشد و توانسته باشد شما را در انتخاب کابینت یاری رساند.

امتیاز بدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *