کابینت چوبی سفید

رنگ سفید را می‌توان بهترین و منعطف‌ترین رنگ برای کابینت آشپزخانه دانست؛ خصوصا مدل چوبی که به ذاته سبک و سیاقی فاخر و مجلل دارد. امروزه با متریال مختلفی کابینت سفید تولید می‌کنند که چوب طبیعی بهترین‌ آن است. با تعبیه کابینت‌های چوبی سفید رنگ، پاکیزگی و تمیزی در فضای آشپزخانه انعکاس بیشتری پیدا می‌کند و فضا دلباز و پر نور جلوه می‌کند.  ضمن آن که استفاده از چوب طبیعی به عنوان متریال اصلی کابینت، ارزش و اعتبار خانه را افزایش می‌دهد و یک آپشن ویژه برای خانه به حساب می‌آید.

استفاده از کابینت چوبی سفید دست شما را باز می‌گذارد که آشپزخانه‌ی شیک و دلربایتان را با رنگ‌های دیگری ترکیب کنید و از بازی رنگ‌ها در آن لذت ببرید.

ویژگی‌ها و مزیت‌های انواع کابینت‌ چوبی

شاید تا چند سال پیش، کمتر کسی ارزش استفاده از متریال طبیعی در مصنوعات چوبی و تاثیر آن بر سلامتی و محیط زیست را می‌دانست؛ خصوصا با به وجود آمدن، متریالی که از مواد غیرطبیعی مانند ام‌دی‌اف یا پلاستیک به دست آمدند، استفاده از وسایلی که از مواد طبیعی مانند چوب، به وجود آمده باشند، کمر‌نگ‌تر و تا حدی نامحسوس شد. اما به مرور زمان و پس از چند سال استفاده، تاثیر نامطلوب مواد مصنوعی و اثری که بر روی محیط زیست و فضای زندگی ما داشتند، انسان مدرن را واداشت که مجددا به سمت و سوی میل و سرشت طبیعی خودش گرایش پیدا کند یا دستکم ارزش مواد طبیعی و قابل بازیافت را بیشتر بداند! امروزه تاثیر استفاده از مواد اولیه ارگانیک و غیرمصنوعی، همچنین همزیستی با طبیعت، بر همگان روشن شده است و مردم می‌کوشند هر چه بیشتر از متریال طبیعی در خانه‌ی خود بهره بگیرند.

کابینت سفید و چوبی مدرن

مزیت استفاده از چوب و رنگ سفید این است که در همه‌ی سبک‌ها می‌توان آن را اجرا کرد. خصوصا این ترکیب در سبک مدرن و مینیمال بسیار مورد توجه است و باعث وسعت بصری فضا می‌شود. کابینت سفید و چوبی مدرن را می‌توان با استفاده از چوب طبیعی یا متریال مشتق شده از چوب، مانند ام دی اف و هایگلاس سفارش داد. 

کابینت چوبی سفید جدید

سال‌ها و بلکه قرن‌ها است که استفاده از رنگ سفید متداول است و با این وجود، هنوز هم رنگی جدید به حساب می‌آید. به جرات می‌توان گفت رنگ سفید همیشه مد است و هرگز هم از مد نمی‌افتد. بنابراین با تعبیه کابینت چوبی سفید در آشپزخانه می‌توانید امیدوار باشید همیشه کابینت‌هایتان جدید و مد روز خواهد بود. در مدل‌های جدید این ترکیب رنگی، سعی می‌شود از المان‌های طبیعی مانند سنگ و چوب بیشتر استفاده شود. همچنین سعی می‌شود با نورپردازی ویژه و تخصصی (به عنوان مثال با استفاده از نصب زیر چراغی) فضای آشپزخانه را بیش از پیش دلباز و باشکوه‌ نشان داد.

مدل کابینت سفید و چوبی

در ادامه توجه شما را به انواع طرح و مدل کابینت سفید و چوبی، که در سبک‌های مختلف اجرا شده و از نظر زیبایی شاخص هستند، جلب می‌کنیم.

کابینت چوبی سفید

اگر بخواهیم برای آشپزخانه‌ی خود، کابینت‌های زیبایی داشته باشیم که هم از متریال طبیعی و بادوام و قابل بازیافت تشکیل شده باشند و هم زیبا و ارزشمند باشند، کابینت‌های چوبی بهترین گزینه‌ی پیش روی ماست که در کنار این مزایا، قادرند زیبایی و گرمای خاصی به فضای آشپزخانه‌ی ما ببخشند. کابینت‌های چوبی ، عمدتا با رنگ چوب دیده می‌شوند تا بافت و گره‌های چوب طبیعی را بیشتر به رخ بیننده بکشند، اما هستند کسانی که ترجیح می‌دهند از کابینت‌های چوبی به رنگ‌های روشن مانند کابینت چوبی سفید یا ترکیب آن با سیار رنگ‌ها استفاده کنند تا هم فضای روشن و دلبازی را در آشپزخانه تجربه کنند و هم فضایی نوستالژیک و سنتی را در آشپزخانه به وجود بیاورند. در ادامه از شما دعوت می‌کنیم همراه وب‌سایت آکس چوب باشید و این محتوا را همراه ما دنبال کنید تا درباره‌ی کابینت‌های چوبی علی‌الخصوص نوع سفید رنگ آن، بیشتر بدانیم.

کابینت‌‌های چوبی ؛ جذاب و دوست‌داشتنی

چوب به طور طبیعی دارای گره‌های مختلف است و بافت زیبا و جذابی بر روی بدنه‌ی خود دارد که باعث می‌شود، حالت طبیعی و نوستالژیک آن بیشتر نمودار باشد. جالب است که بدانید بافت و گره‌های هیچ دو درختی، شبیه به هم نیست و هر قطعه از چوب، اثری منحصربفرد می‌باشد؛ بنابراین اگر شما تعداد بسیار زیادی کابینت چوبی داشته باشید، شاید از نظر بافت و گره‌های چوب شبیه به همدیگر باشند، اما هرگز همانند هم نخواهند بود و این مساله زیبایی و خاص بودن چوب را دو چندان می‌کند.

کابینت‌های چوبی ، باعث می‌شوند که فضای آشپزخانه‌ی شما شیک و لوکس به نظر بیاید و روح و جلوه‌ی تازه‌ای داشته باشد. این کابینت‌ها هم برای آشپزخانه‌های بزرگ مناسب هستند و هم می‌توان از آن‌ها برای آشپزخانه‌های کوچک و نقلی استفاده کرد. به عنوان مثال، از چوب‌هایی که بافت روشن‌تری دارند، برای آشپزخانه‌های کوچک و کم‌نور و از چوب‌هایی با رنگ‌های تیره، برای آشپزخانه‌هایی که فضای بزرگتری دارند می‌توان استفاده نمود.

کابینت چوبی سفید طلایی

استفاده از تجهیزات طلایی رنگ، فضای آشپزخانه را لوکس و مجلل نشان می‌دهد؛ بنابراین اگر دوست دارید آشپزخانه‌ای ویژه و شاخص داشت باشید بهتر است به سراغ ترکیب کابینت چوبی سفید طلایی بروید. در این مدل، غالب رنگ آشپزخانه سفید است و تنها بخش‌های کوچکی از آن به رنگ طلایی زینت داده می‌شود. استفاده‌ی زیاد و افراطی از رنگ طلایی، زیبایی آشپزخانه را می‌زداید و توی ذوق می‌زند؛ بنابراین مجاز هستید که فقط قسمت‌های محدودی مانند شیرآلات، دستگیره‌های کابینت، لوستر و ابزارآلات جانبی و در سبک کلاسیک گل‌دکوراتیوها و قطعات منبت را به رنگ طلایی انتخاب کنید. رنگ طلایی به دلیل انعکاس بالای نور و قدرتی که در جلوه‌گری دارد، حتی به صورت محدود هم باشکوه و مجلل به نظر می‌رسد و نیاز نیست در استفاده از این رنگ افراط شود.

ویژگی و مزیت کابینت چوبی سفید

مهم‌ترین مزیت کابینت چوبی سفید، کیفیت متریال به واسطه‌ی استفاده از چوب طبیعی و بزرگتر نشان دادن فضا به واسطه‌ی استفاده از رنگ سفید است. با استفاده از کابینت چوبی سفید، هم آشپزخانه‌ای شیک و مجلل دارید و هم فضای دلبازی را تجربه می‌کنید. کابینت‌های سفید رنگ با هر رنگ دیگری به بهترین نحو ترکیب می‌شوند و تقریبا با هر دیزاینی هماهنگ می‌شوند. ضمن آن که کابینت سفید، نور را کامل منعکس می‌کند و باعث می‌شود آشپزخانه بزرگ و دلباز به نظر برسد. یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از کابینت چوبی سفید، انتقال حس تمیزی و پاکیزگی است که تقریبا هیچ رنگی مانند سفید، نمی‌تواند این حس را با این کیفیت منتقل سازد. 

کابینت چوبی سفید کلاسیک

یکی دیگر از مزیت‌های مهم کابینت‌های چوبی قابلیت تعمیر و رنگ کردن مجدد آن است؛ شما می‌توانید بعد از چند سال استفاده که از رنگ‌ها دلزده شدید، کابینت‌هایتان را پرداخت کنید و مجددا رنگ نمایید و با این روش، فضای ویژه‌ و متنوعی را در آشپزخانه به وجود آورید. به عنوان مثال، چنانچه کابینت‌های شما به رنگ چوب بوده‌اند و چند سالی از آن‌ها در آشپزخانه‌تان بهره گرفته‌اید و اینک تصمیم گرفته‌اید که رنگ و لعاب جدیدی به آشپزخانه‌تان ببخشید، می‌توانید آن‌ها را پرداخت کنید و این بار رنگی روشن‌تر یا تیره‌تر بر روی آن‌ها بزنید.

اما مهم‌ترین و ارزشمندترین قابلیت کابینت‌های چوبی ، قابل بازیافت بودن آن‌هاست که این مساله دغدغه‌ی بسیاری از افراد دوستدار محیط زیست است. چوب یک ماده‌ی طبیعی است و می‌تواند مجددا به طبیعت بازگردد. در مقابل، بسیاری از کابینت‌های دیگر، مانند هایگلاس، ام‌ دی‌ اف، پی‌وی‌سی و …. هنوز روش موثری برای بازیافت ندارند و بازیافت و اسقاط کردن آن‌ها، خود دغدغه‌ای است که باید فکری ویژه به حال آن کرد.

انواع کابینت چوبی

کابینت چوبی سفید با چه رنگ‌هایی هماهنگ است؟

با توجه به این که سفید، خنثی است با همه‌ی رنگ‌ها همخوانی دارد اما ترکیب آن با برخی رنگ‌ها به دلیل ایجاد کنتراست، به طرز ویژه‌‌تری زیبایی خود را نشان می‌دهد. از جمله این ترکیب‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کابینت چوبی سفید طلایی (ترکیب رنگی گرم و مجلل)
  • کابینت چوبی سفید خاکستری (ترکیب رنگی خنثی و مدرن)
  • کابینت چوبی سفید مشکی (ترکیب رنگی خنثی و مدرن)
  • کابینت چوبی سفید و قهوه‌ای (ترکیب رنگی گرم و صمیمانه)
  • کابینت چوبی سفید و چوب طبیعی (ترکیب رنگی گرم و مجلل)
  • کابینت چوبی سفید نقره‌ای (ترکیب رنگی سرد و مدرن)

مدل کابینت سفید

مدل کابینت سفید

  • کابینت چوبی سفید و قهوه‌ای

اگر اهل مد و مدل‌های هیجان انگیز هستید، کابینت‌های دو رنگ که از دو رنگ سفید و رنگ طبیعی چوب به وجود آمده‌اند، می‌تواند فضایی خاص و صمیمی را در آشپزخانه‌تان به وجود آورد. این ترکیب رنگی، یکی از ایده‌آل‌ترین رنگ‌هایی است که می‌توان در یک آشپزخانه‌ی مدرن به وجود آورید و از زیبایی آن لذت برد. اگر فضای کافی برای قرار دادن یک میز ناهارخوری چوبی دارید، پیشنهاد می‌دهیم یک میز ساده‌ی چوبی درون آشپزخانه‌تان قرار دهید.

  • کابینت چوبی سفید و رنگ پتینه

شاید جزو گروهی از افراد باشید که به وسایل و لوازم سنتی و قدیمی علاقمند هستند و ترجیح بدهید دکوراسیون و چیدمانی به سبک قدیمی و زنگار گرفته، در منزل‌تان داشته باشید. اگر چنین سلیقه‌ی زیبا و منحصربفردی دارید، کابینت چوبی سفید و ترکیب آن با رنگ پتینه یک انتخاب جذاب برای شما خواهد بود و به راحتی می‌تواند حال و هوای یک آشپزخانه‌ی قدیمی و روستایی را برای شما به وجود بیاورد.

  • کابینت چوبی سفید و آبی یا سبز

کابینت چوبی سفید و آبی

ترکیب کابینت چوبی سفید با رنگ آبی یا سبز تیره، بارها آزموده شده و زیبایی آن محک زده شده است. ترکیب سفید با یکی از دو رنگ فوق، می‌تواند نمایی سنتی و نوستالژیک به آشپزخانه‌تان ببخشد و یادآور یک آشپزخانه‌ی جذاب، ساده و دلپذیر باشد.

  • کابینت چوبی سفید و خاکستری

بدون شک، زمانی که صحبت از کابینت چوبی سفید رنگ به میان می‌آید، نمی‌توان از ترکیب رنگ سفید و خاکستری، چشم‌پوشی کرد. ترکیب خاکستری و سفید، کنتراست رنگی جالبی را در فضا ایجاد می‌کند و در عین حال، از نور فضا نمی‌کاهد و باعث کدر شدن فضای عمومی آشپزخانه‌تان نمی‌شود.

بنابراین اگر ترجیح می‌دهید آشپزخانه‌ای با کنتراست رنگی داشته باشید و در عین حال، خیلی هم اهل ریسک کردن و استفاده از اختلاف رنگ‌های افراطی در فضا نیستید، این گزینه می‌تواند برای شما ایده‌آل و مناسب باشد؛ خصوصا آنکه هر دوی رنگ‌های سفید و خاکستری، در زمره‌ی گروه رنگ‌های خنثی هستند و می‌توانند به راحتی با سایر لوازم و تجهیزات منزل و آشپزخانه‌تان سِت و هماهنگ شوند. اگر لوازم آشپزخانه‌تان به رنگ سیلور یا استیل باشد، کاملا به هدف زده‌اید.

قیمت کابینت چوبی سفید

قیمت کابینت‌های چوبی

بدیهی است که چوب متریالی کم‌یاب و گرانقیمت است، اما فوائد و زیبایی منحصربفرد آن، به حدی زیاد و چشم‌گیر هست که به آسانی نمی‌توان از کنار آن گذشت. اگر منزل شما متعلق به خودتان است و به بیان دیگر ساکن خانه‌ای هستید که خودتان مالک آن می‌باشید، استفاده از کابینت‌های چوبی چه در سبک مدرن و چه در سبک کلاسیک، یک پیشنهاد عالی و جذاب است و می‌تواند به شکل چشم‌گیری، بر قیمت ملک شما نیز بیفزاید و ارزش آن را بالاتر ببرد.

همانطور که می‌دانید امروزه آشپزخانه‌ها از فضای عمومی خانه و اتاق نشیمن قابل مشاهده هستند و بالطبع کابینت‌ها نیز کاملا در دیدرس میهمانان قرار دارند؛ بنابراین وجود کابینت‌های چوبی می‌تواند زیبایی خانه‌ی شما را افزایش دهد و همانطور که بیان شد، قیمت و ارزش کلی خانه‌ی شما را بیفزاید.

انتخاب کابینت‌های سفید رنگ، خصوصا از جنس و متریال چوب طبیعی که اصالت و زیبایی منحصربفردی دارد، انتخابی هوشمندانه و ویژه است، زیرا به لطافت و آرامش فضا کمک بسیاری می‌کند و باعث می‌شود فضای خانه، زیبایی و روشنایی خود را حفظ کند و مانند یک مروارید درخشان و جذاب، در آشپزخانه جلوه‌گری کند.

در پایان، از همراهی شما با آکس چوب سپاسگزاریم و امیدواریم این مقاله برایتان سودمند و مفید واقع شده باشد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

Comments (1)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *