کابینت فلزی طرح چوب ؛ ویژگی‌ها، مزیت‌ها و معایت کابینت‌های فلزی

ویژگی‌ها، مزیت‌ها و معایت کابینت‌های فلزی

کابینت فلزی طرح چوب ؛ کابینت‌ آشپزخانه فارغ از هر نوع و متریالی که باشد، نقش قابل توجهی در سازماندهی لوازم و تجهیزات آشپزخانه و در یک کلام، ایجاد نظم و انضباط دارد. بدون وجود کابینت‌ها، برقراری انضباط و نظم در آشپزخانه میسر نیست. در سال‌های گذشته، کابینت‌های چوبی و فلزی، دو نوع رایج کابینت آشپزخانه بودند و در اکثر آشپزخانه‌ها ازین دو مدل کابینت استفاده می‌شده است، اما امروزه به دلیل تنوع بسیار بالایی موادی  که در ساخت انواع کابینت بکار می‌رود، کمتر کابینت‌های چوبی و فلزی در آشپزخانه‌های کنونی دیده می‌شود. با این وجود کابینت‌های فلزی و چوبی، هنوز هم پر کاربرد هستند؛ اگرچه جایگاه کمرنگ‌تری نسبت به گذشته دارند. در این محتوا از وب‌سایت آکس چوب قصد داریم راجع به کابینت فلزی طرح چوب اطلاعات مفیدی را به شما ارائه دهیم. امیدواریم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

کابینت‌ فلزی طرح چوب ؛ یار دیرین آشپزخانه‌های دیروزی :

در گذشته کابینت‌های فلزی در بیشتر آشپزخانه‌ها متداول بوده‌اند. اما به مرور زمان و کم کم، با ورود انواع جدیدتر کابینت آشپزخانه، کابینت‌های فلزی جای خود را به سایر انواع کابینت‌ آشپزخانه دادند. کابینت‌های ام‌دی‌اف، ;کابینت ممبران، هایگلاس، پی‌وی‌سی و سایر انواع کابینت‌، مدل‌های جایگزین کابینت‌های فلزی در آشپزخانه‌های امروزی هستند. کابینت فلزی طرح چوب ، به دلیل زیبایی که دارد، یکی از رایج‌ترین انواع کابینت فلزی محسوب می‌شود و طرفداران مخصوص به خود را دارد.

انواع کابینت‌های فلزی مزایای قابل توجهی همچون، وزن کم، زیبایی و تنوع رنگ بالا دارند. اگر چه قیمت تمام‌شده‌ی کابینت‌های فلزی بسیار ارزان‌تر از سایر انواع کابینت آشپزخانه است، اما در برابر نفوذ آب، آسیب‌پذیر بوده و در برابر خط و خش و ضربه نیز دچار رنگ‌ پریدگی و پوسیدگی می‌شوند. با این وجود به دلیل آن‌که کابینت‌های فلزی، هنوز هم جزو ارزان‌ترین گروه کابینت آشپزخانه هستند، باز هم طرفداران مخصوص به خود را دارند و در بسیاری از آشپزخانه‌ها، خصوصا انواعی که قرار است به طور موقتی کابینت شوند، یا مشتری تمایلی به انجام هزینه‌ی بالا نیست، قرار دارند.

کابینت‌ فلزی طرح چوب

کابینت‌های فلزی امروزی، با دوام‌تر از گذشته:

انواع کابینت فلزی که امروزه تولید می‌شوند، در برابر پوسیدگی و نفوذ آب، مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهند و مقاوم‌تر هستند. کیفیت و مقاومت بالای این کابینت‌ها در برابر نفوذ آب و پوسیدگی باعث شده است که این سبک از کابینت‌ها خصوصا در آشپزخانه‌هایی که مشتری تمایل ندارد، هزینه‌ی زیادی را متحمل شود، پر طرفدار باشد.

کابینت‌ فلزی طرح چوب :

کابینت‌های فلزی این قابلیت را دارند که در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی تولید شوند. یکی از پر طرفدارترین نوع کابینت‌های فلزی ، کابینت فلزی طرح چوب است. کابینت فلزی طرح چوب ، کابینتی از جنس فلز بوده که به وسیله‌ی رنگی با طرح و شکل چوب طبیعی درختان مزین شده و معمولا به رنگ قهوه‌ای است. کابینت فلزی طرح چوب ، اگر چه از جنس چوب نیست اما زیبایی مخصوص به خود را دارد و می‌توان گفت از سایر انواع کابینت‌های فلزی زیباتر و پر طرفدارتر است. کابینت‌ فلزی طرح چوب معمولا به وسیله‌ی دستگاه رنگ می‌شود و به همین دلیل مقاومت نسبتا بالاتری دارد.

مزیت‌های کابینت‌ فلزی طرح چوب

مزیت‌های کابینت‌ فلزی طرح چوب :

وجود انواع جدیدتر کابینت آشپزخانه باعث شده است، که شانس و اقبال از سمت کابینت‌های فلزی دور شود و به سمت سایر انواع کابینت گرایش داشته باشد.در واقع با بوجود آمدن کابینت‌ ام‌دی‌اف، کابینت فلزی جایگاه خود را از دست داده است. با این وجود نمی‌توان قابلیت‌ها و ویژگی‌های برجسته‌ی کابینت‌های فلزی را نادیده گرفت. در ادامه مزیت‌های کابینت‌ فلزی ، علی‌الخصوص کابینت فلزی طرح چوب را بر می‌شماریم:

  • تنوع در اندازه و سایز:

یکی از قابلیت‌ها و ویژگی‌های کابینت فلزی طرح چوب یا سایر انواع آن، این است که کابینت‌های فلزی به راحتی در هر سایزی که مشتری تمایل داشته باشد، ساخته و تولید می‌شود. کابینت‌های فلزی در سایزهای کوچک و بزرگ ساخته می‌شوند و از نظر سایز و اندازه بسیار متنوع هستند.

  • مناسب برای آشپزخانه‌های کوچک و بزرگ :

از مزیت‌های قابل توجه کابینت‌ فلزی طرح چوب این است که این مدل از کابینت آشپزخانه برای انواع متراژ آشپزخانه مناسب است. چه آشپزخانه شما بزرگ و دلباز باشد و چه کوچک و نقلی، کابینت فلزی طرح چوب ، می‌تواند یک گزینه‌ی مناسب و قابل قبول برای آشپزخانه شما باشد.

  • عمر و دوام نسبتا طولانی :

اگر چه کابینت‌های فلزی در برابر نفوذ آب و رطوبت آسیب‌پذیر هستند، اما چنانچه در محیط مرطوب از آن‌ها استفاده نشود و یا در معرض رطوبت و خیسی قرار نگیرند، عمر نسبتا طولانی دارند و به آسانی دچار تخریب و خرابی نمی‌شوند. بنابراین می‌توان گفت در صورت نگهداری صحیح، عمری نسبتا طولانی و بادوام دارند.

  • کابینت‌ فلزی
  • هزینه‌ی تمام شده‌ی بسیار پایین:

می‌توان گفت ارزان‌ترین نوع کابینت آشپزخانه ، کابینت‌ فلزی است. کابینت‌های فلزی، قیمت تمام شده‌ی بسیار پایین‌ترین نسبت به سایر انواع کابینت ‌آشپزخانه دارند و در مقابل قیمت بسیار پایین‌تر، زیبا نیز هستند. چنانچه تمایل دارید آشپزخانه را به طور موقت کابینت کنید و یا به هر دلیل دیگری تمایل ندارید هزینه‌های گزاف یک کابینت گران قیمت را بپردازید، کابینت فلزی طرح چوب ، در عین زیبایی می‌تواند یک گزینه‌ی مناسب برای آشپزخانه شما باشد.

  • سبک و کم وزن :

کابینت فلزی طرح چوب ، در عین زیبایی که دارد، می‌تواند بسیار سبک و کم وزن باشد. کابینت‌های فلزی، نسبت به سایر انواع کابینت آشپزخانه از وزن بسیار کمتری برخوردارند و به وزن کلی ساختمان اضافه نمی‌کنند، ازین رو برای آشپزخانه‌هایی که نمی‌توان کابینت سنگین‌ وزن اضافه کرد، بسیار مناسب هستند.

  • نصب و ساخت آسان کابینت فلزی طرح چوب :

پروسه تولید، ساخت و نصب کابینت‌های فلزی بسیار آسان است. نصب کابینت‌‌های فلزی، نیاز به تخصص و تجربه‌ی بالایی ندارد و همین مساله باعث می‌شود که هزینه‌ی تمام شده‌ی این کابینت‌ها بسیار پایین‌تر از سایر انواع کابینت باشد.

  • نحوه‌ی تمیزکاری آسان:

کابینت فلزی طرح چوب، به دلیل رنگ و طرحی که دارد، ذرات غذا و گرد و خاک را کمتر نشان می‌دهد. علاوه بر این سطح براق و صیقلی کابینت‌های فلزی باعث می‌شود که این کابینت‌ها به راحتی و سهولت تمیز شده و نیاز به تمیز کاری با استفاده از مواد شیمیایی و شوینده‌ی قوی نباشد.

  • زیبا و چشم ‌نواز بودن کابینت فلز طرح چوب:

بهتر است تصور خود را از کابینت‌های فلزی که در گذشته مشاهده می‌کرده‌اید، تغییر دهید. کابینت‌ فلزی طرح چوب که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد، به حد کافی زیبا هست که نتوانید به آن نه بگویید!

امروزه کابینت‌‌های فلزی مختلفی با انواع طرح و مدل‌های مختلف به بازار عرضه می‌شود که از نظر زیبایی ظاهری با سایر انواع کابینت آشپزخانه رقابت می‌کنند، خصوصا انواع کابینت فلزی طرح چوب ، که از نظر ظاهری بسیار شبیه به کابینت‌های چوبی طراحی می‌شوند و بسیار زیبا و قابل توجه می‌باشند.

کابینت‌ فلزی طرح چوب روشن

معایب کابینت فلزی طرح چوب :

همه‌ی انواع کابینت آشپزخانه از هر نوعی که باشند، معایب خاص خود را دارند. کابینت فلزی طرح چوب در کنار مزایا و قیمت تمام شده‌ی ارزانی که دارد، معایبی نیز دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • مقاومت پایین در برابر نفوذ رطوبت و آب :

کابینت فلزی طرح چوب مقاومت نسبتا پایینی در برابر نفوذ آب و رطوبت دارد، بنابراین برای محیط‌های مرطوب و نم‌دار، نمی‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد و خیلی زود، دچار پوسیدگی و خرابی می‌شود.

  • مقاومت پایین در برابر خط و خش کابینت فلزی طرح چوب :

کابینت فلزی طرح چوب و یا سایر انواع کابینت فلزی ، در برابر ضربه و خط و خش، مقاومت پایینی از خود نشان می‌دهند یعنی با برخورد با اجسام تیز و برنده، دچار خراشیدگی می‌شوند. خراشیدگی روی بدنه‌ی کابینت، عاملی است که اگر به سرعت تعمیر نشود، باعث نفوذ آب به بدنه‌ی فلزی کابینت و زنگ زدگی و پوسیدگی کابینت می‌شود. بنابراین در نگهداری کابینت فلزی طرح چوب باید مراقبت بیشتری به خرج دهید، زیرا این مدل از کابینت‌ها بر اثر وجود خط و خش، زیبایی خود را نیز از دست می‌دهند.

  • نیاز به رنگ‌آمیزی مجدد:

خاصیت کابینت‌های فلزی به این گونه است که بعد از چند سال نیاز به رنگ آمیزی مجدد دارد، زیرا رنگ بدنه‌ی آن بر اثر ضربه و خط و خش، دچار تخریب شده و لازم است مجددا رنگ آمیزی شود. البته این مساله در کابینت‌های فلزی که رنگ آن‌ها به صورت کوره‌ای و با دستگاه رنگ شده است، مانند کابینت فلزی طرح چوب دیرتر اتفاق می‌افتاد و هر چه مراقبت بیشتری از کابینت‌ها انجام گیرد، نیاز به رنگ‌ امیزی کابینت بیشتر به تعویق خواهد افتاد.

سخن پایانی :

کابینت‌ فلزی طرح چوب، یکی از پر طرفدارترین انواع کابینت‌های فلزی محسوب می‌شود. چوب از گذشته تا به امروز، یکی از پر طرفدارترین طرح‌ها و مدل‌هایی بوده است که تزئینات و دکوراسیون آشپزخانه و منزل کاربرد داشته است. کابینت فلزی طرح چوب، مزایای کابینت‌های فلزی را دارد و در عین حال زیبایی یک کابینت چوبی را نیز به همراه دارد. ایجاد فضایی گرم و صمیمی، ظاهری زیبا و چشم‌نواز از ویژگی‌های قابل توجه کابینت‌ فلزی طرح چوب است که می‌تواند فضای آشپزخانه را با هزینه‌ی بسیار اندک، تبدیل به محیطی دلچسب و زیبا نماید که اعضای خانواده از حضور در فضای آن احساس رضایت و لذت ببرند.

ازین که این محتوا را در وب‌سایت آکس چوب مطالعه کرده‌اید از شما سپاسگزاریم. امیدواریم این مقاله برایتان سودمند و مفید واقع شده باشد.

امتیاز بدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *