نوسازی آشپزخانه با روش‌های آسان و کم هزینه که خودتان از پس انجام آن بر می‌آیید!

نوسازی آشپزخانه با روش‌های آسان و کم هزینه

آشپزخانه یکی از مهمترین بخش‌ها در هر خانه‌ای محسوب می‌شود. خیلی از مواقع، بیشتر وقت و کار روزانه هر یک از ما، در این نقطه از منزل سپری می‌شود. قطعا چیدمان مناسب و نوسازی آشپزخانه ، حال و هوای شما را شادتر و کار کردن و فعالیت در آشپزخانه را برایتان دلپذیرتر خواهد کرد. بد نیست گاهی با ایجاد تغییراتی در آشپزخانه منزلتان، حال و هوایی جدید و متنوع‌ را در خانه‌تان ایجاد کنید.

اگر می‌خواهید دستی به سر و گوش آشپزخانه‌تان بزنید و البته مایل نیستید خیلی هم ولخرجی کنید حتما به ترفندهایی نیاز خواهید داشت تا این کار را در کمترین زمان و ارزان‌ترین هزینه برایتان انجام دهد. در این محتوا از وب‌سایت آکس چوب قرار است چند مورد از این ترفندها را برایتان بازگو کنیم. از شما دعوت می‌کنیم در ادامه با ما همراه باشید.

ترفندهایی برای نوسازی آشپزخانه

ترفندهایی برای نوسازی آشپزخانه

  1. ابزار و یراق کابینت را تغییر دهید.

قرار است در این محتوا راجع به ترفندهایی صحبت کنیم که خیلی هزینه‌بر نباشند و مبالغ گزافی را به شما تحمیل نکنند. طبیعتا تعویض کامل کابینت‌ها و یا حتی استفاده از درب کابینت منحنی، یک گزینه عالی برای شما است اما خرج زیادی را بر روی دست شما خواهد گذاشت. در عوض می‌توانید با تغییر دادن دستگیره‌ها، قفل و سایر ابزار و یراق‌های کابینت، رنگ و بویی تازه‌تر به کابینت و در نتیجه کل آشپزخانه بدهید.

از ابزارهای به روز که طرح و رنگ آن‌ها با رنگ خود کابینت، هارمونی و یا کنتراست دارد، استفاده کنید و جلوه‌‌ای جدید به آشپزخانه ببخشید.

  1. کانتر یا پیشخوان کابینت‌ها را عوض کنید.

تعویض پیشخوان یا کانتر کابینت آشپزخانه و جزیره ، یکی دیگر از گزینه‌های پیش روی شما برای زیباتر کردن و نوسازی آشپزخانه است. اگر از لحاظ مالی برای شما امکان داشته باشد که خود کانتر را عوض کنید، بهتر است؛ در این صورت اگر به سبک‌های سنتی علاقمند هستید، پیشنهاد می‌کنیم از یک سنگ زیبا برای این کار استفاده کنید تا یک جلوه باشکوه به آشپرخانه بدهید، اما اگر نخواهید خیلی هزینه روی دست خودتان بگذارید، از یک روکش پلاستیکی مناسب که طرح و بافت آن با سلیقه شما و سبک آشپزخانه هماهنگ باشد، استفاده کنید تا حس تازگی را به آشپزخانه تان وارد کنید.

نوسازی آشپزخانه با عوض کردن کانتر

  1. پرده‌ها را نو نوار کنید.

قطعا یکی از ترفندهای ویژه برای ایجاد طراوت در خانه، نصب پرده‌های خوش رنگ و خوش طرح برای پنجره‌ها است؛ اما در مورد آشپزخانه، خیلی کمتر به سراغ پرده‌ها می‌رویم و دقت و وسواس لازم را برای تهیه یک پرده زیبا و خیره کننده به کار نمی‌گیریم! در حالی که زیبایی آشپزخانه، در شادی و روحیه شما و اعضای خانواده‌تان بسیار موثر است.

پیشنهاد بعدی ما برای نوسازی آشپزخانه این است که فکری به حال پرده‌های آشپزخانه کنید؛ با این کار، قطعا تغییر زیادی در فضا اتفاق خواهد افتاد. ضمنا اگر لازم است می‌توانید چارچوب پنجره‌های آشپزخانه را قبل از تعویض پرده‌ها رنگ‌آمیزی کنید و آن‌ها را نیز نونوار کنید.اگر آشپزخانه ای با کابینت ممبران دارید از تورهای کلاسیک استفاده کنید.

  1. پستوهای جدیدی در آشپزخانه دست و پا کنید.

شکی نیست هر چقدر آشپزخانه شما بزرگ و جادار باشد و مملو از کابینت‌ باشد، باز هم گاهی از کمبود جا گلایه داشته باشید. اگر مقداری خلاقیت به خرج دهید، می‌توانید در گوشه و کنار ‌اشپزخانه و کابینت‌ها، فضاهایی را پیدا کنید که با مقداری دست‌کاری، هم انبار کوچکی برای شما ایجاد کنند و هم، نمای آشپزخانه را بهتر سازند.

به عنوان مثال، بعضی از گوشه‌های کابینت‌ها، دسترسی مناسبی ندارند خصوصا در مواردی که که یک کابینت، تنها یک لنگه در دارد. در این مواقع با کمک یک کابینت‌ساز خلاق و باتجربه، می‌توانید به صورت ریلی، قفسه‌هایی را درون فضاهای پرت ایجاد کنید که به‌ صورت ریلی و با باز کردن درب کابینت، بیرون بیایند و امکان انبارکردن بیشتری را برای شما فراهم کنند.

  1. دیوارها رنگ کنید.

راستش را اگر بخواهید، این روزها رنگ‌آمیزی دیوارها به سختی گذشته نیست! با یک فرچه یا غلتک و صرف کمی وقت، می‌توانید یک رنگ زیبا به دیوارهای خانه و آشپزخانه بزنید. ابدا نیازی به نقاش حرفه‌ای ندارید، مخصوصا برای رنگ کردن دیوارهای آشپزخانه خودتان دست به کار شوید.

حس تازگی که با رنگ کردن به محیط آشپزخانه شما دست می‌دهد، قابل بیان نیست و تنها بعد از رنگ کردن دیوارها است که متوجه جلوه تازه محیط خوهید شد.

تنها نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، انتخاب رنگی است که مورد استفاده قرار می‌دهید. رنگی که انتخاب می‌کنید باید به سبک کلی آشپزخانه و همین طور رنگ کابینت‌ها و وسایل شما بخورد و با سایر اجزاء هم‌خوانی داشته باشد.

  1. قفسه نصب کنید.

امروزه، حس نوستاژی و استفاده از المان‌های سنتی، به شدت مورد پسند نسل جدید قرار گرفته است، به طوری که گرایش به وسایل و المان‌های قدیمی به مراتب بیشتر از نمادهای مدرن است. قفسه و طاقچه، از المان‌های خاطره‌انگیز خانه‌های قدیمی ایرانی است.

با نصب و تعبیه قفسه‌های چوبی خوش‌ طرح و زیبا، می‌توانید علاوه بر ایجاد یک سبک سنتی در آشپزخانه، مقداری هم فضا برای خودتان ایجاد کنید و در نهایت رنگ و رخ آشپزخانه را هم کلی تغییر دهید.

اگر فضای کافی روی دیوار آشپزخانه وجود دارد، قفسه‌های بیشتری بزنید و اگر نه، فقط یک قفسه برای وسایل تزیینی و گلدان ایجاد کنید. فقط یادتان باشد که به اندازه کافی پایه قفسه را محکم کنید که تحمل وزن وسایل را داشته باشد.

از اینترنت می‌توانید ایده‌های خوبی برای طرح قفسه جدید بگیرید.

نصب قفسه در آشپزخانه

  1. فکری به حال کاشی‌ها کنید.

به دلیل این که آشپزخانه، محل پخت و پز و طبخ غذا است، احتمال پاشیدن انواع لکه‌های روغنی و خوراکی، بر روی کاشی‌ها وجود دارد و میزان کثیف شدن آن‌ها زیاد است. البته طبیعی است که شما به طور مرتب، اقدام به تمیز کردن فضای آشپزخانه و همین طور کاشی‌ها می‌کنید، اما به هر حال بعد از مدت‌ها استفاده و کار در آشپزخانه، بهتر است فکری به حال کاشی‌ها کنید.

درز بین کاشی‌ها، به مرور زمان تیره می‌شوند و از زیبایی و طراوت کاشی ها کم می‌کنند. اگر امکان تعویض کاشی ها را ندارید، برای بهتر کردن جلوه آشپزخانه، دو پیشنهاد کاربردی برایتان داریم.

با استفاده از سیمان سفید، بین بند و درز کاشی‌ها را سفید کنید. با استفاده ازین روش، به زیبا شدن کاشی‌ها کمک می‌کنید.

کاشی در دکوراسیون آشپزخانه

راه حل دوم، رنگ کردن کاشی‌ها است.به خصوص اگر از کابینت هایگلاس استفاده میکنید، می‌توانید یک رنگ سفید یک دست، روی کاشی‌ها بزنید و نمای آشپزخانه را بهتر کنید.

البته با استفاده از برچسب‌ها و استیکر‌های مخصوص کاشی نیز می‌توانید فضای آشپزخانه را متحول کنید! این استیکرها هزینه‌ی چندانی ندارند و در اشکال مختلف سنتی یا مدرن وجود دارند و روش مناسبی برای نوسازی دیوارهای آشپزخانه محسوب می‌شوند.

  1. مبل و یا صندلی راحتی در آشپزخانه بگذارید.

دلیلی ندارد که حتما از همان صندلی‌های خشک و بی روح همیشگی در آشپزخانه‌تان استفاده کنید. اگر فضای کافی داشته باشید، قرار دادن مبل راحتی درون آشپزخانه، بسیار ایده جذابی خواهد بود. در این صورت مهمان شما می‌تواند همزمان که در حال پخت‌و‌پز هستید، روبروی شما در آشپزخانه بنشیند و با او گپ و گفت کنید.

مبل و یا صندلی راحتی در آشپزخانه بگذارید.

  1. سرویس چای خوری خود را نونوار کنید!

انگلیسی‌ها، ارزش زیادی به چای خوردن می‌دهند و اگر به فیلم‌ها یا تیزرهای تبلیغاتی‌شان دقت کرده باشید، چای خوردن در کشور انگستان، آداب و رسوم خاصی دارد. شما هم با تعویض سرویس چای خوری یا قهوه‌ خوری، می‌توانید روح و فضای آشپزخانه را دگرگون کنید. اگر چه این تغییر، بسیار جزئی است اما باعث می‌شود تایم چای‌خوری در آشپزخانه، رنگ و بوی جدیدتری به خود بگیرد.

  1. فرش نو پهن کنید.

کف‌پوش یا فرشی که درون هر اتاقی پهن می‌شود، سهم قابل توجهی در دکوراسیون اتاق دارد که آشپزخانه هم ازین قاعده مستثنی نیست. فرش در واقع، دیوار پنجم دکوراسیون محسوب می‌شود. شما با تعویض فرش یا کف‌پوش اتاق می‌توانید کلی تغییرات جذاب و زیبا در آشپزخانه ایجاد کنید.

گلیم، گلیم‌فرش، گبه و انواع فرش، بهترین گزینه‌ها برای آشپزخانه شما هستند تا به نوسازی آشپزخانه شما کمک کنند.

استفاده از فرش نو برای نوسازی آشپزخانه

سخن پایانی :

تغییر و تحول هر چند کوچک و جزئی باشد، باعث می‌شود شادابی در محیط ایجاد شود و روحیه‌ی مضاعفی برای کار کردن و فعالیت در آشپزخانه داشته باشید. انسان تنوع طلب است و تغییر و تحول را دوست دارد، اما لز ست برای انجام تغییرات، اقدام به پرداخت هزینه‌های گزاف کنید و پول زیادی بپردازید؛ بلکه با انجام تغییراتی که چندان هزینه‌بر نباشند و خودتان هم از پس انجام آن‌ها بر آیید، می‌توانید آنچه که از تغییر و تحول مد نظرتان است را در آشپزخانه ایجاد کنید. ما در این محتوا، ده ایده برای نوسازی آشپزخانه به شما ارائه دادیم که علاوه بر اینکه ساده و آسان هستند، هزینه‌ی زیادی نیز در بر نداشته باشند.

در نظر داشته باشید، آشپزخانه به طور مداوم و مستمر، نیاز به تمیزکاری و مراقبت دارد و در صورتی که تمیزکاری آن را نادیده بگیرید و یا پشت گوش بیندازید، کثیفی و ذرات چربی، همه را جا را فرا خواهد گرفت. تمیزکاری‌های فصلی، فرصت خوبی است تا هر بار، دستی به سر و گوش آشپزخانه بکشید و از راهکارهای ارائه شده برای  نوسازی آشپزخانه استفاده کنید.

این محتوا در وب‌سایت آکس چوب نگاشته شده است و امیدواریم راهکارهای ارائه وما لازم نی

شده در آن، برایتان سودمند و مفید واقع شده باشد. ازین که تا پایان، همراه ما بوده‌اید از شما سپاسگزاریم.

امتیاز بدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *