به‌روزترین رنگ کابینت آشپزخانه از نظر مشتریان کدام است؟

به‌روزترین رنگ کابینت آشپزخانه

دنیای ما رنگی است و ما در یک دنیای رنگارنگ زندگی می‌کنیم! طبیعی است که رنگ‌ها جلوه و زیبایی بیشتری به زندگی ما می‌بخشند و می‌توانند ما را به وجد بیاورند یا متاثر و غمگین سازند. هر رنگی خصوصیات منحصربفردی دارد و از نظر روان‌شناختی، ویژگی‌های متمایزی دارد، بنابراین می‌تواند تاثیرات مختلفی بر روحیه و سبک زندگی ما داشته باشد. به همین دلیل است که طراحان هر ساله با بررسی علل و عوامل مختلف، سعی می‌کنند از رنگ‌های خاص و تازه‌تری در دکوراسیون و طراحی خانه‌ها و لوازم منزل استفاده کنند. کابینت‌های آشپزخانه‌ نیز بی‌تاثیر از زیبایی رنگ‌ها نیستند و اتفاقا رنگ کابینت‌ها، مهم‌ترین آیتمی است که در دکوراسیون آشپزخانه تاثیر می‌گذارد، زیرا کابینت‌ ، بخش اعظم دیوار آشپزخانه را به خود اختصاص می‌دهد و اولین جزئی است که در بدو ورود به آشپزخانه، از نظر مخاطب جلب توجه می‌نماید. در ادامه قصد داریم به‌روزترین رنگ کابینت آشپزخانه را به شما معرفی کنیم و راجع به خصوصیات و ویژگی‌های هر کدام، گپ و گفتی دوستانه داشته باشیم. از شما دعوت می‌کنیم میهمان این محتوای آکس چوب باشید:

به‌روزترین رنگ کابینت آشپزخانه

کدام رنگ‌ها در دکوراسیون آشپزخانه و رنگ کابینت‌ها ، ترند هستند؟

انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه ، به راستی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌‌های انتخاب دکوراسیون منزل و آشپزخانه است زیرا همانطور که اشاره شد، کابینت‌ها بسیار به چشم می‌آیند و بخش اصلی دکوراسیون آشپزخانه را تشکیل می‌دهند؛ از سوی دیگر، امروزه آشپزخانه‌ها باز و اوپن هستند و نمای داخلی آن‌ها که شامل کابینت‌ها و لوازم برقی آشپزخانه می‌شود، در دیدرس است و به چشم می‌آید، پس لازم است که فرم و دکور آشپزخانه با دکور عمومی خانه، هماهنگ و هم‌خوانی داشته باشد.

از آنجا که خانه‌های امروزی بر خلاف گذشته، بیشتر آپارتمانی هستند و متراژ آپاتمان‌ها نیز عمدتا کوچک است، رنگ‌های روشن جایگاه ویژه‌ای در دکوراسیون خانه و آشپزخانه دارند؛ زیرا رنگ‌های روشن، نور را به طور کامل بازتاب می‌دهند و باعث می‌شوند، خانه بزرگتر و دلبازتر از ابعاد اصلی‌اش به نظر برسد؛ از سوی دیگر، رنگ‌های روشن، راحت‌تر با وسایل و لوازم تیره‌رنگ هماهنگ می‌شوند و ایجاد هارمونی می‌کنند؛ پس بی‌دلیل نیست که در اکثر خانه‌ها، از رنگ‌های روشن، خصوصا در آشپزخانه‌ها و رنگ کابینت‌ها، بیشتر استفاده می‌شود.

  • کابینت‌های رنگ سفید

کابینت‌های سفید‌رنگ، یکی از بهترین رنگ‌هایی است که می‌تواند به عنوان رنگ کابینت آشپزخانه پذیرفته شود، زیرا هم خصوصیات رنگ روشن را دارد و هم به سهولت با سایر رنگ‌ها هماهنگ می‌شود. در آپارتمان و خانه‌های کوچک امروزی، مهم است از رنگ‌هایی استفاده کنیم که قابلیت ترکیب و تطابق بیشتری با سایر رنگ‌ها داشته باشند و خوشبختانه سفید، در این گروه دسته‌بندی می‌شود.

رنگ سفید، همچنین نماد پاکی و طراوت روح نیز هست و در روحیه و شادابی اهالی منزل، موثر است؛ بنابراین می‌تواند یک انتخاب مناسب برای خانه‌هایی باشد که نورگیر ندارد و فاقد پنجره است.

 

کابینت سفید

  • رنگ‌های خنثی مانند بژ یا خاکستری

رنگ‌های خنثی این قابلیت را دارند که می‌توانند با همه‌ی رنگ‌ها ترکیب شوند و در واقع، با هر دکوراسیونی ست می‌شوند؛ بنابراین یک ترکیب ایده‌آل و هوشمندانه به حساب می‌آیند و به همین دلیل است که در گروه به‌روزترین رنگ کابینت‌ آشپزخانه، جایگاه ویژه ای دارند!

ممکن است این پرسش برای شما مطرح باشد که به چه رنگی خنثی گفته می‌شود؟ در پاسخ باید گفت: معمولا هر رنگی در کم‌رنگ‌ترین حالت خود، در گروه خانواده‌ی رنگی خنثی قرار می‌گیرد؛ بنابراین رنگ‌های خنثی غالبا رنگ‌های روشن دارند و ازین نظر می‌توانند به بزرگتر دیده شدن فضای آشپزخانه کمک کنند.

از جمله رنگ‌های خنثی می‌توان به سفید، خاکستری روشن، صورتی بسیار روشن و ملیح، سبز پسته‌ای روشن، کرم، بژ و غیره اشاره کرد.

پیشتر گفته شد که رنگ‌های خنثی، یک انتخاب هوشمندانه هستند؛ علت آن این است که با هر رنگ دیگری هم‌خوانی دارند؛ این ویژگی ازین حیث متمایز است که هر شخصی با هر سلیقه‌ای می‌تواند دکوراسیون مورد نظر خود را با این رنگ هماهنگ کند، بنابراین اگر قصد دارید منزل خود را به شخص دیگری اجاره دهید یا آن را بفروشید، رنگ‌های خنثی را فراموش نکنید!

 

کابینت رنگ بژ

  • چوب یا رنگ چوب

چوب از گذشته تا امروز در دکوراسیون خانه و آشپزخانه وجود داشته است و می‌توان گفت هیچ‌گاه از چیدمان خانه‌ها به دور نبوده است. در واقع امروزه که نسبت به گذشته، کمتر از وسایل و ابزارآلات چوبی استفاده می‌شود، باز هم وسایل و لوازم طرح چوب، به وفور در منازل دیده می‌شود.

با آنکه چوب و نقش و نگار طبیعی نهفته در بطن آن، از دیرباز وجود داشته است، اما هیچ‌ چیز از طراوت و زیبایی وسایل و لوازم چوبی یا طرح چوب کم نشده است؛ به جرات می‌توان گفت کابینت‌های طرح چوب، جزو به‌روزترین رنگ کابینت آشپزخانه به حساب می‌آیند و در هر آشپزخانه‌ای که جای بگیرند، چهره و لباسی متمایز به آشپزخانه می‌بخشند.

کابینت‌های چوبی یا طرح چوب، عمدتا قهوه‌ای هستند و طیف گسترده‌ای از قهوه‌ای روشن تا قهوه‌ای سوخته و تیره را در بر می‌گیرند؛ بنابراین می‌توان از قهوه‌ای روشن برای منازل کوچک و کم‌نور و از قهوه‌ای سوخته و تیره‌تر، برای منازل بزرگ که دارای آشپزخانه‌های وسیع‌تر و پرنورتر هستند، استفاده نمود. خوب است بدانید استفاده از کابینت‌های چوبی یا طرح چوب، باعث ایجاد فضایی صمیمی و نوستالژیک در آشپزخانه می‌شود و بر گرمای محیط می‌افزاید.

بسیاری از طراحان از ترکیب دو رنگ قهوه‌ای تیره و قهوه‌ای روشن، به عنوان دو رنگی که با یکدیگر کنتراست و تضاد رنگی ایجاد می‌کنند در آشپزخانه استفاده می‌کنند و ازین طریق، آشپزخانه را بیش‌تر به حالت چوبی و اصالت طبیعی‌ چوب نزدیک می‌سازند.

کابینت رنگ چوب

  • استفاده از رنگ آبی تیره و ترکیبات آن در دکوراسیون آشپزخانه

همانطور که می‌دانید آبی تیره یا همان آبی نفتی، رنگ ترند سال ۲۰۲۰ در دکوراسیون آشپزخانه می‌باشد؛ رنگ‌هایی از خانواده‌ی رنگی آبی، باعث می‌شوند آشپزخانه به سردی گرایش داشته باشد، همچنین آبی تیره، باعث می‌شود فضا بسته و تاریک‌تر به نظر برسد، زیرا این رنگ، نمی‌تواند نور را  به خوبی منعکس کند. بنابراین استفاده‌ی زیاد و غالب ازین رنگ، در عین زیبایی که دارد، می‌تواند باعث کدر شدن فضای آشپزخانه خصوصا در فضاهای کوچک شود.

راهکاری که پیشنهاد می‌شود، استفاده‌ی ترکیبی از رنگ آبی تیره به همراه یک رنگ روشن‌تر است؛ به عنوان مثال می‌توانید بخش اعظم دیوار و کابینت‌های آشپزخانه را سفید و یا آبی روشن کنید و قسمت کوچکی از آن، مانند کابینت جزیره را به رنگ آبی تیره انتخاب کنید.

در مثالی دیگر، می‌توانید تنها وسایل جانبی آشپزخانه را به رنگ آبی تیره یا هر رنگ ترند دیگری که رنگ سال هست، انتخاب کنید و در صورتی که خسته شدید، وسایل و تزئینات کوچک را تغییر دهید.

استفاده از رنگ آبی تیره و ترکیبات آن در دکوراسیون آشپزخانه

به‌روزترین رنگ کابینت برای آشپزخانه‌های کلاسیک

کابینت‌هایی که به سبک کلاسیک هستند، عمدتا در رنگ‌های سنگین و وزین طراحی می‌شوند؛ کابینت‌های کلاسیک هیچ‌گاه با رنگ‌های شاد و انرژیک مانند زرد یا قرمز دیده نمی‌شوند؛ عمده‌ رنگ‌هایی که کابینت کلاسیک به وسیله‌ی آن شناخته و دیده می‌شود، عبارت است از کابینت کلاسیک سفید رنگ، خاکستری روشن، انواع رنگ قهوه‌ای، مشکی، کرم، بژ و رنگ‌هایی ازین دست.

کابینت‌های کلاسیک بیشتر برای آشپزخانه‌های بزرگ مناسب هستند تا آشپزخانه‌های کوچک؛ زیرا این کابینت‌ها، پر از نقش و نگار هستند و بر روی بدنه و درب‌های آن، انواع طرح‌های منبت و کنده‌کاری شده دیده می‌شود، پس چنانچه در آشپزخانه‌های کوچک قرار گیرند، باعث شلوغ‌تر شدن فضا و در نتیجه بی‌نظمی آشپزخانه از نظر بیننده می‌شوند.

به‌روزترین رنگ کابینت کلاسیک که عمدتا در خانه‌های متوسط و رو به بزرگ دیده می‌شود، کابینت کلاسیک قهوه‌ای رنگ چوب، سفید و طلایی و رنگ کرم و طلایی می‌باشد. در آشپزخانه‌هایی که از ترکیب رنگ طلایی استفاده می‌شود، عمدتا ابزاریراق‌های کابینت مانند دستگیره‌ها نیز به رنگ طلایی انتخاب می‌شود تا هارمونی و هماهنگی بیشتری در آشپزخانه دیده شود؛ خصوصا در آشپزخانه‌های کلاسیک، وجود دستگیره‌های پر زرق و برق، بسیار حائز اهمیت است.

به‌روزترین رنگ کابینت برای آشپزخانه‌های کلاسیک

به‌روزترین رنگ کابینت برای آشپزخانه‌های مدرن

کابینت مدرن، از تنوع رنگی بیشتری نسبت به کابینت کلاسیک برخوردار است؛ از انواع مدل‌های کابینت مدرن، هم در آشپزخانه‌های کوچک و هم آشپزخانه‌های بزرگ می‌توان استفاده نمود. کابینت مدرن، فاقد طرح‌ها و مدل‌های پیچیده است و در نهایت سادگی طراحی می‌شود و بر همین اساس می‌توان از آن، برای هر آشپزخانه‌‌ای با هر ابعاد و میزان نوری استفاده نمود.

انواع متریالی که در طراحی کابینت مدرن کاربرد دارند، ام‌دی‌اف، هایگلاس، ممبران، چوب طبیعی، پی‌وی‌سی و … است که هر کدام به فراخور ویژگی‌هایی که دارند، خصوصیات متمایز و قیمت‌های مختلفی دارند.

از به‌روزترین رنگ‌های کابینت مدرن ، می‌توان به کابینت مدرن سفید رنگ، قهوه‌ای روشن، خاکستری روشن، بژ، کرم، سفید و مشکی و … اشاره کرد. کابینت‌های مدرن، عمدتا در رنگ‌های روشن یا خنثی دیده می‌شوند، زیرا سبک مدرن، با سادگی و رنگ‌های روشن، هم‌خوانی بیشتری دارد، اگر چه استفاده از رنگ‌های روشن، یک الزام نیست و دست شما برای انتخاب رنگ‌های تند و پر انرژی نیز، باز است.

 

به‌روزترین رنگ کابینت برای آشپزخانه‌های مدرن

سخن پایانی

آنچه در انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه و به طور کلی دکوراسیون خانه اهمیت دارد، وجود هارمونی و هماهنگی است؛ بدون هارمونی و هماهنگی، زیباترین رنگ‌ها و بهترین مدل‌ها نیز زشت به نظر می‌رسند و نمی‌توانند آن‌چه در بطن و نهان خود نهفته دارند، بروز دهند. در این محتوا سعی کردیم به‌روزترین رنگ کابینت‌ های کلاسیک و مدرن را که بیش‌ از سایر رنگ‌ها و مدل‌ها مورد توجه مخاطبان است، به شما معرفی کنیم.

امیدواریم آنچه بیان شد، مورد توجه شما قرار گرفته باشد. در پایان از همراهی شما با آکس چوب سپاسگزاریم.

امتیاز بدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *