کابینت سفید قهوه‌ای ؛ انتخابی مدرن، جذاب و هوشمندانه !

کابینت سفید قهوه‌ای

اگر قصد دارید رنگ و دکور آشپزخانه‌تان را تعویض کنید و یا چنانچه می‌خواهید برای آشپزخانه‌ای جدید و نوساز، کابینت طراحی کنید، انتخاب کابینت‌هایی زیبا که خصوصیات و ویژگی‌های قابل توجهی داشته باشند و شما از دیدن آن‌ها، به زودی دچار خستگی و دلزدگی نشوید، چندان هم کار ساده‌ای نیست! انتخاب رنگ کابینت‌ها، مساله‌ای بسیار مهم و تاثیرگذار است و به دلیل باز یا اوپن بودن آشپزخانه‌های امروزی، تاثیر آن بر کل دکوراسیون منزل، محسوس و چشم‌گیر است. امروزه اقبال و سلیقه‌ی عمومی، بیشتر به سمت کابینت‌های رنگ روشن مانند رنگ سفید، گرایش دارد و در عین حال، رنگ‌های تیره و تلخ مانند مشکی و قهوه‌ای، طرفداران پر و پا قرص خود را دارند. بنابر آنچه گفته شد، کابینت سفید قهوه‌ای ، یکی از بهترین ترکیب رنگ‌هایی است که در آشپزخانه‌های امروزی طراحی می‌شود. در ادامه، با وب‌سایت آکس چوب همراه باشید تا راجع به این ترکیب رنگ جذاب در دکوراسیون آشپزخانه بیشتر سخن بگوییم.

چرا استفاده از رنگ قهوه‌ای در دکوراسیون خانه، انتخابی هوشمندانه است؟

قهوه‌ای، رنگ چوب است و چوب از گذشته تا به امروز، با روحیه و سلیقه‌ی آدمی، هم‌سو و هماهنگ بوده‌ است. انسان‌ها در طول تاریخ و روزهای نخستین که با طبیعت دوستی نمودند، چوب را به عنوان ابزاری کاربردی و قابل انعطاف شناختند و کم‌کم یاد گرفتند که از آن وسایل و لوازم کاربردی و پس از آن وسایل تزئینی بسازند.

استفاده از رنگ قهوه‌ای در دکوراسیون خانه

چوب، متریالی در دسترس بشر بوده است و به راحتی از درختان جنگلی به دست می‌آمده است، همچنین چوب، قابلیت انعطاف‌پذیری بسیار بالایی داشته و انسان اولیه که ابزارهای پیشرفته‌ در اختیارش نبوده، به راحتی می‌توانسته از آن برای ساخت وسایل مورد نیازش استفاده کند. با بیان این مقدمه، می‌توان گفت هر جا که از چوب و رنگ چوب، که یادآور آن است استفاده می‌شود، حسی خاطره‌انگیز و نوستالژیک در ذهن آدمی ایجاد می‌شود.

علاوه بر آنچه گفته شد، قهوه‌ای، رنگی گرم است و کنتراست بسیار زیبایی با دیوار‌های سفید، کف‌پوش‌های روشن می‌سازد و همچنین با لوازم چوبی خانه هارمونی و هماهنگی ایجاد می‌کند.  رنگ قهوه‌ای با بیشتر رنگ‌ها، هماهنگی دارد و کار شما را برای انتخاب لوازم و تجهیزات منزل آسان‌تر می‌سازد.

سفید ، رنگی با خصوصیات خاص و همیشگی !

از گذشته تا به امروز، رنگ سفید یک پای ثابت دکوراسیون و معماری بوده است. این رنگ، همواره مورد توجه معماران و طراحان داخلی ساختمان بوده است و میتوان گفت، هیچ‌وقت از چرخه‌ی مد خارج نشده است.رنگ بندی کابینت با رنگ سفید همیشه پای ثابت انتخاب خانم ها  خانه دار برای محیط آشپزخانه شان است .

رنگ سفید، خصوصیات منحصربفردی دارد و باعث می‌شود فضا حالتی روحانی و معنوی پیدا کند. همچنین رنگ پاکی و صداقت است و به دلیل انعکاس کامل نور، فضا را بزرگتر و روشن‌تر نشان می‌دهد. رنگ سفید، جزئیات و ظریف‌کاری‌ها را به وضوح نشان می‌دهد و باعث می‌شود، فضای اتاق شما بدرخشد و جلوه‌گر باشد. سفید، همیشه طرفداران مخصوص به خود را داشته و خواهد داشت.

ترکیب رنگ سفید و قهوه‌ای، تضاد رنگی روشن و تیره !

فرقی نمی‌کند که از چه تناژ قهوه‌ای برای رنگ کابینت‌ها استفاده می‌کنید، حتی اگر از قهوه‌ای روشن هم استفاده کنید، این رنگ در مقابل سفید، رنگی تیره‌تر خواهد بود و باعث ایجاد تضاد رنگی می‌شود.

همانطور که اشاره شد، طرفداران دکوراسیون سفید، کم نیستند اما هستند افرادی که، به سردی و یکنواختی این رنگ، علاقه‌ی چندانی ندارند! ترکیب رنگ کابینت سفید قهوه‌ای ، تضاد رنگی مورد نظر را ایجاد کرده و باعث می‌شود روشنی و سردی در تقابل با گرمای رنگ قهوه‌ای قرار بگیرد و این دو، در یکدیگر آمیخته شوند.

ترکیب رنگی کابینت سفید قهوه‌ای ، جلوه‌ای مدرن و جذاب به آشپزخانه می‌بخشد و فضای دکوراسیون آشپزخانه‌تانه را شیک و مدرن می‌نماید. بنابراین اگر چه از رنگ چوب که حس و حالی نوستالژیک و سنتی دارد، در این ترکیب رنگی استفاده می‌کنید، اما نتیجه‌ی کار، چیدمانی مدرن و امروزی است.

ترکیب رنگ سفید و قهوه‌ای و تضاد رنگی روشن و تیره

طرح‌های مختلف کابینت سفید قهوه‌ای

سوالی که همواره در کابینت‌های با ترکیب رنگ متضاد، در ذهن مشتری ایجاد می‌شود این است که کدام قسمت از کابینت‌ها بهتر است تیره‌تر باشد و کدام قسمت باید روشن‌تر انتخاب شود؟ آیا بهتر است کابینت‌های ردیف بالایی سفید باشند، یا کابینت‌های ردیف پایینی؟ و یا اگر آشپزخانه دارای کابینت جزیره‌ است، جزیره باید چه رنگی باشد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت، سلیقه‌ی مشتری حرف اول را می‌زند، با این وجود، برای کابینت‌های که دارای دو یا سه رنگ هستند، قواعدی نیز وجود دارد تا هماهنگی بیشتر در آشپزخانه جریان داشته باشد.

اگر آشپزخانه شما کوچک و یا کم‌نور است، پیشنهاد می‌دهیم برای بزرگتر دیده شدن آن، کابینت‌های ردیف بالایی را از رنگ‌های روشن‌تر انتخاب کنید تا باعث شوند فضا، بزرگتر و فراخ‌تر به نظر برسد. بازتاب نور به کابینت‌های سفید رنگ، تاثیر فوق‌العاده‌ای در بزرگتر دیده شدن آشپزخانه دارد و باعث می‌شود در ذهن بیننده، خطای دید ایجاد شود.

اما چنانچه محدودیتی از نظر سایز و متراژ آشپزخانه وجود ندارد و یا آشپزخانه، نورگیر کافی دارد، می‌توانید کابینت‌های ردیف بالایی را از رنگ‌های تیره انتخاب کنید و کابینت‌های ردیف پایینی را روشن‌تر انتخاب کنید. چنانچه کابینت‌های ردیف بالایی را تیره‌تر انتخاب می‌کنید، با انتخاب کابینت‌های درب شیشه‌ای می‌توانید به بزگتر دیده شدن فضای آشپزخانه کمک کنید؛ کابینت‌های درب شیشه‌ای باعث می‌شوند دیوار آشپزخانه، عمیق‌تر به نظر برسند!

استفاده از کابینت‌های مختلط که از هر دو رنگ در کابینت‌های دیواری و زمینی به صورت هم‌زمان استفاده می‌شود، طرح دیگری از چیدمان کابینت‌هاست و ممکن است برای فضای آشپزخانه شما ایده‌آل و مناسب باشد.  در هر صورت، پیشنهاد ما این است که برای دستیابی به نتیجه‌ی بهتر، حتما نظر طراح کابینت‌ساز خود را بپرسید و با مشورت او، اقدام به انتخاب رنگ کابینت‌ها کنید.

انواع کابینت سفید قهوه‌ای

قهوه‌ای، طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها را شامل می‌شود، بنابراین کابینت سفید قهوه‌ای ، رنگ‌های متعددی را شامل می‌شود که در زیر بررسی کوتاهی راجع به هر کدام انجام خواهیم داد:

  • کابینت سفید و قهوه‌ای طرح چوب

کابینت‌هایی که طرح چوب دارند و یا متریال بکار رفته در آن‌ها، چوب است، یکی از زیباترین کابینت‌ها در ترکیب رنگی سفید و قهوه‌ای هستند. این کابینت‌ها با داشتن رگه‌های طبیعی چوب، حسی نوستالژیک و منحصربفرد در آشپزخانه ایجاد می‌کنند، همچنین گرما و صمیمیتی خاص به فضا می‌تابانند.

برای اینکه زیبایی و هارمونی بیشتر در فضای آشپزخانه ایجاد شود، بهتر است از وسایل چوبی و صدفی استفاده کنید و ازین طریق یک آشپزخانه‌ی رویایی و منحصربفرد برای خود بسازید.

  • کابینت قهوه‌ای طرح چوب و سفید

  • کابینت‌ سفید براق و قهوه‌ای سوخته

کابینت سفید براق و قهوه‌ای سوخته، یکی از ترکیب‌ رنگ‌های بسیار مدرن در این سبک به حساب می‌آید. به طور کلی، در کابینت آشپزخانه مدرن، از رنگ‌های براق بیشتر استفاده می‌شود و زمانی که رنگ سفید براق، با قهوه‌ای تیره یا سوخته، ترکیب شود، کنتراست زیبایی ایجاد می‌شود که با نورپردازی زیبا و حرفه‌ای، جلوه‌ای جذاب و باشکوه خواهد داشت. چنانچه سیستم نورپردازی آشپزخانه به صورت حرفه‌ای و کارآمد انجام گیرد، فضای آشپزخانه بسیار دلباز و پرنور خواهد بود و بر خلاف تصور، باعث نمی‌شود فضای آشپزخانه کدر و تیره به نظر برسد.

  • کابینت سفید و قهوه‌ای روشن یا ملایم

اگر فضای آشپزخانه شما کوچک است، این ترکیب رنگی، برایتان بسیار ایده‌آل خواهد بود زیرا باعث می‌شود، فضای آشپزخانه بزرگتر به نظر برسد. این ترکیب رنگی، آرام، ملایم و در عین حال ساده‌تر از انواع دیگر است و فضایی آرام و دلنشین در آشپزخانه‌ ایجاد می‌نماید.

اگر به نور بیشتری در فضای آشپزخانه احتیاج دارید، می‌توانید از کابینت‌های سفید براق استفاده کنید تا فضا بزرگتر و پرنورتر نیز دیده شود.

ترکیب کابینت سفید و قهوه‌ای روشن

 

  • کابینت سفید و قهوه‌ای مایل به قرمز

برخی از چوب‌های درختان، به رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز هستند. آشپزخانه‌ای که از رنگ سفید و قهوه‌ای مایل به قرمز تشکیل شده، فضایی گرم و صمیمی داشته و جلوه‌ای سنتی‌تر دارد و اصالت چوب طبیعی را بیشتر به بیننده نشان می‌دهد.

  • کابینت سفید و قهوه‌ای مایل به خاکستری

قهوه‌ای مایل به خاکستری، رنگی بسیار مدرن در صنعت دکوراسیون به حساب می‌آید و اتفاقا بسیار رایج و پر طرفدار نیز هست. کابینت‌ سفید قهوه‌ای مایل به خاکستری ، فضایی بسیار زیبا و مدرن در آشپزخانه ایجاد می‌کنند و با لوازم و وسایل برقی آشپزخانه که به رنگ سیلور یا نقره‌ای هستند، هارمونی و هماهنگی جذابی ایجاد می‌کند.

  • کابینت قهوه‌ای با کانتر و پیشخوان سفید

ترکیب رنگی سفید و قهوه‌ای در کابینت‌ها، منحصرا در بدنه‌ی کابینت‌ها اختصاص نمی‌یابد. به عنوان مثال شما می‌توانید کابینت‌هایی قهوه‌ای رنگ، با هر طیف رنگ از قهوه‌ای که دوست دارید، همراه با کانتر یا پیشخان سفید انتخاب کنید.

برای ایجاد هارمونی بیشتر، می‌توانید بخش‌های دیگری از آشپزخانه را نیز سفید انتخاب کنید: مانند هود ، اسکلت در و پنجره، دستگیره‌های کابینت، شیرآلات و لوستر‌ها، کابینت جزیره، میز ناهارخوری و هر قسمت دیگری که با کابینت‌های قهوه‌ای رنگ، ترکیب رنگی سفید و قهوه‌ای ایجاد کند.این انتخاب باعث ایجاد یک آشپزخانه مدرن می شود.

کابینت قهوه‌ای با کانتر سفیدسخن پایانی

کابینت سفید قهوه‌ای هم در سبک کلاسیک و هم در سبک مدرن دیده می‌شود و در هر دو مدل، می‌تواند شکوهمند و جذاب باشد. با انتخاب کابینت‌ سفید قهوه‌ای ، هم از امتیازات و مزیت‌های خارق‌العاده‌ی رنگ سفید بهره می‌گیرید و هم با رنگ چوب که سرشت بشر با آن خو گرفته است، فضایی دلچسب می‌سازید.

ازین که همراه این مقاله در وب‌سایت آکس چوب بوده‌اید از شما سپاسگزاریم. امیدواریم همراهی با این مقاله برایتان سودمند واقع شده باشد.

امتیاز بدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *