سنگ روی کابینت

سنگ روی کابینت

سنگ کابینت آشپزخانه در انواع مختلف

یکی از مظاهر زیبایی کابینت آشپزخانه سطح رویی یا همان صفحه کابینت است. در خیلی از کابینت‌ها برای پوشش سطح رویی کابینت یا پیشخوان معمولا از همان متریال و جنس خود کابینت استفاده می‌شود. با این حال، برخی ترجیح می‌دهند از متریال‌های دیگری مثل سنگ نما به عنوان صفحه کابینت استفاده کنند. ما در این مقاله به معرفی سنگ کابینت آشپزخانه در انواع مختلف آن می‌پردازیم.

سنگ کابینت آشپزخانه

سنگ روی کابینت آشپزخانه

سنگ کابینت متریالی است که جایگزین صفحه طبیعی کابینت می‌شود. سنگ کابینت علاوه بر زیبایی ظاهری دارای مشخصات دیگری است که آن را تبدیل به متریالی جذاب به عنوان صفحه کابینت ضد آب می‌کند. سطح صاف و لطیف، مقاومت بالا در برابر گرما، رطوبت، ضربه، خط و خش و شکستگی از جمله ویژگی‌های مطلوب این سنگ است. از آن برای پوشاندن فضای خالی عمودی بین کابینت‌ها هم استفاده می‌کنند. این کار نمای زیبایی به طراحی کابینت آشپزخانه می‌دهد.

سنگ روی کابینت باید مقاوم در برابر حرارت، خراش، لکه و مواد شیمیایی باشد و همچنین دوام بالا و نگهداری آسان داشته باشد. زیبایی و تنوع ظاهری نیز از ویژگی‌های مهم آن است تا با دکوراسیون هماهنگ شود. علاوه بر این، سنگ کابینت باید غیر قابل نفوذ و به راحتی قابل تمیز کردن باشد.

انتخاب سنگ کابینت به رنگ و طرح کابینت آشپزخانه بستگی دارد. اگر طرح سنگ با طرح کابینت همخوانی داشته باشد، ظاهر زیباتری به آشپزخانه شما می‌دهد.

جدیدترین مدل سنگ کابینت

جدیدترین مدل سنگی که برای روی کابینت‌ها استفاده می‌شود، سنگ دکتون است. 

دکتون از ترکیب مواد معدنی با تکنولوژی سینترسازی تولید می‌شود و دارای ویژگی‌های برجسته‌ای مانند مقاومت بالا در برابر حرارت، خراشیدگی، لکه‌ها و مواد شیمیایی است.

انواع روی سنگ کابینت

سنگ کابینت آشپزخانه دارای تنوع قابل قبولی است. امروزه انواع سنگ کابینت متنوع و مدرن‌تری در بازار طراحی و ساخت کابینت موجود است. سنگ‌های قدیمی‌تر کم‌کم جای خود را به سنگ‌های جدید می‌دهند. طرح‌های سنگ های جدید مدرن‌تر و ساده‌تر هستند. در حالت کلی سنگ‌های کابینت از نظر ساخت و طرح ظاهری به دو دسته تقسیم می شوند:

  • سنگ روی کابینت طبیعی
  • سنگ روی کابینت مصنوعی

هر کدام از این سنگ‌ها دارای ویژگی‌ها و مزایای به‌خصوصی هستند. انتخاب هر کدام از آنها به سلیقه شخصی شما، نوع طراحی آشپزخانه و کابینت و همچنین توان مالی‌تان بستگی دارد.

سنگ طبیعی

سنگ کابینت طبیعی

سنگ طبیعی از نظر طرح، جنس، میزان مقاومت، زیبایی و سایر ویژگی‌ها دارای تنوع بالایی است. سنگ طبیعی تفاوت‌های نسبتا زیادی با سنگ مصنوعی دارد. در تمامی انواع سنگ‌های طبیعی این تفاوت‌ها مشهود است. طرح سنگ طبیعی معمولا شلوغ‌تر و بی‌نظم‌تر است. پیدا کردن طرح هماهنگ با کابینت آشپزخانه در سنگ طبیعی کمی سخت‌تر است. انواع مختلف سنگ کابینت طبیعی آشپزخانه عبارتند از:

  • سنگ گرانیت
  • سنگ مرمر
  • سنگ صابون

آشنایی با این سنگ‌های طبیعی به شما کمک می‌کند تا انتخاب بهتری برای آشپزخانه خود داشته باشید.

سنگ گرانیت

سنگ گرانیت به عنوان متریالی که استفاده و کاربرد فراوانی در مصالح ساختمانی دارد، یکی از مقاوم‌ترین نوع سنگ‌هاست. کاربرد این سنگ نه تنها در کابینت آشپزخانه که در بخش‌های متنوع دیگری از ساختمان‌ها هم هست. از جمله ویژگی‌های سنگ گرانیت مقاومت آن در برابر گرما و آسیب و همچنین تنوع رنگی آن تا ۳۰۰۰ رنگ مختلف است. این نوع سنگ تقریبا گران قیمت است و باید مدام تمیز و لکه گیری شود.

سنگ مرمر

سنگ مرمر یکی دیگر از انواع سنگ‌های کابینت طبیعی است. به دلیل طرح‌های طبیعی و متنوع سنگ مرمر می‌توان ادعا کرد که ورقه‌های آن منحصر بفرد هستند. این سنگ دارای جلوه فوق‌العاده زیبا و بی‌نظیر است و ظاهری شیک و شاخص به کابینت آشپزخانه شما می‌دهد. سنگ مرمر هم مانند گرانیت مقاومت بالایی در برابر دما و رطوبت دارد. این سنگ جزو متریال های گران قیمت به حساب می‌آید. با اینکه سطح صاف و صیقلی دارد ولی مستعد لک شدن و خش برداشتن است.

سنگ مرمر

سنگ صابون

سنگ صابون یکی از انواع کلاسیک سنگ طبیعی است که معمولا به رنگ خاکستری ساخته می‌شود. این سنگ نمایی نوستالژیک و تاریخی دارد. سطح مقاوم در برابر دما و نفوذ آب دارد. رنگ و طرح این سنگ بسیار منحصر بفرد است.

سنگ مصنوعی

سنگ کابینت مصنوعی نوع دیگری از سنگ‌هایی است که به شکل مصنوعی و مهندسی شده ساخته می‌شود. این نوع سنگ به دلیل ساخت مصنوعی خود دارای ویژگی‌هایی است که در سنگ طبیعی وجود ندارد. امروزه در موارد زیادی از سنگ مصنوعی در نمای بیرونی ساختمان‌ها و به عنوان سنگ کابینت استفاده می‌شود. از جمله تفاوت‌ها و تمایزهای سنگ مصنوعی در مقایسه با سنگ طبیعی وزن کم، قیمت مناسب، طرح‌های مدرن و متنوع و همچنین ظاهر شیک و جذاب است.

سنگ کابینت مصنوعی هم همانند سنگ طبیعی دارای تنوع نسبتا بالایی است. این سنگ ساخته دست انسان برای کارایی و بازدهی بیشتری طراحی شده است. از سنگ مصنوعی در آشپزخانه برای صفحه کابینت، سینک ظرفشویی، بین کابینتی و سنگ اوپن استفاده می‌شود. از جمله سنگ‌های کابینت مصنوعی عبارتند از:

  • سنگ کوارتز
  • سنگ کورین

این سنگ‌های مصنوعی دارای کارایی بهتری نسبت به سنگ‌های طبیعی هستند. ویژگی‌ها و مشخصات آنها متفاوت از سنگ‌های طبیعی است.

سنگ کابینت مصنوعی

سنگ کوارتز

سنگ کابینت کوارتز حاوی ذرات کوارتز و سایر مواد معدنی است. این سنگ مصنوعی دارای متریالی سازگاتر از سنگ‌های طبیعی است. تنوع طرح و طیف رنگی سنگ کوارتز خیلی بیشتر از سنگ گرانیت است. نصب DIY در این نوع سنگ امکان‌پذیر است. کوارتز مقاومت بسیار بالایی در برابر دما و همچنین اسید، لکه‌ها و خط و خش دارد. نگهداری از آن راحت است. سطح صاف و صیقلی آن به راحتی با کابینت هماهنگ می‌شود. وزن و قیمت این سنگ نسبتا بالاست.

سنگ کورین

سنگ کابینت کورین یک سنگ مصنوعی است که از تلفیق مواد طبیعی معدنی و پلیمر مصنوعی ساخته می‌شود. این سنگ مقاومت بالایی در برابر سایش و مواد شیمیایی و اسیدی دارد. این متریال دارای قیمت کمتری نسبت به سنگ‌های گرانیت و کوارتز است. از جمله ویژگی‌های دیگر سنگ کابینت کورین می‌توان به آنتی باکتریال بودن، لکه پذیری کم، ضدآب بودن، قابلیت فرم‌پذیری و تنوع رنگی بالا اشاره کرد.

طرح سنگ روی کابینت

​​زیباترین طرح‌های کابینت شامل سبک‌های مدرن، کلاسیک، مینیمال و روستیک هستند. 

کابینت‌های مدرن با خطوط ساده و رنگ‌های خنثی، کابینت‌های کلاسیک با جزئیات فراوان و تزئینات منحصر به فرد، کابینت‌های مینیمال با طراحی‌های ساده و کابینت‌های روستیک با استفاده از مواد طبیعی و بافت‌های گرم از جمله محبوب‌ترین طرح‌ها هستند.

قیمت سنگ روی کابینت

عوامل متعددی مانند نوع، کیفیت، ضخامت، و طرح سنگ روی قیمت سنگ کابینت تأثیر می‌گذارند، همچنین هزینه نصب و تکمیل نیز مهم است. برای اطلاع از قیمت دقیق و دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما تماس بگیرید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

Comments (1)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *