کابینت سفید طوسی؛ از آشپزخانه‌ سفید طوسی چه می‌دانیم؟

کابینت سفید طوسی

از آشپزخانه سفید طوسی چه میدانید؟

استفاده از رنگ‌های خنثی در انتخاب کابینت آشپزخانه، یک انتخاب هوشمندانه و متناسب است. چرا که رنگ‌های خانواده خنثی، در طیفی قرار دارند که به راحتی با سایر رنگ‌ها سِت و هماهنگ شده و می‌توانند ترکیبی ایده‌آل بسازند. از طرفی، استفاده از رنگ‌های روشن، نور بیشتری را در آشپزخانه بارتاب می‌دهند. این آیتم، در آشپزخانه‌های کوچک، بسیار ضروری و لازم است و به شما کمک می‌کند آشپزخانه‌ای روشن‌تر و دلباز داشته باشید. کابینت سفید طوسی، از همین مدل کابینت است که هر دو خصوصیت را با هم دارا است. در ادامه همراه وب‌سایت آکس چوب باشید تا راجع به این مدل کابینت و خصوصیات ویژه  آن بیشتر بدانیم. از شما دعوت می‌کنیم این محتوا را دنبال کنید.

رنگ‌های خنثی در کابینت آشپزخانه

خصوصیات و ویژگی‌های کابینت سفید و خاکستری

  • ترکیب رنگ کابینت‌ سفید و طوسی، یک ترکیب رنگی روشن است که می‌تواند نور را به خوبی به محیط منعکس کند. بنابراین آشپزخانه‌ی شما را روشن‌تر و دلباز‌تر نشان می‌دهد.
  • اگر آشپزخانه‌ای فاقد پنجره دارید، یا نورگیر آن به حد کافی نیست، کابینت‌های سفید و طوسی نور محیط را مجددا به محیط بازتاب می‌دهند. این ترکیب رنگ باعث می‌شوند فضا تاریک و بسته به نظر نیاید.
  • این هارمونی رنگی ترکیبی است که کنتراست و اختلاف رنگی دارد، در عین حالی که، رنگ تیره‌ در آن به کار نرفته است. بنابراین باعث ایجاد عمق در دیوار آشپزخانه می‌شود.
  • کابینت‌های سفید و طوسی، هم برای آشپزخانه‌های بزرگ و هم برای آشپزخانه‌های کوچک مناسب است.
  • از کابینت سفید و طوسی و ترکیب‌های مرتبط با آن، می‌توانید هم در سبک مدرن و هم در سبک کلاسیک استفاده کنید.
  • این ترکیب رنگی، بسیار مدرن و جدید است و فضایی لوکس را در خانه و آشپزخانه‌ی شما به وجود می‌آورد.
  • از خصوصیات رنگ‌های خنثی این است که قدرت انطباق بسیار بالایی با سایر رنگ‌ها دارند. بنابراین می‌توانید به راحتی این ترکیب را با رنگ‌های دیگر سِت کنید و خود را بابت هم‌گام‌سازی دکوراسیون به زحمت نیندازید.
  • این ترکیب رنگ از کابینت آشپزخانه، حس تمیزی و پاکیزگی را به بیننده القا می‌کند.
  • از نظر بصری و دیداری، با دیدن این ترکیب رنگی، احساس آرامش به بیننده دست می‌دهد.

کابینت سفید طوسی

چرا ترکیب رنگ سفید همراه با خاکستری، رنگی پرطرفدار است؟

به دلیل سبک زندگی آپارتمان‌نشینی، هر ساله خانه‌ها و آپارتمان‌ها کوچک و کوچکتر می‌شون. به همین دلیل، گرایش به سمت رنگ‌های روشن که نور را بیشتر منعکس می‌دهند بیشتر شده است.  این روش باعث می‌شود فضای خانه بزرگتر دیده شود. همچنین استفاده از رنگ‌های روشنی چون سفید و خاکستری، خانه را مرتب‌تر و منظم‌تر نیز نشان می‌دهد. این ترکیب رنگی، به طور ناخودآگاه به بیننده القا می‌کند که همه‌ جا تمیز و مرتب است! بنابراین پر بیراه نیست که روز به روز به طرفداران پروپاقرص رنگ‌های روشن و سرد افزوده می‌شود.

اگر آشپزخانه‌ی شما کوچک است، کابینت سفید طوسی، فضای آشپزخانه را وسیع‌تر از ابعاد واقعی‌اش نشان می‌دهد. خصوصا آن که از کابینت‌ مدرن با متریال براق، مانند کابینت ام‌دی‌اف یا کابینت هایگلاس سفید و خاکستری استفاده کنید.

کابینت‌های براق، مانند هایگلاس، نور را بیشتر منعکس می‌کنند و زیبایی آشپزخانه‌های کوچک را دو چندان می‌سازند. در واقع رنگ‌های روشن و براق همانند یک منبع نوری گسترده و سراسری در آشپزخانه، فضا را روشن و زیبا می‌سازند.

رنگ‌های متداول کابینت سفید طوسی

زمانی که صحبت از کابینت سفید طوسی می‌شود، بدون شک، طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها، مد نظر ما قرار می‌گیرد. منظور از سفید، می‌تواند سفید گچی، صدفی، مرمری، عاجی، کِرِم روشن، شیری، استخوانی و … باشد. طوسی، می‌تواند روشن باشد و یا تیره باشد یا به خاکستری و نوک‌مدادی نزدیک‌تر باشد. می‌تواند براق باشد یا مات و یا نقره‌ای باشد!

ترکیب سفید و خاکستری، طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها را شامل می‌شود. بهتر است طیف خاکستری متناسب سایز آشپزخانه و میزان نور دریافتی، انتخاب شود. طبیعتا سبک کابینت‌ها و متریالی که در طراحی کابینت به کار می‌رود، آیتم دیگری است که می‌تواند در انتخاب رنگ این ترکیب، تاثیرگذار باشد.

به عنوان مثال، کابینت‌ مدرن، اغلب از متریال براق تشکیل می‌شود. اگر، فضای آشپزخانه‌ی شما کوچک و کم‌نور باشد، بهتر است از طوسی روشن و براق به جای خاکستری تیره استفاده کنید تا بازتاب نور بیشتری داشته باشید.

کابینت آشپزخانه سفید طوسی

کابینت سفید خاکستری و ترکیب آن با رنگ‌های گرم

بسیاری از افراد تمایل دارند که از رنگ‌های گرم در دکوراسیون منزل خود استفاده کنند تا فضایی گرم‌تر و صمیمی‌تر داشته باشند. این ترکیب رنگی، خصوصا در مناطق سردسیر، بسیار توجیه‌پذیر است و باعث القاء حس گرمای بیشتر در محیط منزل می‌شود.

از محاسن ترکیب رنگ سفید طوسی این است که به راحتی می‌توانید کابینت‌هایتان را با رنگ‌های گرمی چون قهوه‌ای، ترکیب کنید. استفاده از کابینت طوسی سفید در کنار رنگ قهوه‌ای، به فضای منزل و آشپزخانه، گرمای بیشتری می‌بخشید. حتی در صورتی که تمایل داشته باشید می‌توانید از ترکیب وسایل چوبی نیز استفاده کنید. برای این منظور، می‌توانید بخشی از کابینت‌ها را چوبی کنید یا شلف‌های چوبی در دیوار آشپزخانه نصب کنید.

استفاده از لوستر چوبی، وسایل آشپزخانه چوبی و یا به طور کلی، دکوراسیون چوبی که می‌تواند شامل مبلمان و میز‌های چوبی یا قهوه‌ای رنگ باشد، یکی دیگر از گزینه‌های پیش روی شماست تا به کمک آن بتوانید چیدمان منزل خود را گرم و صمیمی جلوه دهید. ترکیب خاکستری و سفید در کنار قهوه‌ای، بسیار خوش می‌نشینند و از نظر زیبایی می‌توانند جذاب و دلربا باشند.

پوشاندن کف زمین با پارکت‌های چوبی یا کف‌پوش‌های قهوه‌ای رنگ نیز، به تعادل فضا کمک می‌کند تا هم روشن بودن بیش از اندازه‌ی کابینت‌های آشپزخانه، دلتان را نزند و هم کنتراست رنگی بیشتری ایجاد شود و ترکیب چشم‌نوازتری به وجود آید.

کابینت سفید خاکستری و ترکیب آن با رنگ طلایی

اگر به دنبال یک انتخاب ویژه هستید، پیشنهاد ما استفاده‌ی محدود از رنگ طلایی در کنار کابینت سفید و خاکستری است. به عنوان مثال می‌توانید دستگیره‌های کابینت، شیرآلات، هالوژن‌ها، لوستر، کلید و پریزها و … را به رنگ طلایی یا برنجی انتخاب کنید. با این روش، گرما و جلوه‌ی بیشتری به فضای آشپزخانه ببخشید.

قرار دادن چند ظرف طلایی در آشپزخانه، چیدمان شما را تکمیل می‌کند. ظروف طلایی به دیزاین آشپزخانه‌تان کمک خواهد کرد تا ترکیب طلایی رنگ آن، نمود بیشتری داشته باشد. اما باید حواستان باشد در استفاده از رنگ طلایی، افراط نکنید. زیرا طلایی، رنگی بسیار جلوه‌گر است و به سرعت توی چشم می‌زند و شما را خسته می‌کند.

کابینت سفید طوسی

مدل‌های مختلف آشپزخانه خاکستری سفید

  • کابینت ام‌دی‌اف سفید خاکستری

کابینت ام‌دی‌اف سفید طوسی، هم می‌تواند از ام‌دی‌اف براق تشکیل شده باشد و هم از ام‌دی‌اف مات! کابینت‌های براق، درخشندگی بیشتری دارند و بیشتر جلوه‌گری می‌کنند. در عین حال، این سلیقه‌ی مشتری است که بگوید کدام یک از دو نوع کابینت ام‌دی‌اف مات یا براق را می‌پسندد.

کابینت‌های ام‌دی‌اف در دو نوع ساده و طرح‌دار، که عموما طرح چوب هستند، موجودند. انتخاب کابینت‌های طرح چوب، از سادگی بیش از اندازه‌ی کابینت‌ها می‌کاهد. اما چنانچه تمایل دارید یک آشپزخانه‌ی مدرن ساده و بی‌آلایش داشته باشید، کابینت‌ ام‌دی‌اف ساده می‌تواند برایتان مناسب باشد.

ام‌دی‌اف، متریالی اقتصادی با قیمتی مناسب است. برای سفارش و خرید کابینت‌های ام‌ دی‌ اف، متحمل هزینه‌ی زیادی نخواهید شد و  می‌توانید آن را با قیمتی در رنج متوسط خریداری نمایید.

  • کابینت هایگلاس سفید خاکستری 

کابینت هایگلاس، یک کابینت بسیار شفاف و درخشنده است به طوری که انعکاس نور و تصاویر، در سطح بدنه‌ی کابینت‌ها دیده می‌شود. درخشندگی بسیار بالای کابینت هایگلاس، باعث می‌شود این متریال زیبایی منحصربفردی داشته باشد تا گزینه‌ی بسیار مناسبی برای آشپزخانه‌های کوچک و کم‌نور باشد. چنانچه کابینت سفید طوسی را با متریال هایگلاس می‌پسندید، این مدل کابینت می‌تواند زیبایی بیشتری به آشپزخانه شما ببخشد.

همانطور که اشاره شد، برای تلطیف فضا، می‌توانید از رنگ‌ قهوه‌ای یا طلایی به صورت محدود، در کنار این ترکیب رنگی استفاده کنید و فضا را به سمت گرمای بیشتر، گرایش دهید.

  • کابینت سفید  با خاکستری تیره

اگر آشپزخانه‌ای بزرگ یا متوسط با نورگیر خوب و کافی دارید، می‌توانید از کابینت‌های سفید و خاکستری تیره استفاده کنید. این ترکیب رنگی در کنار رنگ سومی مثل بژ، قهوه‌ای طرح چوب، آجری یا طلایی، بسیار منحصربفرد و زیبا خواهد شد و یک آشپزخانه‌ی خاص و منحصربفرد را برایتان ایجاد خواهد کرد. فضایی که در کمترین آشپزخانه‌ای شاهد این جسارت و زیبایی خواهید بود.

  • کابینت سفید خاکستری و رنگ‌های دیگر

خوشبختانه ترکیب سفید و طوسی به دلیل خنثی بودن، این قابلیت را دارد که با همه‌ی رنگ‌ها ترکیب شود. شما می‌توانید مدل آشپزخانه‌تان را با رنگ‌های سرد و زیبایی مانند آبی تیره، سبز سیر یا سبز پتینه، مشکی و … ترکیب کنید و یا اگر اهل رنگ‌های شاد هستید، رنگ‌هایی مثل نارنجی، زرد، قرمز و … می‌توانند گزینه‌هایی جالب و خلاقانه برای آشپزخانه‌ی رویایی شما باشند.

انتخاب کانتر و پیشخان به رنگ‌های متمایز، می‌تواند فضای آشپزخانه را از یکنواختی نجات دهد، پس آن را امتحان کنید.

 

آشپزخانه‌های امروز، مملو از رنگ‌های زیبا و منحصربفرد هستند. اما در میان رنگین‌کمان انتخاب‌های ما، برخی از ترکیب‌ها، جلوه‌گری بیشتری دارند و کار ما را برای چیدمان دکوراسیون منزل، ساده‌ و آسان می‌سازند. کابینت سفید طوسی یکی از همان گزینه‌های بسیار زیبا است که بدون شک از خرید آن پشیمان نخواهید شد.

ازین که تا پایان همراه این محتوا در وب‌سایت آکس چوب بوده‌اید از شما سپاسگزاریم. امیدواریم آنچه نگاشته شده و به نظرتان رسیده است، برایتان سودمند و مفید واقع شده باشد. برای دیدن مدل‌های به‌روز کابینت آشپزخانه، صفحه‌ی اینستاگرام آکس چوب را دنبال کنید.

۵/۵ - (۴ امتیاز)