کابینت هایگلاس در سبک نئوکلاسیک؛ دکور آشپزخانه به سبک نئوکلاسیک

تغییر دکور آشپزخانه به سبک نئوکلاسیک

کابینت هایگلاس در سبک نئوکلاسیک

زمانی که انواع و اقسام و مدل‌های مختلف کابینت آشپزخانه وجود داشته باشد، به راستی انتخاب کار دشواری است و ممکن است شما را با چالش مواجه سازد. در میان انواع سبک‌های مدرن و کلاسیک، کابینت نئوکلاسیک ، زیبایی منحصربفردی دارد و توانسته جایگاه مطلوبی را در بین عموم سلایق باز کند، زیرا هم به سبک مدرن شبیه است و هم زیبایی‌های سبک کلاسیک را دارد. افرادی که نه کابینت‌های پر زرق و برق کلاسیک را می‌پسندند و نه سادگی بیش از حد کابینت‌های مدرن را، عموما مخاطب این سبک زیبای الهام گرفته از قرن هجدهم و نوزدهم میلادی هستند. با توجه به پیشرفت تکنولوژی در دنیای امروز، محدودیت چندانی برای انتخاب متریال در انواع مختلف سبک‌های کابینت وجود ندارد و سبک نئوکلاسیک را می‌توان با استفاده از متریال مختلف از جمله ممبران ، چوب و غیره انجام داد. در این محتوا قصد داریم به شما بگوییم اگر کابینت‌ هایگلاس دارید، چگونه آشپزخانه خود را به سبک نئوکلاسیک نزدیک‌تر سازید. در ادامه بیشتر راجع به کابینت هایگلاس در سبک نئوکلاسیک و ویژگی‌های شاخص آن سخن خواهیم گفت. امیدواریم تا پایان این مقاله، آکس چوب را همراهی کنید.

کابینت هایگلاس در سبک نئوکلاسیک

به چه سبکی نئوکلاسیک گفته می‌شود؟

کابینت نئوکلاسیک ، سبکی از دکوراسیون و کابینت آشپزخانه است که می‌توان آن را طرحی مابین سبک کلاسیک و سبک مدرن نامید. در واقع نئوکلاسیک، کابینت کلاسیکی است که با طرح‌های مدرن آمیخته شده باشد. این طرح، وقار و متانت سبک‌های کلاسیک را دارد، اما به اندازه‌ی طرح‌های کلاسیک، شلوغ و پرکار نیست که چشم را خسته کند و در مقابل، به اندازه‌ی کابینت‌های سبک مدرن، ساده و بدون آلایش هم نیست که سادگی آن شما را دلزده و سرد نماید.

سبک کابینت‌‌های نئوکلاسیک ، برگرفته از طرح‌های قرن‌های ۱۸ و ۱۹ میلادی در اروپاست که به دوران ویکتوریایی معروف است. در این سبک، خطوط نرم و هلال، جایگاه ویژه‌ای دارند و خطوط خشن و گوشه‌دار، چندان مورد استفاده قرار ندارد. کابینت‌های نئوکلاسیک بیشتر در رنگ‌های روشن و سنگین، مانند سفید، خاکستری روشن، قهوه‌ای، صدفی دیده می‌شود و معمولا رنگ‌های خاص در این سبک، جایگاهی ندارد.در سبک نئوکلاسیک، همه چیز به اعتدال رسیده است و میانه‌روی یک اصل است.

در ادامه بیشتر به توضیح کابینت هایگلاس در سبک نئوکلاسیک و خود متریال هایگلاس می‌پردازیم و در این زمینه‌، توضیحاتی را ارائه خواهیم داد.

کابینت هایگلاس

کابینت هایگلاس از چه متریالی ساخته شده است؟

بدون شک همه‌ی ما در وهله‌ی اول، مجذوب درخشندگی و براق بودن کابینت‌ هایگلاس شده‌ایم. هایگلاس، با ظاهر شیشه‌ مانندی که دارد، مانند یک صفحه‌ی نورانی در آشپزخانه می‌درخشد و بازتابش فوق‌العاده‌ای نسبت به سایر انواع کابینت‌ها دارد.

هایگلاس، متریال جدیدی در صنعت کابینت‌سازی محسوب می‌شود و از ام‌دی‌اف خام تشکیل شده است که به وسیله‌ی پوششی براق، به نام پلکسی گلس پوشانده شده. پلکسی گلاس، اگر چه از جنس پلاستیک است، اما همانند شیشه، شفاف و درخشنده است و قادر است نور را به محیط انعکاس دهد؛ خصوصا آن‌ که در رنگ‌های روشن باشد.

البته از کابینت هایگلاس ، بیشتر در سبک مدرن کابینت آشپزخانه استفاده می‌شود اما با اعمال کمی تغییرات در نحوه‌ی چیدمان و طراحی آشپزخانه، می‌توان آن را به سبک نئوکلاسیک نزدیک و نزدیک‌تر ساخت و آشپزخانه‌ای با کابینت هایگلاس در سبک نئوکلاسیک طراحی کرد.

چگونه از کابینت  هایگلاس در سبک نئوکلاسیک استفاده کنیم؟

چگونه از کابینت هایگلاس در سبک نئوکلاسیک استفاده کنیم؟

احتمالا این سوال در ذهن‌تان ایجاد شده است که کابینت نئوکلاسیک ، دارای طرح‌ها و خطوطی بر روی بدنه کابینت است که وجود این طرح‌ها، عملا با استفاده از هایگلاس ممکن نیست. هایگلاس، متریالی صاف و صیقلی است و این امکان وجود ندارد که بتوان بر روی آن کنده‌کاری انجام دارد و طرح‌ها و مدل‌های کلاسیک را ایجاد نمود. اما با استفاده از ترفندهایی می‌تواند کابینت هایگلاس را به سبک نئوکلاسیک نزدیک نمود:

  • از دستگیره‌های کلاسیک هلال و ساده استفاده کنید. سبک کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک ، دارای دستگیره‌ هستند با این تفاوت که در سبک کلاسیک، دستگیره‌ها بسیار پر کارتر از سبک نئوکلاسیک است. اگر کابینت آشپزخانه شما هایگلاس است، لازم است از دستگیره‌هایی کلاسیک و ساده که دارای خطوط هلال است و مخصوص سبک نئوکلاسیک است استفاده نمایید.
  • در تزئینات سقف و دیوار‌ها، از سبک گچ‌بری نئوکلاسیک بهره بگیرید. برای داشتن آشپزخانه‌ای نئوکلاسیک، علاوه بر کابینت‌ها، نیاز است جزئیات دیگری مانند گچبری‌های دیوارها و سقف را نیز به این سبک نزدیک کنید.
  • اگر آشپزخانه شما امکان استفاده از کاغذ دیواری را دارد، کاغذ‌ دیواری‌هایی سنتی و کلاسیک برای آن سفارش دهید تا به سبک نئوکلاسیک بیشتر نزدیک شود. همچنین لازم است پرده‌ها را نیز متناسب با رنگ و طرح کاغذ دیواری‌ها انتخاب کنید.
  • از شلوغ‌کاری بیش از حد فضا بکاهید و وسایل اضافی که در فضای آشپزخانه وجود دارد، جمع‌آوری کرده و به جای آن، چند وسیله‌ی کلاسیک قرار دهید. مانند یک آویز چوبی مخصوص نگهداری فنجان یا یک استند چوبی نگهداری دستمال آشپزخانه یا یک گلدان کلاسیک!
  • از لوستر‌ها و چراغ‌آویزهای کلاسیک استفاده کنید. استفاده از لوستر‌های سبک نئوکلاسیک، به فضای آشپزخانه شما کمک می‌کند تا به سبک کلاسیک و سنتی نزدیک‌تر باشد.
  • از شیرآلات و سینک ظرف‌شویی سنتی و کلاسیک استفاده کنید.
  • در آشپزخانه‌تان، جزئیات و تزئینات کلاسیک بکار برید. لازم است هر چه در آشپزخانه شما وجود دارد، کلاسیک باشد، مانند پرده‌ها، میز ناهارخوری و غیره. حتی جزئیات کوچک‌تر مانند شمعدان‌های کلاسیک، گلدان‌های کلاسیک، سرویس چینی و غذاخوری کلاسیک و بسیاری از لوازمی که نشان دهنده‌ی این سبک از دکوراسیون آشپزخانه هستند و فضا را به این سبک نزدیک‌تر می‌سازند.

ویژگی‌های کابینت هایگلاس در سبک نئوکلاسیک :

ویژگی‌های کابینت هایگلاس در سبک نئوکلاسیک :

هر متریال با توجه به خصوصیات و ویژگی‌های بارزی که دارد، ویژگی‌های منحصربفردی را به فضای آشپزخانه می‌بخشد.

  • سبکی مدرن و در عین حال کلاسیک :

از آنجا که هایگلاس، متریال براق و درخشنده‌ای است، کابینت هایگلاس در سبک نئوکلاسیک بیش از آنکه به سبک کابینت کلاسیک گرایش داشته باشد، شبیه سبک مدرن خواهد بود. بنابراین اگر طالب آشپزخانه‌ای با سبک مدرن هستند که تمایل دارید گرایش اندکی به سبک کلاسیک هم داشته باشد، این مدل از آشپزخانه به شما پیشنهاد می‌شود.

  • ایده‌‌آل برای آشپزخانه‌های کوچک :

کابینت هایگلاس ، یک گزینه‌ی ایده‌ال برای آشپزخانه‌های کوچک است. همانطور که می‌دانید هایگلاس، بازتاب نور فوق‌العاده‌ای دارد و باعث می‌شود فضای آشپزخانه درخشان، پر نور و دلباز به نظر برسد. از طرفی کابینت نئوکلاسیک نیز معمولا در رنگ‌های روشن مانند سفید، صدفی و خاکستری دیده می‌شود. ترکیب این دو گزینه در کنار هم، باعث می‌شود چنین چینشی برای آشپزخانه‌های کوچک و نقلی بسیار مناسب باشد و فضای دلباز و روشنی را برای شما پدید آورد.

  • قیمت مناسب :

متریال هایگلاس نسبت به سایر متریالی که در ساخت کابینت آشپزخانه کاربرد دارد، قیمت تمام‌ شده‌ی نسبتا پایین‌تری دارد و هزینه‌ی زیادی را متحمل شما نخواهد کرد. همچنین هایگلاس دوام و ماندگاری نسبتا مناسبی دارد و در عین حال، نحوه‌ی تمیزکاری آن به دلیل سطح صاف و صیقلی که دارد، نسبت به سایر متریال ساده‌تر است.

 کابینت نئوکلاسیک

  • مناسب برای منازلی که فضای آشپزخانه و پذیرایی آن یکسان است:

سبک نئوکلاسیک برای منازلی که فضای آشپزخانه و نشیمن آن یکسان است، مناسب است، خصوصا آنکه در طراحی دیوار‌ها و رنگ کابینت‌ها از رنگ‌های روشن و خنثی استفاده شده باشد. استفاده از رنگ‌های روشن و خنثی، این قابلیت را دارند که به راحتی با سایر رنگ‌ها ترکیب شده و علاوه بر آن، فضا را روشن‌تر از آنچه که هست نشان دهند که وجود این گزینه، در چنین منازلی، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

  • وجود طرح‌ها و مدل‌های سنگین و همه پسند :

آشپزخانه‌ای به سبک نئوکلاسیک ، از جمله طرح‌ها و سبک‌هایی است که افراد زیادی به آن گرایش دارند و مورد پسند عموم افراد قرار دارد. بر خلاف سبک کلاسیک و مدرن که ممکن است طرفداران مخصوص به خود را داشته باشند، سبک نئوکلاسیک، سبکی میانه و در اعتدال است، خصوصا آنکه با کابینت هایگلاس ساده پوشانده شده باشد.

با انتخاب کابینت نئوکلاسیک ‌، می‌توانید اطمینان بیشتری داشته باشید که افراد بیشتری به آشپزخانه شما علاقه نشان دهند. وجود این آیتم برای افرادی که قصد دارند خانه‌ی خود را بفروشند و یا آن را اجاره بدهند، بسیار مهم و حائز اهمیت است. اگر در چنین شرایطی قرار دارید،  لازم است سبکی میانه را انتخاب کنید تا با سلیقه‌ی افراد بیشتری همخوانی داشته باشد.

سخن پایانی :

همانطور که می‌دانید تعویض و جابجایی کابینت‌ها و به طور کلی تغییر دکوراسیون آشپزخانه، کاری دشوار و هزینه‌بر که به راحتی ممکن نیست. گاهی بر اثر گذر زمان، سبک و مدل آشپزخانه، ما را خسته و دلزده می‌کند و اگر چه فضای آشپزخانه ما هنوز هم زیبا و چشم‌نواز است، اما ممکن است برای ما خسته‌کننده شده باشد. در اینگونه مواقع، لازم است با اعمال کمی تغییرات جزئی، مانند تعویض لوستر‌ها، سینک ظرف‌شویی، پرده‌ و غیره، سبک آشپزخانه خود را کمی تغییر دهیم و زیبایی بیشتری را میهمان ذائقه‌ی خود نماییم.

در این مقاله سعی کردیم به شما آموزش دهیم چنانچه کابینت‌هایی هایگلاس دارید، چگونه آن را به سبک نئوکلاسیک نزدیک‌تر کنید و آشپزخانه‌ای جدید‌تر برای خود فراهم سازید.

تیم نگارش آکس چوب از همراهی شما با این محتوا سپاسگزار است و امیدوار است مطالب گفته شده برایتان سودمند و مفید واقع شده باشد.

امتیاز بدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *